netweek - In-Memory Analytics: Η επόµενη µέρα στο Business Intelligence

Πέμπτη, 2 Ιουλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Hardware

In-Memory Analytics: Η επόµενη µέρα στο Business Intelligence

1 Ιουνίου 2012 | 14:34 Γράφει η Ισαβέλλα  Ζαμπετάκη Topics: Business Intelligence,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Η εξέλιξη του Business Intelligence προς την κατεύθυνση των In-Memory Analytics δημιουργεί νέες δυνατότητες για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων, ενδυναμώνοντας τους επιχειρηματικούς χρήστες και αυξάνοντας δραματικά την ταχύτητα της ανάλυσης της πληροφορίας.

Το παραπάνω  ήταν το βασικό συμπέρασμα της συζήτησης στρογγυλής τραπέζης που διοργάνωσε το περιοδικό netweek την Τρίτη, 3 Μαΐου στο ξενοδοχείο Πεντελικό. Στο round table συμμετείχαν οι: Στέφανος Αντωνίου, Project Manager της ΕΛΠΕ, Corentin Daubilly, IT Architect της Vodafone, Βασίλης Βασιλάκης, Financial IS Solutions & Decision Support Systems Director της Wind, Γιώργος Κανάκης, SAP& MIS Project Manager της Interamerican, Γιώργος Μαυροκουκουλάκης, IT Director της On Telecoms, Δημήτρης Τζανίκος, Τομεάρχης Ανάπτυξης Συστημάτων του ΔΕΔΔΗΕ (θυγατρική της ΔΕΗ) και ο Γιάννης Τσίληκας, Consulting Manager της Ethnodata.

Μια λεπτομερή αναφορά στις δυνατότητες του In-Memory Analytics και το εντυπωσιακό case study της εταιρείας μεταφορών Panalpina παρουσίασε ο Harry Child, μέλος του HANA Center of Excellence της SAP, ενώ την τοποθέτηση της ΗΡ στον τομέα του In-Memory παρουσίασε ο Βασίλης Γκαραβέλας, Business Critical Systems Product Manager της ΗΡ.    

Το ΒΙ όπως το γνωρίζαμε μέχρι τώρα
Τα βασικά θέματα του Business Intelligence τα οποία καλούνται να αντιμετωπίσουν οι Διευθύνσεις Πληροφορικής είναι η δραματική αύξηση του όγκου των δεδομένων, η απαίτηση για ταχύτερη έκδοση των reports και η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του business. Ως περιορισμούς του ΒΙ όπως το γνωρίζουμε σήμερα, ο Ηarry Child ανέφερε χαρακτηριστικά ότι αυτό είναι αργό, επώδυνο και ακριβό.

Οι παρευρισκόμενοι συμφώνησαν ιδιαίτερα με το σκέλος που αφορά την ταχύτητα του ΒΙ. Ο Corentin Daubilly της Vodafone έδωσε ένα απτό παράδειγμα που κάνει ξεκάθαρο το συσχετισμό μεταξύ του χρόνου έκδοσης ενός report και του χρόνου που απαιτείται για τη δημιουργία μιας νέας υπηρεσίας. «Για κάθε νέο προϊόν που βγαίνει σε μηνιαία βάση, υπάρχει η ανάγκη να ετοιμάσουμε τα raw ή τα aggregated data και το documentation για το business development.

Για την άντληση των reports αυτών σήμερα, χρειάζονται από δύο εβδομάδες, μέχρι δύο μήνες. Η εξέλιξη προς την κατεύθυνση του In-Memory Analytics βοηθά τους επιχειρηματικούς χρήστες να φτιάξουν από μόνοι τους τα reports που χρειάζονται, κινούμενοι στην ταχύτητα της σκέψης».

Οι σύγχρονες απαιτήσεις σε πληροφορία
Αποτυπώνοντας τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εταιρεία του όσον αφορά το ΒΙ, και ο Στέφανος Αντωνίου της ΕΛΠΕ αναφέρθηκε με τη σειρά του στην ταχύτητα της δημιουργίας νέων reports. Ενώ από τεχνικής άποψης, η διαδικασία αυτή παίρνει από 5 μέχρι 15 μέρες, το business χρειάζεται τα αποτελέσματα πολύ πιο άμεσα.

