netweek - SiEBEN: Η γνώση μας είναι η δύναμή μας

Σάββατο, 21 Απριλίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Software

SiEBEN: Η γνώση μας είναι η δύναμή μας

29 Οκτωβρίου 2013 | 10:52 Γράφει το NetWeek  Editor Topics: IT Strategy,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Ο Ισίδωρος Σιδερίδης, General Manager της SiEBEN αποκαλύπτει στο netweek τα σχέδια της εταιρείας του, μιλάει για τον καταλυτικό ρόλο του νέου τμήματος R&D στην Πάτρα και αποτυπώνει τη μεγάλη σημασία του ανθρώπινου δυναμικού για την επιτυχία μιας σύγχρονης εταιρείας ανάπτυξης λογισμικού.

netweek: Πώς ξεκίνησε και αναπτύχθηκε η SiEBEN; Ποιοι είναι οι κυριότεροι άξονες της στρατηγικής της;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Η SiEBEN ξεκίνησε το 2000, αρχικά ως μια ομάδα συμφοιτητών του Πολυτεχνείου. Αυτό ήταν ένας άθλος για εμάς καθώς καταφέραμε, βασιζόμενοι αρχικά μόνο στην εργασία μας, να ξεκινήσουμε την ανάπτυξη της εταιρείας, χωρίς καμία εξωτερική χρηματοδότηση. Εως το 2008, πριν ξεκινήσει η κρίση, η εταιρεία αναπτύσσονταν με ταχύτατους ρυθμούς (30-40% ανάπτυξη ανά έτος). Μετά την έναρξη της κρίσης οι μεγάλοι ρυθμοί ανάπτυξης κάμφθηκαν, όμως καταφέραμε μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον όχι μόνο να παραμένουμε θετικοί, αλλά και να καταγράψουμε ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 25%.

Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να παρέχουμε στην Ελλάδα καινοτόμες λύσεις και υπηρεσίες, αλλά και να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τη δύναμη του cloud και των IT market places για να επεκταθούμε και στο εξωτερικό. Αυτό δεν μπορούμε να το καταφέρουμε με τα τυπικά επιχειρηματικά λογισμικά - που θέλουν professional services για να στηθούν και είναι δύσκολο να επεκταθείς στο εξωτερικό με αυτά - αλλά με λογισμικά που μπορούν να διαδοθούν μαζικά μέσω του cloud και των market places. Γνωρίζουμε ότι είναι δύσκολη η αγορά του εξωτερικού, υπάρχει, δυστυχώς, μια προκατάληψη για το ελληνικό λογισμικό, ωστόσο πιστεύουμε στις δυνάμεις μας και είμαστε πεπεισμένοι ότι μπορούμε να πετύχουμε.

netweek: Ποια πιστεύετε ότι ήταν εκείνα τα χαρακτηριστικά που σας επέτρεψαν να συνεχίσετε την ανάπτυξή σας μέσα σε μια περίοδο κρίσης;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Καταρχάς η καινοτομία. Εκτός, όμως, από αυτό, όταν ξεκίνησε η κρίση αποφασίσαμε να μην παραμείνουμε σε αυτά που κάναμε, αλλά να βρούμε νέες αγορές και να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας - όπως ήταν, για παράδειγμα, η δημιουργία του νέου τμήματος Digital Marketing. Επιπλέον, η εταιρεία είχε αναπτύξει μια τόσο μεγάλη δυναμική, την οποία η κρίση δεν μπορούσε να την κάνει αρνητική. Ετσι, όχι μόνο είμαστε κερδοφόροι, αλλά συνεχίζουμε την ανάπτυξή μας με μεγάλες επενδύσεις, ακόμα και μέσα στην περίοδο της κρίσης.

