Ο βαθμός στο οποίο η Διεύθυνση Πληροφορικής συμβάλει στην επιχειρησιακή στρατηγική εξαρτάται σημαντικά από τον βαθμό που το ICT αποτελεί core business για την επιχείρηση. Αυτό με τη σειρά του θα καθορίσει την οργανωτική θέση του ΙΤ. Φυσικά, σς μην παραγνωρίζουμε και τον ρόλο που παίζει η ίδια η κουλτούρα της επιχείρησης, καθώς και το κύρος του Διευθυντή Πληροφορικής.

H καινοτομία αποτελεί τα τελευταία χρόνια το ιερό δισκοπότηρο των επιχειρήσεων. Ομως, τα στελέχη της επιχείρησης είναι άνθρωποι που συχνά επηρεάζονται από στερεότυπα. Γι αυτό τον λόγο ποικίλει σημαντικά το πώς αντιλαμβάνεται ο καθένας μας την καινοτομία και κατά πόσο μπορούμε να διακρίνουμε την καινοτομία από το technical hype. Αξίζει να αναρωτηθούμε, σε πόσες εταιρείες το management θα θεωρούσε πραγματική καινοτομία την αντικατάσταση των κουμπιών πληκτρολόγησης στα κινητά με οθόνη αφής, προκειμένου να έχει ο χρήστης στη διάθεσή του μεγαλύτερη οθόνη. Ομως, αυτή ήταν η βασική καινοτομία που απογείωσε το iPhone. To IT, έχοντας εξοικείωση με την τεχνολογία, μπορεί όντως να εισηγηθεί καινοτόμες λύσεις, αρκεί να εξοικονομήσει χρόνο για αυτό το σκοπό, πέρα από την καθημερινότητα.

Μέχρι και πρόσφατα η πρόσβαση σε πληροφορίες που διατίθενται online στο ευρύ κοινό ήταν συνυφασμένη με τη χρήση προσωπικού υπολογιστή. Αντιλαμβανόμενοι ότι η πραγματική ανάγκη των χρηστών ήταν η πρόσβαση στην πληροφορία ανά πάσα στιγμή και από οπουδήποτε, υποστηρίξαμε σθεναρά και από πολύ νωρίς την ανάπτυξη εφαρμογών σε κινητά.

Η Χρυσός Οδηγός ήταν από τις πρώτες εταιρείες του χώρου τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό με παρουσία από το 2009 σε πληθώρα πλατφορμών (iPhone, Nokia, Windows mobile, BlackBerry). Η ξεκάθαρη τάση που έχει διαμορφωθεί στην χρήση των smartphones τα τελευταία 2 χρόνια, νομίζω μας δικαιώνει.

Νοικοκύρεμα κόστους: το αντίδοτο στην κρίση
Η κατευθυντήρια γραμμή για την αντιμετώπιση της κρίσης πρώτα θα χαραχθεί από τη γενικότερη στρατηγική τής επιχείρησης και στη συνέχεια οι Διευθύνσεις και το ΙΤ θα κληθούν να καταθέσουν τις προτάσεις τους και να υλοποιήσουν τις ενέργειες που θα αποφασιστούν.
Εάν η επιχείρηση επιλέξει την περιστολή δαπανών σαν τη μοναδική διέξοδο από την σημερινή στενωπό, τότε το ΙΤ έχει πολύ συγκεκριμένα πράγματα να κάνει. Εάν όμως η επιχείρηση δει το νοικοκύρεμα του κόστους σαν μια βραχυπρόθεσμη τακτική μέχρι να προσαρμοστεί με ευελιξία στα νέα δεδομένα και απαιτήσεις της αγοράς, τότε η πληροφορική έχει πολλά και ενδιαφέροντα να πράξει.

Commoditization & transformation
Με το commoditization της τεχνολογίας και τις δελεαστικές διαθέσιμες λύσεις IAS και AAS το περιβάλλον εργασίας έχει διευρυνθεί πολύ, πέρα από τον προστατευμένο χώρο των κτιρίων της επιχείρησης. Από την μια λοιπόν μπαίνει ανάγκη για προστασία των συστημάτων και πληροφοριών, χωρίς όμως να ακυρωθούν από τους περιορισμούς ασφαλείας οι προσδοκίες του business. Από την άλλη πρέπει να υποστηριχτεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η διάθεση και η χρήση των πληροφοριών σε φορητές συσκευές. Εκτιμώ, λοιπόν, ότι στο προσεχές μέλλον θα εστιαστούμε σε θέματα ασφαλείας και μεταφοράς εφαρμογών σε κινητά και ταμπλέτες.

Το αντικείμενο των ICT μέσα στην επιχείρηση έχει διευρυνθεί πολύ για να είναι διαχειρίσιμο αποκλειστικά από το ΙΤ. Από την άλλη τα στελέχη της επιχείρησης εξοικειώνονται ολοένα και περισσότερο με την τεχνολογία, καταθέτοντας απόψεις και διεκδικώντας συμμετοχή σε αποφάσεις. Πρέπει, λοιπόν, ο Διευθυντής Πληροφορικής να οριοθετήσει το αντικείμενο στο οποίο έχει ουσιαστική προστιθέμενη αξία μέσα στην επιχείρηση και να συνεργαστεί ισότιμα με τα υπόλοιπα στελέχη σε άλλα θέματα ICT, που πλέον αποτελούν commodities.
Ο κλάδος των Yellow Pages στον οποίο δραστηριοποιούμαστε, βρίσκεται διεθνώς σε transformation.

Πέρα από τη γνωστή έντυπη πληροφόρηση της Χρυσός Οδηγός μέσω καταλόγων επαγγελματιών, αναπτύσσουμε και διαθέτουμε στο κοινό, πλήρη online πληροφόρηση (xo.gr, supergold.gr). Καλούμαστε, λοιπόν, να αντιμετωπίσουμε τον επίδοξο εσωτερικό αλλά και διεθνή ανταγωνισμό, αξιοποιώντας την αιχμή της τεχνολογίας και παρουσιάζοντας καινοτόμα προϊόντα που εξυπηρετούν τις ανάγκες τόσο των επαγγελματιών όσο και του κοινού, στο οποίο απευθύνονται οι επαγγελματίες στη νέα ψηφιακή εποχή.