Η καταγραφή και ανάλυση του κρίσιμου ρόλου της ναυτιλίας αποτελούσε το επίκεντρο της κλειστής συζήτησης στρογγυλής τραπέζης που διεξάχθηκε από το περιοδικό netweek, με τη συμμετοχή διευθυντικών στελεχών του ΙΤ από μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες της χώρας μας.

Με κεντρικό στόχο μια εποικοδομητική συζήτηση γύρω από τη στρατηγική Πληροφορικής των ναυτιλιακών εταιρειών, αλλά και τις τεχνολογίες που καθιστούν εφικτούς τους επιχειρηματικούς στόχους διοργανώθηκε στο ξενοδοχείο Grande Bretagne και με την υποστήριξη της Samsung Electronics Hellas, μια πολύ ενδιαφέρουσα κλειστή συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, στην οποία IT Managers και CIOs από ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες είχαν τη δυνατότητα να μοιραστούν τις εμπειρίες και απόψεις τους σχετικά με τον κομβικό ρόλο που παίζει σήμερα η τεχνολογία στην ανάπτυξη κάθε ναυτιλιακής εταιρείας. Η συζήτηση στρογγυλής τραπέζης εστίασε γύρω από:

α) Τις κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι Διευθυντές Πληροφορικής των ναυτιλιακών εταιρειών σήμερα.
β) Τις πρακτικές βελτιστοποίησης των διαδικασιών στο πλοίο και στα γραφεία.
γ) Τις πρακτικές μείωσης κόστους με πρακτικά παραδείγματα.
δ) Την εξυπηρέτηση και εμπειρία πελάτη (στο πλοίο ή στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας).
ε) Τον τρόπο που η Πληροφορική μπορεί να επηρεάσει την κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών.

Στις ιδιαιτερότητες και δυσκολίες της ναυτιλίας αναφέρθηκε ο πρόεδρος της AMMITEC, Δημήτρης Μακρής, ξεκινώντας τη συζήτηση. Δεν πρέπει κανείς να κοιτάει μόνο την τεχνολογία, αλλά και τον ανθρώπινο παράγοντα, την απόσταση, τις ώρες και το χρόνο. Τα πλοία είναι κινητά «εργοστάσια» που λειτουργούν αδιάλειπτα (24/7), για τα οποία o ΙΤ Μanager είναι υποχρεωμένος να βρίσκεσαι σε επιφυλακή κάθε ώρα της ημέρας, συμπλήρωσε η Θεοφανώ Σωμαρίπα.

Αν και το πλήρωμα δεν είναι υποχρεωμένο (και ούτε θέλει) να διαθέτει τεχνικές γνώσεις Πληροφορικής, πολλές φορές τους ζητείται να κάνουν κάποια δουλειά για το ΙΤ, οπότε χρειάζεται μια ιδιαίτερη αντιμετώπισή τους, σχολίασε ο Γιώργος Μπονίκος. Παλιότερα τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα, καθώς τότε δεν υπήρχε η οικειότητα με την τεχνολογία. Σήμερα τα πράγματα είναι καλύτερα, καθώς το πλήρωμα διαθέτει τη βασική κατάρτιση για να διεκπεραιώσει απλές διαδικασίες που του αναθέτει η Διεύθυνση Πληροφορικής, σχολίασε ο Εμμανουήλ Κοθρής.

Γι’ αυτό το λόγο είναι σημαντικό το configuration και το setup των πληροφοριακών συστημάτων στα πλοία να είναι όσο πιο απλό γίνεται, τόνισε ο Στράτος Πενταφρόνιμος. Ως εκ τούτου και στα 90+ πλοία της StarBulk δεν χρησιμοποιούνται servers που απαιτούν πολύπλοκες ρυθμίσεις, αλλά απλά PCs, τα οποία επωμίζονται το ρόλο του server, του file sharing, όπως και τη φιλοξενία του ERP, επιτρέποντας τις κατά το δυνατόν ελάχιστες επεμβάσεις, όταν απαιτηθεί, με το remote support να χρησιμοποιείται κατά κόρον.

