netweek - H Viva Wallet παρουσίασε το μέλλον των πληρωμών

Δευτέρα, 16 Ιουλίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Professional Services

H Viva Wallet παρουσίασε το μέλλον των πληρωμών

6 Ιουλίου 2018 | 11:38 Γράφει το Net Week  Online Team Topics: Ηλεκτρονική Τιμολόγηση

Στο πλαίσιο εκδήλωσης για δημοσιογράφους που έλαβε χώρα χθες στην Αθήνα και την οποία παρακολούθησε το NetFAX, η Viva Wallet παρουσίασε τα νέα της προϊόντα και υπηρεσίες, χαρτογραφώντας, παράλληλα, τη στρατηγική που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια, εστιάζοντας στις αγορές του εξωτερικού.

H Viva Wallet αν και ιδρύθηκε το 2010 δραστηριοποιείται στην αγορά από τον Απρίλιο του 2000, όταν και ξεκίνησε ως ένα software house που κατασκεύαζε συστήματα για τράπεζες. Αναπτυσσόμενη παρείχε και άλλες υπηρεσίες (ταξιδιωτικές, ticketing μέσω του viva.gr), με το επίκεντρο των δραστηριοτήτων της ωστόσο από το 2010 να αφορά τις υπηρεσίες πληρωμών. Το 2011 η εταιρεία αδειοδοτήθηκε ως ίδρυμα πληρωμών, ενώ το 2014 αδειοδοτήθηκε ως ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος, ξεκινώντας από τότε μια πολύ μεγάλη επενδυτική προσπάθεια επέκτασης των δραστηριοτήτων της, φθάνοντας σήμερα να απαριθμεί στη χώρα μας 300.000 ιδιώτες και 60.000 επιχειρηματικούς πελάτες.

«Αυτή τη στιγμή η Viva Wallet διαθέτει μια υποδομή στην αιχμή της τεχνολογίας πανευρωπαϊκά, μια υποδομή που βασίζεται εξολοκλήρου στο cloud (Microsoft Azure), αποτελώντας τον πρώτο πανευρωπαϊκά πάροχο πληρωμών που το πράττει αυτό» ανέφερε κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του ο Δρ. Γιάννης Λάριος, Business Development Director της Viva Wallet. «H cloud υποδομή μας επιτρέπει να εξυπηρετούμε χιλιάδες επιχειρήσεις και να επεκτεινόμαστε με το πάτημα ενός κουμπιού» συμπλήρωσε.

H εταιρεία αποτελεί από το πρώτο τρίμηνο του έτους principal member των Mastercard και Visa, κάτι που της επιτρέπει να συνδέεται απευθείας με τις υποδομές τους, προσφέροντας πολύ καλή δομή κόστους και εξαιρετικό service.  Αυτό δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να μετατραπεί σε ένα εργοστάσιο πληρωμών, παρέχοντας υπηρεσίες εκκαθάρισης καρτών για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, λογαριασμούς πληρωμών (IBAN) και έκδοση καρτών, μέσα από μια ολοκληρωμένη και ασφαλή πλατφόρμα. Παράλληλα, συνεργάζεται με άλλες τράπεζες και fintechs, παρέχοντάς τους την πλατφόρμα πληρωμών που έχει αναπτύξει.

Το μεγάλο άλμα
Η εταιρεία σε επίπεδο εργασιών υπερδιπλασιάζεται κάθε χρόνο – μέχρι το 2017 αξιοποιώντας μόνο την παρουσία της στην ελληνική αγορά. Από το β’ τρίμηνο αυτού του έτους η εταιρεία μπήκε δυναμικά στις αγορές της Ευρώπης. Και εδώ γίνεται ένα μεγάλο άλμα, καθώς μόνο το πρώτο εξάμηνο το σύνολο των συναλλαγών της εταιρείας αγγίζει αυτό που είχε κάνει πέρσι στην Ελλάδα. «Η Ευρώπη αποτελεί για εμάς μια πολύ μεγάλη ευκαιρία κι εκεί κατευθυνόμαστε, πορευμένοι πάντα μέσα από ένα κερδοφόρο business model» ανέφερε ο. Δρ. Γιάννης Λάριος. Ήδη το 10% των συναλλαγών της εταιρείας στο β’ τρίμηνο γίνεται στο εξωτερικό (από 0% πριν). Πρόκειται για ένα μικρό βήμα, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλα άλματα ανάπτυξης στο μέλλον.

