Η δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εικόνας για τους εργαζόμενους του Business IT, όσον αφορά τις εκθετικές τεχνολογίες, τις διαθέσιμες μεθοδολογίες, το υλικό, το λογισμικό και το ρυθμιστικό πλαίσιο που ορίζει το –δυναμικό- περιβάλλον ανάπτυξης αποτέλεσε το βασικό πυλώνα του IT 360 Conference 2018, το οποίο διεξάχθηκε στο ξενοδοχείο Divani Caravel Hotel, την Πέμπτη 31 Μαΐου.

Η σύνθεση τριών συνεδρίων σε ένα, είχε κάποιες παραμέτρους με αρκετό ρίσκο. Η συμπύκνωση της πληροφορίας σε λίγο χρόνο, η δυσκολία της σύνδεσης διαφορετικών ενοτήτων και η φρεσκάδα της πληροφορίας σε κάθε ενότητα, ήταν οι παράμετροι που κυρίως θα όριζαν την τελική εικόνα. Τελικά, το συνέδριο ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία αφήνοντας πολλές υποσχέσεις για την επόμενη διοργάνωση. Ο Γιώργος Γιαγλής, Director του Institute for the Future στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, όπως και αρκετοί ακόμα εμπειρογνώμονες παγκοσμίως, εικάζουν, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο συνέδριο, ότι βαδίζουμε προς μια μοναδικότητα που παρόμοια της δεν έχει ζήσει ξανά η ανθρωπότητα εδώ και χιλιάδες χρόνια.

Η μοναδικότητα αυτή δεν αφορά μόνο το άλμα της επιχειρηματικής ανάπτυξης, αλλά και τη διαμόρφωση της ανθρώπινης κοινωνίας, η οποία θα αποκαταστήσει μια νέα σχέση με την τεχνολογία. Το αποτέλεσμα δεν θα είναι απαραίτητα ευχάριστο, αλλά όλοι ελπίζουμε ότι η ανθρώπινη νόηση θα προσπαθήσει να είναι ευχάριστο. Οι τεχνολογίες Internet of Things, τεχνητή νοημοσύνη και Blockchain δομούν ένα πολυκάναλο σύστημα εξέλιξης, στο οποίο ο διαχωρισμός ανάμεσα σε άνθρωπο και μηχανή, θα γίνεται ολοένα και πιο δυσδιάκριτος.

Ο Γιάννης Κάλφογλου και ο Luis Novella που ακολούθησαν την ομιλία του Γιώργου Γιαγλή, εστίασαν περισσότερο προς το άμεσο μέλλον και τις ευκαιρίες, αλλά και τις προκλήσεις που δημιουργούνται για τις επιχειρήσεις από το ψηφιακό μετασχηματισμό. Τα παραδείγματά τους έδειξαν ότι η διαθέσιμη υπολογιστική ισχύς σε συνδυασμό με τους κατάλληλους αλγόριθμους AI έχουν τη δυνατότητα να συνεισφέρουν στη βελτίωση λειτουργιών που φαινομενικά δεν επιδέχονταν βελτίωση.

Ο Νίκος Χριστοδούλου, Γενικός Διευθυντής Λειτουργικής Στήριξης Τράπεζας & Ομίλου στην Εθνική Τράπεζα, παρουσίασε τους στόχους του ψηφιακού μετασχηματισμού της Εθνικής Τράπεζας, αλλά και τις προκλήσεις που αναδύονται μαζί με την εμφάνιση των ψηφιακών τραπεζών, οι οποίες βασίζονται σε ένα διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο και προσωρινά τουλάχιστον δε χρειάζεται να ασχολούνται με κόκκινα δάνεια.

