netweek - Space Hellas: 30 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην αγορά ICT

Τρίτη, 21 Νοεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Telecoms

Space Hellas: 30 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην αγορά ICT

4 Ιουλίου 2016 | 09:37 Γράφει το NetWeek  Team Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Δρ. Ιωάννης Μερτζάνης, CEO, Space Hellas

Η Space Hellas ξεκίνησε πριν από 30 χρόνια με «περίσσια δύναμη και φλόγα», τόση, που ήταν αδύνατον να μην πετύχει. Μια εταιρεία στον χώρο της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών, που έχει περάσει στα χέρια της «νέας» γενιάς, διαγράφει επιτυχημένη πορεία και βρίσκει ευκαιρίες ακόμα και στα δύσκολα. Ο Δρ. Ιωάννης Μερτζάνης, CEO της εταιρείας, έδωσε στο netweek μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης.

netweek: Πώς βλέπετε σήμερα την ελληνική αγορά Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών; Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις, ποια προβλήματα και ποιες ευκαιρίες υπάρχουν σ’ αυτή την αγορά; Τι πιστεύετε ότι χρειάζεται να γίνει για να βελτιωθεί η κατάσταση στην ελληνική αγορά ICT;

Ιωάννης Μερτζάνης: Οι συνθήκες στις αγορές γενικότερα έχουν γίνει πιο δύσκολες, θα έλεγα πιο απρόβλεπτες κι έχει διαφοροποιηθεί ο τρόπος λειτουργίας τους, κάτι που σαφώς επηρεάζει και την αγορά Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής. Χωρίς να αναφερθώ σε νούμερα για την ελληνική αγορά ICT, νομίζω πως συμφωνούμε όλοι ότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει ριζικά. Ας πάρουμε, για παράδειγμα, τον τραπεζικό κλάδο, που παραδοσιακά αποτελεί τον πόλο έλξης όλων των μεγάλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον χώρο.

Υπήρξε δραστική μείωση του αριθμού των τραπεζών και των υποκαταστημάτων τους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με ταυτόχρονη συρρίκνωση των προυπολογισμών για τεχνολογικό εξοπλισμό και υπηρεσίες. Επίσης, παρατηρείται αναβλητικότητα στη λήψη αποφάσεων για αναβαθμίσεις και νέες επενδύσεις. Παρόμοια εικόνα παρουσιάζουν κι άλλοι κλάδοι, όπως το λιανεμπόριο, οι μεγάλες εφοδιαστικές αλυσίδες, οι μεταφορές κ.λπ., αλλά και ο δημόσιος τομέας.

Στην ελληνική αγορά ICT, ως βασικά προβλήματα θεωρώ: το βάθος, τη συνέπεια και τη συνέχεια. Επίσης, υπάρχει μια μικρή αλλά σημαντική διαφορά μεταξύ της αγοράς ICT και των άλλων αγορών. Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες ICT θεωρούνται υποστηρικτικά στην ανάπτυξη άλλων αγορών και επηρεάζονται άμεσα από τους ρυθμούς ανάπτυξης των υπολοίπων.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να περιορίζει τις επενδυτικές ευκαιρίες, την απασχόληση των νέων αποφοίτων, αλλά και των πιο έμπειρων στελεχών στον χώρο, όπως και την ενσωμάτωση και την αποδοτικότητα των νέων τεχνολογιών στους οργανισμούς τόσο του ιδιωτικού, όσο και του δημόσιου τομέα.

Οι πελάτες είναι πιο απαιτητικοί, γίνονται πιο δύσκολα «πιστοί», αποφασίζουν συχνά με κριτήριο την τιμή, απαιτούν, όμως, την άμεση εξυπηρέτηση και την πολύ καλή ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτό, βεβαίως, δημιουργεί και σημαντικές ευκαιρίες για σοβαρές εταιρείες που επενδύουν στην τεχνολογική γνώση και την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν. Σίγουρα τα τελευταία χρόνια υπήρξε ένα μεγάλο ξεκαθάρισμα στις εταιρείες του χώρου μας.

Για αρκετές εξ’αυτών, η οικονομική κρίση αποτέλεσε ευκαιρία επαναπροσδιορισμού των επιχειρηματικών σχεδίων και επαναχάραξης της εταιρικής στρατηγικής με «νέο αίμα» και σωστή επιχειρηματική κουλτούρα. Για πολλές άλλες, όμως, υπήρξε μια περίοδος ύφεσης με καταστρεπτικές επιπτώσεις στα εταιρικά αποτελέσματα και στο εργατικό δυναμικό. Για να βελτιωθεί η κατάσταση στην ελληνική αγορά ICT πρέπει να δημιουργηθεί ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας.

