netweek - «Τι θα έκανε η Google;»

Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IT Industry

«Τι θα έκανε η Google;»

25 Νοεμβρίου 2011 | 14:16 Γράφει ο Αλέξης  Σταμάτης Topics: i-think

Αλέξης Σταμάτης

To βιβλίο «Τι θα έκανε η Google; » (εκδ. Μεταίχμιο, μτφρ. Μανώλης Ανδριωτάκης) δεν αφορά τόσο την ίδια την εταιρεία, αλλά τις αλλαγές στον κόσμο μας που επήλθαν από το Διαδίκτυο και τα ψηφιακά μέσα, τις οποίες - όπως ισχυρίζεται ο συγγραφέας του βιβλίου Τζεφ Τζάρβις - οι περισσότερες εταιρείες, οργανισμοί, κυβερνήσεις δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν πλήρως, ενώ κάνεις δεν τις έχει αντιληφθεί καλύτερα από την Google.

Εξ ου και ο συγγραφέας την «αποσυναρμολόγησε» για να την κατανοήσει, απαντώντας ταυτόχρονα στο ερώτημα «γιατί είναι τόσο επιτυχημένη».

Μια από τις επισημάνσεις είναι η κυκλοφορία των προϊόντων σε δοκιμαστική έκδοση  (beta) - ανολοκλήρωτα δηλαδή και ατελή - ένας πολύ ενδιαφέρον τρόπος συνεργασίας με τον πελάτη. Είναι σαν να σου λέει η εταιρεία «δεν ξέρουμε πως είναι αυτό το προϊόν ακόμα, βοήθησέ μας να το εξελίξουμε» κάτι που δεν μπορούσε να κάνει κάποιος στη βιομηχανική εποχή, όπου όλα έπρεπε να είναι «κουρδισμένα» και φινιρισμένα στην εντέλεια.

Ετσι, προέκυψαν 4ο «νομοί» τους οποίους ο Τζάρβις προσπάθησε να εφαρμόσει σε άλλες επιχειρήσεις ή οργανισμούς -από εστιατόρια μέχρι πανεπιστήμια. Οι επισημάνσεις του είναι ορθολογικές, ευφάνταστες, συγκεκριμένες και οραματικές, ένας οδοδείκτης για το πώς θα πρέπει να συμπεριφερόμαστε όλοι -από τις επιχειρήσεις και τις κυβερνήσεις μέχρι τους πολίτες- στην ψηφιακή εποχή.  Ο στόχος είναι να βοηθήσει ανθρώπους να σκεφτούν «τι θα μπορούσαμε να κάνουμε σήμερα που δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε στο παρελθόν».

Ο συγγραφέας επισημαίνει πως κακώς οι άνθρωποι των Μέσων θεωρούν το Ιντερνέτ ως ένα ακόμα Μέσο. Το θεωρεί μια μηχανή συνδέσεων για τους χρήστες, ώστε να οργανώνονται και να παράγουν συλλογική δράση. Το βιβλίο του είχε εξαιρετική απήχηση και σε αναπάντεχους χώρους. Ακόμα και ιερείς τον πλησίασαν για να τον ρωτήσουν πώς θα ήταν μια googley εκκλησία!

Οι αρχές που περιγράφονται στο βιβλίο είναι «άχρονες», δεν πρόκειται να λήξουν, και μιλούν για «έναν άλλο τρόπο να βλέπει κανείς τον κόσμο». Ειδικά σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, που αυτή τη στιγμή είναι το θέρετρο σημαντικών αλλαγών, οι σκέψεις που περιλαμβάνονται στο βιβλίο μπορούν να λειτουργήσουν ως εφαλτήριο για νέες καινοτόμες ιδέες και συνέργειες. For a googley Greece...

netweek (T. 281)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778