netweek - Peter Power: "O μεγαλύτερος αριθμός καταστροφών προέρχεται από οργανισμούς που δεν προλαβαίνουν τις κρίσεις σε αρχικό στάδιο"

Τρίτη, 21 Νοεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Professional Services

Peter Power: "O μεγαλύτερος αριθμός καταστροφών προέρχεται από οργανισμούς που δεν προλαβαίνουν τις κρίσεις σε αρχικό στάδιο"

1 Δεκεμβρίου 2016 | 09:43 Γράφει η Δρ. Μαριλένα  Φατσέα Topics: Business Continuity,Συνέδρια,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

FBCI FIRM JP Head of Visor Consultants (UK) Limited, Chairman of the World Conference on Disaster Management

Συνέντευξη στην Μαριλένα Φατσέα, Business Consultant Fidel & Fortis για λογαρισμό του περιοδικού Νetweek.

Μαριλένα Φατσέα: Kύριε Πάουερ, παρατηρούμε μια ανησυχητική έξαρση των τρομοκρατικών ενεργειών. Στον αγώνα κατά της τρομοκρατίας θα μπορούσαν να συνεισφέρουν και οι επιχειρήσεις;

Peter Power: Όλοι οι τρομοκράτες έχουν στόχο να διασπείρουν τρόμο και πανικό στην κοινωνία. Προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν ένα τρομοκρατικό γεγονός σε τέτοιο βαθμό ώστε να δημιουργήσουν την εντύπωση ότι το κράτος, ο κάθε πολίτης και κάθε επιχείρηση είναι ευάλωτοι σε επιθέσεις.

Όταν ένα κράτος δεν μπορεί να προλάβει επιθέσεις εναντίον στόχων, συμπεριλαμβανομένων και των επιχειρήσεων ανεξαρτήτως μεγέθους και μορφής, αυτό έχει σαν συνέπεια το επίσημο κράτος, υπηρεσίες και διάφορες δομές του να δίνουν την εντύπωση ότι όντως είναι ανεπαρκή και ανίκανα να προστατεύσουν τόσο τους πολίτες όσο και το ευρύτερο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας.

Είναι λοιπόν αναγκαίο οι ίδιες οι επιχειρήσεις να αναλάβουν από μόνες τους την πρωτοβουλία και να πάρουν μέτρα που συνίστανται κυρίως στο να διεξάγουν συστηματικά βάση ασκήσεις πάνω σε όσο το δυνατόν περισσότερο ρεαλιστικά σενάρια τρομοκρατικών επιθέσεων, που εκτείνονται από επιθέσεις μοναχικών λύκων έως εκρήξεις βομβών, ακόμη και πάνω σε ακραία σενάρια όπως σκόπιμη μόλυνση των υδάτινων πόρων .

Πιστεύω ότι τίποτε δεν είναι πιο χρήσιμο από το να «δουλέψεις» πάνω σε ένα πιθανό σενάριο προσομοίωσης για να είσαι μετά σε θέση να επιβεβαιώσεις τα δυνατά σου σημεία και να αναγνωρίσεις τις αδυναμίες σου.

Μετά από αυτές τις ασκήσεις οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμόζουν ανάλογα τα πλάνα επιχειρησιακής συνέχειας τους και τα πλάνα διαχείρισης κρίσεων, τα οποία θα αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία θα στηριχτούν τα στελέχη και η διοίκηση για να κινηθούν σε περίπτωση πραγμαιτκού συμβάντος, μέχρις ότου βέβαια, πραγματοποιηθεί η επόμενη άσκηση.