Ο Δημήτρης Τζανίκος του ΔΕΔΔΗΕ αναφέρθηκε στο εξίσου σημαντικό θέμα του μεγάλου όγκου των δεδομένων. Στην περίπτωση της ΔΕΗ, αυτό ισχύει για τα δεδομένα σε όλα της τα συστήματα -τόσο των Καταναλωτών και του ERP, όσο και των περιφερειακών συστημάτων. Η διαδικασία της επεξεργασίας και του reporting για τα μηνιαία οικονομικά αποτελέσματα και τις λογιστικά διαχωρισμένες οικονομικές καταστάσεις ανά δραστηριότητα διαρκεί από 10 έως 20 μέρες, γεγονός που οδηγεί την επιχείρηση σε αναζήτηση νέων τρόπων ταχύτερης άντλησης και επεξεργασίας της πληροφορίας στο BI
 
Ο Γιώργος Κανάκης της Interamerican αναφέρθηκε στις προκλήσεις που θέτει ένα σύνθετο περιβάλλον ΙΤ, το οποίο απαρτίζεται από πολλαπλά insurance core systems. Παρά την πολυπλοκότητα του περιβάλλοντος, η ανάγκη για επεξεργασία των δεδομένων στην ταχύτητα της σκέψης παραμένει. Εξίσου σημαντική είναι και η ανάγκη για δυνατότητες real-time και η συνεισφορά του ΒΙ σε δραστηριότητες predictive analysis, οι οποίες είναι πολύ συγκεκριμένες στον ασφαλιστικό κλάδο.

Σε κάποιες από τις ιδιάζουσες ανάγκες της Ethnodata και της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας, ως ομίλου που έχει να εξυπηρετήσει τις ανάγκες εσωτερικών πελατών, αναφέρθηκε ο Γιάννης Τσίληκας.  Μετά από την κεντροποίηση της υποδομής Πληροφορικής επτά τραπεζών του ομίλου σε ένα data center, η Εθνική Τράπεζα βιώνει μια διαρκή αύξηση και διεύρυνση των απαιτήσεων των θυγατρικών εταιρειών όσον αφορά τον όγκο και τη διαθεσιμότητα της πληροφορίας.

Η ζήτηση για νέα reports και για νέες υπηρεσίες εκ μέρους των τμημάτων MIS των τραπεζών είναι συνεχής. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα συστήματα χρησιμοποιούνται πλέον σε τέτοιο βαθμό που δεν υπάρχει «idle time» καμία ώρα της μέρας ή της εβδομάδας.

«Ευφυείς» τηλεπικοινωνίες και καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη
Μιλώντας για τη σύγχρονη πραγματικότητα στον χώρο των τηλεπικοινωνιών, ο Βασίλης Βασιλάκης της Wind, αναφέρθηκε στον τεράστιο και διαρκώς αυξανόμενο όγκο δεδομένων τον οποίο έχουν να αντιμετωπίσουν σε καθημερινή βάση οι telcos. Στην περίπτωση της Wind, το παραδοσιακό περιβάλλον data warehouse της εταιρείας δεν επαρκεί πλέον για την εξυπηρέτηση των νέων μεγεθών.

Επιπλέον, επειδή τα δεδομένα αυτά προέρχονται από μια ποικιλία διαφορετικών πηγών, η διαχείρισή τους δεν προϋποθέτει μόνο την ύπαρξη ισχυρών υπολογιστικών συστημάτων, αλλά και τον προσδιορισμό του σωστού τρόπου ενσωμάτωσής τους στο ΒΙ.

Πέρα από τις τεχνικές απαιτήσεις που θέτουν τα ίδια τα δεδομένα, υπάρχει και έντονη ζήτηση από την πλευρά του Business για real-time reporting, που θα επιτρέπει τον προσδιορισμό του πού βρίσκεται και τι κάνει ο πελάτης ανά πάσα στιγμή, ώστε να του απευθύνονται εξατομικευμένες προτάσεις υπηρεσιών. Σε καμία περίπτωση δεν αρκεί πλέον ο διαχωρισμός των καταναλωτών σε ομάδες τόσο γενικευμένες όπως «εταιρικοί» και «οικογενειακοί» πελάτες.

Αντίστοιχα, και οι διαδικασίες του fraud management απαιτούν γνώση πραγματικού χρόνου σχετικά με τη συμπεριφορά του πελάτη. Ο Βασίλης Βασιλάκης κατέληξε ότι «Τα Big Data, οι νέες απαιτήσεις όσον αφορά το reporting, το τρέξιμο υποθετικών σεναρίων και η καταγραφή πληροφορίας πραγματικού χρόνου είναι οι έννοιες που μας προβληματίζουν σήμερα.