Στόχος μας δεν θα πρέπει να είναι η προηγούμενη κατάσταση ψεύτικης ευημερίας, αλλά μια υγιής επιχειρηματικότητα με συνέργειες και εξωστρεφή στρατηγική. Ας μην ξεχνάμε ότι ο χώρος του ICT έχει μια παγκόσμια δυναμική και οι τεχνολογικές εξελίξεις δεν σταματούν σε εθνικά σύνορα και τοπικές αγορές.

Για να είναι αποδοτικό το νέο πλαίσιο λειτουργίας πρέπει, αφενός, οι εταιρείες να αφουγκραστούν και να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τις ανάγκες ή τις απαιτήσεις των πελατών και, αφετέρου, να «εκπαιδεύσουν» τους πελάτες να κατανοούν αυτά που τους προσφέρουν και να διακρίνουν τις διαφοροποιήσεις μεταξύ προϊόντων και εταιρειών.

nw: Γενικώς μιλώντας, πόσο επηρεάζουν το επιχειρηματικό κλίμα η ασταθής οικονομική, φορολογική και επενδυτική κατάσταση;

Ι. Μερτζάνης: Όποιος επενδύει ή θέλει να επενδύσει ή να κάνει μια νέα επιχειρηματική κίνηση θέλει να νιώθει προστατευμένος και ασφαλής. Από την άλλη, η θεωρία της οικονομίας υποστηρίζει ότι αυτό που χρειάζεται στην ουσία είναι ένα σταθερό επιχειρηματικό κλίμα με γνωστούς κανόνες και, ίσως, όχι πραγματική ασφάλεια. Σήμερα, όντως τα πράγματα είναι ρευστά, αλλά είμαι εκ φύσεως αισιόδοξος και έτοιμος πάντα για ανατροπές.

Δεν συμμερίζομαι τη γενική άποψη περί μιζέριας και δεν είμαι υποστηρικτής της καταστροφολογίας. Δεν είμαι από αυτούς που περιμένουν να καταλαγιάσει ο καιρός για να βγουν στη θάλασσα. Θεωρώ ότι όλοι πρέπει να προσπαθούμε διαρκώς. Είναι γεγονός ότι τα δυσάρεστα νέα ταξιδεύουν πολύ πιο γρήγορα και οι επιτυχίες δεν διαδίδονται ούτε ως παραδείγματα προς μίμηση.

netweek: Πώς βλέπετε σήμερα την ελληνική αγορά Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών; Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις, ποια προβλήματα και ποιες ευκαιρίες υπάρχουν σ’ αυτή την αγορά; Τι πιστεύετε ότι χρειάζεται να γίνει για να βελτιωθεί η κατάσταση στην ελληνική αγορά ICT;

Ιωάννης Μερτζάνης: Οι συνθήκες στις αγορές γενικότερα έχουν γίνει πιο δύσκολες, θα έλεγα πιο απρόβλεπτες κι έχει διαφοροποιηθεί ο τρόπος λειτουργίας τους, κάτι που σαφώς επηρεάζει και την αγορά Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής. Χωρίς να αναφερθώ σε νούμερα για την ελληνική αγορά ICT, νομίζω πως συμφωνούμε όλοι ότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει ριζικά. Ας πάρουμε, για παράδειγμα, τον τραπεζικό κλάδο, που παραδοσιακά αποτελεί τον πόλο έλξης όλων των μεγάλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον χώρο.

Υπήρξε δραστική μείωση του αριθμού των τραπεζών και των υποκαταστημάτων τους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με ταυτόχρονη συρρίκνωση των προυπολογισμών για τεχνολογικό εξοπλισμό και υπηρεσίες. Επίσης, παρατηρείται αναβλητικότητα στη λήψη αποφάσεων για αναβαθμίσεις και νέες επενδύσεις. Παρόμοια εικόνα παρουσιάζουν κι άλλοι κλάδοι, όπως το λιανεμπόριο, οι μεγάλες εφοδιαστικές αλυσίδες, οι μεταφορές κ.λπ., αλλά και ο δημόσιος τομέας.

Στην ελληνική αγορά ICT, ως βασικά προβλήματα θεωρώ: το βάθος, τη συνέπεια και τη συνέχεια. Επίσης, υπάρχει μια μικρή αλλά σημαντική διαφορά μεταξύ της αγοράς ICT και των άλλων αγορών. Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες ICT θεωρούνται υποστηρικτικά στην ανάπτυξη άλλων αγορών και επηρεάζονται άμεσα από τους ρυθμούς ανάπτυξης των υπολοίπων.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να περιορίζει τις επενδυτικές ευκαιρίες, την απασχόληση των νέων αποφοίτων, αλλά και των πιο έμπειρων στελεχών στον χώρο, όπως και την ενσωμάτωση και την αποδοτικότητα των νέων τεχνολογιών στους οργανισμούς τόσο του ιδιωτικού, όσο και του δημόσιου τομέα.

