netweek - Φώτης Ταλάντζης: Το novoville μεγάλωσε ταχύτερα από τις προσδοκίες μας…

Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2019

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Software

7-Square

Φώτης Ταλάντζης: Το novoville μεγάλωσε ταχύτερα από τις προσδοκίες μας…

18 Ιουλίου 2019 | 09:34 Γράφει ο Γιάννης  Ριζόπουλος Topics: Developers,Συμβάσεις / Έργα,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Φώτης Ταλάντζης

Κάθε μήνα, πρόσωπα της επικαιρότητας αποκρίνονται σε 7 «αφορμές» που τους δίνει το Netweek, με κύριο άξονα την τεχνολογία και όχι μόνο… Σ’ αυτό το τεύχος και με αφορμή την εντυπωσιακή ανάπτυξη της start-up novoville, τόσο εκτός συνόρων όσο και εντός, με χαρακτηριστικότερο δείγμα τη συμφωνία συνεργασίας με τον Δήμο Αθηναίων, συνομιλητής μας είναι ο Φώτης Ταλάντζης, CEO και συνιδρυτής της εταιρίας.

Εξυπηρέτηση του δημότη
Οι δημότες είναι οι ίδιοι άνθρωποι που κοινωνικοποιούνται στο Instagram, που κάνουν ηλεκτρονικές αγορές στο Amazon και συζητούν στο WhatsApp. Το Internet έχει εκπαιδεύσει, λοιπόν, τους δημότες και είναι σχεδόν αφύσικο να απαιτείς η καθημερινότητα ενός δημότη να γίνεται σε μέσα που δεν δημιουργούν αντανακλαστικά παρόμοια με τα παραπάνω. Στις μέρες μας, οι δημόσιες υπηρεσίες υποφέρουν από περιορισμένους προϋπολογισμούς και μηδαμινό κύρος. Το novoville επιτρέπει την πλήρη μετατροπή των δημοτικών υπηρεσιών σε ψηφιακές, που θυμίζουν κοινωνικά δίκτυα. Σκοπός μας, λοιπόν, είναι πρώτα οι πολίτες να αυτοεξυπηρετούνται, μειώνοντας το κόστος, και επιπλέον τα αποτελέσματα να παρουσιάζονται με τρόπο που μας επιτρέπει να συμμετέχουμε σαν πολίτες περισσότερο ενεργά, αναθεωρώντας τα στερεότυπα που έχουμε για τις δημόσιες υπηρεσίες.

High-tech πολίτης;
Το novoville σχεδιάστηκε ώστε να θυμίζει κοινωνικό δίκτυο. Αν κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει το Facebook, τότε έχει όλες τις δεξιότητες για να γίνει μέλος της νέας γενιάς πολιτών που προωθούμε. Ένα μεγάλο κομμάτι της δουλειάς μας, είναι να προσφέρουμε τις υπηρεσίες σ’ όλες τις πιθανές διεπαφές, ώστε να αποκτήσει κάποιος πρόσβαση από το μέσο στο οποίο νιώθει άνετα. ΄Έτσι, το novoville είναι διαθέσιμο σαν εφαρμογή για Android και iOS, εφαρμογή για οποιοδήποτε site, chatbot για το Messenger, ακόμη και φωνητική πύλη για τους ψηφιακούς βοηθούς της Amazon. Τα στατιστικά που συλλέγουμε αποδεικνύουν ότι μέσα σε λίγες ώρες όλοι νιώθουν άνετα με τις λειτουργίες μας. Ενδεικτικά, μόνο στην Ελλάδα 110 χιλιάδες συμπολίτες μας είναι ενεργοί με κάποια από τις υπηρεσίες που προσφέρουμε και ίσως ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι περίπου το 1/3 από αυτούς έχουν ηλικία άνω των 45 ετών.

High-tech OTA;
Οι δήμοι δεν έχουν πλέον το περιθώριο να αγνοήσουν τα προνόμια της ψηφιακής εξυπηρέτησης των πολιτών, αφού λειτουργούν σε καθεστώς ομηρείας από τα υψηλά χρέη και τους κομμένους προϋπολογισμούς. Χρησιμοποιώντας σαν παραδείγματα τους πρώτους πελάτες μας, μοιραζόμαστε με τους δήμους σ’ όλη την Ελλάδα τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να βελτιωθούν οι αποφάσεις τους με πραγματικά δεδομένα, πόσα χρήματα μπορούν να εξοικονομηθούν από τη χρήση βέλτιστων πρακτικών, αλλά και την αύξηση της ικανοποίησης από τους δημότες. Σε τελική ανάλυση, όμως, η υιοθέτηση του novoville είναι συνάρτηση της αποφασιστικότητας των ανθρώπων που διοικούν τον δήμο και του πόσο πολύ θέλουν να επηρεάσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών του.