netweek: Η SiEBEN δημιούργησε πρόσφατα ένα νέο τμήμα R&D στην Πάτρα και προχωρεί σε προσλήψεις 30 Μηχανικών Πληροφορικής. Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από το νέο τμήμα R&D;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Το νέο τμήμα R&D που δημιουργούμε στην Πάτρα θα παράγει καινοτομία τόσο για την SiEBEN, όσο και για τη θυγατρική μας, InEdu (η οποία ασχολείται με λύσεις εκπαίδευσης και τεχνολογίας στην εκπαίδευση). Πιστεύουμε πολύ σε αυτό το τμήμα, ενώ έχουμε κάνει και αίτηση στο πρόγραμμα ICT4Growth γι’ αυτό το λόγο. Εκτιμούμε ότι θα αξιολογηθούμε θετικά, κάτι το οποίο θα μας βοηθήσει να επενδύσουμε ακόμα περισσότερο στην καινοτομία και στην ανάπτυξή μας.

netweek: Πότε περιμένετε να γευτείτε τους πρώτους καρπούς από την επένδυσή σας στο νέο τμήμα R&D της Πάτρας;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Η καινοτομία που θα παράγει το τμήμα R&D θα ενσωματωθεί στα προϊόντα μας, κάνοντας τα ακόμα καλύτερα, ακόμα πιο ανταγωνιστικά. Αυτό αφορά τόσο το τμήμα του Digital Marketing και τις λύσεις για την εκπαίδευση, όσο και την ενίσχυση της παρουσίας μας στο εξωτερικό. Θέλουμε να τυποποιήσουμε το λογισμικό μας και να γίνει ανταγωνιστικό στο εξωτερικό, όπως ξεχωρίζει τώρα και στην Ελλάδα.

netweek: Ενα από τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολεί το ΙΤ και τις επιχειρήσεις γενικότερα είναι η εξόρυξη της χρήσιμης πληροφορίας από έναν απέραντο ωκεανό δεδομένων που επεκτείνεται συνεχώς. Με ποιο τρόπο μπορείτε να βοηθήσετε τις εταιρείες, ώστε να αξιοποιήσουν τον πλούτο που κρύβεται στα Big Data;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Τα Big Data αποτελούν μια τεράστια τάση για την Πληροφορική. Εμείς αξιοποιούμε τα Big Data στο τμήμα Digital Marketing. Εχουμε μεγάλους πελάτες, όπως τα Notosgalleries, στα υπολογιστικά συστήματα των οποίων υπάρχει μια τεράστια ποσότητα δεδομένων. Μέσα σε αυτά τα δεδομένα υπάρχει «κρυμμένη» πολύ χρήσιμη πληροφορία που δεν αρκεί η διαίσθηση ενός ανθρώπου για να αποκτηθεί. Χρειάζονται ειδικά εργαλεία που να μπορούν να αξιοποιήσουν αυτούς τους απέραντους ωκεανούς δεδομένων. Τέτοια εργαλεία διαθέτει το τμήμα του Digital Marketing και τα εφαρμόζει με εντυπωσιακά αποτελέσματα.

netweek: Σε τι τεχνολογίες βασίζεται η λύση Big Data που χρησιμοποιείτε;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Χρησιμοποιούμε τεχνολογίες της Microsoft, όπως τον SQL server και τα Αnalytics και πάνω σε αυτές έχουμε αναπτύξει μια πλατφόρμα που αξιοποιεί τα Big Data. Παίρνει, δηλαδή, τα δεδομένα μετά την ανάλυσή τους και διεξάγει κατόπιν αυτόματα καμπάνιες. Για παράδειγμα, μπορεί να δημιουργήσει μια λίστα με τους πελάτες που θα αγόραζαν συγκεκριμένα προϊόντα με βάση τις τάσεις που αποτυπώνονται από την ανάλυση των Big Data και στη συνέχεια να στέλνει αυτόματα προωθητικά newsletters σε αυτούς.

