netweek - Asgeir Mjösun: Το ψηφιακό banking «αποκτά» υπόσταση

Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2019

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Professional Services

Asgeir Mjösun: Το ψηφιακό banking «αποκτά» υπόσταση

3 Ιανουαρίου 2019 | 09:36 Γράφει ο Παναγιώτης  Μαρκέτος Topics: Banking / Finance,innovation,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Asgeir Mjösun

Η Nordea κατέχει -δικαίως- τον τίτλο μιας εκ των πλέον καινοτόμων όσο και προοδευτικών σε επίπεδο τεχνολογίας τραπεζικών ιδρυμάτων σε παγκόσμιο επίπεδο. Εδώ και χρόνια επενδύει σημαντικά ποσά προκειμένου να μετασχηματίσει τα κύρια banking συστήματά της μέσω της ψηφιοποίησης και της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών. Προωθεί δε το όραμά της για το “Open Banking” μέσω του οποίου “θα είναι σε θέση να σταθεί με αξιώσεις σε ένα τοπίο που μεταβάλλεται με εντυπωσιακά ταχείς ρυθμούς και θεμελιώδεις αλλαγές στον πυρήνα της τραπεζικής”, όπως επισημαίνει σε αποκλειστική συνέντευξή του στο Netweek, ο κ. Asgeir Mjösun, επικεφαλής του τομέα Agile Transformation & Product Leadership της Nordea.

Η Nordea αποτελεί τον μεγαλύτερο όμιλο τραπεζικών και εν γένει χρηματικών υπηρεσιών στην Σκανδιναβία, ενώ θεωρείται ως ένα από τα μεγαλύτερα τραπεζικά ιδρύματα στην Ευρώπη. Το 2020 συμπληρώνει 200 χρόνια παρουσίας στον τομέα της τραπεζικής. Τα λειτουργικά της έσοδα ξεπέρασαν τα 9,5 δισεκατομμύρια ευρώ και τα συνολικά της assets τα 581,6 δισεκατομμύρια ευρώ το 2017. Αυτή τη στιγμή διαθέτει 10 εκατομμύρια πελάτες, εκ των οποίων οι 700.000 είναι εταιρικοί πελάτες, οι οποίοι βρίσκονται σε 14 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων Σκανδιναβικών (Δανία, Φιλανδία, Νορβηγία και Σουηδία). Μάλιστα, αυτές ενοποιημένες διαμορφώνουν την 10η μεγαλύτερη εθνική οικονομία σε παγκόσμιο επίπεδο! Θα πρέπει να επισημανθεί πως η Nordea αποτελεί μια από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές τράπεζες που διαθέτει βαθμολόγηση ΑΑ.

Agile στην πράξη!
Η Nordea θεωρείται πως βρίσκεται στην πρωτοπορία του Agile, επιχειρώντας να μεταβάλλει πλήρως, όχι μόνο την ίδια, αλλά και τον ευρύτερο τραπεζικό κλάδο. Εξάλλου, η έννοια του Agile προϋποθέτει την μέγιστη ευελιξία, την αμεσότητα και ευκολία στην διαδικασία της υιοθέτησης νέων όσο και διαφορετικών τάσεων, ρευμάτων σκέψης και προσεγγίσεων, καθώς επίσης και την ταχύτητα της κίνησης. “Πρωταρχικός μας στόχος είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η διάθεση νέων προϊόντων και υπηρεσιών στους πελάτες μας σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα, εστιάζοντας ταυτόχρονα σε μικρότερες όσο και σταδιακές παραδόσεις που προσθέτουν αξία στους πελάτες. Αρκεί να σας αναφέρω πως -πλέον- κινούμαστε σε ρυθμούς παράδοσης έργων και projects εντός δεκαπενθημέρου, όταν μέχρι πρότινος απαιτούνταν από τρεις μέχρι και έξι μήνες… Κάτι που καταφέραμε να κάνουμε πράξη με μια απλή τακτική. Για την ακρίβεια, ακούγοντας τους πελάτες, μαθαίνοντας από αυτούς και συνεργαζόμενοι μαζί τους. Αποτέλεσμα; Να προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες τους σε ελάχιστο χρονικό διάστημα! Υπό αυτό το πρίσμα δημιουργούμε μικρές ομάδες που διαθέτουν όμως το κατάλληλο “μείγμα” ικανοτήτων και χαρακτηριστικών, προτρέποντας παράλληλα τους υπαλλήλους μας να λαμβάνουν ταχύτατα αποφάσεις προκειμένου με τη σειρά τους να βοηθήσουν την προσθήκη αξίας στους πελάτες μας”, υπογραμμίζει ο κ. Asgeir Mjösun, Επικεφαλής του τομέα Agile Transformation & Product Leadership της Nordea.

