Η OutThere Impact αξιοποιεί τις δυνατότητες της κινητής τηλεφωνίας, για να προωθήσει τους 17 στόχους του ΟΗΕ για βιώσιμη ανάπτυξη.

Η υιοθέτηση εκ μέρους του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών μιας λίστας 17 κρίσιμων για τη βιώσιμη ανάπτυξη στόχων (Sustainable Development Goals – SDG) ως το 2030, ήταν κάτι πολύ σημαντικό, τόσο σαν κίνητρο, όσο και σαν δράση, το 2015 όταν ξεκίνησε αυτή η ιδιαίτερα φιλόδοξη προσπάθεια. Όμως, παρότι κοντεύει πια να συμπληρωθεί το ένα τρίτο του διαθέσιμου χρόνου, τα αποτελέσματα από πλευράς ευαισθητοποίησης του ευρύτερου (και παγκόσμιου, καθώς οι 17 στόχοι μάς αφορούν όλους, όπου της Γης) κοινού, άρα και ανάληψης δράσης εκ μέρους των πολιτών, είναι μάλλον πενιχρά… Τα «καμπανάκια» έχουν αρχίσει να ηχούν εκ μέρους του ΟΗΕ κι ένα από αυτά -μια παρουσίαση και προβολή αυτού του διεθνούς προγράμματος, στο πλαίσιο του φετινού Mobile World Congress της Βαρκελώνης- στάθηκε η αφορμή για τη δημιουργία της OutThere Impact, κλάδου σήμερα και -όπως όλα δείχνουν, σύντομα θυγατρικής- της OutThere Media, μιας από τις γνωστότερες εταιρίες παγκοσμίως στο χώρο της διαφήμισης μέσω κινητών τηλεφώνων, με 10χρονη ιστορία πίσω της.

Με έδρα τη Βιέννη, πολλούς και μεγάλους διεθνείς πελάτες (όπως οι ΜΤΝ, με ένα δίκτυο 21 χωρών, Vodafone Ν. Αφρικής, McDonalds, Disney, Unilever κι άλλη μια συμφωνία να βρίσκεται «στα σκαριά», για δίκτυο σε επτά χώρες), περίπου 40 εργαζομένους από τους οποίους οι μισοί στο τμήμα R&D που εδρεύει στην Αθήνα και συνεχείς προσλήψεις κυρίως developers και data scientists, αποφάσισε τον Μάρτιο να συμβάλει με τον τρόπο της σ’ αυτή την προσπάθεια για το γενικό καλό. Πώς και γιατί, ποιος είναι ο στόχος σας, ρωτήσαμε τη Δάφνη Λουκά, συνιδρύτρια και COO της Media, αλλά και CEO της Impact. Ο λόγος σ’ αυτήν, λοιπόν:

«Η Out There Impact δημιουργήθηκε με σκοπό να υποστηρίξει παγκόσμιες φιλανθρωπικές καμπάνιες και η αποστολή της είναι να συμβάλει στη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων μέσω των τεχνολογιών κινητής τηλεφωνίας. Θα συνεργαστούμε αποκλειστικά με αναπτυξιακούς οργανισμούς, κυβερνήσεις, ΜΚΟ, φιλανθρωπικές επιχειρήσεις και ιδρύματα. Παρακολουθήσαμε μια ολόκληρη ενότητα, αφιερωμένη σ’ αυτό το θέμα, στο φετινό MWC της Βαρκελώνης, κάναμε μια συνέντευξη σχετικά με το πώς το mobile μπορεί να συνεισφέρει, κάναμε επαφές – αυτό ήταν το κίνητρο: είδαμε τη σχέση με ό,τι έχουμε φτιάξει όλα αυτά τα χρόνια, την τεχνολογία, το δίκτυο και τους πελάτες της OutThere Media!»

