netweek - H TMS TANKERS βελτιώνει την ενεργειακή κατανάλωση των πλοίων της με την αρωγή του Business Intelligence

Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Software

H TMS TANKERS βελτιώνει την ενεργειακή κατανάλωση των πλοίων της με την αρωγή του Business Intelligence

20 Ιουλίου 2017 | 14:27 Γράφει το Net Week  Online Team Topics: innovation

Αξιοποιώντας ένα πρόγραμμα (σε SQL) που αναπτύχθηκε εσωτερικά και ένα εργαλείο BI της Tableau η TMS Tankers υλοποίησε με επιτυχία ένα project που βοηθά στην αξιολόγηση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων και τη βελτίωσή της βάσει συγκεκριμένων δράσεων.

Το project ξεκίνησε στις αρχές του 2016, με τη συνεργασία δύο τμημάτων της εταιρείας, Operations και Technical, με υπεύθυνους μελέτης την Θεοφανώ Σωμαρίπα από το Operations και το Δημήτρη Πάνου από το  Technical Department, με επικεφαλής τους Ευ. Σφακιωτάκη (Technical Manager) και καπτ. Απ. Μαυρίδη (Operation Manager). «Mέχρι το 2015 ως σημείο αναφοράς (baseline) για την ενεργειακή απόδοση  των πλοίων είχαμε τη μέση κατανάλωση καυσίμων  (M/T/day) για μια μέση ταχύτητα και για κάθε σειρά–γκρουπ πλοίων.

Καθώς οι παραπάνω υπολογισμοί βασίζονταν σε μια μέση ταχύτητα, αν οι πραγματικές συνθήκες (ταχύτητα, ballast/laden ratio) άλλαζαν, τότε οποιαδήποτε σύγκριση με το σημείο αναφοράς (baseline) θα είχε ένα σημαντικό ποσοστό λάθους. Στο πλαίσιο υλοποίησης του project δημιουργήσαμε ένα αρχικό μοντέλο κατανάλωσης καυσίμου  για ένα εύρος ταχυτήτων σε διαφορετικές συνθήκες (αφόρτωτο και φορτωμένο). Το αρχικό μοντέλο έπειτα συγκρίθηκε με τις πραγματικές καταναλώσεις των προηγούμενων ετών κι έγιναν οι απαραίτητες διορθώσεις. Το τελικό μοντέλο κατανάλωσης καυσίμου μετατράπηκε σε «ενεργειακό» μοντέλο βασιζόμενο στο ISO FUEL 42.7 MJ/ton» δηλώνει στο NetFAX η Θ. Σωμαρίπα.

Για τους υπολογισμούς του αρχικού μοντέλου κατανάλωσης καυσίμου δημιουργήθηκε εσωτερικά ένα πρόγραμμα, το “Performance-Eval”, ενώ με τη βοήθεια του Tableau Business Intelligence tool  (που διαθέτει λειτουργίες στατιστικής ανάλυσης) συγκρίνεται το αρχικό μοντέλο κατανάλωσης καυσίμου του πλοίου με τα στοιχεία σε πραγματικές συνθήκες για ένα εύρος ταχυτήτων και συνθήκες (αφόρτωτο και φορτωμένο). Ακολούθως γίνονται οι διορθώσεις για να προκύψει το τελικό μοντέλο, βάσει του οποίου ελέγχεται η ενεργειακή κατανάλωση των πλοίων ανά τρίμηνο, προκειμένου να γίνουν οι απαιτούμενες δράσεις.

«Το μοντέλο που έχουμε αναπτύξει έως τώρα το χρησιμοποιούμε ήδη κι έχει βελτιωθεί σημαντικά η ενεργειακή κατανάλωση των πλοίων μας. Πέρα από την εξοικονόμηση πετρελαίου υπάρχουν ενεργειακά savings, ικανοποιούμε τις απαιτήσεις των κανονισμών και προστατεύουμε το περιβάλλον. Το επόμενο βήμα είναι να συμπεριλάβουμε στο μοντέλο μας διορθώσεις για το slip (βήμα προπέλας¬) και τις καιρικές συνθήκες, τελειοποιώντας το. Στόχος είναι να έχει γίνει αυτό μέχρι το τέλος του 2018» επισημαίνει η Θ. Σωμαρίπα. Η λύση της TMS Tankers βραβεύτηκε στα Bite Awards ενώ συμμετέχει και στα “2017 WITSA Global ICT Excellence Awards, που θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο του Gala Dinner του Παγκόσμιου Συνεδρίου Πληροφορικής “WCIT 2017”, στις 12 Σεπτεμβρίου 2017 στην Ταϊπέι, στην Ταιβάν.

Netweek Online( 20 Ιουλίου 2017)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778