Ώρες-ώρες, απορείς και εξίστασαι με το πού πάνε και τα βρίσκουν αυτά τα «ευφυή» ονόματα, με τα οποία πότε η μια εταιρία και πότε η άλλη «βαφτίζουν» τα project τους…

Δέστε τούτο το πρόσφατο (και δυστυχώς όχι τελευταίο, όπως φοβάται ο παλιός) νέο σκάνδαλο παραβίασης προσωπικών δεδομένων ασθενών στη Βρετανία, που αποκάλυψαν οι Financial Times, στο πλαίσιο μεγάλης έρευνάς τους σε ιστοσελίδες από τον χώρο της υγείας: 79 από τις 100 που ερευνήθηκαν είχαν συνάψει συμφωνίες στο πλαίσιο των οποίων διέθεταν ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία των χρηστών τους, ως μην όφειλαν. Σε ποιους; Στους συνήθεις υπόπτους για κατάχρηση εξουσίας στους συγκεκριμένους χώρους που ελέγχει ο καθένας, δηλαδή στις Google, Amazon, Facebook και Microsoft. Οι οποίες, στη συνέχεια, βομβάρδιζαν τους ανύποπτους χρήστες με στοχευμένες διαφημίσεις για φάρμακα, θεραπείες και λύσεις στα προβλήματα που τους απασχολούσαν, άρα με πολύ αυξημένες πιθανότητες να γίνει αγορά…

Η ίδια έρευνα αποκάλυψε ότι η τοποθέτηση των cookies, τα οποία ενημέρωναν την «Αγία Τετράδα» για τις αναζητήσεις των χρηστών, δεν είχε γίνει με τη συγκατάθεσή τους, όπως ορίζει η βρετανική (και η ευρωπαϊκή) νομοθεσία. Μάλιστα, σε αρκετές από αυτές τις ιστοσελίδες, οι σχετικές διευκρινήσεις περί προστασίας του απορρήτου των χρηστών (τα «ψιλά γράμματα», όπως τα αποκαλούμε – GDPR, είσαι εδώ;) ήταν ασαφείς και «θολές», στην καλύτερη περίπτωση. Από τους τρεις εκ των τεσσάρων, ακούστηκαν δικαιολογίες, υποσχέσεις για έρευνα και… σιωπή. Η ανακοίνωση της Google ήταν «όλα τα λεφτά», καθώς αρνήθηκε ότι κάνει τέτοια πράγματα καθότι απαγορεύονται από τον εσωτερικό κανονισμό της. Κι όμως, μόλις λίγες ημέρες νωρίτερα, η Wall Street Journal είχε αποκαλύψει πως η καλή εταιρία εφαρμόζει κάτι ανάλογο στις ΗΠΑ: σε συνεργασία με τον πάροχο υπηρεσιών υγείας Ascension συγκεντρώνει ιατρικά στοιχεία για εκατομμύρια χρήστες, σε 21 Πολιτείες, στο πλαίσιο του Project Nightingale – για να εκπαιδεύει, λέει, τα ΑΙ συστήματά της και να προτείνει προσωποποιημένες θεραπείες στους ασθενείς…