50.000 σύνεδροι, περίπου 1.000.000 online επισκέπτες, 3.500 ομιλητές, 2.500 παράλληλες συνεδρίες και το Σαν Φρανσίσκο με «κόκκινη πλατεία» - όχι λόγω αλλαγής πολιτικού καθεστώτος, αλλά λόγω των χρωμάτων του λογοτύπου της Oracle - για εφτά ημέρες, όσο δηλαδή διήρκεσε το Oracle OpenWorld 2012, ένα από τα μεγαλύτερα συνέδρια τεχνολογίας του κόσμου.

Το φετινό Oracle OpenWorld 2012 πέρα από τα μεγέθη και τις δεκάδες ανακοινώσεις, απέδειξε σε όλους, τι μπορεί να συμβεί όταν μία εταιρεία οραματίζεται, ξεκινώντας από εκείνη την ίδια, και φτάνοντας στους πελάτες και συνεργάτες της. Η Oracle έχει καταφέρει, δουλεύοντας και επενδύοντας συστηματικά, τα τελευταία 10 χρόνια, σε R&D και καινοτομία, να ανατρέψει τον τρόπο με τον οποίο βλέπαμε το ΙΤ. Στόχος; Να περάσει η ίδια, αλλά και οι πελάτες της από την εποχή της απλής ενοποίησης συστημάτων στην πραγματική εποχή της Πληροφορίας.

Και, σύμφωνα με τη Safra Catz, Co-President της Oracle, βρισκόμαστε μόνο στην αρχή του Information Age, αφού μόλις τώρα ξεκινάμε – μέσα από τα engineered συστήματα, στα οποία η Oracle έχει επενδύσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια – να ξεφεύγουμε από τις λογικές που κρατούσαν τις επιχειρήσεις δέσμιες των μεγάλων προϋπολογισμών ενοποίησης και συντήρησης των συστημάτων και να κινούμαστε προς προϋπολογισμούς που επιτρέπουν την αξιοποίηση των ανθρώπινων, υλικών και χρηματικών πόρων σε στρατηγικούς πλέον στόχους.

Τις τέσσερις σημαντικότερες ανακοινώσεις του συνεδρίου έκανε ο Larry Ellison, CEO της Oracle Corporation, στην καθιερωμένη εναρκτήρια ομιλία του, αφού πρώτα μάς «άνοιξε την όρεξη» για το τι θα περιμένουμε να δούμε την επόμενη χρονιά από τη συνεργασία της Oracle με τη Fujitsu στον τομέα των μικροεπεξεργαστών για τους SPARC servers. Η μεταφορά στοιχείων του λογισμικού στο πυρίτιο, ώστε οι νέας γενιάς μικροεπεξεργαστές να έχουν εξαιρετική απόδοση και να τρέχουν ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο μικροεπεξεργαστή τη βάση δεδομένων της Oracle, είναι το νέο στοίχημα της Oracle! Σε αναμονή λοιπόν…

Infrastructure as a Service
Το Cloud Computing ήταν το επίκεντρο της ομιλίας του Ellison, αλλά και του φετινού OpenWorld. Για την Oracle η προσπάθεια να χτίσει τις εφαρμογές και την πλατφόρμα της, ώστε να είναι διαθέσιμες ως υπηρεσία, ξεκίνησε το 2004. Το 2011 διέθετε πλέον και τα δύο, αλλά ταυτόχρονα λάμβανε και το μήνυμα από τους πελάτες της που χρησιμοποιούσαν τις λύσεις της SaaS και PaaS ότι πρέπει να «τρέξουν» και κάποιες custom εφαρμογές, καθώς και να μετακινήσουν κάποιες από τις υπάρχουσες εφαρμογές τους στο cloud. «Ο μόνος τρόπος να υποστηρίξουμε τις ανάγκες τους είναι να τους προσφέρουμε και υπηρεσίες Infrastructure as a Service.

Η υποδομή, όμως, δεν είναι η συμβατική υποδομή. Είναι λειτουργικά συστήματα, virtualization, υπολογιστικές και αποθηκευτικές υπηρεσίες ενσωματωμένα στα ταχύτερα, πιο αξιόπιστα και πιο ασφαλή μηχανήματα στον κόσμο, τα engineered συστήματα Oracle Exadata, Oracle Exalogic, Oracle Exalytics και Oracle SuperClusters, όλα με σύγχρονα Infiniband δίκτυα» ανακοίνωσε ο Ellison. Δεν παράλειψε να τονίσει ότι με το Oracle Cloud ο παγκόσμιος τεχνολογικός κολοσσός προσθέτει μια νέα σειρά λύσεων και ότι οι πελάτες, προκειμένου να αγκαλιάσουν πραγματικά το cloud, πρέπει να αξιοποιήσουν όλο το πακέτο των υπηρεσιών και των τριών επιπέδων.