Η τελευταία έχει πετύχει κατά την τελευταία διετία να μετουσιώσει το “θέλω” σε “μπορώ” και την θεωρία σε πράξη, υιοθετώντας ολοένα και περισσότερο Agile σκεπτικό στις λειτουργίες της. Κάτι που αντιλαμβάνονται και οι πελάτες της απολαμβάνοντας καινούριες λύσεις mobile πληρωμών, μια νέα εφαρμογή mobile banking, καθώς επίσης και άμεσες onboarding λύσεις. Agile στο τραπεζικό επιχειρείν, λοιπόν και το ερώτημα που προκύπτει είναι πόσο εύκολο υλοποιείται και υποστηρίζεται εντός των ίδιων των οργανισμών και ποιους προβληματισμούς εγείρει. Ο κ. Mjösun είναι ξεκάθαρος: “Ως μεγαλύτερη πρόκληση στην πράξη αποδεικνύεται η κατάργηση παλαιότερων δομών, συνηθειών και ιδεοληψιών, σε συνδυασμό με την εκ βάθρων αλλαγή της κουλτούρας που επικρατεί σε ολόκληρο τον οργανισμό. Μάλιστα, θα έλεγα πως μια επιχείρηση γίνεται πραγματικά agile, όταν επιτυγχάνει να τα κάνει όλα με παράλληλες διαδικασίες. Για παράδειγμα, στην Nordea, χρειάστηκε να διαδράσουμε με διαδικασίες και τομείς που κάθε άλλο παρά είχαν διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο προκειμένου να εργάζεται μέσω agile τρόπων και μεθόδων εργασίας. Κάτι, που σε πρώτη φάση μπορεί να δυσκολεύει λίγο την επίτευξη άρτιας συνεργατικότητας, εντούτοις όμως στην πορεία έχουμε πραγματοποιήσει τεράστια πρόοδο στους εν λόγω τομείς”.

“Σύμμαχοι” στην πορεία μετεξέλιξης οι υπάλληλοι!
Στην παγκόσμια επιχειρηματική σκηνή είθισται να υποστηρίζεται πως η αλλαγή και δη σε θεμελιώδες επίπεδο σε πλείστες περιπτώσεις αποτυγχάνει εξαιτίας του ανθρώπινου παράγοντα, καθώς επικρατεί ο φόβος απέναντι στο απρόσμενο, η επιφύλαξη στο άγνωστο, η αδυναμία για την προσαρμογή στο καινούριο και τις ανάλογες απαιτήσεις, ου μη και η σκέψη για απολύσεις. Άραγε, στην περίπτωση της Nordea, πως αντιμετώπισαν οι εργαζόμενοι τις αλλαγές στο πλαίσιο της agile λειτουργίας; Έθεσαν εμπόδια και εάν ναι, τι είδους και σε ποιες δομές ή τμήματα; Ο κ. Mjösun είναι αποκαλυπτικός: “Εμπόδια; Αρνητισμός; Ξέρετε, οι υπάλληλοί μας πραγματικά εκτιμούν τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσονται σταδιακά οι agile αλλαγές, καθώς διευκολύνει την καθημερινή λειτουργία τους, ενώ την ίδια στιγμή είναι ορατό και δια γυμνού οφθαλμού η αξία που παράγεται σε καθημερινή βάση προς όφελος των πελατών. Σε εσωτερικές συναντήσεις που πραγματοποιούμε αναφέρουν πως εργαζόμενοι agile, “απελευθερώνονται” και μπορούν και παράγουν σε αυξημένα επίπεδα και με εντονότερους των συνηθισμένων ρυθμούς. Επιπροσθέτως, ενισχύονται οι δεσμοί συνεργασίας τους με ομάδες που δεν εντάσσονται στους δικούς τους τομείς ενδιαφερόντων, αλλά τους επιτρέπεται να αποκτήσουν μια σφαιρική εικόνα της ίδιας της επιχείρησης, των προκλήσεων που αντιμετωπίζει, των ευκαιριών που μπορούν να επωφεληθούν, των συνεργειών που δύναται να θεμελιωθούν, των νέων προϊόντων και υπηρεσιών που μπορούν να αναπτυχθούν κ.ά.