Μ. Φατσέα: Σε πρόσφατο άρθρο σας στο περιοδικό «Continuity» αναφέρετε ότι οι πρόσφατες τρομοκρατικές ενέργειες (Παρίσι και San Bernardino) θα έχουν επίπτωση στα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες των BCM Managers. Με τι τρόπο πιστεύετε ότι θα τους επηρεάσουν;

P. Power: Η πρόσφατη ετήσια έκθεση Horizon Scan του Business Continuity Institute αποκαλύπτει ότι η τρομοκρατία κατατάσσεται φέτος πολύ ψηλά ,στην 4η θέση, μεταξύ των 10 μεγαλύτερων απειλών. Οι κυβερνοεπιθέσεις παραμένουν ο πρώτος κίνδυνος και ακολουθούν ο κίνδυνος κλοπής προσωπικών δεδομένων και ο κίνδυνος διακοπής παροχής τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής.

Επειδή πολλές κυβερνοεπιθέσεις υποκινούνται από τρομοκράτες, συνάγεται ότι για τα στελέχη που ασχολούνται με Risk management και Business Continuity η τρομοκρατία αποτελεί τεράστιο πονοκέφαλο. Μάλιστα σε αυτή την κατηγορία κινδύνων οι φυσικές επιθέσεις τρομοκρατίας μπορεί να έχουν ακόμη πιο εμφανείς επιπτώσεις στις επιχειρήσεις. Με δεδομένο λοιπόν ότι κύριο καθήκον όσων ασχολούνται με την επιχειρησιακή συνέχεια είναι η διασφάλιση των κρίσιμων λειτουργιών του οργανισμού τους , είναι εύλογο ότι οι συνέπειες κάθε τρομοκρατικού συμβάντος, όπως αυτά στο Παρίσι και το San Bernardino, θα έχουν επίδραση και στις υπευθυνότητες όσων ασχολούνται με το Business Continuity.

Μ. Φατσέα: Με βάση την εμπειρία σας ποιο είναι το επίπεδο κινδύνου τρομοκρατικών επιθέσεων στο εργασιακό περιβάλλον;

P. Power: Για να επικαλεσθώ την κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας, o κίνδυνος τρομοκρατικών ενεργειών στην Βρετανία χαρακτηρίζεται επιπέδου υψηλό/severe καθώς μια τέτοια επίθεση θεωρείται πολύ πιθανή. Αυτό είναι μόλις ένα επίπεδο κάτω της ύψιστης κατηγορίας critical που σημαίνει ότι μια επίθεση μπορεί να είναι άμεση. Αυτό που ισχυρίζομαι είναι απόλυτα έγκυρο.

Μ. Φατσέα: Τι τύποι κυβερνοεπιθέσεων μπορούν να χαρακτηριστούν ως κυβερνο τρομοκρατία; Μπορεί το hactivism να εξελιχθεί σε κυβερνο τρομοκρατία;

P. Power: Όπως ξέρετε δεν είμαι Ειδικός σε θέματα Κυβερνο-Ασφάλειας. Ωστόσο γνωρίζω ότι από την 1η Νοεμβρίου 2016 η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα δαπανήσει £1.9 δις δηλ. 2.1 δις Euro μόνο για την Κυβερνο-Ασφάλεια. Αυτή η κολοσσιαία επένδυση είναι αποτέλεσμα της διαπίστωσης ότι, επιθέσεις εναντίον βρετανικών κρίσιμων υποδομών αποτελούν πραγματική απειλή, όπως βεβαίως πιστεύω ότι είναι απειλή για τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη. Όμως παρόλη τη λειτουργικότητα μεταξύ των κρατών της Ευρώπης, πόσα άλλα κράτη παίρνουν πράγματι στα σοβαρά αυτή την απειλή;

Η βρετανική κυβέρνηση δηλώνει επίσημα ότι «εφόσον η Μεγάλη Βρετανία επιθυμεί να είναι το καλύτερο κράτος για να ασκήσει κάποιος επιχειρηματική δραστηριότητα τότε είναι εξίσου κρίσιμο η Βρετανία να παρέχει την απαιτούμενη ασφάλεια για να κάνεις digital business.

Η εμπιστοσύνη στο διαδίκτυο και στην υποδομή πάνω στην οποία στηρίζεται, είναι θεμελιώδους σημασίας για το οικονομικό μας μέλλον».