Oracle Private Cloud
H ανάγκη που αναδύθηκε, κυρίως από τον τραπεζικό τομέα, να βρίσκονται τα δεδομένα πίσω από το firewall του πελάτη αλλά στο cloud οδήγησε στη δεύτερη σημαντική ανακοίνωση, το Oracle Private Cloud. Οι ίδιες ακριβώς cloud υπηρεσίες που δίνονται όταν τα δεδομένα βρίσκονται στο datacenter της Oracle στην Αμερική, η διαχείριση, η αναβάθμιση της υποδομής, της πλατφόρμας και των εφαρμογών δίνονται και μέσω του Oracle Private Cloud με μηνιαία χρέωση σε όσους χρειάζονται τα δεδομένα πίσω από δικό τους firewall. “Οι πελάτες μπορούν να κάνουν τα πάντα πάνω σε hardware και λογισμικό που διαχειρίζεται η Oracle. Και φυσικά, ο σεβασμός στα πρότυπα, στην ασφάλεια, την επεκτασιμότητα και την αξιοπιστία αφορούν και στις cloud υπηρεσίες μας ” ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ellison.

Βάση δεδομένων: Ματιές στο μέλλον
Ο Larry Ellison παρουσίασε, επίσης, τη νέα έκδοση της βάσης δεδομένων της Oracle την Oracle Database 12c. Η πρώτη multitenant βάση δεδομένων στον κόσμο, βρισκόταν σε ανάπτυξη σχεδόν πέντε χρόνια, και φυσικά το «c» αφορά στο cloud. Πρόκειται για μια νέα αρχιτεκτονική βάσης δεδομένων και την έννοια της βάσης δεδομένων-δοχείου με μία μνήμη, ένα πακέτο λειτουργικών διαδικασιών, αλλά με δυνατότητα σύνδεσης πολλών ιδιωτικών βάσεων δεδομένων πάνω σε αυτό το «δοχείο». Τα πάντα με ασφάλεια και ιδιωτικότητα.

Ετσι, η «συγκατοίκηση» των δεδομένων μεταφέρεται από το επίπεδο των εφαρμογών στην υποδομή, μειώνοντας την ανάγκη για hardware, ξεχωριστές εφαρμογές, κ.λπ. Πρόκειται για μια λύση πέντε φορές πιο επεκτάσιμη και με δέκα φορές λιγότερη ανάγκη σε hardware. «Τα δεδομένα κάθε πελάτη είναι ασφαλή σε μια ξεχωριστή, ιδιωτική βάση δεδομένων» εξήγησε ο Ellison, τονίζοντας ότι όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας της βάσης, όπως το auditing και το reduction, και όλα τα εργαλεία (business intelligence, reporting, κ.ά) λειτουργούν κανονικά, κάτι που δεν ισχύει στην περίπτωση που το Multitenancy βρίσκεται στο επίπεδο των εφαρμογών.

Oracle Exadata X3 Database In-Memory Machine
Το Oracle Exadata X3 Database In-Memory Machine αποτελεί το hardware-θεμέλιο του Oracle Cloud. Εχει σχεδιαστεί για να αποθηκεύει όλες τις βάσεις δεδομένων του πελάτη στη μνήμη του. Ενα Rack του X3 έχει 26 terabytes DRAM και μνήμης Flash! «Οι δίσκοι είναι πλέον ξεπερασμένοι! Δε θα χρειαστείτε ποτέ τους δίσκους σας, αφού όλα είναι στη μνήμη» τόνισε ο Ellison. Τα Exadata X3 και Exalogic βρίσκονται πίσω από το Oracle Private Cloud και παρά τις βελτιώσεις στη μνήμη και στην ταχύτητα, το Exadata X3 παραμένει στην ίδια τιμή είναι ταχύτερο και φθηνότερο από τα αντίστοιχα μηχανήματα του ανταγωνισμού. Το Exadata X3-2 Eighth Rack είναι η οικονομικότερη έκδοση του συστήματος, η οποία είναι ταχύτερη από τον ανταγωνισμό και παραμένει οικονομικά προσιτή, με λιγότερα από 150.000 ευρώ.