Τη διαφορετική οπτική του ΙΤ στα κρουαζιερόπλοια έριξε στο τραπέζι της συζήτησης ο Κώστας Σμυρλής, καθώς σε όλα τα πλοία της Celestyal Cruises υπάρχει IT Manager, όπως και 2-3 άτομα προσωπικό για την υποστήριξη των πληροφοριακών συστημάτων. Η κύρια δυσκολία που υπάρχει εντοπίζεται στην εύρεση του κατάλληλου προσωπικού. Νύξη για το σημαντικό θέμα των επικοινωνιών έκανε ο Στέλιος Σαμπάνης. Όλοι σήμερα είναι εξοικειωμένοι με τη συνεχή πρόσβαση στην πληροφορία και η οποιαδήποτε στέρηση αυτής της δυνατότητας δημιουργεί προβλήματα, δυσκολεύει την καθημερινότητα του πληρώματος στο πλοίο και αποστρέφει αρκετούς από το να ακολουθήσουν το επάγγελμα του ναυτικού.

Το ΙΤ, καλώς ή κακώς, είναι υπεύθυνο για την επικοινωνία και οφείλει να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να την εξασφαλίσει. Την επικοινωνία την απαιτεί ο ναυτικός και δεν θέλει να πληρώσει γι’ αυτήν, συμπλήρωσε ο Εμμανουήλ Κοθρής. Η συνεχής γκρίνια που υπάρχει στα πληρώματα δημιουργείται από το συνδυασμό μικρής ταχύτητας και μεγάλου κόστους, κάτι που επιδρά αρνητικά και στο crew welfare, το οποίο αποτελεί σήμερα για όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες ένα πολύ σημαντικό θέμα.

Επενδύσεις στην τεχνολογία
Στο ερώτημα σχετικά με το που επικεντρώνονται οι τεχνολογικές επενδύσεις των ναυτιλιακών εταιρειών, ο Χρήστος Γεωργίου ανέφερε το crew welfare, τα τηλεπικοινωνιακά και δορυφορικά συστήματα. Σημαντικές επενδύσεις έχουν γίνει και στα PMS (Preventive Maintenance Systems), τα οποία αποτελούν κομβικό κομμάτι για τη ναυτιλία. Η Thenamaris έχει επενδύσει, επίσης, στην αυτοματοποίηση και απλοποίηση της επικοινωνίας με τους συνεργάτες της που είναι διάσπαρτοι σε όλο τον κόσμο, αλλά και στο κομμάτι του crew scheduling (το οποίο διαχειρίζεται τους ναυτικούς και την επάνδρωση των πλοίων).

Το crew welfare (με την παροχή, μεταξύ άλλων, σύνδεσης στο Internet και δορυφορικής τηλεόρασης), η χρήση διπλών keynotes servers (για το πλήρωμα και το επιχειρησιακό κομμάτι του πλοίου) πάνω στα πλοία, η ενίσχυση των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων, συγκαταλέγονται ανάμεσα στις σημαντικότερες επενδύσεις που έκανε η Εletson Corporation, κατά τον Εμμανουήλ Κοθρή. Στόχος όλων αυτών των επενδύσεων είναι να καλυφθούν οι συνεχώς αυξανόμενες επιχειρησιακές ανάγκες, η βελτίωση των επικοινωνιών και του data accuracy (να διακινούνται, δηλαδή, σωστά τα δεδομένα στα πλοία).

Σχέσεις εμπιστοσύνης
Η συζήτηση συνεχίστηκε με τους συμμετέχοντες να επισημαίνουν το σημαντικό ρόλο των σχέσεων εμπιστοσύνης που πρέπει να κτίζονται ανάμεσα στους IT Managers των ναυτιλιακών και στους vendors. H εμπιστοσύνη πρέπει να είναι αμοιβαία, χρειάζεται οι vendors να προσφέρουν την υποστήριξη και τις υπηρεσίες που έχουν υποσχεθεί και μάλιστα στην ώρα τους, τόνισε η Θεοφανώ Σωμαρίπα. Εκτός αυτού δεν είναι μόνο στο χέρι του ΙΤ να κτίσει την εμπιστοσύνη, καθώς σημαντικό ρόλο παίζει τόσο το λογιστήριο όσο και η διοίκηση. Και φυσικά δεν μπορεί να αναπτυχθούν σχέσεις συνεργασίας με έναν vendor που δεν έχει μέλλον, που δεν είναι αξιόπιστος. Οι σχέσεις πρέπει να είναι μακροπρόθεσμες και να βασίζονται στις ιδιαιτερότητα και στην κατανόηση του χώρου της ναυτιλίας συμπλήρωσε ο Δημήτρης Μακρής.