Τα Big Data δημιουργούν την ομάδα πελατών στην οποία πρέπει να γίνει η εστίαση και στη συνέχεια το σύστημά μας αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα (τρέχοντας αυτόματα τη σχετική διαφημιστική καμπάνια). Ολη η πληροφορία που έρχεται από το Facebook, από τα mobile applications, από τα SMS, όλα αυτά εισάγονται μέσα στη βάση, εφαρμόζονται τα analytics και βγαίνουν τα αποτελέσματα, μέσω των οποίων γίνονται οι καμπάνιες.

netweek: Από ποιες εταιρείες χρησιμοποιείται, ήδη, η πλατφόρμα Big Data που έχετε αναπτύξει;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Από αρκετές μεγάλες εταιρείες στην Ελλάδα. Οπως την KTEOHellas Autovision, τα Notosgalleries, τα Gant, τα Trussardi, τα καταστήματα παιδικής ένδυσης DPAM κ.λπ. Σε όλες αυτές τις εταιρίες πήραμε τα συστήματα loyalty που χρησιμοποιούσαν, τα εξελίξαμε και τα πήγαμε ένα επίπεδο παραπάνω.

netweek: Θα μπορούσατε να μας δώσετε περισσότερο στοιχεία για το νέο σας τμήμα Digital Marketing Division;

Ισίδωρος Σιδερίδης: To Digital Marketing Division πουλάει υπηρεσίες και λύσεις στο κομμάτι του digital marketing: από Web sites και e- commerce έως συστήματα loyalty, campaign management και social media. Στο πλαίσιο αυτό αναπτύσσουμε λογισμικό, το οποίο αυτοματοποιεί όλα τα παραπάνω. Ενα λογισμικό, το οποίο φτιάχνει παράλληλα μια ψηφιακή ταυτότητα για τον εκάστοτε καταναλωτή, βάση της οποίας γίνεται η ανάλυση των Big Data και η αυτοματοποίηση της εκάστοτε καμπάνιας. Φυσικά, υπάρχει η δυνατότητα παρέμβασης από τους πελάτες για το πέρασμα των πολιτικών τους, αν το επιθυμούν.

netweek: Πώς ξεκίνησε και αναπτύχθηκε η SiEBEN; Ποιοι είναι οι κυριότεροι άξονες της στρατηγικής της;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Η SiEBEN ξεκίνησε το 2000, αρχικά ως μια ομάδα συμφοιτητών του Πολυτεχνείου. Αυτό ήταν ένας άθλος για εμάς καθώς καταφέραμε, βασιζόμενοι αρχικά μόνο στην εργασία μας, να ξεκινήσουμε την ανάπτυξη της εταιρείας, χωρίς καμία εξωτερική χρηματοδότηση. Εως το 2008, πριν ξεκινήσει η κρίση, η εταιρεία αναπτύσσονταν με ταχύτατους ρυθμούς (30-40% ανάπτυξη ανά έτος). Μετά την έναρξη της κρίσης οι μεγάλοι ρυθμοί ανάπτυξης κάμφθηκαν, όμως καταφέραμε μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον όχι μόνο να παραμένουμε θετικοί, αλλά και να καταγράψουμε ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 25%.

Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να παρέχουμε στην Ελλάδα καινοτόμες λύσεις και υπηρεσίες, αλλά και να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τη δύναμη του cloud και των IT market places για να επεκταθούμε και στο εξωτερικό. Αυτό δεν μπορούμε να το καταφέρουμε με τα τυπικά επιχειρηματικά λογισμικά - που θέλουν professional services για να στηθούν και είναι δύσκολο να επεκταθείς στο εξωτερικό με αυτά - αλλά με λογισμικά που μπορούν να διαδοθούν μαζικά μέσω του cloud και των market places. Γνωρίζουμε ότι είναι δύσκολη η αγορά του εξωτερικού, υπάρχει, δυστυχώς, μια προκατάληψη για το ελληνικό λογισμικό, ωστόσο πιστεύουμε στις δυνάμεις μας και είμαστε πεπεισμένοι ότι μπορούμε να πετύχουμε.