Οι πελάτες είναι πιο απαιτητικοί, γίνονται πιο δύσκολα «πιστοί», αποφασίζουν συχνά με κριτήριο την τιμή, απαιτούν, όμως, την άμεση εξυπηρέτηση και την πολύ καλή ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτό, βεβαίως, δημιουργεί και σημαντικές ευκαιρίες για σοβαρές εταιρείες που επενδύουν στην τεχνολογική γνώση και την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν. Σίγουρα τα τελευταία χρόνια υπήρξε ένα μεγάλο ξεκαθάρισμα στις εταιρείες του χώρου μας.

Για αρκετές εξ’αυτών, η οικονομική κρίση αποτέλεσε ευκαιρία επαναπροσδιορισμού των επιχειρηματικών σχεδίων και επαναχάραξης της εταιρικής στρατηγικής με «νέο αίμα» και σωστή επιχειρηματική κουλτούρα. Για πολλές άλλες, όμως, υπήρξε μια περίοδος ύφεσης με καταστρεπτικές επιπτώσεις στα εταιρικά αποτελέσματα και στο εργατικό δυναμικό. Για να βελτιωθεί η κατάσταση στην ελληνική αγορά ICT πρέπει να δημιουργηθεί ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας.

Στόχος μας δεν θα πρέπει να είναι η προηγούμενη κατάσταση ψεύτικης ευημερίας, αλλά μια υγιής επιχειρηματικότητα με συνέργειες και εξωστρεφή στρατηγική. Ας μην ξεχνάμε ότι ο χώρος του ICT έχει μια παγκόσμια δυναμική και οι τεχνολογικές εξελίξεις δεν σταματούν σε εθνικά σύνορα και τοπικές αγορές.

Για να είναι αποδοτικό το νέο πλαίσιο λειτουργίας πρέπει, αφενός, οι εταιρείες να αφουγκραστούν και να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τις ανάγκες ή τις απαιτήσεις των πελατών και, αφετέρου, να «εκπαιδεύσουν» τους πελάτες να κατανοούν αυτά που τους προσφέρουν και να διακρίνουν τις διαφοροποιήσεις μεταξύ προϊόντων και εταιρειών.

nw: Γενικώς μιλώντας, πόσο επηρεάζουν το επιχειρηματικό κλίμα η ασταθής οικονομική, φορολογική και επενδυτική κατάσταση;

Ι. Μερτζάνης: Όποιος επενδύει ή θέλει να επενδύσει ή να κάνει μια νέα επιχειρηματική κίνηση θέλει να νιώθει προστατευμένος και ασφαλής. Από την άλλη, η θεωρία της οικονομίας υποστηρίζει ότι αυτό που χρειάζεται στην ουσία είναι ένα σταθερό επιχειρηματικό κλίμα με γνωστούς κανόνες και, ίσως, όχι πραγματική ασφάλεια. Σήμερα, όντως τα πράγματα είναι ρευστά, αλλά είμαι εκ φύσεως αισιόδοξος και έτοιμος πάντα για ανατροπές.

Δεν συμμερίζομαι τη γενική άποψη περί μιζέριας και δεν είμαι υποστηρικτής της καταστροφολογίας. Δεν είμαι από αυτούς που περιμένουν να καταλαγιάσει ο καιρός για να βγουν στη θάλασσα. Θεωρώ ότι όλοι πρέπει να προσπαθούμε διαρκώς. Είναι γεγονός ότι τα δυσάρεστα νέα ταξιδεύουν πολύ πιο γρήγορα και οι επιτυχίες δεν διαδίδονται ούτε ως παραδείγματα προς μίμηση.


nw: Ποια είναι η στρατηγική της Space Hellas και οι σημαντικότεροι πυλώνες στους οποίους βασίζεται; Ποιες είναι οι κυριότερες υπηρεσίες και λύσεις που διαθέτετε στην αγορά και τι επιχειρηματικές ανάγκες καλύπτουν;

Ι. Μερτζάνης: Η στρατηγική μας υποστηρίζει με συνέπεια το όραμά μας: «Ολοκληρωμένη τεχνολογική υποστήριξη πελατών». Με τον όρο «ολοκληρωμένη υποστήριξη» εννοούμε παροχή ολοκληρωμένων λύσεων και υπηρεσιών που καλύπτουν ένα πολύ ευρύ φάσμα τεχνολογιών δικτύωσης, Πληροφορικής και ασφάλειας σε μεγάλους οργανισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Είναι σημαντικό να πούμε ότι, έχουμε πλέον διαφοροποιήσει σε μεγάλο βαθμό το παραδοσιακό προφίλ της Space Hellas που προμήθευε, εγκαθιστούσε και συντηρούσε κυρίως δικτυακά προϊόντα. Cloud based services, Internet of Thinks, Big Data Analytics, Smart Cities είναι οι νέες τάσεις της αγοράς και υπάρχουν στα επενδυτικά πλάνα όλων των μεγάλων κατασκευαστών.

