netweek - Χάρης Καρώνης, Viva Wallet: «Το 2019 χρονιά επενδυτικού άλματος για ενδυνάμωση της φυσικής παρουσίας μας στην Ευρώπη»

Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2019

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Professional Services

Χάρης Καρώνης, Viva Wallet: «Το 2019 χρονιά επενδυτικού άλματος για ενδυνάμωση της φυσικής παρουσίας μας στην Ευρώπη»

23 Νοεμβρίου 2018 | 10:55 Γράφει το Net Week  Online Team Topics: Ηλεκτρονική Τιμολόγηση,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Η Viva Wallet συμπεριλήφθηκε πρόσφατα στους Fintech Power 50 για το 2018 του βρετανικού μέσου FinTech Futures, μια διεθνή αναγνώριση που την κατατάσσει στους σημαντικότερους παίκτες του παγκόσμιου fintech γίγνεσθαι.

Στο πλαίσιο αυτό το NetFAX είχε τη δυνατότητα να κάνει μια αναλυτική συζήτηση εφ’ όλης της ύλης με τον Χάρη Καρώνη, Ιδρυτή και Πρόεδρο της εταιρείας, σχετικά με την πορεία της εταιρείας και τα πλάνα της για το νέο έτος. Λίγο πριν το τέλος του, το 2018 βρίσκει τη Viva Wallet να έχει πετύχει τους στόχους της, ακολουθώντας με προσήλωση το τριετές πλάνο ανάπτυξής της. Η επιτυχημένη πορεία του 2018 αντικατοπτρίζεται στις οικονομικές της επιδόσεις. Η εταιρεία θα κλείσει το 2018 με 25 εκατ. ευρώ τζίρο και 4,5 εκατ. ευρώ θετικό EBITDA, όταν πέρυσι ο τζίρος της ανέρχονταν σε 20 εκατ. ευρώ και το EBITDA σε 1,3 εκατ. ευρώ.

Η Viva Wallet σκοπεύει να συνεχίσει την ανάπτυξή της και το νέο έτος, με βασικό άξονα της στρατηγικής της την ενίσχυση της παρουσίας της στο εξωτερικό, ακολουθώντας, πάντα, τη λογική του localization, της τοποθέτησής της, δηλαδή, σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές χώρες με προσαρμογή στα τοπικά σχήματα πληρωμών, στις πρακτικές και τις ιδιομορφίες της κάθε αγοράς. «Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2019 θα δραστηριοποιούμαστε σε εννιά χώρες, συνεχίζοντας με αμείωτη ένταση την ανάπτυξή μας» τονίζει στο NetFAX ο Xάρης Καρώνης, Ιδρυτής και Πρόεδρος της εταιρείας. «Θέλουμε να επεκτείνουμε τη φυσική παρουσία μας στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις» συμπληρώνει.

Η εταιρεία έχει ολοκληρώσει ήδη τα υποκαταστήματά της στο Λονδίνο (πρόσφατα μπήκε στο εγχώριο σύστημα πληρωμών της χώρας, προσφέροντας δικά της αγγλικά IBAN), στις Βρυξέλλες (προσφέρει βελγικά IBAN), στο Βουκουρέστι (ξεκινά κανονική λειτουργία μέχρι το τέλος του έτους) και στη Λευκωσία, ενώ μέχρι τέλος του μήνα θα έχει ολοκληρωθεί το υποκατάστημα στην Ιταλία (ξεκινώντας, παράλληλα, την εμπορική δραστηριότητα εκεί), ενώ μέσα στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους θα ακολουθήσουν το Παρίσι, η Φρανκφούρτη και το Άμστερνταμ. Το σχέδιο ανάπτυξης περιλαμβάνει την επέκταση στη συνέχεια στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ (όπου έχει πάρει ήδη άδεια), αλλά επίσης και τον τρίτο γύρο (round C) χρηματοδότησης. Φυσικά πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία της εταιρείας στις χώρες που έχει ήδη αναπτυχθεί και ειδικότερα από τις εμπορικές της επιδόσεις στους επόμενους μήνες.

