netweek - ΙΤ συστήματα και ρεαλιστικές απαιτήσεις

Τρίτη, 23 Μαΐου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Professional Services

ΙΤ συστήματα και ρεαλιστικές απαιτήσεις

15 Μαρτίου 2017 | 11:09 Γράφει ο Θεοδόσης  Λαδόπουλος Topics: Απόψεις

Θεοδόσης Λαδόπουλος

Το case της εισαγωγής πληροφοριακών συστημάτων και αυτοματοποιημένων λύσεων σε μια επιχείρηση, συνήθως,”συνοδεύεται” από υπερβολή: Σε επίπεδο προσδοκιών είτε επιφυλακτικότητας. Μην ξεχνάτε πως το καινούριο όσο εύκολα γοητεύει, εξίσου εύκολα φοβίζει. Υπάρχει, άραγε, σημείο εξισορρόπησης;

Η εισαγωγή πληροφοριακών συστημάτων και αυτοματοποιημένων λύσεων σε μια επιχείρηση ή έναν οργανισμό συχνά συνοδεύεται από υπέρμετρες προσδοκίες. Όσο για τον αντίποδα, κυριαρχούν σκέψεις, προβληματισμός, επιφύλαξη και φόβος απέναντι στις επικείμενες αλλαγές. Σε κάθε περίπτωση είναι εύκολο να καλλιεργηθεί ένα προβληματικό περιβάλλον στην λειτουργία και χρήση των ΙΤ υπηρεσιών από αιτίες που καμία σχέση δεν έχουν με τα ίδια τα συστήματα, αλλά σχετίζονται αποκλειστικά με τις προσδοκίες ή τους φόβους των τελικών χρηστών.

Συχνά δε, αυτές οι αντιφατικές συμπεριφορές εκδηλώνονται από διαφορετικούς χρήστες ή σε ποικίλες στιγμές στην πορεία “ωρίμανσης” της αντίληψης σχετικά με την λειτουργία και την χρησιμότητα ενός καινούριου πληροφοριακού συστήματος.

Συνήθως, αρχικά υπάρχει καχυποψία και η -μάλλον- έμφυτη άρνηση προς το νέο, διαφορετικό όσο και άγνωστο. Όταν, όμως, αυτή η αρνητική προδιάθεση συνοδεύεται με ανασφάλεια για θέσεις εργασίας που μπορεί να καταργηθούν ή να μετατραπούν λόγω αυτοματοποίησης διαδικασιών, τότε μπορεί να φτάσουμε σε ουσιαστική εναντίωση προς τις επερχόμενες αλλαγές. Σε επόμενο στάδιο και αφού οι σχετικοί φόβοι και ανησυχίες καταλαγιάσουν αποτελεί συχνό φαινόμενο να βρισκόμαστε στον αντίποδα των υπέρμετρων προσδοκιών από ένα σύστημα όπου πατώντας ένα κουμπί αυτομάτως τα πάντα θα γίνονται μόνα τους, ενώ η πιθανότητα λαθών εκμηδενίζεται -υποτίθεται- εξαιτίας των αυτοματισμών.

Συχνά, οι πάροχοι πληροφοριακών λύσεων, καθώς επίσης και οι διευθύνσεις IT από την πλευρά του πελάτη αναλίσκονται στην οικονομοτεχνική πλευρά των πραγμάτων, αγωνιώντας για τα προβλήματα που θα προκύψουν σε επίπεδο εκτέλεσης έργου είτε σε επίπεδο ποιότητας εφαρμογών. Στην πράξη, όμως, και κατά τη διάρκεια της παραγωγικής λειτουργίας τα περισσότερα προβλήματα εντοπίζονται μεταξύ του συστήματος και των χρηστών καθιστώντας απαραίτητη την λειτουργία πολυπληθών Service Desks, με την υποστήριξη διαδικασιών και συστημάτων σε αυστηρά πλαίσια συμβολαίων με SLAs κ.ο.κ. Ενδεχομένως η εκ των προτέρων διαχείριση των προσδοκιών και των φόβων να έλυνε πολλά προβλήματα τόσο κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού ολοκληρωμένων λύσεων, όσο και κατά την κοστοβόρα υποστήριξη αυτών αφού τεθούν σε λειτουργία.

netweek (T. 401)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778