Δίχως αμφιβολία, το agile εργασιακό περιβάλλον είναι ευχάριστο σε επίπεδο λειτουργίας όσο και ανταποδοτικό, ενώ την ίδια στιγμή είναι θελκτικό για την προσέγγιση νέου όσο και πολύτιμου ταλέντου για την ομαλή μετεξέλιξη της ίδιας της επιχείρησης. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό, πως οι εργαζόμενοι στην Nordea υποστηρίζουν με εξαιρετική θέρμη τον agile μετασχηματισμό της εταιρείας. Κάτι που μας γεμίζει με πρόσθετο θάρρος, αισιοδοξία και αποφασιστικότητα ώστε να βελτιώνουμε σε διαρκές επίπεδο την ευφυή όσο και αποτελεσματική λειτουργία μας!”.

Το «στοίχημα» του οράματος του Open Banking
Η Nordea εδώ και μερικά χρόνια έχει εκφράσει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο το όραμά της για το “Open Banking” μέσω του οποίου θα είναι σε θέση να σταθεί με αξιώσεις σε ένα τοπίο που μεταβάλλεται με εντυπωσιακά ταχείς ρυθμούς και θεμελιώδεις αλλαγές στον πυρήνα της τραπεζικής.

Το Open Banking αφορά στην βελτίωση των ψηφιακών πελατοκεντρικών προσφορών “ανοίγοντας” “αποκλεισμένες” σήμερα ροές δεδομένων σε ένα ευρύ φάσμα τομέων, όπως λ.χ. στις τραπεζικές εργασίες, στις επενδύσεις, στη χορήγηση δανείων, στη χρηματοδότηση συναλλαγών, στην προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών, στη διαδικασία της συγκριτικής αξιολόγησης, στη διαχείριση των τραπεζικών λογαριασμών, σε πίνακες ελέγχου KPI, στις λειτουργίες μετρητών και ταμειακών διαθεσίμων κ.ο.κ.

Η Nordea αποτελεί τον μεγαλύτερο όμιλο τραπεζικών και εν γένει χρηματικών υπηρεσιών στην Σκανδιναβία, ενώ θεωρείται ως ένα από τα μεγαλύτερα τραπεζικά ιδρύματα στην Ευρώπη. Το 2020 συμπληρώνει 200 χρόνια παρουσίας στον τομέα της τραπεζικής. Τα λειτουργικά της έσοδα ξεπέρασαν τα 9,5 δισεκατομμύρια ευρώ και τα συνολικά της assets τα 581,6 δισεκατομμύρια ευρώ το 2017. Αυτή τη στιγμή διαθέτει 10 εκατομμύρια πελάτες, εκ των οποίων οι 700.000 είναι εταιρικοί πελάτες, οι οποίοι βρίσκονται σε 14 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων Σκανδιναβικών (Δανία, Φιλανδία, Νορβηγία και Σουηδία). Μάλιστα, αυτές ενοποιημένες διαμορφώνουν την 10η μεγαλύτερη εθνική οικονομία σε παγκόσμιο επίπεδο! Θα πρέπει να επισημανθεί πως η Nordea αποτελεί μια από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές τράπεζες που διαθέτει βαθμολόγηση ΑΑ.