Είναι τέτοια η φύση της ναυτιλίας που πολλές φορές θα ζητηθεί από τους vendors το κάτι παραπάνω και αυτό είναι σημαντικό να το καταλάβουν -γι’ αυτό χρειάζεται, βέβαια, κουλτούρα και χρόνος. Οι σχέσεις με τους vendors επηρεάζονται και από εξωγενείς παράγοντες, κατά τον Στέλιο Σαμπάνη. Μια ναυτιλιακή εταιρεία δραστηριοποιείται σε πολλά διαφορετικά σημεία του κόσμου και αναπόφευκτα η συνεργασία δεν περιορίζεται στον ελληνικό χώρο, αλλά επεκτείνεται σε όλη την υφήλιο. Έτσι, μπορεί να μειωθεί ο τζίρος μιας εταιρείας στην Ελλάδα και να αυξηθεί ο τζίρος της εκτός συνόρων. Γι’ αυτό και είναι σημαντική η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων, καθώς οι συνεργασίες κάνουν κύκλους και επανέρχονται ξανά στο αρχικό τους στάδιο.

Οnboard entertainment
Στη συνέχεια η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από το πώς η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση του onboard entertainment και στη βελτίωση του crew welfare. Στην ερώτηση του Αλέξανδρου Φάμελου για το τι έχουν κάνει οι ναυτιλιακές στο χώρο του on-board entertainment, το οποίο μπορεί να βελτιώσει σημαντικά το crew welfare που είναι και το ζητούμενο, η Θεοφανώ Σωμαρίπα παραδέχθηκε ότι το online entertainment σίγουρα παίζει ρόλο, όσο παίζει και η εθνικότητα του πληρώματος. Γιατί άλλα ενδιαφέροντα και ανάγκες ψυχαγωγίας έχουν οι Έλληνες ναυτικοί, άλλα οι Φιλιππινέζοι. Λύση σε αυτό το πρόβλημα θα μπορούσε να δώσει ένα σύστημα video on demand server ή video server πάνω στο πλοίο, το οποίο να παίζει κάθε φορά αυτό που θέλει να δει το πλήρωμα, σχολίασε ο Αλέξανδρος Φάμελος.

Η ψυχαγωγία στα πλοία αποτελεί τρόπο ζωής για τα κρουαζιερόπλοια επισήμανε ο Κώστας Σμυρλής. Κυρίως για τους επιβάτες. Στόχος δεν είναι να προσφέρεται αυτή η ψυχαγωγία στην καμπίνα, αλλά σε δημόσιους χώρους του κρουαζερορόπλοιου, γεμίζοντας τους με τηλεοράσεις και πάνελ. Τις δυσκολίες που σχετίζονται με την ψυχαγωγία στον εμπορικό στόλο επισήμανε ο Εμμανουήλ Κοθρής, αναφέροντας ότι οι ώρες ψυχαγωγίες δεν πρέπει να προσφέρονται σε βάρος της ξεκούρασης των ναυτικών, διότι μπορεί να προκύψουν σημαντικά θέματα με την ασφάλεια. Αν οι ναυτικοί ψυχαγωγούνται τις ώρες που θα έπρεπε να ξεκουράζονται, τα πρόστιμα είναι τεράστια. Και αυτό θα πρέπει να το λάβουν όλοι τους υπόψη.