Προσφορά στην κοινωνία
«Ως τώρα, συνεργαζόμαστε με εμπορικές επιχειρήσεις – γιατί να μην κάνουμε και κάτι άλλο, να προσφέρουμε στην κοινωνία; Κάναμε πρεμιέρα με μια καμπάνια που τρέξαμε τον Ιούλιο, για το Mandela Mile, σημαντική εκδήλωση ευαισθητοποίησης στη Νότια Αφρική, όπου αυτός ο οργανισμός καλεί τον κόσμο να περπατήσει ένα μίλι «για καλό σκοπό». Η πρώτη προώθηση έγινε στο Γιοχάνεσμπουργκ, με πολύ καλά αποτελέσματα. Μετά, εν όψει του Summit της Νέας Υόρκης στις 19 Σεπτεμβρίου, με θέμα γενικά τους 17 στόχους, όπου είχαμε προσκληθεί να μιλήσουμε για το πώς τα κινητά τηλέφωνα μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο, και προκειμένου να έχουμε κάποια χειροπιαστά στοιχεία, πήραμε την πρωτοβουλία να ‘τρέξουμε’ στις αρχές Σεπτεμβρίου μια καμπάνια στη Νιγηρία, το Ιράκ και την Ινδονησία, με τίτλο «17 αριθμοί που μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο». Θέλαμε διαφορετικές περιοχές, κοινό, γλώσσες… Η καμπάνια είχε αποδέκτη 100.000 άτομα σε κάθε χώρα, o βαθμός εμπλοκής έφτασε το υψηλό 81% και είχε χαρακτηριστικά παιχνιδιού: τους ζητούσαμε να επιλέξουν έναν από τους 17 στόχους, όπως είναι αποτυπωμένοι σ’ έναν έγχρωμο τροχό, δίνοντάς τους στη συνέχεια στοιχεία για την επιλογή τους, με διαδραστικό τρόπο. Παράλληλα, μας έδιναν κι αυτοί στοιχεία τους, ώστε να δημιουργηθούν αντίστοιχες κοινότητες, για πιθανές δράσεις.

«Βλέπουμε ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη και ζήτηση -εκτός από τις μεγάλες και γνωστές εταιρίες που θέλουν να μπουν σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες- από ΜΚΟ έως τα Ηνωμένα Έθνη… Στόχος τους είναι είτε να περάσουν τα μηνύματά τους στο ευρύ κοινό – πχ. ο ΟΗΕ έχει υιοθετήσει αυτούς τους 17 τομείς για τη βιώσιμη ανάπτυξη, μόνο που δεν τους ξέρει (σχεδόν) κανείς! πρέπει να περάσουν προς τα κάτω – είτε εντελώς στοχευμένα, να πάνε μηνύματα σε συγκεκριμένες ομάδες, για παράδειγμα, να ενημερωθούν οι χρήστες σε μια περιοχή ότι υπάρχει κίνδυνος ελονοσίας… Το κινητό είναι ιδανική λύση γι΄ αυτό το σκοπό – ειδικά σε κάποιες χώρες της Αφρικής και της Ασίας, είναι ο μοναδικός τρόπος επικοινωνίας, που επιπλέον απευθύνεται στους πάντες: νέους ή γέρους, πλούσιους ή φτωχούς, ανθρώπους στις πόλεις ή στην περιφέρεια…