Agile στην πράξη!
Η Nordea θεωρείται πως βρίσκεται στην πρωτοπορία του Agile, επιχειρώντας να μεταβάλλει πλήρως, όχι μόνο την ίδια, αλλά και τον ευρύτερο τραπεζικό κλάδο. Εξάλλου, η έννοια του Agile προϋποθέτει την μέγιστη ευελιξία, την αμεσότητα και ευκολία στην διαδικασία της υιοθέτησης νέων όσο και διαφορετικών τάσεων, ρευμάτων σκέψης και προσεγγίσεων, καθώς επίσης και την ταχύτητα της κίνησης. “Πρωταρχικός μας στόχος είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η διάθεση νέων προϊόντων και υπηρεσιών στους πελάτες μας σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα, εστιάζοντας ταυτόχρονα σε μικρότερες όσο και σταδιακές παραδόσεις που προσθέτουν αξία στους πελάτες. Αρκεί να σας αναφέρω πως -πλέον- κινούμαστε σε ρυθμούς παράδοσης έργων και projects εντός δεκαπενθημέρου, όταν μέχρι πρότινος απαιτούνταν από τρεις μέχρι και έξι μήνες… Κάτι που καταφέραμε να κάνουμε πράξη με μια απλή τακτική. Για την ακρίβεια, ακούγοντας τους πελάτες, μαθαίνοντας από αυτούς και συνεργαζόμενοι μαζί τους. Αποτέλεσμα; Να προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες τους σε ελάχιστο χρονικό διάστημα! Υπό αυτό το πρίσμα δημιουργούμε μικρές ομάδες που διαθέτουν όμως το κατάλληλο “μείγμα” ικανοτήτων και χαρακτηριστικών, προτρέποντας παράλληλα τους υπαλλήλους μας να λαμβάνουν ταχύτατα αποφάσεις προκειμένου με τη σειρά τους να βοηθήσουν την προσθήκη αξίας στους πελάτες μας”, υπογραμμίζει ο κ. Asgeir Mjösun, Επικεφαλής του τομέα Agile Transformation & Product Leadership της Nordea.

Η τελευταία έχει πετύχει κατά την τελευταία διετία να μετουσιώσει το “θέλω” σε “μπορώ” και την θεωρία σε πράξη, υιοθετώντας ολοένα και περισσότερο Agile σκεπτικό στις λειτουργίες της. Κάτι που αντιλαμβάνονται και οι πελάτες της απολαμβάνοντας καινούριες λύσεις mobile πληρωμών, μια νέα εφαρμογή mobile banking, καθώς επίσης και άμεσες onboarding λύσεις. Agile στο τραπεζικό επιχειρείν, λοιπόν και το ερώτημα που προκύπτει είναι πόσο εύκολο υλοποιείται και υποστηρίζεται εντός των ίδιων των οργανισμών και ποιους προβληματισμούς εγείρει. Ο κ. Mjösun είναι ξεκάθαρος: “Ως μεγαλύτερη πρόκληση στην πράξη αποδεικνύεται η κατάργηση παλαιότερων δομών, συνηθειών και ιδεοληψιών, σε συνδυασμό με την εκ βάθρων αλλαγή της κουλτούρας που επικρατεί σε ολόκληρο τον οργανισμό. Μάλιστα, θα έλεγα πως μια επιχείρηση γίνεται πραγματικά agile, όταν επιτυγχάνει να τα κάνει όλα με παράλληλες διαδικασίες. Για παράδειγμα, στην Nordea, χρειάστηκε να διαδράσουμε με διαδικασίες και τομείς που κάθε άλλο παρά είχαν διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο προκειμένου να εργάζεται μέσω agile τρόπων και μεθόδων εργασίας. Κάτι, που σε πρώτη φάση μπορεί να δυσκολεύει λίγο την επίτευξη άρτιας συνεργατικότητας, εντούτοις όμως στην πορεία έχουμε πραγματοποιήσει τεράστια πρόοδο στους εν λόγω τομείς”.