Οι Βρετανικές Μυστικές Υπηρεσίες (ΜΙ5) εξαιρούν μάλιστα την Ρωσία «ως χώρα που καλλιεργεί συστηματικά τον φόβο των κυβερνοεπιθέσεων. Ο Andrew Parker , Director General της ΜΙ5 έχει δηλώσει ότι «η Ρωσία χρησιμοποιεί πολλά κρατικά όργανα και δυνάμεις για να προωθήσει την εξωτερική της πολιτική με απίστευτα επιθετικούς τρόπους- όπως προπαγάνδα, κατασκοπία, subversion και κυβερνοεπιθέσεις», συμπληρώνοντας «Αυτό το βρίσκω άκρως ανησυχητικό».

Μαριλένα Φατσέα: Kύριε Πάουερ, παρατηρούμε μια ανησυχητική έξαρση των τρομοκρατικών ενεργειών. Στον αγώνα κατά της τρομοκρατίας θα μπορούσαν να συνεισφέρουν και οι επιχειρήσεις;

Peter Power: Όλοι οι τρομοκράτες έχουν στόχο να διασπείρουν τρόμο και πανικό στην κοινωνία. Προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν ένα τρομοκρατικό γεγονός σε τέτοιο βαθμό ώστε να δημιουργήσουν την εντύπωση ότι το κράτος, ο κάθε πολίτης και κάθε επιχείρηση είναι ευάλωτοι σε επιθέσεις.

Όταν ένα κράτος δεν μπορεί να προλάβει επιθέσεις εναντίον στόχων, συμπεριλαμβανομένων και των επιχειρήσεων ανεξαρτήτως μεγέθους και μορφής, αυτό έχει σαν συνέπεια το επίσημο κράτος, υπηρεσίες και διάφορες δομές του να δίνουν την εντύπωση ότι όντως είναι ανεπαρκή και ανίκανα να προστατεύσουν τόσο τους πολίτες όσο και το ευρύτερο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας.

Είναι λοιπόν αναγκαίο οι ίδιες οι επιχειρήσεις να αναλάβουν από μόνες τους την πρωτοβουλία και να πάρουν μέτρα που συνίστανται κυρίως στο να διεξάγουν συστηματικά βάση ασκήσεις πάνω σε όσο το δυνατόν περισσότερο ρεαλιστικά σενάρια τρομοκρατικών επιθέσεων, που εκτείνονται από επιθέσεις μοναχικών λύκων έως εκρήξεις βομβών, ακόμη και πάνω σε ακραία σενάρια όπως σκόπιμη μόλυνση των υδάτινων πόρων .

Πιστεύω ότι τίποτε δεν είναι πιο χρήσιμο από το να «δουλέψεις» πάνω σε ένα πιθανό σενάριο προσομοίωσης για να είσαι μετά σε θέση να επιβεβαιώσεις τα δυνατά σου σημεία και να αναγνωρίσεις τις αδυναμίες σου.

Μετά από αυτές τις ασκήσεις οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμόζουν ανάλογα τα πλάνα επιχειρησιακής συνέχειας τους και τα πλάνα διαχείρισης κρίσεων, τα οποία θα αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία θα στηριχτούν τα στελέχη και η διοίκηση για να κινηθούν σε περίπτωση πραγμαιτκού συμβάντος, μέχρις ότου βέβαια, πραγματοποιηθεί η επόμενη άσκηση.