netweek: Ποια πιστεύετε ότι ήταν εκείνα τα χαρακτηριστικά που σας επέτρεψαν να συνεχίσετε την ανάπτυξή σας μέσα σε μια περίοδο κρίσης;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Καταρχάς η καινοτομία. Εκτός, όμως, από αυτό, όταν ξεκίνησε η κρίση αποφασίσαμε να μην παραμείνουμε σε αυτά που κάναμε, αλλά να βρούμε νέες αγορές και να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας - όπως ήταν, για παράδειγμα, η δημιουργία του νέου τμήματος Digital Marketing. Επιπλέον, η εταιρεία είχε αναπτύξει μια τόσο μεγάλη δυναμική, την οποία η κρίση δεν μπορούσε να την κάνει αρνητική. Ετσι, όχι μόνο είμαστε κερδοφόροι, αλλά συνεχίζουμε την ανάπτυξή μας με μεγάλες επενδύσεις, ακόμα και μέσα στην περίοδο της κρίσης.

netweek: Η SiEBEN δημιούργησε πρόσφατα ένα νέο τμήμα R&D στην Πάτρα και προχωρεί σε προσλήψεις 30 Μηχανικών Πληροφορικής. Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από το νέο τμήμα R&D;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Το νέο τμήμα R&D που δημιουργούμε στην Πάτρα θα παράγει καινοτομία τόσο για την SiEBEN, όσο και για τη θυγατρική μας, InEdu (η οποία ασχολείται με λύσεις εκπαίδευσης και τεχνολογίας στην εκπαίδευση). Πιστεύουμε πολύ σε αυτό το τμήμα, ενώ έχουμε κάνει και αίτηση στο πρόγραμμα ICT4Growth γι’ αυτό το λόγο. Εκτιμούμε ότι θα αξιολογηθούμε θετικά, κάτι το οποίο θα μας βοηθήσει να επενδύσουμε ακόμα περισσότερο στην καινοτομία και στην ανάπτυξή μας.

netweek: Πότε περιμένετε να γευτείτε τους πρώτους καρπούς από την επένδυσή σας στο νέο τμήμα R&D της Πάτρας;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Η καινοτομία που θα παράγει το τμήμα R&D θα ενσωματωθεί στα προϊόντα μας, κάνοντας τα ακόμα καλύτερα, ακόμα πιο ανταγωνιστικά. Αυτό αφορά τόσο το τμήμα του Digital Marketing και τις λύσεις για την εκπαίδευση, όσο και την ενίσχυση της παρουσίας μας στο εξωτερικό. Θέλουμε να τυποποιήσουμε το λογισμικό μας και να γίνει ανταγωνιστικό στο εξωτερικό, όπως ξεχωρίζει τώρα και στην Ελλάδα.

netweek: Ενα από τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολεί το ΙΤ και τις επιχειρήσεις γενικότερα είναι η εξόρυξη της χρήσιμης πληροφορίας από έναν απέραντο ωκεανό δεδομένων που επεκτείνεται συνεχώς. Με ποιο τρόπο μπορείτε να βοηθήσετε τις εταιρείες, ώστε να αξιοποιήσουν τον πλούτο που κρύβεται στα Big Data;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Τα Big Data αποτελούν μια τεράστια τάση για την Πληροφορική. Εμείς αξιοποιούμε τα Big Data στο τμήμα Digital Marketing. Εχουμε μεγάλους πελάτες, όπως τα Notosgalleries, στα υπολογιστικά συστήματα των οποίων υπάρχει μια τεράστια ποσότητα δεδομένων. Μέσα σε αυτά τα δεδομένα υπάρχει «κρυμμένη» πολύ χρήσιμη πληροφορία που δεν αρκεί η διαίσθηση ενός ανθρώπου για να αποκτηθεί. Χρειάζονται ειδικά εργαλεία που να μπορούν να αξιοποιήσουν αυτούς τους απέραντους ωκεανούς δεδομένων. Τέτοια εργαλεία διαθέτει το τμήμα του Digital Marketing και τα εφαρμόζει με εντυπωσιακά αποτελέσματα.

