Έχοντας ένα απολύτως ξεκάθαρο όραµα, αυτό του να αποτελέσει την πλέον ψηφιακά ανεπτυγµένη ασφαλιστική εταιρεία της Ευρώπης µέχρι το 2020, η Interamerican σχεδιάζει και υλοποιεί µια σειρά από ενέργειες που θα πραγµατώσουν την προαναφερθείσα φιλοδοξία της.

Τ ο γεγονός ότι η Interamerican κατάφερε τα τελευταία χρόνια να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της κάνοντας παράλληλα σημαντικές επενδύσεις στο χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας, παρουσιάζοντας μια σειρά από νέα και καινοτόμα προϊόντα και συνεργασίες, αποδεικνύει ότι η οικονομική κρίση αποτελεί για αυτήν και την Achmea, την μητρική της εταιρία, μια μεγάλη επιχειρηματική ευκαιρία. Στις προτεραιότητες της Interamerican ως προς τις δραστηριότητές της βρίσκονται οι κλάδοι των γενικών ασφαλίσεων και της υγείας στους οποίους άλλωστε διατηρεί σε ποσοστό την πρώτη θέση στην Ελληνική ασφαλιστική αγορά. Την ίδια στιγµή εστιάζει τις προσπάθειές της έχοντας στο επίκεντρό της τους πελάτες και τη δηµιουργία αξίας για τους ίδιους. Η εταιρεία στοχεύει σε οργανική ανάπτυξη, ενώ στα ενδιαφέροντά της βρίσκεται η ενίσχυση του συνόλου των δικτύων διανοµής, του εταιρικού δικτύου των ασφαλιστικών συµβούλων και του δικτύου συνεργαζοµένων πρακτόρων. Αυτά, παράλληλα µε την περαιτέρω ανάπτυξη της Anytime.

Πληθώρα cutting edge IT project
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Ξενοφών Λιαπάκης, CIO & Services στην Interamerican: “Πιστοί στον στόχο που είχαμε θέσει πολλά χρόνια πριν, ώστε να αποτελέσουμε τον πλέον Digital Insurer στην Ευρώπη μέχρι το 2020, συνεχίσαμε και πέρυσι να υλοποιούμε σημαντικές επενδύσεις στον χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας ολοκληρώνοντας μια σειρά από projects. Αυτά, είχαν να κάνουν με τo Anytime, τον ηγέτη στη direct ασφάλιση, εφαρμόζοντας τεχνολογίες που παρέχουν μοναδικές “myAccount” υπηρεσίες και λειτουργικότητες σχετικά με personalization, a/b testing, cross-up selling κ.ά.

Ταυτόχρονα, προχωρήσαμε στην καταγραφή και αξιολόγηση του customer journey, μέσω προηγμένων data analytics εργαλείων. Κατ’ αυτό τον τρόπο μας δόθηκε η δυνατότητα να κατανοήσουμε την συμπεριφορά του πελάτη, παρέχοντας του απόλυτα προσωποποιημένες υπηρεσίες, αυξάνοντας τον βαθμό της ικανοποίησης του, το retention και το conversion rate. Επιπροσθέτως, αξιοποιήσαμε το IoT δημιουργώντας το “buy-the-mile” που αποτελεί το πρώτο προϊόν αυτοκινήτου στην χώρα μας βασισμένο στην τηλεματική και μια σειρά digital προϊόντων στο χώρο της οδικής ή ταξιδιωτικής βοήθειας, τα οποία απευθύνονται σε νέα εναλλακτικά δίκτυα πωλήσεων, όπως λ.χ. super market, πρατήρια βενζίνης, ταξιδιωτικά γραφεία κ.ά.”.. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία προχώρησε στην διαρκή ν βελτίωση του ηλεκτρονικού γραφείου “Askme” που διαθέτει για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, δίνοντας τους τη δυνατότητα με την χρήση ενός smartphone, tablet ή laptop να διεκπεραιώνουν ολοένα και περισσότερες εργασίες, μειώνοντας δραστικά τα διαχειριστικά τους έξοδα, κερδίζοντας χρόνο και το σημαντικότερο παρέχοντας ποιοτικές υπηρεσίες στους πελάτες τους. Ένα κεφάλαιο ζωτικής σημασίας για κάθε επιχείρηση που έχει άμεση επαφή με το πελατειακό κοινό της είναι και η αποτελεσματική αξιοποίηση των Big Data. Σκοπός; Η ταχύτερη και ασφαλέστερη λήψη αποφάσεων, μέσω της προσθήκης μιας σειράς από προηγμένα εργαλεία τα οποία σχετίζονται με την ανάπτυξη στατιστικών μοντέλων, το customer segmentation, την αναζήτηση patterns, την ανάπτυξη predictive modeling με στόχο την βελτίωση της διατηρησιμότητας του χαρτοφυλακίου, την επιβράβευση των πιστών πελατών (loyalty schemes), τη σύνδεση με τα social media και το fraud detection. Σε μια προσπάθεια το Anytime στις αρχές του τρέχοντος έτους να πραγματοποιήσει την πρώτη του έξοδο στις χώρες της υπόλοιπης Ευρώπης, η Interamerican ολοκλήρωσε την ανάπτυξη και προσαρμογή της πλατφόρμας. Πρόκειται δε για ένα εγχείρημα, η επιτυχία του οποίου θα διασφαλίσει την δυνατότητα στην εταιρεία να εισέλθει εύκολα και γρήγορα και σε άλλες ασφαλιστικές αγορές στο εξωτερικό.

