Το 2000, όταν ξεκινήσαμε ως εταιρεία, όλα μας τα συστήματα ήταν τοπικά εγκατεστημένα, σε ενιαίο χώρο με όλες τις προβλεπόμενες προδιαγραφές για τέτοιους χώρους και με σχετικά μεγάλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Περνώντας τα χρόνια και με την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, ξεκινήσαμε το 2016 να ανεβάσουμε στο «σύννεφο» κυρίως την ηλεκτρονική αλληλογραφία μας. Αποφασίσαμε όμως να περιμένουμε λίγο περισσότερο πριν ανεβάσουμε και τα πελατοκεντρικά μας συστήματα στο «σύννεφο», για λόγους ασφαλείας, ενέργεια που ολοκληρώθηκε πέρυσι. Έτσι, εκτός του ότι μειώσαμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα, περιορίσαμε και τα κόστη μας στην τοπική εγκατάσταση.

Από το υλικό έχουμε ήδη ανεξαρτητοποιηθεί, ανεβάζοντας στο «σύννεφο» τους servers που χρειαζόμασταν για να λειτουργήσουμε με ταχύτητα, ασφάλεια αλλά και προστασία, εκμεταλλευόμενοι τη δυνατότητα του Platform as a Service (PaaS) που οι νέες τεχνολογίες μάς προσέφεραν.

Σήμερα, λοιπόν, έχοντας ανεβάσει στο «σύννεφο» σχεδόν το σύνολο της εταιρείας, και σε επίπεδο εφαρμογών, χρησιμοποιώντας την Software as a Service (SaaS) τεχνολογία που μας προσφέρθηκε, έχουμε πραγματικά απαγκιστρωθεί από τον οποιοδήποτε χώρο όντας mobile και office space – free! Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι ένα φορητό υπολογιστή, μία Internet σύνδεση (VPN) και ένα τηλέφωνο, προς το παρόν, κυρίως κινητό.

Σε επίπεδο σταθερής τηλεφωνικής επικοινωνίας, και έχοντας απορροφήσει και άλλη εταιρεία, χρειάζεται να συνδέσουμε τα σταθερά τηλέφωνα δύο διαφορετικών εγκαταστάσεων σε ένα σημείο, διατηρώντας όμως τα ξεχωριστά εσωτερικά κάθε χρήστη που οι πελάτες μας γνωρίζουν. Το virtual PBX είναι κάτι που θα μας απασχολήσει στο άμεσο μέλλον.

Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσει ο πελάτης να συνεχίζει να καλεί τους δικούς του συνεργάτες στις δύο εταιρείες, όπως συνήθιζε να κάνει και παλαιότερα. Και φυσικά, το θέμα του backup στο «σύννεφο» είναι το αμέσως επόμενο project, με το οποίο θα πρέπει να ασχοληθούμε.

Έχοντας πλέον ωριμάσει και αυτή η δυνατότητα που οι νέες τεχνολογίες μας προσφέρουν, θεωρώ ότι είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι τόσο προς την κατεύθυνση του καθησύχασης των επιχειρηματιών (οι οποίοι θέλουν να εξασφαλίσουν συνεχόμενη παροχή υπηρεσιών στους πελάτες τους κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες), όσο και από την μεριά του τμήματος Πληροφορικής όπου πρέπει να ανταποκριθεί σε αυτή την τόσο σημαντική ανάγκη της εταιρείας για αντίγραφα ασφαλείας.