Ψηφιοποίηση εγγράφων
Το θέμα της ψηφιακής ναυτιλίας έθιξε ο Αντώνης Γιανεδάκης ζητώντας από τους παρευρισκομένους να καταθέσουν την άποψή τους για την ψηφιοποίηση των πλοίων και των διαδικασιών σε αυτά. Ένα σημαντικό ζήτημα που τέθηκε στο τραπέζι ήταν αυτό της ψηφιακής υπογραφής. Το νομικό κενό που υπάρχει σε αυτό παραδέχθηκε η Θεοφανώ Σωμαρίπα, αναφέροντας ότι ορισμένες φόρμες δεν αναγνωρίζονται μόνο με την ψηφιακή υπογραφή, αλλά χρειάζεται να εκτυπωθούν και να έχουν τη σφραγίδα του πλοίου. Η ψηφιακή υπογραφή είναι δύσκολο να χρησιμοποιηθεί σε έγγραφα που σχετίζονται με φορτωτικές εντολές και πληρωμές ναυτικών πάνω στο πλοίο, σχολίασε ο Εμμανουήλ Κοθρής, συμπληρώνοντας ότι κάποιες φορές η ψηφιοποίηση των εγγράφων γίνεται αυτόματα, κάποιες άλλες φορές ημιαυτόματα. Στις προσπάθειες που καταβάλλονται στην εταιρεία του ώστε να επεκταθεί η ψηφιοποίηση των εγγράφων αναφέρθηκε ο Στέλιος Σαμπάνης, ώστε όλες οι φόρμες να είναι ηλεκτρονικές, κάτι το οποίο γίνεται και στην Εletson Corporation με την ψηφιοποίηση των ναυτικών φυλλαδίων των ναυτικών.

Είναι σημαντικό, κατά τον Χρήστο Γεωργίου, να υπάρχει σύνδεση του εγγράφου με τη διαδικασία και όχι να το βλέπει κανείς αυτόνομα ως business process. Τις ανάγκες που υπάρχουν στο θέμα της ψηφιοποίησης μπορεί να την καλύψει η Samsung, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Αλέξανδρου Φάμελου, μέσα απο μια σειρα λύσεων με αυτοποιημένες διαδικασίες στις λειτουργίες των MFPs (Multi Function Printers) σε ασφαλές περιβάλλον. Αυτό επιτρέπει την εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε ψηφιοποιημένα έγγραφα όπως και τη δημιουργία workflows, βελτιστοποιώντας τη διαδικασία document management και απλοποιώντας τις διαδικασίες. Ένα σημαντικό θέμα που θα έπρεπε να επιλύουν τέτοιες λύσεις αφορά τα τιμολόγια των ναυτιλιακών εταιρειών, συμπλήρωσε ο Στράτος Πενταφρόνιμος. Πρέπει να καθορίζεται μια σαφής διαδικασία, ώστε να μην τυπώνονται πολλαπλά τα τιμολόγια και να υπογράφονται πολλές φορές. Η υιοθέτηση ενός ηλεκτρονικού τρόπου αρχειοθέτησής τους μπορεί να λύσει πολλά αντίστοιχα προβλήματα. Αν και έχει υλοποιηθεί στην GasLog μια λύση ηλεκτρονικής διαχείρισης τιμολογίων, το πρωτότυπο έγγραφο συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς και αναζητείται πάντα σχολίασε ο Στέλιος Σαμπάνης.

Εκτυπώσεις
Τα έγγραφα που πρέπει να τυπωθούν για να διεκπεραιώσει ένα πλοίο διάφορες εργασίες αποτέλεσε το επόμενο θέμα της συζήτησης. Για να καλύψουν αυτές τις ανάγκες υπάρχουν, εν γένει, αρκετοί εκτυπωτές πάνω στο πλοίο, ενώ, στο ερώτημα των εκπροσώπων της Samsung για το αν γίνεται ανεξέλεγκτη εκτύπωση πάνω στα πλοία, όλοι συμφώνησαν σε αυτό. Στο ερώτημα αν ένα σύστημα παρακολούθησης των συσκευών εκτύπωσης θα μπορούσε να δώσει λύση σε αυτό το πρόβλημα, η Θεαφανώ Σωμαρίπα αμφισβήτησε την αποτελεσματικότητά του, καθώς κάτι τέτοιο στην εταιρεία της δεν λειτούργησε ποτέ όπως θα έπρεπε.