Έχοντας ως απώτερο στόχο την ανάπτυξή της στις αγορές του εξωτερικού, η Viva Wallet υποστηρίζει όλες τις ευρωπαϊκές μεθόδους πληρωμής, παρέχοντας στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις τρόπους διασύνδεσης με τις όλες τις σύγχρονες πλατφόρμες e-commerce, με πολύ προχωρημένους μηχανισμούς anti-fraud και προστασίας. «Κοιτάμε την ευρωπαϊκή αγορά η οποία έχει ανάγκη τις υπηρεσίες μας, βρίσκεται σε περίοδο αιχμής και θέλουμε να την αξιοποιήσουμε» συμπλήρωσε ο Δρ. Γιάννης Λάριος. 
Η εταιρεία έχει ανοίξει ήδη γραφεία στο Λονδίνο (όπου όλοι οι μεγάλοι παίκτες της χρηματοπιστωτικής αγοράς είναι εκεί), στις Βρυξέλλες (αξιοποιώντας την παρουσία σε μια ευρωπαϊκή αγορά που δεν βρίσκεται υπό capital controls όπως η Ελλάδα) και το Βουκουρέστι, ενώ παρέχει υπηρεσίες πληρωμών σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές αγορές, προσαρμοσμένες στις τοπικές ανάγκες.

«Localization δεν σημαίνει απλά μετάφραση, αλλά να πας και να παίξεις με το χρηματοπιστωτικό σύστημα της εκάστοτε χώρας» σημείωσε ο Χάρης Καρώνης, CEO της Viva, επισημαίνοντας τις χρονοβόρες διαδικασίες οι οποίες απαιτούνται και τις όποιες έχει ξεκινήσει ήδη η εταιρεία. Ήδη από το Σεπτέμβριο η εταιρεία θα μπορεί να παίρνει IBAN από την κεντρική τράπεζα του Βελγίου, κάτι που το έχει πράξει από τις 18 Ιουνίου στην Αγγλία. Παράλληλα, η Viva Wallet έχει υποβάλει αίτημα για τη δημιουργία ψηφιακής τράπεζας στη Μ. Βρετανία, «καθώς πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα, προηγμένη και ώριμη αγορά που προσφέρει πολλές δυνατότητες».

Νέος γύρος χρηματοδότησης
Για να υποστηρίξουν την επέκτασή της εταιρείας στο εξωτερικό, οι μέτοχοι έχουν πάρει την απόφαση να προχωρήσουν σε ένα επόμενο γύρο χρηματοδότησης, ο οποίος θα γίνει το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους. Γι’ αυτό έχει επιλέγει η Jefferies Group LLC ως σύμβουλος. «Στόχος να δώσουμε μια πολλαπλασιαστική ώθηση στην ανάπτυξη μας» ανάφερε ο Χ. Καρώνης. Άλλωστε η Viva Wallet φαίνεται να διαθέτει όλα τα απαραίτητα κεφάλαια: πριν από δύο μήνες η εταιρεία απορρόφησε σε ένα γύρο χρηματοδότησης 15 εκατ. ευρώ από την Deca Investments, αποκλειστικό διαχειριστή του Diorama Invesments Sicar fund. «Είμαστε ακόμα μικροί, αλλά έτοιμοι να εκτοξευτούμε αξιοποιώντας το δυναμικό μας και τα πολλά χρόνια δουλειάς μας» τόνισε ο CEO της εταιρείας.

Εξελιγμένα τερματικά, νέες debit cards και νέα εφαρμογή
Ο Μάκης Αντύπας, CIO της Viva Wallet, αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του στις τεχνολογίες που χρησιμοποιεί η εταιρεία στα τερματικά της. «Επενδύσαμε πολύ στην τεχνολογία πίσω από το τερματικό, υλοποιώντας τη φιλοσοφία της αγοράς και εγκατάστασης μέσα σε πέντε λεπτά» σημείωσε. Τα πρώτα τερματικά της εταιρείας παρουσιάστηκαν το 2015, βασίζονταν σε Linux  και σε αυτά γράφτηκε η πρώτη εφαρμογή πληρωμών. Η επόμενη γενιά βασίζεται σε Android και προσφέρει πολλές δυνατότητες στον τελικό χρήστη.