Σε λίγα χρόνια αναμένεται ότι οι κλασικοί τρόποι πώλησης και υποστήριξης δεν θα υπάρχουν πια. Αυτό που έρχεται από τον χώρο της τεχνολογίας είναι ότι, σύντομα σχεδόν, τα πάντα θα είναι δικτυωμένα, θα στέλνουν δεδομένα και θα δέχονται εντολές.

Αυτό είναι και το δικό μας ισχυρό σημείο. Η Space Hellas και μπορεί και είναι έτοιμη να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σ’ αυτές τις αλλαγές. Το όραμά μας είναι να αποτελούμε την πρώτη επιλογή στο πελατολόγιό μας ως ισχυρός τεχνολογικός πάροχος πιστοποιημένων, υψηλού επιπέδου και βάσει διεθνών προτύπων υπηρεσιών, εντός και εκτός συνόρων.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε τη στροφή που έχει, πλέον, αποδεδειγμένα πάρει η εταιρεία στο system integration, με όλες τις τεχνολογικές της ομάδες να συνεισφέρουν στα περισσότερα έργα. Επίσης, με το R&D μας έχουμε τη δυνατότητα να αναπτύσσουμε δικές μας λύσεις και να τις ενσωματώνουμε στα προσφερόμενα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας.

Επιγραμματικά, οι πυλώνες της στρατηγικής μας είναι:

  • Διαρκής απόκτηση ευρείας τεχνολογικής γνώσης με στόχο την κάλυψη των αναγκών και την άρτια εξυπηρέτηση των πελατών μας.
  • Στρατηγικές συνεργασίες με διεθνείς τεχνολογικούς παρόχους, αλλά και άλλες εξιδεικευμένες και αξιόπιστες εταιρείες της αγοράς.
  • Έρευνα και ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών που συμπληρώνουν τις προσφερόμενες λύσεις στους πελάτες μας.
  • Εξωστρέφεια που χαρακτηρίζεται από δύο δράσεις: αύξηση αναγνωρισιμότητας στο εξωτερικό και διείσδυση σε νέες αγορές.

nw: Διακρίνω από τα λόγια σας ότι για σας είναι σημαντική η αγορά του εξωτερικού. Ποιες ενέργειες έχετε κάνει στην κατεύθυνση αυτή;

Ι. Μερτζάνης: Ναι, είναι σημαντική για δύο λόγους: Ο πρώτος γιατί, δραστηριοποιούμενη μια εταιρεία σε μια αγορά διαφορετική από αυτήν που δραστηριοποιείτο μέχρι τώρα, μαθαίνει νέα πράγματα, παίρνει άλλου είδους εμπειρία, εκπαιδεύεται να λειτουργεί σε άλλες συνθήκες, γίνεται πιο ευπροσάρμοστη, πιο ευέλικτη, πιο «ευαίσθητη» σε εξωτερικά ερεθίσματα. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι, αυξάνοντας το μερίδιο των εσόδων μας από τις αγορές του εξωτερικού, μειώνουμε τον κίνδυνο από την αβεβαιότητα του επιχειρηματικού κλίματος που χαρακτηρίζει αυτά τα χρόνια την Ελλάδα.

Εκτός της υπάρχουσας δραστηριοποίησης της εταιρείας μας με θυγατρικές σε Κύπρο, Μάλτα, Σερβία και Ρουμανία, η παρουσία μας εκτός των ελληνικών συνόρων μεγαλώνει συνεχώς. Διεκδικούμε πολύ σημαντικά έργα στο εξωτερικό, όπως αυτό του Υπουργείου Εξωτερικών για τον πάροχο έκδοσης visas στις ζώνες της Ρωσίας, της Τουρκίας και της Ουκρανίας, οι οποίες περιλαμβάνουν πολλαπλά σημεία εξυπηρέτησης επισκεπτών σε πολλές χώρες.

Μια σημαντική επένδυση της εταιρείας το 2016 θα είναι ο νέος τηλεπικοινωνιακός κόμβος για την παροχή υπηρεσιών cloud και διασύνδεσης με παγκόσμια τηλεπικοινωνιακά δίκτυα στη Φραγκφούρτη (Γερμανία). Στην Ιορδανία έχουμε καταθέσει προσφορά για την ενεργοποίηση νέου τηλεπικοινωνιακού κόμβου και για συστήματα ασφαλείας σε τράπεζες.