Ο Στράτος Πενταφρόνιμος έθιξε το πρόβλημα των πολλών διαφορετικών μοντέλων και τύπων εκτυπωτών που έχουν συσσωρευτεί στα πλοία μετά από 10-15 χρόνια επιχειρησιακής λειτουργίας, ένα πρόβλημα που το αντιμετώπισαν στην StarBulk αντικαθιστώντας όλους τους εκτυπωτές με λιγότερα πολυμηχανήματα. Ωστόσο, σε βάθος χρόνου, αυτό δεν λύνει το πρόβλημα, καθώς πάλι θα χρειαστεί να αλλαχθούν μοντέλα που έχουν παλιώσει. Σε αυτό το σημείο ο Αντώνης Γιανεδάκης, έθεσε τον προβληματισμό για το αν ένα μακροχρόνιο συμβόλαιο MPS (π.χ. 5 ετών) μπορεί να καλύψει αποιαδήποτε εκτυπωτική ανάγκη ή πρόβλημα προκύψει στα πλοία. Ο Δημήτρης Μακρής σχολίασε επ’αυτού ότι ενώ το MPS μπορεί να αποδώσει εύκολα στα γραφεία, στο πλοίο τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά.

Το στοκαρισμά των μελανιών εμπεριέχει κόστος, ενώ αν χαλάσει ένας εκτυπωτής ενώ το πλοίο βρίσκεται εν πλω, δεν υπάρχει κάποιος πάνω σε αυτό για να τον επισκευάσει. Ένα άλλο πρόβλημα, το οποίο έθιξε η Θεοφανώ Σωμαρίπα, έχει να κάνει με τη διεθνή υποστήριξη, κάτι που σχεδόν κανένας vendor δεν μπορεί να εγγυηθεί. Στο προβληματισμό αυτό ο Αντώνης Γιανεδάκης, πρότεινε την λύση ύπαρξης εφεδρικού εκτυπωτή στο πλαίσιο του MPS, κάτι το οποίο θα έδινε λύση σε περίπτωση πιθανής βλάβης.

Ενώ ο Εμμανουήλ Κοθρής τόνισε ότι αν και στο γραφείο χρησιμοποιούν λύσεις «Printing Management Services» στο πλοίο τα πράγματα είναι διαφορετικά. Αφενός μεν ο όγκος των εκτυπώσεων είναι πολύ μικρότερος σε σχέσει με το γραφείο αφετέρου τέτοια συστήματα δεν μπορούν να υποστηριχθούν πάνω στο πλοίο (υποστήριξη, αποστολή μελανιών κ.λπ). Ο Κώστας Σμυρλής έδωσε μια εντελώς διαφορετική εικόνα αναφέροντας ότι υπάρχει μια τεράστια κατανάλωση χαρτιού σε εκτυπώσεις όσον αφορά τα κρουαζιερόπλοια (35 εκ. φύλλα το 2013).

Ο καταλυτικός ρόλος του BI
Σχολιάζοντας το πώς οι τεχνολογικές τάσεις της εποχής επηρεάζουν το ναυτιλιακό χώρο, ο Κώστας Σμυρλής επικεντρώθηκε στο ΒΙ, συμπληρώνοντας ότι, πλέον, όλες οι επιχειρηματικές αποφάσεις βασίζονται σε αυτό, με τα αποτελέσματα της χρήσης του να είναι εντυπωσιακά (αύξηση των πωλήσεων και μείωση του κόστους), προσθέτοντας ότι τα ποιοτικά δεδομένα είναι πολύ σημαντικά. Για τον τεράστιο όγκο των δεδομένων που συσσωρεύονται στα πλοία μίλησε η Θεοφανώ Σωμαρίπα, θίγοντας τα ουκ ολίγα προβλήματα που σχετίζονται με την ανάλυσή τους, προβλήματα τα οποία μπορούν να επιλυθούν με τη χρήση ενός εργαλείου BI. O Χρήστος Γεωργίου αναφέρθηκε σε ένα μεγάλο project που τρέχει στην εταιρεία του, μέσω της μεθόδου Single Point of Truth, στο οποίο συλλέγονται τα λειτουργικά δεδομένα, αναλύονται και ακολούθως βγαίνει η πληροφορία από αυτά, η οποία και διοχετεύεται σε όλη την εταιρεία με ένα ομογενοποιημένο τρόπο, χωρίς το ΙΤ να αποτελεί σημείο συμφόρησης, αλλά να διευκολύνει τη διάχυση της πληροφορίας.