“Σύμμαχοι” στην πορεία μετεξέλιξης οι υπάλληλοι!
Στην παγκόσμια επιχειρηματική σκηνή είθισται να υποστηρίζεται πως η αλλαγή και δη σε θεμελιώδες επίπεδο σε πλείστες περιπτώσεις αποτυγχάνει εξαιτίας του ανθρώπινου παράγοντα, καθώς επικρατεί ο φόβος απέναντι στο απρόσμενο, η επιφύλαξη στο άγνωστο, η αδυναμία για την προσαρμογή στο καινούριο και τις ανάλογες απαιτήσεις, ου μη και η σκέψη για απολύσεις. Άραγε, στην περίπτωση της Nordea, πως αντιμετώπισαν οι εργαζόμενοι τις αλλαγές στο πλαίσιο της agile λειτουργίας; Έθεσαν εμπόδια και εάν ναι, τι είδους και σε ποιες δομές ή τμήματα; Ο κ. Mjösun είναι αποκαλυπτικός: “Εμπόδια; Αρνητισμός; Ξέρετε, οι υπάλληλοί μας πραγματικά εκτιμούν τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσονται σταδιακά οι agile αλλαγές, καθώς διευκολύνει την καθημερινή λειτουργία τους, ενώ την ίδια στιγμή είναι ορατό και δια γυμνού οφθαλμού η αξία που παράγεται σε καθημερινή βάση προς όφελος των πελατών. Σε εσωτερικές συναντήσεις που πραγματοποιούμε αναφέρουν πως εργαζόμενοι agile, “απελευθερώνονται” και μπορούν και παράγουν σε αυξημένα επίπεδα και με εντονότερους των συνηθισμένων ρυθμούς. Επιπροσθέτως, ενισχύονται οι δεσμοί συνεργασίας τους με ομάδες που δεν εντάσσονται στους δικούς τους τομείς ενδιαφερόντων, αλλά τους επιτρέπεται να αποκτήσουν μια σφαιρική εικόνα της ίδιας της επιχείρησης, των προκλήσεων που αντιμετωπίζει, των ευκαιριών που μπορούν να επωφεληθούν, των συνεργειών που δύναται να θεμελιωθούν, των νέων προϊόντων και υπηρεσιών που μπορούν να αναπτυχθούν κ.ά.

Δίχως αμφιβολία, το agile εργασιακό περιβάλλον είναι ευχάριστο σε επίπεδο λειτουργίας όσο και ανταποδοτικό, ενώ την ίδια στιγμή είναι θελκτικό για την προσέγγιση νέου όσο και πολύτιμου ταλέντου για την ομαλή μετεξέλιξη της ίδιας της επιχείρησης. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό, πως οι εργαζόμενοι στην Nordea υποστηρίζουν με εξαιρετική θέρμη τον agile μετασχηματισμό της εταιρείας. Κάτι που μας γεμίζει με πρόσθετο θάρρος, αισιοδοξία και αποφασιστικότητα ώστε να βελτιώνουμε σε διαρκές επίπεδο την ευφυή όσο και αποτελεσματική λειτουργία μας!”.

Το «στοίχημα» του οράματος του Open Banking
Η Nordea εδώ και μερικά χρόνια έχει εκφράσει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο το όραμά της για το “Open Banking” μέσω του οποίου θα είναι σε θέση να σταθεί με αξιώσεις σε ένα τοπίο που μεταβάλλεται με εντυπωσιακά ταχείς ρυθμούς και θεμελιώδεις αλλαγές στον πυρήνα της τραπεζικής.

Το Open Banking αφορά στην βελτίωση των ψηφιακών πελατοκεντρικών προσφορών “ανοίγοντας” “αποκλεισμένες” σήμερα ροές δεδομένων σε ένα ευρύ φάσμα τομέων, όπως λ.χ. στις τραπεζικές εργασίες, στις επενδύσεις, στη χορήγηση δανείων, στη χρηματοδότηση συναλλαγών, στην προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών, στη διαδικασία της συγκριτικής αξιολόγησης, στη διαχείριση των τραπεζικών λογαριασμών, σε πίνακες ελέγχου KPI, στις λειτουργίες μετρητών και ταμειακών διαθεσίμων κ.ο.κ.


