Mε αφορμή τη βράβευσή του από το ELA (European Logistics Association) ως European Logistics Manager της χρονιάς (European Gold Medal in Logistics and Supply Chain” – Professional of the year), ο Ανέστης Παρταλίδης, Γενικός Διευθυντής Trade Logistics AE (εταιρεία του Ομίλου Fourlis) μιλάει στο netweek για τη σημασία αυτής της διάκρισης και για το πώς αυτή η βράβευση μπορεί να βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη των Logistics στη χώρα μας.

netweek: Μπορείτε να μας πείτε λίγα πράγματα για το διαγωνισμό του ELA (European Logistics Association) και για τον τρόπο που έγινε η ανάδειξη σας ως European Logistics Manager της χρονιάς;

Ανέστης Παρταλίδης: Ο διαγωνισμός του ELA για την ανάδειξη του “European Gold Medal in Logistics and Supply Chain – Professional of the year” έλαβε χώρα για πρώτη φορά πανευρωπαϊκά πέρσι. Έως τότε ο ELA χορηγούσε μόνο ένα βραβείο, αυτό του “Project of the Year”. Στη δεύτερη χρονιά διεξαγωγής του διαγωνισμού, το διοικητικό συμβούλιο του ILME ((Ινστιτούτο Logistics Management Ελλάδος) αποφάσισε να προτείνει τη δική μου υποψηφιότητα, κρίνοντας ότι τηρούσα όλες τις προϋποθέσεις για να εκπροσωπήσω τη χώρα μας – σημειώστε ότι ο ELA εκπροσωπείται σε 29 χώρες, ενώ κάθε χώρα προτείνει τον δικό της υποψήφιο.

Στο πλαίσιο της συμμετοχής μου κλήθηκα να καταθέσω ένα αυστηρά 2σέλιδο βιογραφικό – που έπρεπε να ήταν σύμφωνο με τις προδιαγραφές που έχει θέσει το ELA και το οποίο περιγράφει την καριέρα και τα επιτεύγματα του εκάστοτε υποψηφίου. Μετά την αποστολή των βιογραφικών από όλους τους υποψηφίους ξεκίνησε η πρώτη φάση αξιολόγησής τους, όπου μια δωδεκαμελής επιτροπή από τις χώρες μέλη του ELA επέλεξε τους τρεις επικρατέστερους. Το δεύτερο στάδιο της αξιολόγησης περιλάμβανε τηλεφωνικές συνεντεύξεις με τους τρεις επιλεχθέντες υποψήφιους, μέσω της οποίας έγινε μια ανάλυση και τεκμηρίωση των δεξιοτήτων και έργων τους. Στο τελικό στάδιο η επιτροπή αξιολόγησε τους τρεις επικρατέστερους και ανακοίνωσε τον τελικό νικητή στις Βρυξέλλες, στις 22 Απριλίου 2015.

netweek: Τι ήταν εκείνο που πιστεύετε ότι οδήγησε στη βράβευσή σας;

Ανέστης Παρταλίδης: Σημαντικό ρόλο στη βράβευσή μου θεωρώ ότι έπαιξε η υποδομή logistics που έχουμε αναπτύξει σε ένα δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον, όπως είναι αυτό που χαρακτηρίζει τη χώρα μας σήμερα, αλλά και οι εντυπωσιακοί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο δείκτες που πετύχαμε στην εταιρεία, όπως παραδέχθηκε και ο πρόεδρος του ELA κατά την ανακοίνωση της βράβευσής μου. Για παράδειγμα, η 100% πληρότητα παραγγελιών σε γραμμές τα τελευταία έξι χρόνια, οι συνολικές διαφορές απογραφής μόλις 700 ευρώ σε 340 εκατομμύρια εμπορεύματα που διαχειριστήκαμε τα τελευταία 6-7 χρόνια, τα 4-5 λάθη τα τελευταία 3-4 χρόνια κ.λπ. Ρόλο έπαιξε, ίσως, και η διαφορετικότητα των projects που έχω χειριστεί.

Για παράδειγμα, ξεκίνησα με την εταιρεία Γρηγόρης Σαράντης εγκαθιστώντας το πρώτο αυτόματο shorter στην Ελλάδα το 1998, που για εκείνη την εποχή ήταν ένα πολύ πρωτοποριακό έργο για την Ελλάδα. Άξια λόγου είναι και το έργο μεταφοράς της αποθήκης της Κωτσόβολος από τα Οινόφυτα στη Μαγούλα μόλις μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, χωρίς να διακοπεί καθόλου η ροή των εμπορευμάτων, κάτι που είχε εντυπωσιάσει την Dixon πανευρωπαϊκά, το στήσιμο της αποθήκης που έχουμε τώρα για τα ΙΚΕΑ, που βραβεύτηκε το 2009 στο Λονδίνο στο European Supply Chain Excellence Awards, το e-commerce που ξεκινήσαμε το καλοκαίρι φέτος και έχει φέρει πολύ καλά αποτελέσματα σε επίπεδα ανταπόκρισης από τον κόσμο, αλλά και σε επίπεδο δεικτών κ.λπ. Τέλος, ένα μεγάλο μέρος των ερωτήσεων αξιολόγησης αφορούσε και το κομμάτι της συμμετοχής μου στη Μόνιμη Επιτροπή Logistics και τη δουλειά που κάναμε εκεί, το οποίο εκτιμώ ότι συνέβαλε και αυτό στη βράβευσή μου.