Κριτήρια επιλογής
Ένα ακόμα ενδιαφέρον θέμα που συζητήθηκε είχε να κάνει με τα κριτήρια επιλογής μιας τεχνολογικής λύσης. O Χρήστος Γεωργίου ισχυρίστηκε ότι αυτό εξαρτάται από το είδος της λύσης. Με άλλα κριτήρια επιλέγεται ένα BI, με άλλα ένα σύστημα ERP ή μια εκτυπωτική λύση – καθώς δίνεται διαφορετικό βάρος στα κριτήρια επιλογής. Το γενικό κριτήριο επιλογής, πάντως, είναι η βιωσιμότητα ενός vendor στο μέλλον, να γνωρίζει, δηλαδή, κανείς ότι ο προμηθευτής θα συνεχίζει να υποστηρίζει τη λύση/προϊόν του και στο μέλλον. Ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας είναι το integration, ήτοι να ξέρει ο IT Manager ότι μπορεί να ενσωματώσει τη λύση στην εταιρεία του και να την κάνει να συνεργαστεί με τις υπάρχουσες υποδομές. Ο Κώστας Σμυρλής συμπλήρωσε ότι δεν θεωρεί ότι υπάρχουν μια συγκεκριμένη συνταγή για την επιλογή τεχνολογικών λύσεων, ενώ ο Γιώργος Μπονίκος ισχυρίστηκε ότι ειδικά για το BI δεν υπάρχει συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής vendor, αλλά κάθε εταιρεία, ανάλογα με τις ανάγκες της, θα αναζητήσει το κατάλληλο εργαλείο. Ακολούθησε μια σύντομη τοποθέτηση από όλους για το IT μέλλον της ναυτιλίας.

H Θεαφανώ Σωμαρίπα ισχυρίστηκε ότι το ΙΤ θα γίνει ακόμα πιο σημαντικό για τις ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ ο Εμμανουήλ Κοθρής διαφοροποιήθηκε, αναφέροντας ότι οι μελλοντικές Διευθύνσεις Πληροφορικής των ναυτιλιακών εταιρειών θα είναι πολύ πιο μικρές από ότι σήμερα, κάτι στο οποίο συμβάλει, όπως εκτιμά, καταλυτικά το cloud. Όλοι πάντως συμφώνησαν ότι το ΙΤ θα συνεχίζει να παίζει σημαντικό ρόλο στις ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς οι πλοιοκτήτες έχουν αναγνωρίσει, πλέον, ότι μπορεί να τους προσφέρει λύσεις που μπορούν να κάνουν ανταγωνιστικότερες τις εταιρείες τους, αυξάνοντας, παράλληλα, την ανταγωνιστικότητα. Η συζήτηση ολοκληρώθηκε μέσα σε ένα πολύ καλό κλίμα, με όλους τους συμμετέχοντες να ανανεώνουν το ραντεβού για μια μελλοντική συνάντηση.

Στη συζήτηση συμμετείχαν οι κκ:

  • Χρήστος Γεωργίου, ΙΤ manager της Thenamaris
  • Εμμανουήλ Κοθρής, CIO, Eletson Corporation
  • Δημήτρης Μακρής, ΙΤ Μanager, Andriaki Shipping, πρόεδρος AMMITEC
  • Γιώργος Μπονίκος, ΙΤ Manager, All Seas Marine SΑ
  • Στράτος Πενταφρόνιμος, IT Manager, StarBulk
  • Στέλιος Σαμπάνης, Head of IT, GasLog
  • Κώστας Σμυρλής, MIS Director , Celestyal Cruises
  • Θεοφανώ Σωμαρίπα, Msc,Naval Architect & Marine Eng./MIS, Business Analyst, TMS TMS Tankers Ltd, μέλος ΔΣ AMMITEC
  • Αλέξανδρος Φάμελος, Presales Manager, Samsung
  • Αντώνης Γιανεδάκης, Key Account Manager, Samsung