Όπως δηλώνει ο κ. Mjösun: “Τα τραπεζικά στελέχη μπορούν να μην ακολουθήσουν την… πεπατημένη της επιλογής των “έτοιμων” όσο και ξεπερασμένων λύσεων, στρέφοντας το ενδιαφέρον τους σε αντίστοιχες που στηρίζονται σε πληροφορίες πραγματικού χρόνου, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να αναπτύξουν διαδικασίες που είναι πιο αποδοτικές, ευφυείς και στηρίζουν τη λήψη αποφάσεων βάσει της κατάλληλης επεξεργασίας δεδομένων. Ένα παράδειγμα είναι η συνάθροιση εταιρικών λογαριασμών. Στην καλύτερη περίπτωση, μπορεί να λύσει την ανάγκη της τράπεζας να συγκεντρώσει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την κατάσταση ρευστότητάς τους σε ένα πολύ-τραπεζικό περιβάλλον. Θεωρείται σίγουρο πως οι επιχειρήσεις θα επωφεληθούν από τον αυξημένο αριθμό API και οι τράπεζες και οι συνεργάτες τους με την σειρά τους θα μπορούν να προσφέρουν εξατομικευμένες λύσεις. Με την πάροδο του χρόνου, το Open Banking θα δημιουργήσει νέους τρόπους για να συνεργαστούν οι τράπεζες και να αποτελέσουν μέρος των εταιρικών αλυσίδων αξίας. Αντί να τροφοδοτεί μια μάχη μεταξύ νέων και παλαιών παικτών, στοχεύει να επιτρέψει τη δημιουργία συμμαχιών μεταξύ αξιόπιστων τραπεζικών ιδρυμάτων και ισχυρών οργανισμών παροχής υπηρεσιών με καινοτόμες ιδέες και ευέλικτους τρόπους εργασίας”.

Θα πρέπει να σημειωθεί, πως από διετίας η Nordea αποτελεί ένα από τα τραπεζικά ιδρύματα της Γηραιάς Ηπείρου που επέλεξε να τηρήσει μια προληπτική προσέγγιση απέναντι στο PSD2, εξερευνώντας τις ευκαιρίες που προσέφερε το Open Banking. Πολύτιμος σύμμαχός της; Η διεθνής startup σκηνή και δη οι Fintech! Εφαρμόστηκε δε, μια ολοκληρωμένη στρατηγική. Ποια βήματα περιείχε; Σύμφωνα με τον κ. Mjösun: “Η πρώτη μας ενέργεια ήταν να σκιαγραφήσουμε ολόκληρη την αγορά σε λεπτομέρεια και εξετάζοντας κάθε πτυχή της. Από τους νέους κανονισμούς και τα αντίστοιχα πλαίσια μέχρι τις αναδυόμενες τεχνολογίες και την διαρκώς μεταλλασσόμενη συμπεριφορά των πελατών. Στη συνέχεια, ξεκινήσαμε να αλληλεπιδρούμε με τις fintech, αλλά και τους ίδιους τους πελάτες προκειμένου να “συλλάβουμε” την οπτική γωνία με την οποία αντιμετώπιζε τις καινούριες εξελίξεις η ίδια η αγορά. Παράλληλα, συμμετείχαμε ενεργά σε μια σειρά από fintech εκδηλώσεις, ημερίδες και συνέδρια έτσι ώστε να οριστικοποιήσουμε το όραμά μας και να διαθέτουμε την πληρέστερη δυνατή εικόνα στην πορεία σχεδιασμού της πλατφόρμας Open Banking της Nordea. Αποτέλεσμα; Στα τέλη Φεβρουαρίου του 2017 να λανσάρουμε ένα εξειδικευμένο portal για προγραμματιστές (developer.nordeaopenbanking.com), στο οποίο μέσα σε μόλις τρείς ημέρες ενεγράφησαν κάτι παραπάνω από 300 ενδιαφερόμενοι προγραμματιστές! Γεγονός που μας εξέπληξε ευχάριστα. Σε λίγες ημέρες ο συγκεκριμένος αριθμός είχε φτάσει τους 700, οπότε και αποφασίσαμε πως το εν λόγω δείγμα ήταν επαρκές ώστε να θεμελιωθεί μια ενεργή κοινότητα Developers. Τον Ιούνιο του ίδιου έτους προσκαλέσαμε τους πρώτους beta testers να συμμετάσχουν στο sandbox μας. Έκτοτε, εκατοντάδες προγραμματιστές πειραματίζονται με τα APIs μας. Ωστόσο, ένα σημείο με ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει να κάνει με το ιδιαίτερα πολύτιμο feedback που λάβαμε μέσω του sandbox μας, καθώς διαρκώς βρισκόμασταν σε μια διαδικασία εκμάθησης και πληροφόρησης αναφορικά με τις εφαρμογές που αναπτύσσαμε! Οπότε, πραγματοποιούσαμε τις απαιτούμενες βελτιωτικές αλλαγές και κινήσεις. Κάτι, που μας οδήγησε τον περασμένο Νοέμβριο να εκδώσουμε την Open Beta, η οποία ήταν διαθέσιμη σε κάθε χρήστη ο οποίος είναι διατεθειμένος να εγγραφεί ώστε να δοκιμάσει τα APIs. Έκτοτε, περισσότεροι από 2.200 προγραμματιστές έχουν εγγραφεί στο sandbox μας. Τέλος, τον Δεκέμβριο του 2017, συνδέσαμε τα APIs με τα παραγωγικά μας συστήματα, κάτι που μας έφερε για μια ακόμη φορά στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος καθώς αποτελέσαμε την πρώτη Σκανδιναβική τράπεζα η οποία προσφέρει πρόσβαση σε πραγματικά δεδομένα των πελατών της μέσω των πιλοτικών της προγραμμάτων!”.

