Η ψηφιοποίηση διαποτίζει κάθε πτυχή της επιχειρηματικής δραστηριότητας, με τον χώρο της νοσοκομειακής περίθαλψης να μην αποτελεί εξαίρεση.

Ο Όμιλος Ιατρικού Αθηνών, ο μεγαλύτερος όμιλος ιδιωτικών νοσοκομείων στην Ελλάδα, με οκτώ νοσοκομεία, 80.000 εισαγωγές ετησίως και μισό εκατομμύριο εξωτερικούς ασθενείς, δίνει το παράδειγμα για το πώς μπορεί η τεχνολογία και η καινοτομία να μετουσιωθούν σε επιχειρηματική αξία μέσα από μια σειρά δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού που βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν προγραμματιστεί για το μέλλον. Παράλληλα, ο Όμιλος έχει ξεκινήσει εδώ κι ένα χρόνο τις προετοιμασίες του για τη συμμόρφωσή του με το GDPR, με την πρόσληψη CISO, τον ορισμό ομάδας εσωτερικού ελέγχου και DPO, ενώ ακολούθησε το Privacy Impact Assessment, ένα έργο το οποίο υλοποιήθηκε σε συνεργασία με εταιρεία συμβούλων , βάσει του οποίου ορίστηκαν οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν προκειμένου να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις του κανονισμού.

Επόμενο βήμα η εσωτερική αναδιάρθρωση των υποδομών η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εφαρμογή τεχνικών secure file exchange, για την ασφαλή ανταλλαγή αρχείων με τρίτους και την εφαρμογή αυστηρών κανόνων για την αποθήκευση των ιατρικών δεδομένων. «Μετά την ολοκλήρωση αυτών των αλλαγών θα περάσουμε στην υλοποίηση έργου DLP (Data Loss Prevention)» δηλώνει στο NetFAX ο Μιχάλης Σπανός, Γενικός Διευθυντής Ψηφιακής Οργάνωσης & Καινοτομίας  του Ομίλου. Αυτό το έργο αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2018, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός χάρτη διακίνησης της πληροφορίας.

Στα πλαίσια της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή ξεκίνησε η εφαρμογή μιας πληθώρας δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού μέσα στον Όμιλο όπως είναι η ψηφιοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών (π.χ. των προμηθειών) μέσα από ένα σύστημα workflow/document  management, «κάτι που θα προσφέρει σημαντικά οφέλη σε ταχύτητα διεκπεραίωσης και μείωσης κόστους». «Μεγάλη σημασία για το εσωτερικό περιβάλλον έχει η κεντρικοποίηση των υπηρεσιών που αποφέρει τεράστια οικονομικά οφέλη» τονίζει ο Μ. Σπανός. Σε αυτή τη λογική κινείται το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης του HR (θα εφαρμοστεί σταδιακά σε όλα τα νοσοκομεία του Ομίλου), όπως και η υλοποίηση ενός συστήματος e-Learning με τη παράλληλη δημιουργία μιας ψηφιακής ακαδημίας (μέσα στο 2019).

Στα σπάργανα βρίσκεται και η δημιουργία ενός κέντρου καινοτομίας, ήτοι ενός μικρού smart hospital, το οποίο στην ουσία θα αποτελεί ένα show room που θα επιδεικνύει σε πραγματική λειτουργία καινοτόμες λύσεις στο χώρο της νοσοκομειακής περίθαλψης που δεν έχουν εφαρμοστεί ακόμα στην Ελλάδα. Στα σχέδια της Διεύθυνσης για το 2018 περιλαμβάνεται και η εφαρμογή ενός συστήματος ομιλικού ticketing, αλλά και η απόκτηση της πιστοποίησης ISO 27001. Προς τα τέλη του 2018 με αρχές του 2019 αναμένεται να υπάρχει μια εντατικότερη αξιοποίηση από τον Όμιλο των Big Data, ειδικά στο χώρο της διαγνωστικής ιατρικής. «Στόχος μας να γίνουμε μια data driven επιχείρηση» καταλήγει ο Μ. Σπανός, καταδεικνύοντας τη μεγάλη σημασία που θα έχουν τα δεδομένα στο μέλλον για ένα ηγετικό οργανισμό στο χώρο της υγειονομικής περίθαλψης.