Δεν υπάρχει ιδανικό μοντέλο οργάνωσης
Ευτυχώς, ο κόσμος δε θα γίνει σύντομα απεριόριστα βαρετός. Τα μοντέλα οργάνωσης επιχειρήσεων είναι μεν προσανατολισμένα προς τη βελτίωση, αλλά δεν εγγυώνται ότι αυτή είναι εφικτή με μια μοναδική εξίσωση που όλες της οι παράμετροι είναι γνωστές.
Ο Robert Falkowitz υποστήριξε αυτήν την άποψη και πρότεινε στις επιχειρήσεις να ακολουθήσουν το μοντέλο της συνεχούς ωρίμανσης, το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε ότι ταιριάζει και λίγο καλύτερα στην ελληνική νοοτροπία, η οποία ωριμάζει διαρκώς εδώ και 200 χρόνια.

Ο Ahmet Akdag με ένα πιο δυναμικό στυλ και με επιβεβαιωμένη την επιτυχία της μεθόδου σε ελληνική επιχείρηση, μίλησε για ευελιξία και τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει ένας ελέφαντας προσπαθώντας να μεταμορφωθεί σε γαζέλα. Την παρουσίαση του ακολούθησε η παρουσίαση του Μάριου Συντιχάκη, Manager στο Digital Business Solutions της Interamerican, η οποία με τη βοήθεια του Ahmet και τη θέληση των εργαζομένων της, κατάφερε να κάνει σημαντικά βήματα προς το ψηφιακό μετασχηματισμό. Την ενότητα έκλεισε, ο ανατρεπτικός Ελβετός, Mathias Traugott, ο οποίος εστίασε την παρουσίαση του στη μεθοδολογία VeriSM, την πιο σύγχρονη από τις εκφάνσεις του Agile και πολλά υποσχόμενη.

Η αδικημένη ενότητα
Χωρίς υποδομές, η τεχνολογία είναι σαν το καβούκι χωρίς τη χελώνα. Ο Mike Edwards, έχοντας συμμετοχή, πρακτικά σε όλες τις σημαντικές δημοσιεύσεις που έχουν γραφτεί σχετικά με το cloud portability, παρουσίασε την πιο πρόσφατη εξέλιξη των standards που το ορίζουν και ήταν ειλικρινής λέγοντας ότι κάποιες «φορητότητες» θα αργήσουν να είναι απλές, επομένως, η σχέση προμηθευτή και αγοραστή υπηρεσιών θα είναι «αναγκαστικά» συμβιωτική. O Frantisek Kohout είναι ο συντονιστικός νους της υπηρεσίας ServiceNow, η οποία είναι το κύτταρο του customer service, της DP DHL. Πέρα από τα όσα μας είπε για τα πετυχημένα βήματα και τα εμπόδια που συνάντησε, μάθαμε από συζήτηση που είχαμε μαζί του ότι ένα μεγάλο ποσοστό των παγκόσμιων αιτημάτων εξυπηρέτησης μέσω τηλεφώνου, κατευθύνεται αυτήν την περίοδο στις Φιλιππίνες.

Η ενότητα έκλεισε με το πάνελ των Σωτήρη Αναστασόπουλου, Υποδιευθυντή data centre σταθερής & κινητής του ομίλου ΟΤΕ, Θεοχάρη Βουτσά, Βοηθός Γενικός Διευθυντής, Group IT Operations της Τράπεζα Πειραιώς, Γιώργο Δημητριάδη, CIO του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, Γιώργο Κουτίτσα, Διευθυντή της Διεύθυνσης οργάνωσης και διαχείρισης έργων στην Εθνική Ασφαλιστική και  Παναγιώτη Μαστρογιάννη, International ΙCTO Engineering Technical Services Manager στη First Data Hellas. Το πάνελ συντόνισε ο Μιχάλης Μωραϊτης, CIO στον όμιλο Θεοχαράκη. Οι panelist συμφώνησαν ότι το cloud είναι πλέον μια αξιόπιστη επιλογή για ένα μεγάλο ποσοστό των λειτουργικών τους υποδομών Πληροφορικής, ίσως και πάνω του 80% αυτών, σύμφωνα με τον Γιώργο Δημητριάδη, αλλά με πολλά εμπόδια ακόμα τόσο οικονομοτεχνικής φύσεως όσο και «ηθικά».