Το παραπάνω  ήταν το βασικό συμπέρασμα της συζήτησης στρογγυλής τραπέζης που διοργάνωσε το περιοδικό netweek την Τρίτη, 3 Μαΐου στο ξενοδοχείο Πεντελικό. Στο round table συμμετείχαν οι: Στέφανος Αντωνίου, Project Manager της ΕΛΠΕ, Corentin Daubilly, IT Architect της Vodafone, Βασίλης Βασιλάκης, Financial IS Solutions & Decision Support Systems Director της Wind, Γιώργος Κανάκης, SAP& MIS Project Manager της Interamerican, Γιώργος Μαυροκουκουλάκης, IT Director της On Telecoms, Δημήτρης Τζανίκος, Τομεάρχης Ανάπτυξης Συστημάτων του ΔΕΔΔΗΕ (θυγατρική της ΔΕΗ) και ο Γιάννης Τσίληκας, Consulting Manager της Ethnodata.

Μια λεπτομερή αναφορά στις δυνατότητες του In-Memory Analytics και το εντυπωσιακό case study της εταιρείας μεταφορών Panalpina παρουσίασε ο Harry Child, μέλος του HANA Center of Excellence της SAP, ενώ την τοποθέτηση της ΗΡ στον τομέα του In-Memory παρουσίασε ο Βασίλης Γκαραβέλας, Business Critical Systems Product Manager της ΗΡ.    

Το ΒΙ όπως το γνωρίζαμε μέχρι τώρα
Τα βασικά θέματα του Business Intelligence τα οποία καλούνται να αντιμετωπίσουν οι Διευθύνσεις Πληροφορικής είναι η δραματική αύξηση του όγκου των δεδομένων, η απαίτηση για ταχύτερη έκδοση των reports και η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του business. Ως περιορισμούς του ΒΙ όπως το γνωρίζουμε σήμερα, ο Ηarry Child ανέφερε χαρακτηριστικά ότι αυτό είναι αργό, επώδυνο και ακριβό.

Οι παρευρισκόμενοι συμφώνησαν ιδιαίτερα με το σκέλος που αφορά την ταχύτητα του ΒΙ. Ο Corentin Daubilly της Vodafone έδωσε ένα απτό παράδειγμα που κάνει ξεκάθαρο το συσχετισμό μεταξύ του χρόνου έκδοσης ενός report και του χρόνου που απαιτείται για τη δημιουργία μιας νέας υπηρεσίας. «Για κάθε νέο προϊόν που βγαίνει σε μηνιαία βάση, υπάρχει η ανάγκη να ετοιμάσουμε τα raw ή τα aggregated data και το documentation για το business development.

Για την άντληση των reports αυτών σήμερα, χρειάζονται από δύο εβδομάδες, μέχρι δύο μήνες. Η εξέλιξη προς την κατεύθυνση του In-Memory Analytics βοηθά τους επιχειρηματικούς χρήστες να φτιάξουν από μόνοι τους τα reports που χρειάζονται, κινούμενοι στην ταχύτητα της σκέψης».

Οι σύγχρονες απαιτήσεις σε πληροφορία
Αποτυπώνοντας τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εταιρεία του όσον αφορά το ΒΙ, και ο Στέφανος Αντωνίου της ΕΛΠΕ αναφέρθηκε με τη σειρά του στην ταχύτητα της δημιουργίας νέων reports. Ενώ από τεχνικής άποψης, η διαδικασία αυτή παίρνει από 5 μέχρι 15 μέρες, το business χρειάζεται τα αποτελέσματα πολύ πιο άμεσα.

Ο Δημήτρης Τζανίκος του ΔΕΔΔΗΕ αναφέρθηκε στο εξίσου σημαντικό θέμα του μεγάλου όγκου των δεδομένων. Στην περίπτωση της ΔΕΗ, αυτό ισχύει για τα δεδομένα σε όλα της τα συστήματα -τόσο των Καταναλωτών και του ERP, όσο και των περιφερειακών συστημάτων. Η διαδικασία της επεξεργασίας και του reporting για τα μηνιαία οικονομικά αποτελέσματα και τις λογιστικά διαχωρισμένες οικονομικές καταστάσεις ανά δραστηριότητα διαρκεί από 10 έως 20 μέρες, γεγονός που οδηγεί την επιχείρηση σε αναζήτηση νέων τρόπων ταχύτερης άντλησης και επεξεργασίας της πληροφορίας στο BI
 
