Το Knowledge Graph της Google δείχνει σαν µία από εκείνες τις εξελίξεις που θα αυξήσουν δραµατικά το επίπεδο ευφυΐας της τεχνολογίας που έχει στη διάθεσή του ο µέσος καταναλωτής.

«Περνάµε από την πληροφορία, στη γνώση» δηλώνει εκπρόσωπος της Google σχετικά µε το Knowledge Graph και η δήλωση αυτή δεν
είναι άνευ αντικρίσµατος. Το Internet όπως το γνωρίζουµε σήµερα, αποτελεί µάλλον µια «ζούγκλα» πληροφορίας όπου το αντικείµενο των αναζητήσεών µας µπορεί συχνά να κρύβεται ανάµεσα σε ανεπιθύµητα «αγριόχορτα». Το Knowledge Graph χρησιµοποιεί,
ωστόσο, έναν διαφορετικό τρόπο εντοπισµού της επιθυµητής πληροφορίας.

Δεν αντιµετωπίζει το κριτήριο της αναζήτησης σαν απλές λέξεις, αλλά σαν αντικείµενο (πρόσωπο, µέρος κ.λπ.) του πραγµατικού κόσµου. Η Google δουλεύει πάνω στην ιδέα του Knowledge Graph εδώ και δύο χρόνια και έχει δηµιουργήσει ένα µικρό σύµπαν από µισό δισεκατοµµύριο πρόσωπα, µέρη και πράγµατα τα οποία προσδιορίζει µε 3,5 δισεκατοµµύρια χαρακτηριστικά και συνδέσεις. Το σχήµα αυτό έχει σαν στόχο τη βαθύτερη και πραγµατική κατανόηση του τι αναζητά ένας χρήστης ανά πάσα στιγµή, και την προβολή των αποτελεσµάτων σε µια διάταξη που κάνει τις σχετικές κατηγοριοποιήσεις εµφανείς.

Οταν, για παράδειγµα, ο χρήστης πληκτρολογεί στο πεδίο αναζήτησης τις λέξεις «Λεονάρντο Ντα Βίντσι», το Knowledge Graph «αντιλαµβάνεται» ότι πρόκειται για τον γνωστό καλλιτέχνη και προβάλει βασικές πληροφορίες για τη ζωή του, µαζί µε δυο
σειρές από εικονίδια: µία µε τα σηµαντικότερα έργα του και άλλη µία µε σύγχρονούς του ζωγράφους. Αν ο χρήστης κάνει κλικ επάνω
στη Μόνα Λίσα, τότε θα παραπεµφεί σε µια λίστα από διάσηµους πίνακες της ίδιας εποχής. Η λογική του Knowledge Graph, πέρα
από το ότι βάζει µια τάξη στο χάος της πληροφορίας, ανοίγει πολλαπλές δυνατότητες για µελλοντική εξέλιξη.

Ενας από τους στόχους της Google είναι, για παράδειγµα, να µπορεί να δίνει απαντήσεις σε ερωτήµατα τύπου: Πού µπορώ να πετύχω υπαίθρια συναυλία της Lady Gaga, µε καλό καιρό; Πόσοι κυβερνήτες γεννήθηκαν σε διαφορετική πολιτεία από αυτήν που κυβερνούν;
Ενας απώτερος στόχος του Knowledge Graph είναι να παραπέµψει τον χρήστη σε άλλα αντικείµενα (π.χ. βιβλία Λατινοαµερικάνικης
Λογοτεχνίας) που ανήκουν στο ίδιο «σύµπαν» µε εκείνο της αναζήτησης του (π.χ. «100 Χρόνια Μοναξιάς»), προκειµένου να τον
ενθαρρύνει να τα αγοράσει. Το Knowledge Graph γίνεται σταδιακά διαθέσιµο στους αµερικανούς χρήστες του Google ενώ στα σχέδια
προβλέπεται σαφώς και εκδοχή του για χρήση σε κινητά τηλέφωνα και tablets.