netweek - «Αγοράστε Πληροφορική όπως αγοράζετε αυτοκίνητο»

Κυριακή, 31 Μαΐου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Software

«Αγοράστε Πληροφορική όπως αγοράζετε αυτοκίνητο»

17 Φεβρουαρίου 2012 | 11:30 Γράφει η Αγγελική  Κορρέ Topics: Strategy,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα Σχετικές Εταιρίες: ORACLE HELLAS

Jean-Claude Michaca, Oracle

O Jean-Claude Michaca, Vice President Fusion Middleware, Oracle Eastern Europe and CIS, εξηγεί στο netweek πώς μπορεί μια εταιρεία να μειώσει την πολυπλοκότητα του ΙΤ ώστε να καταφέρει να αναπτύξει καινοτομία.

netweek: Η καινοτομία αποτελεί σήμερα βασικό επιχειρηματικό ζητούμενο. Εσείς υποστηρίζετε ότι η πολυπλοκότητα «σκοτώνει» την καινοτομία. Μπορούμε όμως όντως να απλοποιήσουμε την Πληροφορική;

Jean-Claude Michaca:
Φυσικά και μπορούμε. Το ΙΤ υπήρξε ένας πολύ «κατακερματισμένος» κλάδος. Μια εταιρεία είχε μια καινοτόμο ιδέα, ανέπτυσσε μια λύση και έφερνε τη συγκεκριμένη λειτουργικότητα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλές εταιρείες να αναπτύξουν την ΙΤ υποδομή τους, αξιοποιώντας διαφορετικές λύσεις και κατέληγαν να κάνουν την ενοποίηση (integration) οι ίδιες. Οι εταιρείες παλεύουν σήμερα να «κολλήσουν» τα διαφορετικά κομμάτια μεταξύ τους, ένα μεγάλο μέρος του budget του ΙΤ αφιερώνεται στη συντήρηση των υποδομών και των συστημάτων, και όχι σε στρατηγικές επενδύσεις - όπως και θα έπρεπε.

Στην Oracle, καιρό τώρα, πήραμε μία συνειδητή στρατηγική απόφαση: να αντιμετωπίσουμε αυτή την πραγματικότητα. Αν θέλει κανείς η εταιρεία του να αναπτυχθεί και να ευημερήσει πρέπει να υπερβεί αυτό το εμπόδιο που περιγράψαμε. Επενδύουμε, ως Oracle, σημαντικά σε Ερευνα και Ανάπτυξη, όχι μόνο για να φέρουμε καινούργιες λειτουργικότητες, αλλά και για να επιτύχουμε λειτουργική ενοποίηση, ενοποίηση αρχιτεκτονικών καθώς και λειτουργιών...

Επιτρέψτε μου να χρησιμοποιήσω μια αναλογία: όταν αγοράζουμε αυτοκίνητο, δεν λέμε «θα αγοράσω το Χ σασί, μηχανή από την Ψ εταιρεία, καθίσματα και τιμόνι από μία άλλη...». Ομως με αυτό τον τρόπο μέχρι σήμερα οι εταιρείες προσέγγιζαν τις επενδύσεις τους σε Πληροφορική. Οι εταιρείες θα πρέπει πλέον να αρχίσουν να σκέφτονται να αγοράζουν Πληροφορική με τον ίδιο τρόπο που αγοράζουμε αυτοκίνητο.

netweek: Μπορεί το cloud computing να είναι η απάντηση στο πρόβλημα της πολυπλοκότητας που περιγράφετε;

Jean-Claude Michaca:
Το cloud στην πραγματικότητα απλώς κρύβει το πρόβλημα από τον τελικό χρήστη. Αν ο πάροχος του cloud θέλει να προσφέρει το βέλτιστο στους πελάτες του και να είναι κερδοφόρος, δεν μπορεί απλώς να πάρει την πολυπλοκότητα και να τη μεταφέρει στο σύννεφο. Θα πρέπει να απλοποιήσει το ΙΤ, προκειμένου να είναι σε θέση να παρέχει βιώσιμες υπηρεσίες στους χρήστες.

Οπότε ουσιαστικά οι cloud υπηρεσίες απλώς κρύβουν το πρόβλημα από τους τελικούς χρήστες. Εσύ απλώς αγοράζεις την υπηρεσία, αλλά ο πάροχος αργά ή γρήγορα θα πρέπει να κάνει κάτι για το θέμα - θα πρέπει να μειώσει την πολυπλοκότητα προκειμένου να έχει μία βιώσιμη επιχείρηση. Αυτό, γιατί το cloud είναι πάνω κάτω ένα utility business, οπότε θα πρέπει να διασφαλίσεις ότι έχεις το λειτουργικό περιθώριο που θα σου επιτρέψει να συνεχίσεις να καινοτομείς.

netweek: Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι βασικές τάσεις, υπηρεσίες ή προϊόντα που θα επιδράσουν περισσότερο στην τεχνολογία της Πληροφορικής στο άμεσο ή μακρινότερο μέλλον;

Jean-Claude Michaca:
Το cloud computing είναι οπωσδήποτε ανάμεσα στις τάσεις που επηρεάζουν σημαντικά την Πληροφορική - βλέπουμε ήδη τη μετάβαση να συμβαίνει. Μια άλλη καταλυτική τάση θα έλεγα ότι είναι τα Social Media. Μέχρι σήμερα οι εταιρείες παρήγαγαν τα προϊόντα τους, έκαναν τη διανομή και ο καταναλωτής τα επέλεγε ή όχι.

Σήμερα, για πρώτη φορά, με τα Social Media, οι εταιρείες έχουν την ευκαιρία να κάνουν τους πελάτες τους να αλληλεπιδρούν μαζί τους, σε οποιοδήποτε σημείο της αλυσίδας αξίας του οργανισμού. Πρόκειται για μία ριζική αλλαγή στον τρόπο που οι άνθρωποι εργάζονται και αλληλεπιδρούν.

Τα Socia Media θα γνωρίσουν τεράστια έκρηξη τα επόμενα πέντε χρόνια. Και όχι απλώς στο πώς τα χρησιμοποιούμε σε προσωπικό επίπεδο, αλλά στο πώς οι εταιρείες τα αξιοποιούν για να βελτιώσουν την καινοτομία, να βελτιώσουν την αλληλεπίδρασή τους με τους πελάτες τους, να βελτιώσουν το R&D, την υποστήριξη των πελατών... Αυτές οι δύο τάσεις θεωρώ ότι θα επιφέρουν άνευ προηγουμένου αλλαγές.

netweek (T. 287)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778