Προκλήσεις και ευκαιρίες
Το novoville μεγάλωσε ταχύτερα από τις προσδοκίες μας. Έχουμε πλέον μια ομάδα με 15 άτομα, μοιρασμένα σε Αθήνα και Λονδίνο. Εξυπηρετούμε περισσότερους από 50 πελάτες σε ευρωπαϊκές χώρες, με όραμα να απλοποιήσουμε οποιαδήποτε διάδραση με τους δήμους που ζούμε. Η διαδρομή μας δεν θα είχε φτάσει στο σημερινό σημείο, βεβαίως, χωρίς τους δύο κύκλους χρηματοδότησης που έχουμε απορροφήσει (Σ.Σ. ο δεύτερος κύκλος, ύψους 1,2 εκατ. στερλινών ολοκληρώθηκε μόλις στα μέσα Απριλίου, δηλ. λίγο μετά την ανακήρυξη του Novoville στις 10 κορυφαίες startups της Ευρώπης στον τομέα του Government Technology, κατά τη διάρκεια του European GovTech Summit που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι, τον Δεκέμβριο) Τα funds που μας εμπιστεύτηκαν στην Ελλάδα και τη Βρετανία μας επέτρεψαν να επιταχύνουμε την ανάπτυξη της εταιρίας, τη διεθνοποίησή της και -το σημαντικότερο- τη δημιουργία μιας ομάδας για την οποία είμαστε υπερήφανοι.

Ελλάδα είναι μόνο μία;
Η αγορά που απευθυνόμαστε, αυτή των δήμων, έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Budget που γίνονται συνεχώς μικρότερα, μεγάλους χρόνους για τη λήψη απόφασης και πληρωμής, καθώς και απουσία κουλτούρας ανταγωνισμού. Χαρακτηριστικά που είναι αντίθετα σ’ αυτά που θέλει ένα start-up, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν μια τεράστια ευκαιρία κι ένα χώρο με μικρό ανταγωνισμό για την εταιρεία μας. Το ενδιαφέρον είναι ότι τα χαρακτηριστικά αυτά παραμένουν σχεδόν ίδια σ’ όλες τις χώρες της Ευρώπης, στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Η επουσιώδης διαφορά είναι ότι στην Ελλάδα αγνοήσαμε επί πολλά χρόνια μια σειρά από απλά εργαλεία, για να λειτουργεί ο δήμος με στοιχειώδη συνέχεια. Αντίθετα, στην Αγγλία πχ δεν υπάρχει δήμος χωρίς CRM και διοικητική ομάδα που παραμένει, μεταξύ της θητείας δύο διαδοχικών δημάρχων. Στη βάση των αναγκών του πολίτη και του δήμου, όμως, τα πράγματα είναι σχεδόν όμοια σε σχεδόν όλες τις «παραδοσιακές» χώρες της Ευρώπης.

Αθήνα, διαμαντόπετρα στης Γης το δακτυλίδι…
Η Αθήνα είναι ό,τι πιο πολύπλοκο έχουμε κάνει ως τώρα! Είναι ένας τεράστιος οργανισμός με χιλιάδες υπηρεσίες κι εργαζομένους και μας δημιουργεί καθημερινά ένα φόρτο αιτημάτων που αντιπροσωπεύει περίπου το 1/3 του συνόλου όλων των πελατών μας… Η ίδια κλίμακα, όμως, μας έσπρωξε να ωριμάσουμε το προϊόν μας και να προωθήσουμε σταδιακά στους δημότες υπηρεσίες των οποίων το αποτέλεσμα είναι ταχύτερα ορατό. Οι Αθηναίοι μπορούν σήμερα να διεκπεραιώνουν δεκάδες διαφορετικές αιτήσεις για προβλήματα από τις διεπαφές του novoville, να μαθαίνουν τα τελευταία νέα, να συμμετέχουν σε δημοσκοπήσεις και -σύντομα- να εξυπηρετούνται από chatbots, όπως ακριβώς θα συνομιλούσαν με κάποιον φίλο, στο Viber.

Οι αιτήσεις προωθούνται αυτομάτως στην αρμόδια υπηρεσία και οι Αθηναίοι ενημερώνονται για πρώτη φορά «ζωντανά» για την πορεία του αιτήματός τους. Ο νέος τρόπος εξυπηρέτησης έχει ήδη εξοικονομήσει εκατοντάδες εργατοώρες και χρήματα για τον Δήμο και τους δημότες του.

Make a wish…
Επί πολλούς μήνες μεγαλώνουμε με γοργό ρυθμό και στην Αγγλία, όπου πολλοί δήμοι ανά τη χώρα εγκαθιστούν το novoville, για να πραγματοποιήσουν αμεσότερες διαβουλεύσεις με τους πολίτες τους. Ελπίζω ότι μέσα στο 2019, μια start-up με ρίζες στην Ελλάδα θα μεγαλώσει αρκετά, ώστε να θεωρείται ο πιο αποδοτικός τρόπος για να ενεργοποιήσεις τους πολίτες και να λαμβάνεις καλύτερες αποφάσεις για τις τοπικές κοινωνίες στη Βρετανία...

    Ο Φώτης Ταλάντζης είναι ο CEO του novoville. Είναι μηχανικός τηλεπικοινωνιών, με ενδιαφέροντα που αγγίζουν την ψηφιακή διακυβέρνηση, την τεχνητή νοημοσύνη και τις τεχνολογίες έξυπνων χώρων. Έχει εργαστεί στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης και σε εταιρείες Πληροφορικής, στην Ελλάδα και στη Βρετανία.

netweek (T. 426)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778