Σε πλήρεις ρυθμούς προχωρά το τριετές πρόγραμμα ανάπτυξης (IT 2020 όπως έχει «βαπτιστεί» εσωτερικά )της Διεύθυνσης Πληροφορικής της Eurobank, που υποστηρίζει το ψηφιακό μετασχηματισμό όλης της τράπεζας.

Το IT 2020 βασίζεται, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Ανέστης Πετρίδης στο πλαίσιο του IDC CIO Forum 2017 Αthens, σε πέντε βασικούς άξονες: τεχνολογία (εκμοντερνισμός όλου του τεχνολογικού εξοπλισμού της τράπεζας), security (ασφάλεια υποδομών και πληροφορίας), λειτουργικό μοντέλο (προσαρμογή του τρόπου εργασίας στη νέα ψηφιακή εποχή), οικοσύστημα της τράπεζας και τέλος, αλλαγή κουλτούρας και διαχείριση του ανθρώπινου παράγοντα.

Γι’ αυτό το σκοπό η Διεύθυνση Πληροφορικής της τράπεζας «χρειάζεται να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες –  cloud, robotic process automation, Big Data & Analytics, IoT, DLP και Blockchain, APIs και Open Platforms, Machine Learning, Cognity, AI και Deep Learning –οι οποίες δεν είναι πλέον hype, αλλά έχουν περάσει στην παραγωγή και αποτελούν βασικά όπλα στη φαρέτρα για κάθε Διεύθυνση Πληροφορικής θέλει να μετασχηματιστεί τεχνολογικά».

Το IT 2020 κτίζεται πάνω σε πέντε βασικά επίπεδα. Το πρώτο και θεμελιώδες είναι οι υποδομές μέσα από την αξιοποίηση μιας σειράς τεχνολογιών: cloud (private, hybrid, public), Software Defined Networks, Enterprise Mobility, Unified Communications και Extreme Virtualization. Το αμέσως επόμενο επίπεδο έχει να κάνει με την «καρδιά» του οικοσυστήματος, έχει να κάνει με τον εκσυγχρονισμό όλης της υποδομής του core banking.

Το τρίτο επίπεδο αφορά τα Big Data: «στην Eurobank έχουμε αναπτύξει ένα πολύ ώριμο περιβάλλον BI, το οποίο ωστόσο χρειάζεται να εκσυγχρονιστεί. Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να πάμε στην επόμενη εποχή των Big Data, να τρέχουμε τα εκατοντάδες μας μοντέλα ανάλυσης (Process and Marketing, Next Base Activity, Risk κ.λπ.) σε πραγματικό χρόνο. Και στον τομέα αυτό κάνουμε σημαντικές επενδύσεις, με dedicated data scientists και την υιοθέτηση ενός νέου μοντέλου οργάνωσης για τα business units…».

Το επόμενο επίπεδο έχει να κάνει με «end to end customer journey & process digitization», έχει να κάνει με πλήρη ψηφιοποίηση των customer journeys: κατάργηση χαρτιού, ηλεκτρονικές υπογραφές παντού, μεγάλο integration με τα συστήματα διαχείρισης επιχειρηματικών διεργασιών, αξιοποίηση του Robotic Process Automation για την αυτοματοποίηση πιο βασικών και μη στρατηγικών εργασιών.

Το τελευταίο επίπεδο έχει να κάνει με το omnichannel (μέσα από τον τρίτο κύκλο ανανέωσης της αρχιτεκτονικής του μετά το 2007), με φρεσκάρισμα του web site, του e-banking και του mobile app, προσφέροντας στους πελάτες νέες υπηρεσίες (video banking, augmented reality κ.λπ.) και μια ενιαία εμπειρία ανεξαρτήτως καναλιού. Όλα τα παραπάνω επίπεδα περιβάλλονται από το «security by design» (ένας πολύ σημαντικός άξονας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της τράπεζας), την κουλτούρα «outside in view» (όλα εξετάζονται υπό την οπτική του πελάτη), τη μεθοδολογία design thinking & lean και την υιοθέτηση ενός agile τρόπου εργασίας.

«To πιο σημαντικό asset μας, ωστόσο, για την επιτυχία αυτού του ψηφιακού ταξιδιού είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι μας. Για αυτό και τους προσφέρουμε ότι εφόδια χρειάζονται – ανοικτός και agile χώρος εργασίας, εκπαίδευση, πρόσβαση σε μοντέρνες ψηφιακές τεχνολογίες, εργαλεία collaboration κ.λπ. – για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους…».