Αν κάποιος πριν από μερικές δεκαετίες έλεγε ότι έχουμε τη δυνατότητα να συμμετέχουμε ενεργά σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα χωρίς να χρειάζεται να είμαστε στον ίδιο χώρο με τον καθηγητή ούτε καν με τους άλλους εκπαιδευόμενους θα τον κοιτούσαμε με απορία.

Ισως όχι τόσο για τη δυνατότητα υλοποίησης όσο για την αποτελεσματικότητα της συμμετοχής στο πρόγραμμα. Πολύ περισσότερο, όταν γνωρίζαμε ότι όχι απλά δεν θα ήμασταν στον ίδιο χώρο αλλά ότι θα υπήρξε απόσταση πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων! Τι και αν χώρες όπως η Μπουρκίνα Φάσο, η Κένυα, η Ουγκάντα απέχουν χιλιάδες χιλιόμετρα από την Αθήνα;

Η διδασκαλία ήταν έτσι δομημένη, ώστε να ευνοεί την ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευομένων συνδυάζοντας θεωρητική κατάρτιση, ασκήσεις και παραδείγματα

Η OTEAcademy για πρώτη φορά στην Ελλάδα δημιούργησε για περισσότερες από τρεις εβδομάδες μια παγκόσμια «αίθουσα διδασκαλίας» μέσω τηλεδιάσκεψης με συμμετέχοντες περισσότερα από 900 στελέχη από 12 χώρες της Αφρικής, σε συνεργασία με το Διεθνές Δίκτυο Αναπτυξιακής Επιμόρφωσης (Global Development Learning Network) της Παγκόσμιας Τράπεζας (World Bank) και με την υποστήριξη του Association of African Distance Learning Centers (AADLC).

Δομή και εκπαιδευόμενοι
Η διδασκαλία ήταν έτσι δομημένη, ώστε να ευνοεί την ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευομένων συνδυάζοντας θεωρητική κατάρτιση, ασκήσεις και παραδείγματα. Παράλληλα, επέτρεπε τη συνεχή οπτικοακουστική επικοινωνία εκπαιδευομένων-εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων μεταξύ τους για ανταλλαγή απόψεων, διευκρινίσεων, ερωτήσεων.

Ουσιαστικό ρόλο στην επιτυχία της εκπαίδευσης αποτέλεσαν η εξαίρετη οργάνωση, το σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό, ο άρτιος τεχνολογικός εξοπλισμός, οι άριστα εκπαιδευμένοι και ενημερωμένοι εισηγητές αλλά και το υψηλό μορφωτικό επίπεδο των εκπαιδευομένων. Οι εκπαιδευόμενοι ήταν υψηλόβαθμα στελέχη αφρικανικών ιδιωτικών επιχειρήσεων και δημόσιων υπηρεσιών, ενώ οι εισηγητές, έμπειρα στελέχη / συνεργάτες της OTEAcademy.

Μέθοδος και θεματολογία
Η πρωτοποριακή μέθοδος εξ‘ αποστάσεως εκπαίδευσης, επέτρεψε σε εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους να  συνεργαστούν όχι μόνο ανεμπόδιστα αλλά και ταυτόχρονα χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθούν γεωγραφικά.

Τα θέματα τα οποία επιλέγηκαν, στόχευσαν στην αναβάθμιση των ικανοτήτων των συμμετεχόντων στελεχών  και αφορούσαν τα εξής: “Project Management Essentials”, “Project Management”, “Executive Assistant Essentials”, “Executive Assistant”, “Executive Assistant Advanced” “Leadership and Communication” . Τα μαθήματα έγιναν στην αγγλική και τη γαλλική γλώσσα και προσέλκυσαν 1.000 καταρτιζόμενους από τις εξής 12 χώρες: Αιθιοπία, Γκάνα, Κένυα, Ουγκάντα, Τανζανία, Ακτή Ελεφαντοστού, Μαυριτανία, Μπενίν, Μπουρκίνα Φάσο, Σενεγάλη, Μαλί και Νιγηρία.

Η παράδοση των μαθημάτων έγινε από τις εγκαταστάσεις της OTEAcademy στο Ψαλίδι Αμαρουσίου, όπου βρισκόταν ο εισηγητής / συντονιστής, ενώ οι εκπαιδευόμενοι παρακολουθούσαν από τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά κέντρα των χωρών τους. Η πλειονότητα των εκπαιδευομένων ήταν πανεπιστημιακού επιπέδου, με σημαντικές θέσεις σε εταιρείες και οργανισμούς, γεγονός που βοήθησε στη διεξαγωγή ποιοτικής και εποικοδομητικής συζήτησης επί της θεματολογίας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.