Ο Γιώργος Κανάκης της Interamerican αναφέρθηκε στις προκλήσεις που θέτει ένα σύνθετο περιβάλλον ΙΤ, το οποίο απαρτίζεται από πολλαπλά insurance core systems. Παρά την πολυπλοκότητα του περιβάλλοντος, η ανάγκη για επεξεργασία των δεδομένων στην ταχύτητα της σκέψης παραμένει. Εξίσου σημαντική είναι και η ανάγκη για δυνατότητες real-time και η συνεισφορά του ΒΙ σε δραστηριότητες predictive analysis, οι οποίες είναι πολύ συγκεκριμένες στον ασφαλιστικό κλάδο.

Σε κάποιες από τις ιδιάζουσες ανάγκες της Ethnodata και της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας, ως ομίλου που έχει να εξυπηρετήσει τις ανάγκες εσωτερικών πελατών, αναφέρθηκε ο Γιάννης Τσίληκας.  Μετά από την κεντροποίηση της υποδομής Πληροφορικής επτά τραπεζών του ομίλου σε ένα data center, η Εθνική Τράπεζα βιώνει μια διαρκή αύξηση και διεύρυνση των απαιτήσεων των θυγατρικών εταιρειών όσον αφορά τον όγκο και τη διαθεσιμότητα της πληροφορίας.

Η ζήτηση για νέα reports και για νέες υπηρεσίες εκ μέρους των τμημάτων MIS των τραπεζών είναι συνεχής. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα συστήματα χρησιμοποιούνται πλέον σε τέτοιο βαθμό που δεν υπάρχει «idle time» καμία ώρα της μέρας ή της εβδομάδας.

«Ευφυείς» τηλεπικοινωνίες και καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη
Μιλώντας για τη σύγχρονη πραγματικότητα στον χώρο των τηλεπικοινωνιών, ο Βασίλης Βασιλάκης της Wind, αναφέρθηκε στον τεράστιο και διαρκώς αυξανόμενο όγκο δεδομένων τον οποίο έχουν να αντιμετωπίσουν σε καθημερινή βάση οι telcos. Στην περίπτωση της Wind, το παραδοσιακό περιβάλλον data warehouse της εταιρείας δεν επαρκεί πλέον για την εξυπηρέτηση των νέων μεγεθών.

Επιπλέον, επειδή τα δεδομένα αυτά προέρχονται από μια ποικιλία διαφορετικών πηγών, η διαχείρισή τους δεν προϋποθέτει μόνο την ύπαρξη ισχυρών υπολογιστικών συστημάτων, αλλά και τον προσδιορισμό του σωστού τρόπου ενσωμάτωσής τους στο ΒΙ.

Πέρα από τις τεχνικές απαιτήσεις που θέτουν τα ίδια τα δεδομένα, υπάρχει και έντονη ζήτηση από την πλευρά του Business για real-time reporting, που θα επιτρέπει τον προσδιορισμό του πού βρίσκεται και τι κάνει ο πελάτης ανά πάσα στιγμή, ώστε να του απευθύνονται εξατομικευμένες προτάσεις υπηρεσιών. Σε καμία περίπτωση δεν αρκεί πλέον ο διαχωρισμός των καταναλωτών σε ομάδες τόσο γενικευμένες όπως «εταιρικοί» και «οικογενειακοί» πελάτες.

Αντίστοιχα, και οι διαδικασίες του fraud management απαιτούν γνώση πραγματικού χρόνου σχετικά με τη συμπεριφορά του πελάτη. Ο Βασίλης Βασιλάκης κατέληξε ότι «Τα Big Data, οι νέες απαιτήσεις όσον αφορά το reporting, το τρέξιμο υποθετικών σεναρίων και η καταγραφή πληροφορίας πραγματικού χρόνου είναι οι έννοιες που μας προβληματίζουν σήμερα.


Στη λογική αυτή, η Wind εξετάζει νέα εργαλεία και τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των Ιn-Μemory Analytics». Σε διαδικασία αντικατάστασης του συστήματος ΒΙ βρίσκεται η Vodafone, έχοντας αντικαταστήσει ήδη τα συστήματα billing και CRM. Ο Corentin Daubilly επεσήμανε ότι οι επιχειρηματικοί χρήστες της Vodafone έχουν ήδη «ωριμάσει» σε μεγάλο βαθμό και ότι έχουν ολοένα και μεγαλύτερες απαιτήσεις από τα συστήματα ΒΙ, ζητώντας πιο σύνθετα reports μέσα σε λιγότερο χρόνο.