Η προσπάθεια συνεχίζεται ενεργά με τη διερεύνηση της αγοράς του Κατάρ, όπου γίνονται μεγάλα έργα υποδομών και σταδίων για τη φιλοξενία του Mundial 2022 κ.α., και της αγοράς του Ιράν -κράτος το οποίο μόλις τώρα άνοιξε τις πύλες του στο διεθνές εμπόριο με την άρση του εμπάργκο. Επίσης, διεκδικούμε έργα στη Γκάνα, στη Ρουμανία, στην Αλβανία και σε άλλες χώρες που μπορούμε να προσφέρουμε λύσεις και υπηρεσίες.


nw: Όσον αφορά την ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων τι έχετε να μας πείτε;

Ι. Μερτζάνης: H καινοτομία αποτελεί αναπόσπαστο παράγοντα της αναπτυξιακής στρατηγικής μιας εταιρείας που πρωτοπορεί. Ισως ως έννοια να έχει χάσει την αξία της, καθώς χρησιμοποιείται ευρέως στις μέρες μας και αποτελεί «κλισέ» εμπορικό λόγο, όπως η «υψηλή ποιότητα», η «αξιοπιστία» ή η «συνέπεια». Ως διαδικασία όμως, είναι αδύνατο να απαγκιστρωθεί από τη στρατηγική μιας εταιρείας που παρέχει υψηλή τεχνολογία, ανεξαρτήτως οικονομικών συνθηκών, πόσω μάλλον όταν υπάρχει στο DNA της.

Βέβαια, για να μπορέσει να υλοποιηθεί μια πρωτοποριακή ιδέα απαιτούνται μελέτη, έρευνα και φυσικά τόλμη. H Space Hellas, 30 χρόνια τώρα, έχει αποδείξει όχι μόνο ότι μελετά και δίνει στοχευμένες και άμεσες λύσεις στις τεχνολογικές ανάγκες των πελατών της, αλλά και ότι δεν φοβάται να εμπλακεί στην ανάπτυξη πρωτοποριακών προϊόντων που απευθύνονται στην παγκόσμια αγορά.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι δύο πλατφόρμες λογισμικού που έχει αναπτύξει -το SPACE HELLAS .Pulse™ και το SPACE HELLAS Guardian™- οι οποίες αποτελούν 100% ελληνικό προϊόν. Η πλατφόρμα λογισμικού SPACE HELLAS .Pulse™ προσφέρει ολοκληρωμένη, σταθερή και σε πραγματικό χρόνο πληροφόρηση και άμεση απομακρυσμένη αντίδραση για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης των υποδομών IT, αλλά και των εφαρμογών, γρήγορα και με ασφάλεια.

Η πλατφόρμα ηλεκτρονικής ασφάλειας SPACE HELLAS Guardian™ είναι ένα καινοτόμο και μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα προϊόν, καθότι έχει αναπτυχθεί με τις πλέον σύγχρονες τεχνικές του software engineering και επενδύει στην ενσωμάτωση των πιο σύγχρονων τεχνολογιών από τομείς της φυσικής ασφάλειας, της Πληροφορικής και των επικοινωνιών.

Μάλιστα πρόσφατα βραβεύτηκε στην τελετή απονομής των Business IT Excellence (ΒΙΤΕ) Awards 2016 στην κατηγορία Εισαγωγή Νέου Καινοτόμου Προϊόντος / Υπηρεσίας. Και τα δύο προϊόντα βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη δεύτερη γενιά ανάπτυξής τους, ώστε να επεκταθούν σε scalable cloud infrastructures και επιπλέον να εκμεταλλευθούν predictive analytics μέσα από Big Data, IoT, AI και blockchain τεχνολογίες.

nw: Στις διαφορετικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί σε όλες τις αγορές, οι περισσότερες επιχειρήσεις παραπονούνται για μειωμένα αποτελέσματα και επίτευξη χαμηλότερων στόχων. Τα δικά σας αποτελέσματα καταδεικνύουν το αντίθετο. Με ποιο τρόπο το πετύχατε αυτό;

Ι. Μερτζάνης: Αυτό που έγινε στη χώρα ήταν για μένα αναμενόμενο και δεν θα αλλάξει εύκολα. Άρα, έπρεπε να προσαρμόσουμε τη στρατηγική μας, να θέσουμε εφικτούς στόχους, να αφουγκραστούμε την αγορά και να σχεδιάσουμε πολύ προσεκτικά τις κινήσεις μας. Στο τιμόνι της Space Hellas βρίσκεται η επόμενη γενιά των ιδρυτών της με πολύ έμπειρα στελέχη που έχουν αναδειχθεί μέσα από τα “σπλάχνα” της. Συσσωρευμένη εμπειρία, νέα γνώση, επιμονή, υπομονή, αφοσίωση των ανθρώπων μας και πίστη των πελατών μας ενίσχυσαν την επιχειρηματική κουλτούρα μας και μας έδωσαν την ώθηση για να κάνουμε το επόμενο βήμα.