netweek: Σε τι τεχνολογίες βασίζεται η λύση Big Data που χρησιμοποιείτε;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Χρησιμοποιούμε τεχνολογίες της Microsoft, όπως τον SQL server και τα Αnalytics και πάνω σε αυτές έχουμε αναπτύξει μια πλατφόρμα που αξιοποιεί τα Big Data. Παίρνει, δηλαδή, τα δεδομένα μετά την ανάλυσή τους και διεξάγει κατόπιν αυτόματα καμπάνιες. Για παράδειγμα, μπορεί να δημιουργήσει μια λίστα με τους πελάτες που θα αγόραζαν συγκεκριμένα προϊόντα με βάση τις τάσεις που αποτυπώνονται από την ανάλυση των Big Data και στη συνέχεια να στέλνει αυτόματα προωθητικά newsletters σε αυτούς.

Τα Big Data δημιουργούν την ομάδα πελατών στην οποία πρέπει να γίνει η εστίαση και στη συνέχεια το σύστημά μας αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα (τρέχοντας αυτόματα τη σχετική διαφημιστική καμπάνια). Ολη η πληροφορία που έρχεται από το Facebook, από τα mobile applications, από τα SMS, όλα αυτά εισάγονται μέσα στη βάση, εφαρμόζονται τα analytics και βγαίνουν τα αποτελέσματα, μέσω των οποίων γίνονται οι καμπάνιες.

netweek: Από ποιες εταιρείες χρησιμοποιείται, ήδη, η πλατφόρμα Big Data που έχετε αναπτύξει;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Από αρκετές μεγάλες εταιρείες στην Ελλάδα. Οπως την KTEOHellas Autovision, τα Notosgalleries, τα Gant, τα Trussardi, τα καταστήματα παιδικής ένδυσης DPAM κ.λπ. Σε όλες αυτές τις εταιρίες πήραμε τα συστήματα loyalty που χρησιμοποιούσαν, τα εξελίξαμε και τα πήγαμε ένα επίπεδο παραπάνω.

netweek: Θα μπορούσατε να μας δώσετε περισσότερο στοιχεία για το νέο σας τμήμα Digital Marketing Division;

Ισίδωρος Σιδερίδης: To Digital Marketing Division πουλάει υπηρεσίες και λύσεις στο κομμάτι του digital marketing: από Web sites και e- commerce έως συστήματα loyalty, campaign management και social media. Στο πλαίσιο αυτό αναπτύσσουμε λογισμικό, το οποίο αυτοματοποιεί όλα τα παραπάνω. Ενα λογισμικό, το οποίο φτιάχνει παράλληλα μια ψηφιακή ταυτότητα για τον εκάστοτε καταναλωτή, βάση της οποίας γίνεται η ανάλυση των Big Data και η αυτοματοποίηση της εκάστοτε καμπάνιας. Φυσικά, υπάρχει η δυνατότητα παρέμβασης από τους πελάτες για το πέρασμα των πολιτικών τους, αν το επιθυμούν.


netweek: H InEdu αποτελεί μια θυγατρική της SiEBEN, η οποία παρέχει καινοτόμες λύσεις Πληροφορικής στον κλάδο της εκπαίδευσης. Ποιες είναι οι κυριότερες τεχνολογικές λύσεις που προσφέρει η ΙnEdu και τι αποδοχή έχουν βρει αυτές από τους πελάτες σας και την εκπαιδευτική κοινότητα;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Η InEdu αναπτύσσει λογισμικό για εκπαιδευτικά ιδρύματα και αποτελείται από δύο κλάδους. Ο ένας κλάδος, το InEdu SIS, δημιουργεί λύσεις SIS (Student Ιnformation System), ήτοι συστήματα που αυτοματοποιούν τον τρόπο λειτουργίας της εκπαίδευσης, Ο δεύτερος κλάδος αναπτύσσει εργαλεία μάθησης, είτε e-learning συστήματα στο cloud είτε συστήματα “one-to-one computing”. Υπάρχει, πλέον, μια σημαντική τάση στην εκπαίδευση, την οποία υποστηρίζουμε: ο μαθητής πηγαίνει στο σχολείο, χωρίς τσάντα και βιβλία, αλλά μόνο με το tablet του.