netweek: Πόσο σημαντική είναι αυτή η βράβευση για εσάς;

Ανέστης Παρταλίδης: Αναμφίβολα είναι πολύ σημαντική, αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που παίρνουμε ένα πανευρωπαϊκό βραβείο (είχαμε βραβευτεί και στο Λονδίνο, είχαμε πάρει μια δεύτερη θέση στο Βερολίνο, η ΙΚΕΑ μας θεωρεί Best Practice στο κομμάτι του ecommerce κ.λπ.). Περισσότερο χάρηκα για το γεγονός ότι στη συγκυρία που βιώνουμε σήμερα, συνέβαλα ώστε η χώρα μας να βραβευτεί σε κάτι. Χάρηκα, επίσης, γιατί δικαιώθηκαν άτομα που έχουν δουλέψει για να φέρουν τα ελληνικά Logistics στο επίπεδο που βρίσκεται σήμερα. Και αυτή είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση για μένα. Σημειώστε ότι δέχθηκα και πολλά συγχαρητήρια μηνύματα από το εξωτερικό ένεκα της βράβευσής μου και αυτό με εντυπωσίασε, καθώς δεν περίμενα τέτοια ανταπόκριση. Τα βραβεία σαφώς μας ικανοποιούν και μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε, ωστόσο είμαστε επικεντρωμένοι στο έργο μας και το πρώτο που μας ενδιαφέρει είναι να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας στον Όμιλο.

netweek: Πώς βλέπεται να εξελίσσεται η ελληνική αγορά Logistics;

Ανέστης Παρταλίδης: Η πρώτη ανησυχία που, πιστεύω, ότι μας απασχολεί όλους είναι το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση όσον αφορά την οικονομία της χώρας. Γιατί, το τι θα γίνει στην ελληνική αγορά Logistics είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το τι θα συμβεί στη χώρα μας. Αν πάνε όλα καλά, σαφώς τα Logistics θα μπορέσουν να εξελιχθούν και εκτιμώ ότι οι ελληνικές εταιρείες χρειάζεται, όπως είπα και στη βράβευσή μου, να γίνουν περισσότερο εξωστρεφείς και να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς του εξωτερικού.

Εύχομαι, η βράβευσή μου να αποτελέσει αφορμή για να δημιουργηθεί μια νέα γενιά ανθρώπων στο χώρο των Logistics, η οποία θα δραστηριοποιείται εντονότερα στο εξωτερικό. Η εξωστρέφεια είναι πολύ σημαντική και βοηθάει. Χρόνια τώρα συμμετέχω σε πολυήμερα συνέδρια του εξωτερικού και οι εμπειρίες-γνώσεις που αποκόμισα από αυτά με βοήθησαν πολύ στη εξέλιξη της καριέρας μου. Πιστεύω ότι και τα νέα παιδιά πρέπει να δουλέψουν την εξωστρέφειά τους και να προσπαθήσουν να καθιερωθούν στο χώρο. Θεωρώ ότι ως μεσογειακός λαός είμαστε πολύ πιο εύστροφοι και αποτελεσματικοί στη επίλυση προβλημάτων – άλλωστε Logistics σημαίνει να λύνεις καθημερινά τα προβλήματα που σου παρουσιάζονται. Τέλος, θεωρώ ότι αν και η πρόοδος που έχει γίνει στα Logistics τα τελευταία χρόνια είναι μεγάλη, υπάρχουν περιθώρια για να πετύχουμε πολλά περισσότερα σε αυτό το χώρο.

netweek: Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια στο χώρο των Logistics;

Ανέστης Παρταλίδης: Αυτή την περίοδο βρισκόμαστε στην τελική φάση εκκίνησης ενός πολύ καινοτόμου συστήματος συλλογής και συσκευασίας για τα καταστήματα Intersport, που υλοποιούμε σε συνεργασία με μια αυστριακή εταιρεία. Αυτό το σύστημα θα αρχίσει να λειτουργεί αρχές Ιουλίου και σε πρώτη φάση θα εξυπηρετεί τα καταστήματα Intersport σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, ενώ του χρόνου θα ενταχθεί στο σύστημα και η Ρουμανία – μεταφέροντας εδώ τις αποθήκες που έχουμε στη Ρουμανία. Στόχος μας είναι μέσω αυτού του συστήματος να ανατροφοδοτούμε και την κεντρική αποθήκη που διατηρούμε στην Τουρκία. Σημειώστε ότι η Intersport διατηρεί 106 καταστήματα συνολικά και συνεχώς αναπτύσσεται, με τα Logistics να παίζουν καίριο ρόλο στην ανάπτυξή της.