Αποφασίσαμε, επίσης, ότι θα επενδύσουμε συνειδητά σε τεχνογνωσία και εξειδίκευση του προσωπικού μας και σε στρατηγικές συνεργασίες που εξελίσσονται σε μακροχρόνιες συνέργειες. Συγκεκριμένα η Space Hellas επενδύει διαρκώς σε τεχνογνωσία και επεκτείνει τη συνεργασία με όλους τους σημαντικούς κατασκευαστικούς οίκους όπως Cisco, Microsoft, HP, Lenovo, Dell, EMC, Huawei, Samsung, LG, Plantronics, Checkpoint, Fortinet, Symantec VMware, NetApp, Hikvision, Bosch κ.λπ., αλλά και διεθνείς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, όπως British Telecom, όμιλος ΟΤΕ- Deutsche Telekom και Vodafone.

Η εταιρεία είναι Gold Certified Partner για πολλούς από τους προαναφερόμενους οίκους, έχει εξειδικευμένα στελέχη που κατέχουν περισσότερες από 750 πιστοποιήσεις, γεγονός που της προσδίδει μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον σχεδιασμό και την υλοποίηση σύνθετων λύσεων ICT.

Επίσης, η Space Hellas έχει ολοκληρώσει με επιτυχία πολύ δύσκολα έργα σε πολλούς οργανισμούς τόσο του ιδιωτικού, όσο και του δημόσιου τομέα. Με πάνω από 250 εξειδικευμένα στελέχη, ισχυρή παρουσία σε πανελλαδικό επίπεδο και θυγατρικές εταιρείες σε 4 χώρες στο εξωτερικό, επεκτείνει διαρκώς τις δραστηριότητές της σε μια περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη για τη χώρα μας.

Θέλω να προσθέσω ότι, υπάρχουν κι άλλες εταιρείες οι οποίες μπορούν να υπερηφανευτούν για καλές πρακτικές. Απλώς το γενικότερο κλίμα της μιζέριας είναι εντονότερο και υπερισχύει των αισιόδοξων μηνυμάτων. Φοβάμαι ότι, περνώντας τα χρόνια, όλο και περισσότεροι άνθρωποι «επαναπαύονται» με το άσχημο κλίμα και αποδέχονται την αποτυχία ως φυσικό επόμενο ή αντίθετα ονειρεύονται χρόνια ανάπτυξης και ευημερίας με παλιές συνταγές που πια δεν έχουν πέραση.


nw: Παρά τις αντίξοες συνθήκες θα μπορούσατε να αναφερθείτε σε σημαντικά έργα που υλοποιήσατε πρόσφατα, αλλά και τη σημασία που έχουν αυτά για εσάς και για τους πελάτες σας; Υπάρχουν άλλα μελλοντικά έργα στα οποία εμπλέκεστε και στα οποία θα μπορούσατε να αναφερθείτε;

Ι. Μερτζάνης: Το 2015, σε ένα περιβάλλον με τρεις συνεχείς εκλογικές αναμετρήσεις, πολυετή οικονομική ύφεση με το ρίσκο εξόδου από το ευρώ, ιδιαίτερα ευάλωτο τραπεζικό σύστημα, επιβολή capital controls σε ιδιώτες και επιχειρήσεις, πρωτοφανή έξαρση της βίας σε παγκόσμιο επίπεδο, η εταιρεία ολοκλήρωσε πολύ σημαντικά σύνθετα έργα που απαιτούσαν ιδιαίτερη τεχνογνωσία.

Το e-ΤΑΠ (Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Ταυτοποίησης και Αναγνώρισης Πολιτών) για την ΕΛ.ΑΣ, για το οποίο μας απονεμήθηκε το χρυσό βραβείο στα Business IT Excellence Awards 2016 στην κατηγορία Διαλειτουργικότητα και Διασύνδεση Διαφορετικών Πληροφοριακών Συστημάτων, το e-Crime (Υπηρεσίες Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος) και το Εθνικό Παρατηρητήριο Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων για την Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας. Έργα ψηφιακών μουσείων για τον ∆ήμο Ανωγείων και τον ∆ήμο Σητείας, την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αργολίδας. Έργα τηλε-φροντίδας και ψηφιακών υπηρεσιών κοινωνικής πρόνοιας στους Δήμους Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης, Κισσάμου και Ερμιονίδας.