Round C
Κομβικό σταθμό για την ανάπτυξη της εταιρείας το νέο έτος θα αποτελέσει ο νέος γύρος χρηματοδότησής της. «Στόχος μας είναι να υλοποιήσουμε έναν τρίτο γύρο χρηματοδότησης – πιθανότατα προς το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2019, αν όλα πάνε καλά και ανάλογα με την πορεία της ευρωπαϊκής αγοράς. Σκοπεύουμε να αντλήσουμε 50-70 εκατ. ευρώ» αναφέρει ο Χ. Καρώνης. Το νέο γύρο χρηματοδότησης θα τον οργανώσει η Jefferies Financial Group, στοχεύοντας σε Funds πρώτης γραμμής (Tier 1) του Λονδίνου. Όπως συμπληρώνει ο CEO της Viva Wallet, ο νέος γύρος χρηματοδότησης ενδέχεται να γίνει κάποια άλλη στιγμή μέσα στο έτος, αν διαπιστωθεί ότι υπάρχει ένα παράθυρο ευκαιρίας που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Σημειώνεται ότι η εταιρεία προέρχεται από επιτυχημένο δεύτερο γύρο χρηματοδότησης πριν από μερικούς μήνες, μέσα από τον οποίο άντλησε 15 εκατ. ευρώ και οδήγησε στην ένταξη της DECA στο μετοχικό της κεφάλαιο.

Virtual ATMs και στρατηγικές συνεργασίες
«Με τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, υιοθετούνται νέα επιχειρηματικά μοντέλα, τα καταστήματα μεταλλάσσονται δημιουργώντας απαιτήσεις και δυνατότητες για νέα προϊόντα και υπηρεσίες, για νέες περισσότερο λειτουργικές και φιλικές λύσεις πληρωμών. Στοχεύουμε να αξιοποιήσουμε αυτόν τον μετασχηματισμό και τοποθετούμαστε πάνω σε αυτόν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο με καινοτόμες και ολοκληρωμένες υπηρεσίες και προϊόντα» επισημαίνει ο Χ. Καρώνης, αποτυπώνοντας στο NetFAX μια ακόμα βασική πτυχή της στρατηγικής της εταιρείας του.

Δείγμα αυτής της στρατηγικής αποτελεί η πρόθεση της εταιρείας να λειτουργήσει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019 «Virtual ATMs» μέσα στα σούπερ μάρκετ, τα οποία θα συμπληρώνουν το δίκτυο των 1.500 φυσικών σημείων εξυπηρέτησης («Virtual καταστημάτων» σε αντιπροσώπους) σε όλη την Ελλάδα. «H υπηρεσία των αναλήψεων θα είναι διαθέσιμη από τους αντιπροσώπους μας μέσα στο πρώτο τρίμηνο, αποτελώντας ένα νέο μοντέλο διάθεσης μετρητών» συμπληρώνει. Αυτό σημαίνει ότι, για παράδειγμα, θα μπορεί κανείς να κάνει αναλήψεις από το ταμείο ενός σούπερ μάρκετ, χρησιμοποιώντας κάρτα οποιασδήποτε τράπεζας. Έτσι, τα τερματικά (POS) που υπάρχουν στα ταμεία για της αγορές θα χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και για την ανάληψη χρημάτων. Γι’ αυτό θα αξιοποιηθεί η συνεργασία που έχει συνάψει ήδη η Viva Wallet με τις Mastercard και Visa, ξεκινώντας από μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της χώρας μας.

Άλλωστε, η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί μια σημαντική αγορά για τη Viva Wallet, στην οποία προσβλέπει όπως και σε αυτές του εξωτερικού. Πρόκειται για μια αγορά, στην οποία έχει ανέβει επίπεδο, οι υπηρεσίες της έχουν γίνει ελκυστικές για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να συνάπτονται πλέον σημαντικές συμφωνίες με μεγάλους πελάτες. Ήδη αυτή την περίοδο ολοκληρώνει πιλοτική εφαρμογή με μια μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, σε συνέχεια της οποίας θα εγκατασταθούν POS της Viva σε όλα τα καταστήματα της, ενώ αναμένεται να υπογράφει σύντομα συμφωνία με μια ακόμα μεγάλη αλυσίδα του χώρου. Πρόσφατα, επίσης, ανακοινώθηκε η συνεργασία με την Wind, με βάση την οποία τα καταστήματα της Wind έγιναν αντιπρόσωποί της (σημεία πώλησης) παρέχοντας Viva υπηρεσίες.