Όσο για την φετινή χρονιά, “κύλησε” με την Nordea να εστιάζει το ενδιαφέρον και τις προσπάθειές της στην βελτίωση της εμπειρίας που απολαμβάνει ο developer, “τρέχοντας” πιλοτικά προγράμματα στη Φινλανδία και τη Σουηδία. Την ίδια στιγμή βρίσκεται στη διαδικασία προετοιμασίας της γεωγραφικής επέκτασης της διαθεσιμότητας των APIs της, σε μια σειρά από χώρες, όπως λ.χ. στις Δανία, Νορβηγία, Αγγλία, Γερμανία κ.ά. Συν τοις άλλοις, επεξεργάζονται APIs πέραν του PSD2 προκειμένου να παρουσιάσουν ένα concept στο οποίο οι εταιρικοί πελάτες της τράπεζας θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα δικά τους δεδομένα μέσω APIs, δίχως να απαιτείται η ύπαρξη είτε η ενεργή εμπλοκή ενός αδειοδοτημένου τρίτου μέλους.

Αμετάβλητη η στρατηγική παραδοχή οι πελάτες να βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος!
Τα στελέχη της Nordea δείχνουν εντυπωσιακό βαθμό πίστης απέναντι στην λογική του Open Banking, καθώς θεωρούν πως αποτελεί ένα εργαλείο διαφοροποίησης έναντι του ανταγωνισμού. Μάλιστα, ο κ. Mjösun δεν διστάζει να αναφέρει πως θα τους επιτρέψει να παρέχουν στους πελάτες τους προϊόντα και υπηρεσίες που θέλουν και απαιτούν οι ίδιοι εκείνη τη στιγμή! “Παράλληλα, θα μπορούν να ελέγχουν ποια δεδομένα τους επιθυμούν να εκθέσουν σε κοινή θέα και να γνωστοποιήσουν εν γένει, αλλά και το ποια προϊόντα θέλουν να χρησιμοποιήσουν. Δίχως αντίρρηση, η Nordea θα εξακολουθήσει να αποτελεί μια τράπεζα που στηρίζεται στη σχέση με τους πελάτες της. Γι’ αυτό και μέσω της ανωτέρω προσέγγισης επιδιώκουμε να θέσουμε σε πρώτιστη προτεραιότητα τους πελάτες μας! Στόχος μας είναι να ενδυναμώσουμε τη σχέση και συνεργασία μας με τις fintech εταιρείες, κινούμενοι πέρα και πάνω από κανονιστικές απαιτήσεις δια μέσου της παροχής premium APIs οι οποίες έχουν λόγο ύπαρξης και μπορούν να ανταποκριθούν στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των ίδιων των πελατών μας, κατά μήκος κάθε τομέα δραστηριοποίησής μας!”.

