Τη μετάβασή του στο «σύννεφο» προχωρά ο ΟΑΣΑ, έχοντας θέσει ως στόχο τη μεταφορά εντός του έτους των servers του σε περιβάλλον cloud, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος των υποδομών του.

«Έχουμε ξεκινήσει από την αρχή του έτους τη μεταφορά υπηρεσιών και προγραμμάτων και εκτιμούμε ότι το επόμενο διάστημα θα έχουμε μεταφέρει πάνω από το 60% των λειτουργιών στο cloud» αναφέρει στο NetFAX, ο Γρηγόρης Ταμπάσης, Διευθυντής Πληροφορικής του ΟΑΣΑ. Η μετάπτωση στο cloud έρχεται μετά την υλοποίηση δύο πολύ σημαντικών έργων ΣΔΙΤ, την τηλεματική και το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), τα οποία δεν είναι αμιγώς έργα Πληροφορικής, αλλά πολυσύνθετα έργα, στα οποία εμπλέκονται αρκετές διευθύνσεις. «H Διεύθυνση Πληροφορικής συμμετείχε, στο βαθμό που της αναλογεί, στην εσωτερική υποστήριξή τους (η κύρια λειτουργία των παραγωγικών συστημάτων γίνεται από τους αναδόχους)» σημειώνει ο Γ. Ταμπάσης.

Τόσο η τηλεματική, όσο και το ΑΣΣΚ (ή αλλιώς το ηλεκτρονικό εισιτήριο) έχουν αποσπάσει τη θετική ανταπόκριση του επιβατικού κοινού, εκσυγχρονίζοντας – σε σημαντικό βαθμό – τις υπηρεσίες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, με καταλυτική τη συμβολή των νέων τεχνολογιών: «Και στα δύο έργα χρησιμοποιούνται τεχνολογίες αιχμής, οι οποίες απευθύνονται σε ένα ευρύ κοινό, με μεγάλες απαιτήσεις και καθημερινή ‘τριβή’, κάτι το οποίο σημαίνει ότι οι όποιες παθογένειες εμφανίζονται πρέπει να αντιμετωπίζονται, σε συνεργασία με τους αναδόχους, αποτελεσματικά και εντός του εγκεκριμένου χρονικού πλαισίου» αναφέρει ο Γ. Ταμπάσης και συμπληρώνει: «Ο ΟΑΣΑ με την εφαρμογή της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου πέρασε σε μια νέα τεχνολογική εποχή προς όφελος, όχι μόνο των επιβατών, αλλά και των ίδιων των συγκοινωνιακών εταιρειών».

Τα σημαντικότερα IT Projects που υλοποιεί και θα υλοποιήσει ο οργανισμός στο μέλλον έχουν να κάνουν με την οργάνωση και λειτουργία του. Οι υποδομές Πληροφορικής και οι πλατφόρμες collaboration και reporting, για παράδειγμα, αποτελούν μια νέα κατηγορία υπηρεσιών που θα συμβάλουν σε αυτό το στόχο. Αλλά και νέες επιπλέον υπηρεσίες – Office 365, Share point, Project Managemet System – και η διασύνδεση τους με τα υφιστάμενα πληροφοριακά συστήματα, «θα βοηθήσουν στην οργάνωση, την επίλυση επιχειρησιακών προβλημάτων και την απλούστευση των διαδικασιών».

Ο δεύτερος άξονας των έργων Πληροφορικής που θα υλοποιήσει ο οργανισμός στο μέλλον έχει να κάνει με τεχνολογίες Big Data και Analytics, μέσω των οποίων θα αξιοποιηθεί ο τεράστιος όγκος δεδομένων που παράγεται από τα έργα ΣΔΙΤ. Απαντώντας, τέλος, σε ερώτηση του NetFAX για τις κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει στο καθημερινό του έργο ο Γ. Ταμπάσης αναφέρει: «Οι κυριότερες προκλήσεις έχουν να κάνουν, κυρίως, με την έλλειψη διαθέσιμων ανθρώπινων πόρων. Για να υλοποιηθούν έργα και δράσεις και μάλιστα, όσο η τεχνολογία προχωρά απαιτείται εξειδικευμένο προσωπικό, ωστόσο, όπως γνωρίζετε, οι προσλήψεις στο δημόσιο τομέα συνιστούν μια σύνθετη διαδικασία».