Ένα πολλά υποσχόμενο 2019
Τα επιτεύγματα της εταιρείας το 2018 ήταν στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξή της: είσοδος της DECA στο μετοχικό σχήμα, έκδοση νέων χρεωστικών καρτών, λανσάρισμα του προγράμματος «0%» προμήθεια, επιτυχημένη παρουσία στην Μοney 20/20 Europe 2018, τη μεγαλύτερη έκθεση για χρηματοοικονομικούς οργανισμούς παγκοσμίως, έκδοση λογαριασμών ΙΒΑΝ στις χώρες που δραστηριοποιείται, υλοποίηση του video onboarding για επιχειρήσεις, ενίσχυσή της με έμπειρο στελεχιακό δυναμικό και ενδυνάμωση της δραστηριοποίησής της στο εξωτερικό.

Για το 2019 η εταιρεία θα ακολουθήσει το ίδιο ρυθμό. Μπορεί στο νέο γύρο χρηματοδότησης και τις αγορές του εξωτερικού να δοθεί η μεγαλύτερη εστίαση, ωστόσο δεν είναι μόνο αυτά. Ένας από τους στόχους που έχει τεθεί από τη διεύθυνση της εταιρείας είναι η ανανέωση του περιβάλλοντος e-banking στο σύνολό του, ενσωματώνοντας περισσότερες υπηρεσίες, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την εμπειρία του πελάτη και υιοθετώντας ένα πιο εύχρηστο περιβάλλον εργασίας. Η εταιρεία έχει προγραμματίσει, επίσης, την αναβάθμιση του προϊόντος διαχείρισης εταιρικών εξόδων που βασίζεται σε εταιρικές χρεωστικές κάρτες, την προσθήκη πολλών νέων λειτουργιών στα νέα POS πολλαπλού σκοπού όπως και στις πληρωμές e-commerce, αλλά και το λανσάρισμα στην αγορά νέων μοντέλων POS.

Εξετάζεται, επίσης, και η έναρξη χορήγησης πιστώσεων, στο πλαίσιο και στην έκταση που της επιτρέπει η άδειά της, δηλαδή πιστώσεις μέχρι 12 μηνών ή μεταπώληση δανείων τρίτων. «Θέλουμε να είμαστε μια ολοκληρωμένη τεχνολογική πλατφόρμα πληρωμών που να διευκολύνει τον πελάτη μας, είτε είναι έμπορος είτε είναι ιδιώτης, προσφέροντάς του την καλύτερη εμπειρία μέσα από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα μας» αναφέρει ο Χ. Καρώνης.

Η Viva Wallet συμπεριλήφθηκε πρόσφατα στους Fintech Power 50 για το 2018 του βρετανικού μέσου FinTech Futures, μια διεθνή αναγνώριση που την κατατάσσει στους σημαντικότερους παίκτες του παγκόσμιου fintech γίγνεσθαι. Αν και αναγνωρίζει αυτή τη διάκριση, ο Χ. Καρώνης θεωρεί ότι από μόνη της δεν αρκεί: «οι σημαντικές βραβεύσεις γίνονται από τους ίδιους τους πελάτες και όχι από τα μέσα. Μας ενδιαφέρει το ποσοστό ικανοποίησής τους από τις υπηρεσίες που προσφέρουμε, η ανάπτυξή μας στο εξωτερικό, ο τζίρος και η κερδοφορία μας και φυσικά να έχουμε δημιουργικά και ευχαριστημένα στελέχη και αποτελεσματικούς συνεργάτες. Αυτά είναι τα KPIs που μας ενδιαφέρουν και σε αυτά θα συνεχίζουμε να εστιάζουμε» καταλήγει.

Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778