Το σύστημά μας προσαρμόζει τόσο το εκπαιδευτικό υλικό όσο και τη διαδικασία εκμάθησης στο tablet, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να κάνουν το μάθημά τους με αυτό. Για να γίνει εφικτό αυτό υπάρχει από πίσω πολύ τεχνολογία, αλλά και πολύ εκπαιδευτική διαδικασία προσαρμοσμένη στις τεχνολογίες του σήμερα. Παλιά ο καθηγητής ήταν ο «γκουρού» που παρείχε τη γνώση. Σήμερα, ο μαθητής, με όλη την πρόσβαση που έχει στην πληροφορία, μπορεί να ξέρει σε ένα θέμα πιο πολλά από τον καθηγητή του. Γιατί, βρίσκει πανεύκολα, πλέον, την πληροφορία.

Αυτό σημαίνει ότι ο καθηγητής έχει γίνει ο εκπαιδευτής των μαθητών, ώστε αυτοί να αφομοιώνουν καλύτερα την πληροφορία. Δεν περνάει γνώση όπως παλιά, αλλά εκπαιδεύει τους μαθητές, ώστε να συλλέγουν και να αξιοποιούν τη γνώση. Πρόκειται για μια επαναστατική αλλαγή, στην οποία το εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται να προσαρμοστεί. Το σύστημά μας χρησιμοποιείται, ήδη, στα Εκπαιδευτήρια Δούκα, το Ελληνοαμερικανικό Κολέγιο Αθηνών, την Ελληνογαλλική Σχολή, σε πολλά ακόμα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και φροντιστήρια. Το σημαντικό είναι ότι υπάρχει πολύ μεγάλη αποδοχή των εκπαιδευτικών συστημάτων μας, τόσο από τους μαθητές όσο και από τους εκπαιδευτικούς.

netweek: Τι άλλες λύσεις προσφέρετε στον εκπαιδευτικό τομέα;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Διαθέτουμε ένα σύστημα e-learning, το οποίο βασίζεται στο Microsoft Sharepoint και το cloud, το οποίο διατίθεται και σε free έκδοση για τα σχολεία. Διαθέτουμε, επίσης, το σύστημα back office για το σχολείο, ένα ERP κατά βάση, το οποίο καταχωρεί τις βαθμολογίες και τις απουσίες, διαθέτει ένα portal γονέων για να βλέπουν τις επιδόσεις των παιδιών τους κ.λπ.

netweek: Πόσο σημαντικό είναι για εσάς το δίκτυο μεταπωλητών σας και τι μοντέλα συνεργασίας προσφέρετε σε αυτούς; Με ποιο τρόπο σκοπεύετε να το αναπτύξετε περαιτέρω;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Εχουμε διαπιστώσει, ότι είναι πολύ σημαντικό στο κομμάτι των συνεργατών μας να υπάρχει εξειδίκευση, εμπιστοσύνη και πιστότητα. Αντί να έχουμε ένα πολύ ανοικτό σύστημα, έχουμε προτιμήσει ένα περισσότερο επιλεκτικό μοντέλο, όπου από κάποια περιοχή της Ελλάδας διαλέγουμε τον καλύτερο, τον οποίο και μετατρέπουμε σε συνεταίρο και αντιπρόσωπο των προϊόντων μας στην περιοχή του. Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε το κίνητρο στους συνεργάτες μας να επενδύσουν πολύ περισσότερο στα προϊόντα μας και όχι να τα βλέπουν ως μια ευκαιριακή πώληση. Τα προϊόντα μας είναι εξειδικευμένα επιχειρηματικά λογικά και δεν απευθύνονται στο μαζικό καταναλωτικό κοινό. Υπό αυτήν την έννοια, από τις σχέσεις εμπιστοσύνης που αναπτύσσουμε με συγκεκριμένους συνεργάτες ανά περιοχή, βγαίνουν κερδισμένοι και αυτοί κι εμείς.