Το ρίσκο της αποτυχίας!
Σε καθημερινή βάση έννοιες όπως “disrupt” και “transformation” φαίνεται πως βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος, με τις επιχειρήσεις –ανεξαρτήτως μεγέθους και τομέα δραστηριοποίησης- να… διαγωνίζονται σε έναν πρωτόγνωρο αγώνα δρόμου προκειμένου να προλάβουν τον ανταγωνισμό, να αλλάξουν εσωτερικά, να αντιληφθούν έγκαιρα τον σφυγμό της αγοράς, καθώς επίσης να “αναγνώσουν” κατάλληλα τα “θέλω” επαγγελματιών και μεμονωμένων πελατών. Εξυπακούεται πως οι τράπεζες δε θα μπορούσαν να λείψουν από το συγκεκριμένο… πάρτι, με εμφανή μάλιστα πρόθεση να καλούνται να κάνουν disrupt τον ίδιο τους τον εαυτό και την συνολικότερη λειτουργία τους. Ένα από τα ζητούμενα είναι η ανάπτυξη ψηφιακών προϊόντων, υπηρεσιών και εν γένει προσφορών τα οποία θα είναι σε θέση να ανταγωνιστούν επί ίσιος όροις όσο και ευθέως τα υφιστάμενα τραπεζικά κανάλια! Μάλιστα, τα στελέχη τους θα πρέπει να αντιληφθούν πως μπορεί η σημερινή επιχειρηματική δραστηριότητά τους να εξελίσσεται με κερδοφόρους όρους και μεγέθη, ωστόσο αποτελεί την κατάλληλη στιγμή να αναζητηθεί ένας εντελώς καινούριος όσο και πιο “φρέσκος” τρόπος εξυπηρέτησης του πελάτη.

Όπως υπογραμμίζει ο Επικεφαλής του τομέα Agile Transformation & Product Leadership της Nordea: “Θα πρέπει να θεωρείται περίπου ως δεδομένο πως οι εταιρείες Fintech θα καταφέρουν να αποσπάσουν ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς από τους τεχνολογικούς παρόχους. Την ίδια στιγμή οι παλαιότερης λογικής εταιρείες τεχνολογίας, που θεωρούν πως θα πρέπει να πληρώνονται από την πρώτη στιγμή που ασχολούνται με την διαδικασία ανάπτυξης κάτι καινούργιου για τους πελάτες τους, θα βρεθούν προ αρνητικών εκπλήξεων και θα βιώσουν έντονη αμφισβήτηση από startup εταιρείες που είναι πρόθυμες να αναλάβουν το ρίσκο να αναπτύξουν κάτι που πιστεύουν, ακόμη και εάν δεν διαθέτουν κάποιον πελάτη ακόμη! Είναι ξεκάθαρο στην αντίληψή μου, πως η διαδικασία της συν-δημιουργίας με τις τράπεζες θα είναι δυνατή μόνο για εκείνες τις εταιρείες τεχνολογίας που είναι πρόθυμες να μοιραστούν τον κίνδυνο τυχόν αποτυχίας! Πάνω απ’ όλα, η επερχόμενη αλλαγή αναμένεται να διαταράξει την αγορά για τους μεσάζοντες που βασίζουν την ίδια τους την ύπαρξή στις ελλείψεις του σημερινού οικονομικού οικοσυστήματος. Η εκτέλεση πληρωμών σε πραγματικό χρόνο, σε συνδυασμό με τη machine-to-machine συνδεσιμότητα μέσω των “ανοιχτών” APIs, θα εξαλείψει τόσο τις χρονικές υστερήσεις όσο και τις ανάγκες μετατροπής μεταξύ διαφορετικών πλατφορμών! Αποτελεί κοινό τόπο πως σε έναν κόσμο που διακρίνεται από “ανοικτά” πρότυπα και λογικές αμεσότητας, πολλοί ενδιάμεσοι θα καταστούν εντελώς παρωχημένοι”.

netweek (T. 420)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778