Το επόμενο βήμα προς την επιτυχία είναι η στιγμιαία ικανοποίηση της επιθυμίας του πελάτη

Κατά παράδοση, η ικανότητα των πωλητών καθορίζει το πόσο υψηλές μπορεί να είναι οι πωλήσεις στο χώρο ενός καταστήματος. Ένας επιτυχημένος επαγγελματίας του είδους αναμφίβολα διαθέτει ικανότητες που μπορούν να πείσουν τον αγοραστή. Μπορεί να «διαβάσει» τις επιθυμίες του τελευταίου για να επιταχύνει την τελική δράση, την αγορά προϊόντων δηλαδή, όπως και να προτείνει επιπλέον λύσεις για την εξυπηρέτησή του. Στην περίπτωση δε, που είναι συνειδητοποιημένος, μπορεί να εστιάζει κυρίως στις επιθυμίες του πελάτη που έχει απέναντί του, παρά στην «πάση θυσία» μεγιστοποίηση του κέδρους. Οι παραπάνω ικανότητες, συνεπικουρούμενες με το placement των προϊόντων είναι σε θέση ακόμη και σήμερα να οδηγούν τις πωλήσεις σε μικρά και μεγάλα καταστήματα.

Σήμερα, δεδομένο είναι ότι τα σύγχρονα συστήματα κάνουν άμεσα γνωστό, σε πραγματικό χρόνο, τον βαθμό ικανοποίησης του πελάτη. Το ίδιο άμεσα, σε πραγματικό χρόνο, μπορεί να προβληθεί σε αυτόν το κατάλληλο μήνυμα. Σε συνδυασμό με αξιοποίηση δεδομένων, που άλλοτε θα ήταν ανούσια, η συμπεριφορά του καταναλωτή μπορεί να αναλυθεί και να προβλεφθεί με τεχνικές Big Data για τη μεγιστοποίηση των πωλήσεων με τρόπους αδιανόητους μέχρι και μερικά χρόνια πριν. Επιπλέον, η διαχείριση του stock, η αυτόματη ενημέρωση για την κατάσταση στα ράφια, η βοήθεια που μπορεί να έρθει από ρομπότ μέσα στα καταστήματα συμβάλλουν στην αποτελεσματικότητα. Έξω από τα καταστήματα, τα chat bots μπορούν να δώσουν εύκολα και γρήγορα απαντήσεις στις απορίες εν δυνάμει πελατών, η εικονική πραγματικότητα μπορεί να τον φέρει πιο κοντά στα πραγματικά προϊόντα και στην απόκτησή τους. Για εμάς, το επόμενο σημαντικότερο βήμα προς την επιτυχία είναι η στιγμιαία, κατά το δυνατό, ικανοποίηση της επιθυμίας του πελάτη, βάση του προτύπου με το οποίο προσφέρουν απαντήσεις οι online μηχανές αναζήτησης. Οι επιχειρήσεις που πρώτες θα αποκτήσουν το προβάδισμα στον τομέα είναι αυτές που θα ακμάσουν.