Μ. Φατσέα: Σε πρόσφατο άρθρο σας στο περιοδικό «Continuity» αναφέρετε ότι οι πρόσφατες τρομοκρατικές ενέργειες (Παρίσι και San Bernardino) θα έχουν επίπτωση στα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες των BCM Managers. Με τι τρόπο πιστεύετε ότι θα τους επηρεάσουν;

P. Power: Η πρόσφατη ετήσια έκθεση Horizon Scan του Business Continuity Institute αποκαλύπτει ότι η τρομοκρατία κατατάσσεται φέτος πολύ ψηλά ,στην 4η θέση, μεταξύ των 10 μεγαλύτερων απειλών. Οι κυβερνοεπιθέσεις παραμένουν ο πρώτος κίνδυνος και ακολουθούν ο κίνδυνος κλοπής προσωπικών δεδομένων και ο κίνδυνος διακοπής παροχής τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής.

Επειδή πολλές κυβερνοεπιθέσεις υποκινούνται από τρομοκράτες, συνάγεται ότι για τα στελέχη που ασχολούνται με Risk management και Business Continuity η τρομοκρατία αποτελεί τεράστιο πονοκέφαλο. Μάλιστα σε αυτή την κατηγορία κινδύνων οι φυσικές επιθέσεις τρομοκρατίας μπορεί να έχουν ακόμη πιο εμφανείς επιπτώσεις στις επιχειρήσεις. Με δεδομένο λοιπόν ότι κύριο καθήκον όσων ασχολούνται με την επιχειρησιακή συνέχεια είναι η διασφάλιση των κρίσιμων λειτουργιών του οργανισμού τους , είναι εύλογο ότι οι συνέπειες κάθε τρομοκρατικού συμβάντος, όπως αυτά στο Παρίσι και το San Bernardino, θα έχουν επίδραση και στις υπευθυνότητες όσων ασχολούνται με το Business Continuity.

Μ. Φατσέα: Με βάση την εμπειρία σας ποιο είναι το επίπεδο κινδύνου τρομοκρατικών επιθέσεων στο εργασιακό περιβάλλον;

P. Power: Για να επικαλεσθώ την κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας, o κίνδυνος τρομοκρατικών ενεργειών στην Βρετανία χαρακτηρίζεται επιπέδου υψηλό/severe καθώς μια τέτοια επίθεση θεωρείται πολύ πιθανή. Αυτό είναι μόλις ένα επίπεδο κάτω της ύψιστης κατηγορίας critical που σημαίνει ότι μια επίθεση μπορεί να είναι άμεση. Αυτό που ισχυρίζομαι είναι απόλυτα έγκυρο.

Μ. Φατσέα: Τι τύποι κυβερνοεπιθέσεων μπορούν να χαρακτηριστούν ως κυβερνο τρομοκρατία; Μπορεί το hactivism να εξελιχθεί σε κυβερνο τρομοκρατία;

P. Power: Όπως ξέρετε δεν είμαι Ειδικός σε θέματα Κυβερνο-Ασφάλειας. Ωστόσο γνωρίζω ότι από την 1η Νοεμβρίου 2016 η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα δαπανήσει £1.9 δις δηλ. 2.1 δις Euro μόνο για την Κυβερνο-Ασφάλεια. Αυτή η κολοσσιαία επένδυση είναι αποτέλεσμα της διαπίστωσης ότι, επιθέσεις εναντίον βρετανικών κρίσιμων υποδομών αποτελούν πραγματική απειλή, όπως βεβαίως πιστεύω ότι είναι απειλή για τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη. Όμως παρόλη τη λειτουργικότητα μεταξύ των κρατών της Ευρώπης, πόσα άλλα κράτη παίρνουν πράγματι στα σοβαρά αυτή την απειλή;

Η βρετανική κυβέρνηση δηλώνει επίσημα ότι «εφόσον η Μεγάλη Βρετανία επιθυμεί να είναι το καλύτερο κράτος για να ασκήσει κάποιος επιχειρηματική δραστηριότητα τότε είναι εξίσου κρίσιμο η Βρετανία να παρέχει την απαιτούμενη ασφάλεια για να κάνεις digital business.

Η εμπιστοσύνη στο διαδίκτυο και στην υποδομή πάνω στην οποία στηρίζεται, είναι θεμελιώδους σημασίας για το οικονομικό μας μέλλον».