Η Διεύθυνση Πληροφορικής διερευνά νέους τρόπους για να δώσει περισσότερες δυνατότητες σε επιλεγμένους business users ώστε να αντλούν μόνοι τους τα reports που επιθυμούν, χωρίς να χρειάζεται η παρεμβολή της Διεύθυνσης Πληροφορικής. Ο Γιάννης Τσίληκας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «τα εργαλεία in-memory analytics αίρουν την Πληροφορική από bottleneck στη διάχυση της πληροφορίας».

Τέλος, ο Γιώργος Μαυροκουκουλάκης της On Telecoms ανέφερε ότι η εταιρεία του, επειδή ακριβώς είναι σχετικά νέα, απολαμβάνει το πλεονέκτημα να μην «κουβαλάει» μαζί της έναν τεράστιο όγκο δεδομένων. Η πλατφόρμα ΒΙ που χρησιμοποιεί η On είναι ενοποιημένη με όλα τα υπόλοιπα συστήματα του ΙΤ (CRM, Billing, Provisioning, Εξυπηρέτηση Πελατών, Collections και περιφερειακά) και χρησιμοποιείται από όλα τα κλιμάκια των υπαλλήλων -από τους υπεύθυνους εξυπηρέτησης πελατών μέχρι την ανώτατη διοίκηση.

Κεντρικό προβληματισμό για την On αποτελεί ο αυξανόμενος όγκος και τύπος των δεδομένων που παράγει η νέα γενιά καταναλωτών και στόχος της είναι να περάσει στο επόμενο επίπεδο της πληροφορίας, σε εκείνο των Business Analytics. Κεντρικά ζητούμενα αποτελούν η ποιότητα της πληροφορίας, το τρέξιμο σεναρίων what-if και η ενσωμάτωση των κρίσιμων εταιρικών KPIs στο σύστημα.    

Ενδυναμώνοντας τους business users
Ενα από τα βασικά οφέλη του In-Memory Analytics είναι ότι επιτρέπει στους επιχειρηματικούς χρήστες να εξάγουν αυτόματα τα reports που επιθυμούν. Η αυτονομία αυτή εγείρει όμως και το ερώτημα σχετικά με το εάν οι αυξημένες αυτές δυνατότητες μεταφράζονται και σε αυξημένους κινδύνους. O Bασίλης Βασιλάκης εξήγησε ότι «Στην Wind, έχουμε αποφασίσει να δώσουμε διευρυμένες δυνατότητες σε επιλεγμένους χρήστες. Εχουμε δημιουργήσει δύο ομάδες με έμφαση στο reporting, στον τομέα του Business και της Οικονομικής Διεύθυνσης.

Οι ομάδες αυτές γνωρίζουν καλά τον χειρισμό των εργαλείων, με στόχο να μπορούν να μπορούν να δημιουργούν reports αυτόνομα. Οσον αφορά την ευθύνη που περνά στον χρήστη, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ακόμα και σήμερα, δίνουμε στους χρήστες πρόσβαση σε δεδομένα τα οποία μπορούν στη συνέχεια να μορφοποιήσουν και να τροποποιήσουν. Τη δύναμη να τα ‘καταστρέψουν’, την έχουν λοιπόν ήδη. Επειδή ακριβώς υπάρχει ένα κενό ασφάλειας, είναι καλύτερα να αφήσουμε τους χρήστες ελεύθερους μέσα στο σωστό πλαίσιο, παρά σε ένα περιβάλλον εργασίας σε excel».

Ο Γιώργος Μαυροκουκουλάκης συμφώνησε και υποστήριξε ότι «αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για μια εταιρεία το να διαθέτει power users οι οποίοι είναι ικανοί να χειρίζονται τα δεδομένα και να δημιουργούν reports από μόνοι τους. Τα Business τμήματα, έχοντας στελέχη που μπορούν να δημιουργήσουν/τροποποιήσουν reports, μπορούν να λειτουργήσουν αυτόνομα και να πάρουν άμεσες αποφάσεις, προσδίδοντας στην εταιρεία ‘ανταγωνιστικό πλεονέκτημα’. Επίσης εντοπίζουν προβληματικές περιοχές και προτείνουν διορθωτικές ενέργειες (π.χ. βελτιώσεις, αυτοματοποιήσεις).