Ο στόχος του ενός δισεκατομμυρίου
«Όλα αυτά τα παρουσιάσαμε στο media summit του ΟΗΕ, με πολύ θετικές αντιδράσεις και τον William Kennedy, διευθυντή για θέματα συνεργειών, να τονίζει χαρακτηριστικά ότι «η παρουσίαση της OutThere Impact μας άνοιξε τα μάτια ως προς τις δυνατότητες που δίνουν οι κινητές συσκευές. Περιμένουμε, πλέον, να δούμε πώς μπορούν να μας βοηθήσουν, στην επίτευξη του στόχου μας». Από την πλευρά μας έχουμε βάλει ψηλά τον πήχη, επιδιώκοντας να ενημερώσουμε μέσα στον επόμενο χρόνο ένα δισεκατομμύριο άτομα παγκοσμίως, τόσο με άμεση ενημέρωση εκ μέρους μας, όσο κι από την κυκλοφορία της δράσης και της Mobucks, της πλατφόρμας μας, από στόμα σε στόμα κι από κινητό σε κινητό… Θα υπάρξουν, επίσης, συνέργειες με ΜΚΟ και κυβερνητικούς οργανισμούς που ήδη έμαθαν / άκουσαν για εμάς και μιλάμε μαζί τους- ενώ υπάρχουν και οι οργανισμοί του ΟΗΕ (πχ. UNICEF, UNESCO κλπ.) που θα έλθουν, όταν πάρουμε την επίσημη έγκριση, η οποία ελπίζουμε να μην αργήσει…

«Οι μεγάλες επιχειρήσεις και όμιλοι αποφασίζουν σιγά-σιγά ποιους από αυτούς τους στόχους θα υποστηρίξουν, στο πλαίσιο της ΕΚΕ τους. Πολλές, πχ. του χώρου μας στρέφονται προς τον στόχο 9 – Industry, Innovation & Infrastructure… Θέλουμε να τους βοηθήσουμε, με απώτερο στόχο να αλλάξουμε τις ζωές των ανθρώπων προς το καλύτερο, μέσω της τεχνολογίας – κάτι που μπορεί να επεκταθεί σε πολλούς άλλους τομείς πχ. στην αντιμετώπιση κάποιων ασθενειών. Πολλά θα γίνονται pro bono, όπως όλη η καμπάνια που έχουμε κάνει ως τώρα, αλλά αυτό δεν είναι αναγκαστικό… Ένα μέρος σίγουρα θα παραμείνει έτσι, όμως υπάρχουν διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης: μπορεί να προέλθει από funds, ιδρύματα, δράσεις ΕΚΕ, αλλά και ΜΚΟ, αν έχουν εξασφαλίσει από κάπου αλλού πόρους. «Το κινητό έχει ήδη αλλάξει τον κόσμο – είναι σαφές, πια… έχει «συμπυκνώσει» στο ίδιο περίβλημα πολλές άλλες ως τώρα ξεχωριστές συσκευές, είναι ένα πολυεργαλείο. Δεν είναι σπουδαίο πράγμα να μπορείς να βρεις κάθε άτομο στον κόσμο, μέσω ενός μοναδικού αριθμού κινητού; Σ’ αυτή τη νέα εποχή, εμείς έχουμε να κομίσουμε την καινοτομία, τη συνεχή ανάπτυξη, την προσπάθεια να είμαστε πάντα στην αιχμή της τεχνολογίας. Είμαστε εταιρία τεχνολογίας (κάνουμε, βεβαίως, marketing και data monetization, αλλά κυρίως αναπτύσσουμε τη δική μας τεχνολογία, όπως πχ. για τις τηλεπικοινωνιακές εταιρίες) και θέλουμε να αλλάξουμε τις ζωές των ανθρώπων. Έχουν αλλάξει κι οι εποχές – αν δεις τους millennials, ψάχνουν για βαθύτερα νοήματα και στόχους, υπάρχει πια ευαισθητοποίηση, ένα ολόκληρο κίνημα που πρέπει να αξιοποιηθεί.

«Για μένα προσωπικά, η προστασία του πλανήτη είναι κάτι που το έχω στην καρδιά μου, επειδή μπορούμε να συμβάλουμε όλοι μας, ώστε ο κόσμος μας να γίνει καλύτερος, για το καλό του συνόλου. Καλή και ωραία η διαφήμιση, το mobile advertising και η οικονομική αξιοποίησή του, εκεί είναι το μέλλον, όμως από την άλλη πρέπει πρώτα να εξασφαλίσουμε ότι θα υπάρχει μέλλον!»