Οι Facebook, Google και άλλες μεγάλες εταιρείες του διαδικτύου συμφώνησαν σε κώδικα πρακτικής για την αντιμετώπιση των fake news, εν όψει των ευρωεκλογών.

Με στόχο την αποτροπή επιβολής αυστηρότερων νομοθετικών ρυθμίσεων, ο εθελοντικός αυτός κώδικας αφορά σε καλύτερο έλεγχο των διαφημίσεων σε λογαριασμούς και sites όπου εμφανίζονται τα fake news και στη στενότερη συνεργασία με ελεγκτές γεγονότων (fact checkers). Προβλέπει επίσης την απόρριψη πληρωμών που προέρχονται από sites τα οποία διαδίδουν ψευδείς ειδήσεις, την παροχή βοήθειας προς τους καταναλωτές ώστε να καταλάβουν γιατί στοχεύονται από συγκεκριμένες διαφημίσεις και τη διάκριση ανάμεσα στη διαφήμιση και στο δημοσιογραφικό περιεχόμενο.

Με τις ευρωεκλογές να απέχουν λίγους μήνες και με προγραμματισμένες εθνικές εκλογές σε πολλές χώρες της ΕΕ το 2019 -μεταξύ αυτών και η Ελλάδα-, οι Βρυξέλλες επιθυμούν να αποσοβήσουν οποιοδήποτε κίνδυνο ξένης εμπλοκής στις προεκλογικές περιόδους. Όπως είναι γνωστό, η Ρωσία έχει κατηγορηθεί -με την ίδια να αρνείται τις κατηγορίες- για διασπορά ψευδών πληροφοριών με σκοπό τον επηρεασμό των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ, του δημοψηφίσματος για το Brexit και των εθνικών εκλογών στη Γερμανία.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ζητήσει τον Απρίλιο την κατάρτιση κώδικα πρακτικής από τις διαδικτυακές πλατφόρμες, «απειλώντας» σε διαφορετική περίπτωση με επιβολή νομοθετικών ρυθμίσεων επί αυτού που ονομάζει «αποτυχία αφαίρεσης παραπλανητικού ή παράνομου περιεχομένου». Η ανακοίνωση του κώδικα έγινε δεκτή με θετικό τρόπο από τις Βρυξέλλες.
(Πηγή: Reuters.com)