Επίσης, εγκατέστησε το πρώτο από τα δύο μετεωρολογικά ραντάρ για λογαριασμό του Υπουργείου Γεωργίας στην Κύπρο και υπέγραψε τη σύμβαση συντήρησης του έργου NVIS, που αφορά την αυτοματοποίηση της έκδοσης visa σε 135 πρεσβείες και προξενεία της Ελλάδας στο εξωτερικό.

Στον ιδιωτικό τομέα υπήρξε ιδιαίτερη κινητικότητα από μεγάλους ομίλους σε όλο το εύρος της τεχνολογικής παρουσίας της εταιρείας (με ιδιαίτερη έμφαση στο ΙΤ) για προϊόντα και υπηρεσίες. Το 2015, ο Όμιλος ανέλαβε και ολοκλήρωσε πολύ απαιτητικά έργα σε μεγάλους τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς, στον τραπεζικό χώρο, στον ασφαλιστικό κλάδο, στον χώρο της ενέργειας και άλλες μεγάλες επιχειρήσεις. Θεωρώ σημαντικό να αναφερθεί ότι σε μερικά από αυτά έχουν υπογραφεί συμβάσεις-πλαίσιο με χρονικό ορίζοντα πέραν του ενός έτους.

Για μελλοντικά μεγάλα έργα ειδική μνεία πρέπει να γίνει στη συμμετοχή της εταιρείας σε τμήματα του έργου ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ, ως μέλος ένωσης εταιρειών. Το έργο ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ αφορά συνολικά τη δικτύωση όλων των φορέων του ∆ημοσίου και έχει συνολικό προϋπολογισμό 628 εκ.ευρώ.

Επίσης, σημαντικά νέα έργα αναμένεται να προκηρυχθούν εντός 2016 από την ΕΛ.ΑΣ, το Λιμενικό Σώμα, τη ΔΕΗ, το ΔΕΔΔΗΕ, τον ΟΠΑΠ, την ΕΠΑ Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας, τον Αγωγό ΤΑΠ, τη FRAPORT για τα περιφερειακά αεροδρόμια, το ΝΑΤΟ και άλλους οργανισμούς. Η εταιρεία εστιάζει σε αυτά όπου έχει σημαντική τεχνογνωσία και η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη.

nw: Τι έχετε να πείτε για το φαινόμενο brain-drain που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας και πώς θα μπορούσε να περιοριστεί;

Ι. Μερτζάνης: Ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα για το μέλλον της χώρας μας είναι το ότι, καταρτισμένοι νέοι φεύγουν και το επιστημονικό δυναμικό της χώρας χάνεται. Ιστορικά έχουν σημειωθεί κι άλλες μετακινήσεις του ικανού προς εργασία πληθυσμού. Απλώς σήμερα, εξαιτίας της κατάργησης των συνόρων, και εννοώ των συνόρων στη γνώση, τις ξένες γλώσσες, την κουλτούρα και την επικοινωνία, οι άνθρωποι μετακινούνται πιο εύκολα, ή, αν θέλετε, δεν είναι τόσο επώδυνη η απόφαση για μετακίνηση σε άλλη χώρα. Όμως, αυτό είναι η άλλη πλευρά του νομίσματος της ελευθερίας μετακίνησης.

Πιστεύω ότι πολλοί νέοι, κυρίως επιστήμονες, αναγκαστικά παίρνουν την απόφαση να φύγουν διότι δεν υπάρχουν εδώ θέσεις εργασίας ή προοπτικές γι’αυτούς και τις οικογένειές τους. Όμως, το ίδιο εύκολα θα γυρίσουν οι ίδιοι ή τα παιδιά τους, όταν κι εδώ οι προϋποθέσεις θα είναι ευνοϊκές. Αυτό εξαρτάται και από όλους εμάς που μένουμε πίσω. Τα ανοιχτά σύνορα στον νου πλέον γίνονται και ανοιχτά σύνορα στον τόπο κατοικίας και εργασίας ή εκπαίδευσης. Δεν μπορούμε να σταματήσουμε το ρεύμα.

Περισσότερο λυπάμαι γιατί φεύγουν ίσως οι καλύτεροι και οι πιο ικανοί. Δυστυχώς, η χώρα μας πολλές φορές εμποδίζει την υγιή επιχειρηματικότητα και καθυστερεί υπερβολικά να ανταποκριθεί σε αναπτυξιακές ευκαιρίες που εμφανίζονται και έχουν διεθνή χαρακτήρα. Ελπίζω πραγματικά οι νέοι επιστήμονες να επιστρέψουν την επόμενη ημέρα μόλις οι συνθήκες εδώ αλλάξουν.