Ταυτόχρονα, η διαδικασία αυτή βοηθά τη Διεύθυνση Πληροφορικής να ευθυγραμμιστεί με τις πραγματικές ανάγκες και προτεραιότητες του Business».
Πέρα από εργαλείο διασφάλισης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, το ΒΙ αποτελεί για κάποιους κλάδους επιχειρήσεων ένα από τα κρισιμότερα συστήματα λειτουργίας. Τη διαφορετική αυτή διάσταση του θέματος του ΒΙ επεσήμανε ο Γιάννης Τσίληκας μέσα από το παράδειγμα της Ethnodata, όπου η έγκαιρη εξαγωγή των σχετικών reports αποτελεί κανονιστική απαίτηση των χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος της Εθνικής Τράπεζας.

Big Data υπό ωρίμανση
Το θέμα των Big Data, το οποίο και αποτελεί μία από τις σημαντικές τάσεις στον τομέα της επεξεργασίας δεδομένων, δείχνει να έχει μπει στην σκέψη,  αλλά όχι στα σχέδια υλοποίησης των Διευθύνσεων Πληροφορικής. Ο Corentin Daubilly ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «ναι μεν παρακολουθούμε τις εξελίξεις στον τομέα των Big Data, αλλά δεν είμαστε ακόμα σίγουροι ότι το επιχειρηματικό μας μοντέλο είναι έτοιμο για αυτήν την προσέγγιση και ότι ο όγκος των δεδομένων είναι τέτοιος που υπαγορεύει να στραφούμε σε μια λύση Big Data και όχι σε έναν πιο ‘κλασικό’ τρόπο».

Ο Στέφανος Αντωνίου ανέφερε ότι «τα Big Data υπάρχουν σαφώς στον ορίζοντα της στρατηγικής μας. Θα μας ενδιέφερε, για παράδειγμα, πολύ να μπορούμε να ελέγχουμε κεντρικά τις τιμές στα πρατήρια καυσίμων. Ωστόσο, μια τέτοια δυνατότητα δεν είναι εφικτή χωρίς υποδομή HANA».

Ο Γιώργος Μαυροκουκουλάκης υποστήριξε ότι οι επιχειρήσεις πρέπει ήδη να στραφούν στα Big Data που προκύπτουν στον ευρύτερο κύκλο των επικοινωνιών (internet, social media κ.λπ.) προκειμένου να κατανοήσουν την συμπεριφορά του πελάτη, να του προσφέρουν προϊόντα που να καλύπτουν τις ανάγκες του, να τον εξυπηρετήσουν καλύτερα και, σαφώς, να καλύψουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις επιχειρησιακές ανάγκες.

Η απόφαση για επένδυση σε ΒΙ
«Προκειμένου να εγκριθεί η επένδυση σε μια νέα τεχνολογία, η σχετική λύση πρέπει να εξυπηρετεί πρωτίστως τις ανάγκες του Business και όχι του ΙΤ. Οσον αφορά την ‘in memory’ αρχιτεκτονική, εφόσον μπορεί να δώσει πλεονεκτήματα στο business, είναι πιο γρήγορη, σταθερή, άμεσα διαθέσιμη (24X7), επεκτάσιμη και παράλληλα μειώνει τα λειτουργικά κόστη, θα ήταν μια λύση αρκετά ελκυστική» υποστήριξε ο Γιώργος Μαυροκουκουλάκης.

Ο Corentin Daubilly συμφώνησε και επεσήμανε ότι στη Vodafone, οι επιχειρηματικοί χρήστες έχουν λόγο στον προσδιορισμό της κατανομής του προϋπολογισμού του ΙΤ. Ο Γιάννης Τσίληκας παρατήρησε ότι «ναι μεν όλοι οι επιχειρηματικοί χρήστες δηλώνουν ενδιαφέρον για τα business analytics, αλλά η πλειοψηφία αυτών δεν χρειάζονται στ’ αλήθεια κάτι παραπάνω από ένα απλό report. Αυτό που είναι, λοιπόν, κρίσιμο είναι το ποιο εργαλείο θα επιλέξουμε να δώσουμε σε κάθε τύπο χρήστη».

Είτε πρόκειται για μία επένδυση που είναι απαραίτητη, είτε nice-to-have, «ο καλύτερος τρόπος για να πείσεις τον CFO ή τους μετόχους για μία επένδυση είναι το να πεισθείς πρώτα ο ίδιος» κατέληξε ο Βασίλης Βασιλάκης.

netweek (T. 294)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778