Στο πλαίσιο του Microsoft A.I. Bootcamp με θέμα «Alice envisions the future – How Artificial Intelligence can impact the way we see the world» , μια εκδήλωση η οποία θα πραγματοποιηθεί 27-30 Αυγούστου στην Ελλάδα, το NetFAX είχε την ευκαιρία να κάνει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση γι’ αυτό το θέμα με τον Πλούταρχο Ρήγα, Διευθυντή του Τομέα Εκπαίδευσης της Microsoft για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες της Microsoft, παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία καλπάζει και δημιουργεί εξαιρετικές ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης, μόνο το 42% των κοριτσιών που συμμετείχαν θα επέλεγαν μελλοντικά να ακολουθήσουν επαγγέλματα σε αυτήν την κατεύθυνση. Υπάρχουν αρκετές εξηγήσεις για αυτήν την αντιμετώπιση, συμπεριλαμβανομένου του ότι το 60% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι άντρες και γυναίκες δεν αντιμετωπίζονται ισάξια σε επαγγέλματα με κεντρικό άξονα την επιστήμη και την τεχνολογία. Το χάσμα φύλλων μεταξύ των αποφοίτων θετικών σχολών (STEM) επιβεβαιώνεται και από τους ευρωπαϊκούς και παγκόσμιους δείκτες απασχολησιμότητας.

Για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης η Microsoft διοργανώνει το χρονικό διάστημα 27 έως 30 Αυγούστου στην Ελλάδα ένα τετραήμερο bootcamp για μαθήτριες ηλικίας 15-17 ετών με έφεση και ενδιαφέρον στην επιστήμη και την τεχνολογία. Σκοπός του bootcamp είναι οι 150 μαθήτριες και οι 50 εκπαιδευτικοί από 22 χώρες της Ευρώπης που θα βρεθούν στην Ελλάδα, να έχουν πρόσβαση σε τεχνολογίες αιχμής και να εξερευνήσουν τις δυνατότητες και τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης. Επίσης, στόχος της διοργάνωσης, είναι να γίνει η αρχή για την ανάπτυξη των Ψηφιακών Δεξιοτήτων που θα είναι άμεσα απαραίτητες στην παγκόσμια αγορά εργασίας. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη διοργάνωση είναι η πρώτη στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

«Πιστεύουμε πραγματικά ότι με τη σημερινή τεχνολογία, την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης και την ιδιαίτερα αυξημένη δημιουργικότητα των κοριτσιών, οι ιδέες που φαίνονταν εξωπραγματικές, είναι πλέον πιο κοντά από ποτέ για να γίνουν πραγματικότητα» αναφέρει ο Πλούταρχος Ρήγας, Διευθυντής του Τομέα Εκπαίδευσης της Microsoft για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και συμπληρώνει: «Ευελπιστούμε, αυτό να είναι η αρχή ώστε η έφεση και το ενδιαφέρον που έχουν ήδη για τις θετικές επιστήμες και την τεχνολογία, να τις βοηθήσει στο να αποκτήσουν ένα δυναμικό και ηγετικό ρόλο στην επαγγελματική τους πορεία στον κλάδο».

Απαντώντας σε ερώτηση του NetFAX για το πόσο δύσκολο είναι για μια γυναίκα να κάνει καριέρα σε ένα ανδροκρατούμενο χώρο όπως είναι αυτός της τεχνολογίας, ο Π. Ρήγας απαντά παραθέτοντας τα επίσημα στοιχεία της Κομισιόν (https://data.oecd.org/) με τους δείκτες αποφοίτων θετικών σχολών, αλλά και των γυναικών που αποφοιτούν και συνεχίζουν την καριέρα τους σχετικά με το πτυχίο τους: «Δυστυχώς τα ποσοστά γυναικών στον τομέα της τεχνολογίας είναι χαμηλά και ενέργειες όπως το Girls in STEM, θα συνεισφέρουν στη συνειδητοποίηση της ανάγκης ανάπτυξης των προχωρημένων ψηφιακών δεξιοτήτων. Η ενθάρρυνση και η απτή πρόσβαση στις τεχνολογίες, δίνει στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να διαμορφώσουν άποψη για τον τομέα της τεχνολογίας και αν θα ήθελαν να ακολουθήσουν κάτι αντίστοιχο στο μέλλον».

Ο Π. Ρήγας εκτιμά ότι το σημαντικότερο πράγμα για μια νέα γυναίκα που θέλει να ακολουθήσει μια καριέρα στην τεχνολογία είναι να έχει πλήρη και εμπεριστατωμένη άποψη για τα επαγγέλματα αυτού του κλάδου.  Και συμπληρώνει: «Η τεχνολογία πρέπει να είναι ένα μέσο για να επιτύχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα για τους στόχους που θέτουμε. Η συμβουλή μου θα ήταν να ανατρέξουν σε γυναίκες που οι εφευρέσεις τους άλλαξαν την πορεία της ιστορίας, όπως η Grace Hopper που σχεδίασε τον πρώτο υπολογιστή του Χάρβαρντ (Μαρκ) και εφηύρε τον compiler για τη μετάφραση γραπτής γλώσσας σε υπολογιστικό κώδικα, τη Maria Telkes που το 1947 εμπνεύστηκε το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο σπίτι και πολλές άλλες γυναίκες πρότυπα που η αφοσίωσή τους στις θετικές επιστήμες μάς εμπνέουν όλους μας».

Το AI bootcamp της Microsoft αποτελεί το πρώτο βήμα που κάνει η εταιρεία στο πλαίσιο μιας μεγαλύτερης, μακροχρόνιας πρωτοβουλίας στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη για να μιλήσει για το ρόλο που έχει η τεχνητή νοημοσύνη στις μέρες μας, αλλά και να προετοιμάσει την επόμενη γενιά για ένα καλύτερο ψηφιακό μέλλον.