«Υποστηρίζοντας 24+ τρόπους πληρωμών και αξιοποιώντας τις δυνατότητες του λειτουργικού της Google μαζί με μια οθόνη αφής, μπορούμε να προσφέρουμε μια μοναδική εμπειρία χρήσης στον τελικό καταναλωτή, από την προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων έως την ανάπτυξη tailor made εφαρμογών για το business του κάθε εμπόρου». Από τα νέα τερματικά της Viva Wallet, τα οποία καλύπτουν ένα πολύ μεγάλο επιχειρήσεων, από την πολύ μεγάλη έως τη πολύ μικρή, αξίζει να γίνει μνεία για μια νέα συσκευή η οποία θα κυκλοφορήσει σύντομα και απευθύνεται σε μικρούς εμπόρους ή ελεύθερους επαγγελματίες.

Αυτή η συσκευή θα επιτρέπει στον τελικό καταναλωτή για πρώτη φορά να μπορεί να εισάγει το PIN σε οποιαδήποτε έξυπνη συσκευή, είτε είναι POS είτε tablet. Ο έμπορος το μόνο που χρειάζεται να αποκτήσει είναι μια πολύ χαμηλού κόστους συσκευή ανάγνωσης καρτών και να κατεβάσει την σχετική εφαρμογή. Το λόγο πήρε ακολούθως η Ρόζα Μαρίνα Μέλλου, Product Manager της Viva Wallet,η οποία αναφέρθηκε στις νέες debit κάρτες της εταιρείας που κυκλοφόρησαν πριν από τρεις μήνες. Για τους επαγγελματίες και εταιρικούς πελάτες η εταιρεία προσφέρει δύο προϊόντα: την viva company debit που απευθύνεται σε ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και σε μεγάλες εταιρείες και τις viva employ cards οι οποίες απευθύνονται στους υπαλλήλους μιας επιχείρησης.

«Πρόκειται για κάρτες που χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες – όπως contactless, chip & pin – τις οποίες μπορεί κανείς να  αποκτήσει πολύ εύκολα μέσα από το Viva Wallet λογαριασμό του, παραγγέλνοντας τις σε λιγότερο από ένα λεπτό». Η Viva Wallet έχει επενδύσει πολύ στο να κάνει εύκολη τη διαδικασία απόκτησης μιας κάρτας και αυτό φαίνεται στα προϊόντα της. «Μια ακόμα καινοτομία είναι αυτό το προϊόν πάμε να το παντρέψουμε με ένα ολοκληρωμένο προϊόν διαχείρισης εταιρικών εξόδων», συμπλήρωσε η Ροζα Μαρίνα Μέλλου, δίνοντας μια άλλη πτυχή των επαγγελματικών debit καρτών.

Παράλληλα, η εταιρεία κυκλοφορεί στην αγορά μια σειρά debit καρτών για ιδιώτες (personal, family, kids, meal), τις οποίες έχει εξελίσσει ώστε να απευθύνονται σε μεγαλύτερη γκάμα πελατών.  Όλες αυτές οι κάρτες έχουν μια προηγμένη τεχνολογία, ενώ οι κάτοχοι τους μπορούν εύκολα, μέσα από το Viva Wallet λογαριασμό τους να τις κάνουν configuration, έχοντας το 100% ελέγχου της κάρτας τους (μπορούν, για παράδειγμα, να δουν το pin της κάρτας μέσα από το κινητό τους, να την κλειδώσουν όποτε θέλουν κ.λπ.).

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε ένα μέρος της εφαρμογής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή και αναμένεται να λανσαριστεί μέσα στο Σεπτέμβρη. Στόχος είναι να μπορέσει να βλέπει τον κάθε χρήστη ξεχωριστά και να προσαρμόζεται στις ανάγκες του, αξιοποιώντας γι’ αυτό το σκοπό περσόνες, ήτοι αρχέτυπα πραγματικών χρηστών. Ήδη θα αρχίσουν να φαίνονται κάποια νέα πράγματα στην εφαρμογή από αυτό το μήνα.

Netweek Online( 6 Ιουλίου 2018)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778