Οι Βρετανικές Μυστικές Υπηρεσίες (ΜΙ5) εξαιρούν μάλιστα την Ρωσία «ως χώρα που καλλιεργεί συστηματικά τον φόβο των κυβερνοεπιθέσεων. Ο Andrew Parker , Director General της ΜΙ5 έχει δηλώσει ότι «η Ρωσία χρησιμοποιεί πολλά κρατικά όργανα και δυνάμεις για να προωθήσει την εξωτερική της πολιτική με απίστευτα επιθετικούς τρόπους- όπως προπαγάνδα, κατασκοπία, subversion και κυβερνοεπιθέσεις», συμπληρώνοντας «Αυτό το βρίσκω άκρως ανησυχητικό».


Μ. Φατσέα: Ενστερνίζεστε την άποψη ότι η καταπολέμηση της κυβερνοτρομοκρατίας έχει πολιτικοποιηθεί σε ύψιστο βαθμό και παράλληλα αποφέρει πολλά οικονομικά οφέλη;

P. Power: Σας παραπέμπω στην ερώτηση 4. Εκτός όμως από αυτό, όταν μιλάμε για καταπολέμηση της τρομοκρατίας πρέπει να διερωτηθούμε αν πράγματι η τρομοκρατία είναι παράλογη και ανούσια, όπως συχνά επαναλαμβάνουν οι παγκόσμιοι ηγέτες? Φυσικά και όχι. Είναι υπολογισμένη βαρβαρότητα. Οι τρομοκράτες πετυχαίνουν τους στόχους που έχουν νόημα για αυτούς- και αυτό είναι σημαντικό να το θυμόμαστε. Για να τους πολεμήσεις πρέπει πρώτα να τους κατανοήσεις. Η τρομοκρατία δεν είναι αποτέλεσμα αυθόρμητων πράξεων ή συνεχούς μένους . Για να πετύχει το στόχο της απαιτείται αφοσίωση, σχεδιασμός και εκπαίδευση. Είναι ένα μείγμα δράματος και δέους ως επιλεγμένη στρατηγική. Από τη στιγμή που αυτό γίνει κατανοητό, μπορούν να γίνουν οι κατάλληλες κινήσεις εναντίον ακατάλληλων ανθρώπων. Κατά συνέπεια, αποδεικνύοντας π.χ. σε επενδυτές ότι ένας οργανισμός έχει ενισχύσει την ανθεκτικότητά του σε όλες τις κρίσιμες δραστηριότητες, αυτόματα καθίσταται πιο ελκυστικός σε δυνητικούς επενδυτές.

Μ. Φατσέα: Πόσο σημαντική είναι η συστηματική ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ επιχειρήσεων και αρχών όπως αστυνομία κλπ. στην μάχη για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας?

P. Power: Η ανταλλαγή πληροφοριών είναι ζωτική, όμως τα εμπόδια τήρησης εχεμύθειας μπορούν να την τορπιλίσουν. Στις περισσότερες χώρες που πηγαίνω το 85% των εθνικών κρίσιμων υποδομών είναι σε ιδιωτικά χέρια όπου το κέρδος είναι ο κύριος μοχλός. Αυτό δεν συνάδει με το ρόλο των κυβερνήσεων σε μια πολιτισμένη κοινωνία. Μάλιστα τα πράγματα γίνονται χειρότερα εξ αιτίας κάποιων οργανισμών που υπέχουν το ρόλο προμηθευτή σε διαφορετικές χώρες οπότε οι όποιοι νόμοι σε επίπεδο διακυβέρνησης, απλά δεν εφαρμόζονται.