netweek: H εξωστρέφεια μιας εταιρείας είναι απαραίτητη σε μια εποχή όπως η σημερινή. Πώς σκοπεύετε να ενισχύσετε ακόμα περισσότερο τις επενδύσεις που κάνετε για την επέκτασή σας στην αγορά του εξωτερικού;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Στο εξωτερικό θα δραστηριοποιηθούμε βασισμένοι σε δύο άξονες. Ο ένας άξονας αφορά τα δικά μας λογισμικά (αυτά που έχουμε αναπτύξει ήδη). Σε αυτή την περίπτωση σκοπεύουμε να ακολουθήσουμε το ίδιο μοντέλο συνεργατών που έχουμε και στην Ελλάδα. Συνεργαζόμαστε με μια εταιρεία consulting για να στοχεύσουμε σε συγκεκριμένες χώρες. Στη συνέχεια βρίσκουμε εκεί τον κατάλληλο συνεργάτη και τον κάνουμε αντιπρόσωπό μας για την προώθηση των λογισμικών μας. Με αυτό το σκεπτικό δημιουργήσαμε τη θυγατρική μας στη Ρουμανία και συνεργάτες στη Βουλγαρία και την Κύπρο.

Ο καινούργιος δρόμος, ωστόσο, που μας ενδιαφέρει να αναπτύξουμε πιο πολύ είναι αυτός της μαζικής πώλησης μέσα από market places και λύσεις cloud. Θέλουμε να εκμεταλλευτούμε τη δύναμη του cloud, τη δυνατότητα διανομής λογισμικού από παντού και των market places (στα κινητά, στα Windows, στο Office κ.λπ.). Θέλουμε να εκμεταλλευτούμε αυτά τα νέα κανάλια και τις δυναμικές που ανοίγονται για να καταφέρουμε να φτιάξουμε εκείνα τα μικρά add-ons που θα πουληθούν πολύ πιο «μαζικά» και χωρίς να υπάρχει κάποιος τυπικός συνεργάτης.

Αυτή η προοπτική φέρνει μεγάλες αλλαγές στον οργανισμό μας, καθώς «πωλητής» γίνεται πια το ίδιο το προϊόν. Φυσικά, θα συνεχίσουμε να διατηρούμε και να αναπτύσσουμε τον παραδοσιακό τομέα των business εφαρμογών, ο οποίος πάει πολύ καλά, ωστόσο υπάρχει μια νέα δυναμική, η οποία θα μας επιτρέπει να αναπτυχθούμε σημαντικά στο εξωτερικό. Που είναι και το ζητούμενο αυτή την περίοδο.

netweek: Οσον αφορά το PocketBiz, το δικό σας mobile λογισμικό για τις επιχειρήσεις, πώς μπορεί να ικανοποιήσει τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν σήμερα για το enterprise mobility:

Ισίδωρος Σιδερίδης: Το enterprise mobility είναι ίσως κάτι παραπάνω από μόδα στον χώρο των επιχειρήσεων, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε εθνικό επίπεδο, καθώς ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερα έντονος και υπάρχει πίεση για διαρκώς καλύτερα αποτελέσματα. Ο παραπάνω λόγος μάς οδήγησε στη διεύρυνση και ενίσχυση των δραστηριοτήτων του Mobile Division της εταιρείας μας, που παρέχει λύσεις εφαρμογών LOB (Line-Of-Business) σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η mobile πλατφόρμα του PocketBiz είναι η πλέον επιτυχημένη πλατφόρμα mobile εφαρμογών εδώ και 10 χρόνια, ηγείται με διαφορά στην ελληνική αγορά και αποτελεί σταθερή επιλογή των μεγαλύτερων επιχειρήσεων.

