netweek - Το IT χάνει σε δύναμη, αλλά κερδίζει σε επιρροή

Κυριακή, 18 Αυγούστου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IT Management

Το IT χάνει σε δύναμη, αλλά κερδίζει σε επιρροή

21 Ιουλίου 2014 | 09:02 Γράφει το NetWeek  Editor Topics: Analysis

Σε ένα αντιφατικό, με μια πρώτη ματιά, συμπέρασμα καταλήγει μια πρόσφατη μελέτη της Avanade, η οποία έγινε ανάμεσα σε περισσότερους από 1.000 υπεύθυνους του ΙΤ και διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων.

Τα νέα είναι και καλά και κακά. Και καθώς για λόγους …ψυχικής υγείας λέει κανείς πάντα πρώτα τα κακά μαντάτα, η απλή και δυσάρεστη είδηση είναι ότι το IT στο κοντινό μέλλον θα χάσει πολύ από τη δύναμή του. Το παρήγορο, ωστόσο, είναι ότι αυτό, αν και φαίνεται αντιφατικό, θα αυξήσει την επιρροή του περισσότερο από ποτέ.

Το IT μετατρέπεται σε εσωτερικό service broker
Aν και αντιφατικές οι παραπάνω διαπιστώσεις είναι αναπόφευκτες, καθώς η Avanade θεωρεί τις απαντήσεις των ερωτηθέντων ως απόδειξη για την από πολλούς προβλεπόμενη μεταμόρφωση του IT σε εσωτερικό service broker. O έως τώρα συνηθισμένος έλεγχος στις τεχνολογικές αποφάσεις δείχνει να χάνεται, όπως και το σχετιζόμενο με αυτόν ύψος του budget. Οι συγγραφείς της μελέτης εκτιμούν ότι το διαχειριζόμενο από το ΙΤ budget θα συρρικνωθεί βαθμιαία. Παράλληλα, ο CIO και η ομάδα του μεταμορφώνονται σε αναντικατάστατο σύμβουλο για τεχνολογικά θέματα, χωρίς τη συμβολή του οποίου τα υπόλοιπα τμήματα της εταιρείας δύσκολα θα καταφέρουν να πετύχουν τους στόχους τους.

Οι προσδοκίες για τους CIOs αλλάζουν
Ήδη, σύμφωνα με την έρευνα, το 37% του budget για το ΙΤ σπαταλιέται από τα υπόλοιπα τμήματα της εταιρείας. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα εξαφανιστεί ο ρόλος του CIO, όπως καταγράφεται στη μελέτη. Στον ψηφιακό κόσμο, o ρόλος του CIO δεν θα περιορίζεται σε συγκεκριμένα λειτουργικά καθήκοντα. Αντί αυτού ζητείται από αυτόν να προωθήσει καινοτόμες τεχνολογίες εντός και εκτός της εταιρείας, οι οποίες θα έχουν ως αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να δουλεύουν αποτελεσματικότερα. Όπως και ένας μεσίτης, ο CIO θα φροντίσει να προμηθευτούν οι χρήστες τις κατάλληλες υπηρεσίες του ΙΤ και να τους προσδώσει τα κατάλληλα skills. Ιδιαίτερα οι μάνατζερ “C” επιπέδου εκτιμούν, σύμφωνα με την Avanade, ότι ο νέος ρόλος που επωμίζεται ο CIO θα τον βοηθήσει να αυξήσει την επιρροή στο business στο μέλλον.

Αν και ακούγεται ευεργετικό, ίσως και να μην είναι. Σχεδόν το 70% των διευθυντικών στελεχών (εκτός του ΙΤ) που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύουν ότι χωρίς τη συνεισφορά του ΙΤ μπορούν να πάρουν καλύτερες και ταχύτερες τεχνολογικές αποφάσεις. Σε επίπεδο μάνατζερ επιπέδου “C”, το σχετικό ποσοστό ανεβαίνει στο 80%. Στο 90% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα, τα επιμέρους τμήματα της εταιρείας συμμετείχαν εν μέρει στη λήψη απόφασης για το ΙΤ, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις συμμετείχαν καθολικά σε αυτό.

Το IT πρέπει να αλληλεπιδρά με τους πελάτες
Ένα αποτέλεσμα της έρευνας που εκπλήσσει είναι ότι σχεδόν το 83% των ερωτηθέντων εκτιμούν ότι θα ήθελαν η Διεύθυνση Πληροφορικής της εταιρείας τους να αλληλεπιδρά απευθείας με τους πελάτες, παίζοντας συμβουλευτικό ρόλο. Από τους CIO και το τμήμα τους περιμένουν να αναπτυχθούν νέα skills σε βασικές περιοχές, οι οποίες θα βοηθήσουν στο sourcing και στην αντιμετώπιση επιχειρηματικών προβλημάτων. Περισσότεροι από τα 2/5 των C-Level μάνατζερ απαιτούν ένα φρέσκο know-how για τις υπηρεσίες cloud και το system integration. Σε περισσότερες από το ένα τρίτο των εταιρειών, το ΙΤ έχει εκκολαφθεί στο ρόλο του service broker.

Το 58% των εταιρειών, για τις οποίες ισχύει αυτό, θέλουν να εντείνουν αυτή την εστίαση μέσα στους δώδεκα επόμενους μήνες. Το φαινόμενο των δύο ταχυτήτων στο IT περιπλέκει περισσότερο την επιδιωκόμενη μεταμόρφωσή του: το 36% του χρόνου τους το σπαταλούν οι Διευθύνσεις Πληροφορικής για τη συντήρηση των παλιών συστημάτων. Η σύνδεση με τα συστήματα legacy έχει φυσικά συνέπειες: λιγότερο από το 1/4 των ερωτηθέντων αναφέρει ότι το ΙΤ τους κάνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα προτάσεις για νέες τεχνολογικές λύσεις. Τέλος, ένα ακόμα ενδιαφέρον συμπέρασμα που προκύπτει από τη μελέτη της Avanade είναι ότι ένα σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό διευθυντικών στελεχών εκτιμά ότι ο CIO και το τμήμα του μπορούν να συνεισφέρουν πολύ περισσότερο στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων από ότι πριν τρία χρόνια.

netweek (T. 345)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778