Μ. Φατσέα: Ποιά είναι τα πιο σημαντικά κριτήρια για καλό σχεδιασμό και διεξαγωγή ασκήσεων κατά τρομοκρατικών επιθέσεων; Ποιοί θα έπρεπε κύρια να λάβουν μέρους σε τέτοιες εκπαιδεύσεις;

P. Power: Η καλή προετοιμασία είναι ένα από τα πιο βασικά ζητήματα της εταιρικής ανθεκτικότητας. Αυτό είναι ακόμη πιο σημαντικό από το να σχεδιάζεις πλάνα. Η συνεργασία με εξωτερικούς συμβούλους που θα μπορούσαν να συνεισφέρουν σίγουρα μπορεί να βοηθήσει στην παροχή γνώσης, αντικειμενικότητας και αξιοπιστίας όμως στο τέλος της ημέρας ο ίδιος ο οργανισμός πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του. Αν η διοίκηση δεν δείξει την απαραίτητη δέσμευση και δεν συμμετέχει στην διαδικασία, κάθε άσκηση δεν έχει αξία σε εταιρικό επίπεδο όπου η διατήρηση της φήμης είναι ζωτική.

Μ. Φατσέα: Πόσο σημαντική είναι η συνεργασία σε περιπτώσεις διαχείρισης κρίσεων? Πιο συγκεκριμένα ποια είναι τα κριτήρια για μια αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ διαφορετικών crisis managers διαφορετικών οργανισμών και νοοτροπιών στην περίπτωση ενός πραγματικού συμβάντος?

P. Power: Σήμερα ζούμε σε μια κλιμακούμενα εύθραυστη και διασυνδεδεμένη κοινωνία όπου όλες οι κρίσιμες λειτουργίες είναι πολύ πιο μπλεγμένες απ’ότι φανταζόμαστε. Για αυτό, όταν κάτι πάει στραβά οι επιπτώσεις είναι πολύ πιο ξαφνικές και μεταδίδονται ευρέως, ενδεχομένως δε να είναι δυσμενέστερες λόγω μυστικοπάθειας, αποδιοπομπαίων τράγων και σιλό. Δεν ανεχόμαστε να μας δίνουν εντολές, χρειαζόμαστε κάποιον να ρίξουμε την ευθύνη και σε κάθε περίπτωση δεν συνεργαζόμαστε μεταξύ μας .

Επί χρόνια διετέλεσα σύμβουλος διαχείρισης κρίσεων και έχω επιβλέψει ασκήσεις σε διάφορους δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς. Επίσης είμαι ένας από τους συγγραφείς του βρετανικού προτύπου διαχείρισης κρίσεων (ΒS 11200). Συνεργάστηκα επίσης σε θέματα Εθνικής Ασφάλειας με την Επιτροπή Ερευνών Δημόσιας Πολιτικής που δημοσίευσε μια εκτενή Έκθεση με τίτλο «Kοινές Υπευθυνότητες». Εκεί αναφέρεται ότι «υπάρχει ανάγκη για θεμελιώδεις αλλαγές στην κυβερνητική δομή, στην ενίσχυση των στρατηγικών αποφάσεων στο κέντρο και το σπάσιμο των σιλό των υπηρεσιών ....».Αν παραμείνουμε εγκλωβισμένοι σε πεπαλαιωμένους τρόπους σκέψεις και συμπεριφοράς , τότε η Εθνική Ασφάλεια της χώρας μας θα κινδυνεύσει. Με βάση τη δική μου εμπειρία ο μεγαλύτερος αριθμός καταστροφών προέρχεται από οργανισμούς που δεν προλαβαίνουν τις κρίσεις σε αρχικό στάδιο ώστε να αποφύγουν την επιδείνωσή τους και ξυπνούν όταν τα πράγματα έχουν ήδη φτάσει στο χείλος της καταστροφής.

Αν και το στάδιο της αποφυγής κρίσεων είναι πολύ πιο αποτελεσματικό από το στάδιο της ανάκτησης μετά από την κρίση, πολλοί οργανισμοί εξακολουθούν και δαπανούν δυσανάλογα περισσότερα χρήματα για το στάδιο της ανάκτησης, χωρίς να μελετούν πρώτα πως θα μειώσουν τα ρίσκα τους και πως θα προετοιμασθούν για το απρόβλεπτο.