Αναπροσαρμογή του μοντέλου εργασίας – Εφαρμογή Agile Scrum μεθοδολογίας
Προκειμένου η Interamerican να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις, η εταιρεία αναγνώρισε εγκαίρως την ανάγκη αναπροσαρμογής του μοντέλου εργασίας. Υπό αυτό το πρίσμα, υλοποίησε σε πολιτικό επίπεδο δυο σημαντικά projects, αντικαθιστώντας το παραδοσιακό waterfall μοντέλο ανάπτυξης και παράδοσης προϊόντων, εφαρμόζοντας την Agile Scrum μεθοδολογία. Την ίδια στιγμή υιοθετήθηκε και ξεκίνησε πιλοτικά την χρήση μιας από τις πλέον σύγχρονες devops τεχνολογίες στον κόσμο, η οποία συμβάλει σημαντικά στην αύξηση της ταχύτητας και της παραγωγικότητας του νέου μοντέλου επιταχύνοντας τον κύκλο παράδοσης. Αποτέλεσμα; Η Interamerican να αποτελεί την πρώτη ασφαλιστική εταιρεία στην Ελλάδα που εφαρμόζει τόσο προηγμένες τεχνολογίες.

Απόλυτος digital insurer της εγχώριας αγοράς!
Η αναφορά στο digital transformation συναντάται ολοένα και πιο συχνά σε δημοσιεύματα, εταιρικές παρουσιάσεις και εν γένει αναφορές. Φαίνεται σαν ο επιχειρηματικός κόσμος σε διεθνές επίπεδο να κινείται μονοσήμαντα προς αυτή την κατεύθυνση. Τουλάχιστον, σε επίπεδο προθέσεων και δηλώσεων. “Κάτι τέτοιο ασφαλώς και δεν συμβαίνει στην Interamerican. Εξάλλου, από την πλευρά μας έχουμε προγραμματίσει την υλοποίηση μιας σειράς δράσεων, ενεργειών και projects τα οποία αποδεικνύουν εμπράκτως ότι για την Interamerican ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί ένα ταξίδι που έχει μεν αρχή, αλλά δεν έχει τέλος!”, σημειώνει εμφατικά ο κ. Λιαπάκης και συνεχίζει: “Μάλιστα, επιχειρούμε να τα εντάξουμε στην καθημερινότητα μας, ενώ πρόκειται για ένα ταξίδι που ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια και μας έχει βοηθήσει να καθιερωθούμε στην συνείδηση των καταναλωτών ως ο απόλυτος digital insurer της εγχώριας αγοράς!”.

Big data, AI και IoT στον ορίζοντα
Αναφορικά με τα προσεχή σχέδια της Interamerican, θα συνεχίσει την ανάπτυξη και διάθεση νέων “my-account” on line real time υπηρεσιών, μέσω των οποίων οι πελάτες θα αποκτούν τη δυνατότητα εύκολα και γρήγορα να πραγματοποιούν σχεδόν το σύνολο των αιτημάτων τους.

Στη συνέχεια, σχεδιάζεται η βελτίωση της CRM πλατφόρμας για την ολοκλήρωση της “360ο customer view” με Omni-channel προσέγγιση. Κατ’ αυτό τον τρόπο οι υπάλληλοι του contact center της εταιρείας θα είναι σε θέση να εξυπηρετούν τους πελάτες της παρέχοντας τους αναβαθμισμένες υπηρεσίες, στοχεύοντας στο να παρέχουν την “wow” εμπειρία! Ένας ακόμη τομέας ενδιαφέροντος για την Interamerican έχει να κάνει με την αξιοποίηση των Big Data και την ταυτόχρονη επένδυση σε chat box και τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence) που σχετίζονται με όλα τα στάδια μιας επικοινωνίας, ξεκινώντας από την μετατροπή ομιλίας σε κείμενο (voice to speech) που συνεχώς εξελίσσεται, τη χρήση προηγμένων text analytics και sentiment analysis εργαλείων, τις διαρκώς βελτιούμενες self-learning engines, μέχρι και την χρήση robo-advisor πλατφορμών που απαντούν με φωνή στον πελάτη. Η εταιρεία εξετάζει την περαιτέρω ανάπτυξη και χρήση του Internet of Things (IoT) με απώτερο σκοπό τη δημιουργία νέων υπηρεσιών και προϊόντων τα οποία θα βασίζονται στη χρήση των drones.

Κάτι, εξάλλου, που ήδη λαμβάνει χώρα στο εξωτερικό, όπου drones χρησιμοποιούνται για την διαχείριση ζημιών αυτοκινήτου στον τόπο του ατυχήματος, ενώ αντίστοιχα οι “έξυπνες” συσκευές, οι καταγραφείς και οι αισθητήρες σχετίζονται με το “έξυπνο” σπίτι, την υγεία, το life style κ.ο.κ.