Εμείς, απλώς, πρέπει να καλλιεργήσουμε μια κουλτούρα προσέλκυσης ανθρώπων, ως χώρα και ως επιχειρηματική κοινότητα. Αυτή την κουλτούρα της ελεύθερης επιλογής νομίζω πρέπει να καλλιεργήσουμε στους νέους ανθρώπους. Να μάθουν να σκέφτονται με το πάθος και το πείσμα του Έλληνα, αλλά να αποφασίζουν με την ψυχραιμία και τη γνώση του πολίτη του κόσμου.

nw: Tι προτείνετε ως κίνητρο για να παραμένουν οι νέοι επιστήμονες στην Ελλάδα;

Ι. Μερτζάνης: Όλοι μιλούν για αμοιβές, εγώ πιστεύω ότι υπάρχουν κι άλλα που στην πορεία αποδεικνύονται, ίσως πιο σημαντικά. Για παράδειγμα, η ασυμβατότητα πανεπιστημιακών γνώσεων και απαιτήσεων της αγοράς δεν είναι φαινόμενο της εποχής της κρίσης, αλλά πολλών χρόνων, δεκαετιών θα έλεγα. Η διασύνδεση της πραγματικής αγοράς και του πανεπιστημίου, είναι ένα από τα βασικότερα προβλήματα της ελληνικής επιστημονικής κοινότητας. Το πανεπιστήμιο πρέπει να διδάσκει και αυτά που οι επιχειρήσεις ζητούν ως γνώση από τους αυριανούς υπαλλήλους τους και να τους προετοιμάζει με κάποιο τρόπο για την επόμενη μέρα.

Δεύτερον, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν συνέργειες για έρευνα και ανάπτυξη με τα πανεπιστήμια τύπου Silicon Valley για να βοηθήσουν αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με την έρευνα και την ανάπτυξη και να καλύψουν και ανάγκες της αγοράς. Στη Space Hellas έρχονται συχνά τελειόφοιτοι φοιτητές για πρακτική άσκηση. Εμείς αναλαμβάνουμε να τους εκπαιδεύσουμε στην πράξη για το αντικείμενο των σπουδών τους και παράλληλα να τους εντάξουμε και σε μια κουλτούρα εργασιακού περιβάλλοντος.

nw: Αφού αρχίσαμε να μιλάμε για επιχειρηματική κουλτούρα, ας κλείσουμε με την κουλτούρα της Space Hellas. Δώστε μας μερικά βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη Space Hellas ως εταιρεία.

Ι. Μερτζάνης: Η Space Hellas μετράει πάνω από 3 δεκαετίες επιτυχημένης πορείας στην αγορά ICT. Ξεκίνησε πολύ προσεκτικά τα πρώτα της βήματα με τη συνέργεια των τριών ιδρυτών της και στην πορεία έβαλε στέρεες ρίζες στο ελληνικό επιχειρείν. Είναι γεγονός ότι για να καταλάβει κάποιος ακριβώς την κουλτούρα της Space Hellas, πρέπει να πάρει μια γεύση από αυτήν είτε ως εργαζόμενος, είτε ως συνεργάτης.

Υπάρχει κάτι διαφορετικό, κάτι που σε εμπνέει και ταυτόχρονα σε σπρώχνει μπροστά, να γίνεις καλύτερος και να συμβάλλεις με τη δική σου σφραγίδα στο εταιρικό αποτέλεσμα. Είναι σαφώς μια ανθρωποκεντρική εταιρεία, αλλά με τις απαραίτητες δομές και εταιρική διακυβέρνηση που στοχεύει ψηλά και το ανθρώπινο δυναμικό της λειτουργεί ως μια ομοιογενής ομάδα. Μετά από πολλά χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας κατάφερε να αποτελεί ένα πολύ καλό «σχολείο» και σημαντικό σταθμό για πολλά στελέχη της αγοράς.

Η Space Hellas είναι για όλους εμάς ένας χώρος δημιουργίας, όπου τα επαγγελματικά όνειρα του καθενός παίρνουν σάρκα και οστά και έτσι συμβάλλουμε στο εταιρικό όραμα. Εργαζόμαστε με πάθος, με μεγάλο σεβασμό προς τους πελάτες μας, επιλέγουμε να πορευόμαστε με σταθερά βήματα, σχεδιάζουμε πολύ προσεκτικά τη στρατηγική μας και θέτουμε συγκεκριμένους στόχους, χωρίς να παρασυρόμαστε από εφήμερες τάσεις, αντιγράφοντας επιχειρηματικά μοντέλα με βραχυπρόθεσμο ορίζοντα. Είμαστε πάντα αισιόδοξοι και στόχος μας είναι να βρίσκουμε ευκαιρίες ακόμα και στα πολύ δύσκολα.

netweek (T. 394)
« 1 2 3 4 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778