Επίσης ζούμε σε ένα κόσμο όπου το περίεργο είναι πια το κανονικό. Αν προσθέσουμε σε αυτό τα εκατοντάδες μέσα ενημέρωσης και την δυνατότητα άμεσης και παγκόσμιας επικοινωνίας με έως σήμερα ακλόνητους οργανισμούς να απαξιώνονται και να γελοιοποιούνται στα ΜΜΕ, τότε ίσως έχετε δίκιο να ισχυρίζεστε ότι, σήμερα περισσότερο από ποτέ, είμαστε πιο ευάλωτοι σε κρίσεις και παρόλον ότι οι υπηρεσίες ασφάλειας και πληροφοριών είναι καλύτερα εξοπλισμένες από ποτέ.

Αυτό βεβαίως σημαίνει ότι έχουμε και μεγαλύτερη επίγνωση των κρίσεων. Για αυτό δεν συγχωρούμε εκείνους που ενώ έχουν την ευθύνη να βρουν λύσεις, όπως θα αναμενότανε, δεν μπορούν.

Μια πολύ δύσκολη αν όχι αδύνατη πρόκληση για κάθε κυβέρνηση ή μεγάλο οργανισμό σήμερα, είναι η ταχύτητα των κοινωνικών δικτύων, πράγμα αδιανόητο 5 μόλις χρόνια πριν.

Aυτός είναι ένας λόγος που το BBC, το Sy News και άλλα κανάλια έχουν πια μια μόνιμη θέση στο newsroom τους ειδικά για να παρακολουθούν τέτοια sites. Το απλό κουτσομπολιό, η κουβέντα, η εντύπωση και η υποκειμενική αντίληψη, σύντομα γίνονται πραγματικότητα.

Αν αποτύχουμε να μοιρασθούμε σκέψεις και διαφορετικές θεωρήσεις μεταξύ οργανισμών, ακόμη και μεταξύ κρατών πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για αποτυχίες στο μέλλον. Είναι λοιπόν ώρα να βγούμε από τα σιλό και να ρίξουμε «τα τείχη», ειδικά όταν μεγάλο τμήμα του δημόσιου τομέα είναι ήδη σε χέρια τρίτων, όπως ανέφερα παραπάνω.

O Peter Power στο 3ο Business Continuity Management Forum
Ο Peter Power FBCI FIRM θεωρείται Ειδικός σε θέματα διαχείρισης κρίσεων και τρομοκρατίας με εμπειρία άνω των 30 ετών. Είναι Πρόεδρος του Παγκοσμίου Συνεδρίου Διαχείρισης καταστροφών (World Conference on Disaster Management) που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στον Καναδά.

Από το 1995 διατηρεί την Visor Consultans, εταιρία Συμβούλων στην Μεγάλη Βρετανία. Στο πλαίσιο αυτό έχει διοργανώσει διεθνώς πολλές ασκήσεις προσομοίωσης πάνω στη διαχείριση κρίσεων και την τρομοκρατία. Διετέλεσε μέλος της Βρετανικής Επιτροπής Εθνικής Ασφάλειας ( UK National Security Commission- IPPR) και Διευθυντής στο McKenzie Institute Toronto ( = παγκόσμιο think tank σε θέματα τρομοκρατίας και ασφάλειας).

Επιπλέον έχει διατελέσει σύμβουλος των κυβερνήσεων της Μεγάλης Βρετανίας, Αυστραλίας και του Καναδά σε έργα Επιχειρησιακής Συνέχειας και Ανθεκτικότητας, ενώ έχει συμμετάσχει σε σχετικό με αυτά τα ζητήματα συνέδριο των Ηνωμένων Εθνών. Τον ερχόμενο Νοέμβριο θα είναι ένας από τους ομιλητές στο ετήσιο παγκόσμιο συνέδριο Επιχειρησιακής Συνέχειας που θα πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο.

« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778