Πλέον, πέρα από τη στρατηγική συνεργασία με το mobile middleware της SAP (SUP), το σύστημα είναι platform independent σε επίπεδο λειτουργικού συστήματος (Αndroid, Windows, iOS), αλλά και form factor - και με αυτόν τον τρόπο δίνουμε τη δυνατότητα στον τελικό χρήστη να επιλέξει την πλατφόρμα που ταιριάζει καλύτερα στις δικές του ανάγκες. Τέλος, είμαστε οι πρώτοι που έχουμε “touch friendly” έκδοση για τα Windows 8, δίνοντας μια ευρύτερη λύση σε enterprise mobility που ξεφεύγει από το παραδοσιακό mobile CRM & SFA, συνδυάζοντας mobile UC, λύσεις data capturing και digital marketing.

netweek: Οσον αφορά τα γενικότερα πλάνα ανάπτυξης της εταιρείας, τι σκοπεύετε να κάνετε στο μέλλον;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Βασικό πόλο ανάπτυξης θα αποτελέσει το τμήμα R&D της Πάτρας. Αυτό θα έχει ως στόχο τόσο να αναπτύξει περαιτέρω τα λογισμικά μας όσο και να τα στανταροποιήσει, ώστε να διευκολύνει τη μαζική πώλησή τους στο εξωτερικό. Επιπλέον, θέλουμε να συνεχίσουμε να είμαστε καινοτόμοι, να συνεχίσουμε να πιάνουμε το «σφυγμό» του cloud, να εκμεταλλευτούμε την κατάσταση που διαμορφώνεται στην ελληνική και διεθνή αγορά, ώστε να επωφεληθούμε από το cloud και τα market places. Σε αυτά τα νέα μοντέλα διάθεσης δεν χρειάζεται να έχεις δίκτυο πωλήσεων παρά μόνο developers. Εχουμε δυνατά μυαλά και εξαιρετικά στελέχη και επιλέγουμε τους καλύτερους από τα Πανεπιστήμια, κάτι το οποίο αποτελεί ένα επιπρόσθετο ατού μας.

netweek: Με ποιο τρόπο επιλέγετε το προσωπικό σας, ώστε να διασφαλίζετε ότι προσλαμβάνετε όντως τους καλύτερους και τους πιο κατάλληλους για την εταιρεία σας;

Ισίδωρος Σιδερίδης: Εχουμε φτιάξει ένα δομημένο τμήμα HR - εδώ και τρία χρόνια περίπου - το οποίο αποτελεί ένα ακόμα πλεονέκτημά μας. Επενδύουμε πολύ στους ανθρώπους μας και υπάρχει ένα εξαιρετικό κλίμα στην εταιρεία. Το τμήμα HR λειτουργεί πραγματικά ως μοχλός ανάπτυξης για την εταιρεία μας μέσα σε ένα περιβάλλον κρίσης: έχουμε καταφέρει να διατηρήσουμε το προσωπικό μας, να είναι όσο πιο ικανοποιημένο γίνεται, να νιώθει σιγουριά και ασφάλεια. Το αποτέλεσμα είναι να γίνεται πιο παραγωγικό και δημιουργικό. Το εργατικό δυναμικό το προσέχουμε πολύ γιατί αυτό αποτελεί τη δύναμή μας. Αλλωστε η ομάδα μας συνεχώς μεγαλώνει και θα συνεχίζει να αναπτύσσει, ακολουθώντας τη συνεχή αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας μας.

netweek (T. 328)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778