Εφαρμογές και τεχνολογία στο σύννεφο
«Η αποστολή μας είναι ξεκάθαρη: να προσφέρουμε κορυφαία επιχειρηματική τεχνολογία, βάσεις δεδομένων, middleware και επιχειρηματικές εφαρμογές σε κάθε πελάτη, κάθε χρήστη και κάθε συνεργάτη σε οποιοδήποτε μέρος το πλανήτη μέσω ενός browser» διακήρυξε ο Thomas Kurian, executive vice president, Product Development της εταιρείας. Ο ίδιος εξήγησε πως το Oracle Cloud περιλαμβάνει υπηρεσίες πλατφόρμας, εφαρμογών και social services, οι οποίες εδράζονται σε μια κοινή δέσμη υπηρεσιών υποδομής.

Τα Oracle Exadata Database Machine και Oracle Exalogic Elastic Cloud διασφαλίζουν την ταυτότητα του διαχειριστή καθώς κι ένα σετ υπηρεσιών που οι developers μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να «χτίσουν» εφαρμογές, όπως in-memory cache, queues και messaging.
Τα Oracle Cloud Platform Services περιλαμβάνουν υπηρεσίες mobile, collaboration, analytics και Web, ενώ με τις υπηρεσίες Oracle Database Cloud και Oracle Java Cloud οι πελάτες έχουν πρόσβαση στην κορυφαία βάση δεδομένων του κλάδου καθώς και στον Java EE application server. «Ολες οι υπηρεσίες είναι διαθέσιμες σε παγκόσμιο επίπεδο άμεσα» κατέληξε.


Cloud social services και Εφαρμογές
Τα πλήρη πακέτα Oracle Cloud εφαρμογών για ERP, CRM και HCM, βασιζόμενες σε πρότυπα, είναι τώρα ενοποιημένες με τα Oracle Cloud Social Services και επιτρέπουν στους οργανισμούς να μεταμορφώσουν τις εταιρικές επιχειρηματικές διαδικασίες και συστήματα, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες των social services. «Τα Oracle Cloud Social Services περιλαμβάνουν υπηρεσίες κοινωνικού δικτύου, δεδομένων και marketing, υπηρεσίες engagement, καθώς και “έξυπνες” υπηρεσίες» τόνισε ο Thomas Kurian, ο οποίος παρουσίασε κι ένα δείγμα των επτά νέων Oracle Cloud services (Planning and Budgeting, Financial Reporting, Data and Insight, Social Sites, Developer, Storage και Messaging). Το μοντέλο των χρεώσεων είναι απλό. Οι πελάτες έχουν την επιλογή είτε να εγγραφούν σε μηνιαία βάση, είτε να υπογράψουν μεγαλύτερης διάρκειας συμβόλαια. Η υιοθέτηση του Oracle Cloud αυξάνεται ραγδαία με περισσότερους από 10.000 πελάτες και περισσότερους από 25 εκατ. χρήστες σε παγκόσμιο επίπεδο να βασίζονται σε αυτές τις υπηρεσίες καθημερινά.

Fusion Middleware: Μεγιστοποιώντας τις τεχνολογικές δυνατότητες
Σε ένα session που τα είχε όλα, ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις και ζωντανές προϊοντικές επιδείξεις, o Hasan Rizvi, Oracle Εxecutive Vice President Product Development Oracle Fusion Middleware & Java, «ξενάγησε» το πολυπληθές ακροατήριο στο πώς το middleware της Oracle μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες να διερευνήσουν, αλλά και να μεγιστοποιήσουν τις υπάρχουσες τεχνολογικές επενδύσεις με τις ίδιες τεχνολογίες πάνω στις οποίες χτίστηκαν οι Oracle Fusion εφαρμογές. «Ξεκινήστε με οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζετε και προχωρήστε παραπέρα» είπε χαρακτηριστικά ο Rizvi, τονίζοντας το εύρος των τεχνολογιών. Επικεντρώθηκε στο πώς η πλατφόρμα επιτρέπει στους πελάτες να διαχειριστούν επιτυχώς τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές προκλήσεις, όπως τη μετάβαση στο cloud και στο mobile, ώστε να προσεγγίσουν τους social πελάτες και να διαχειριστούν μεγάλους όγκους δεδομένων. Και όλα αυτά διατηρώντας την απαιτούμενη ασφάλεια σε επίπεδο συσκευής.

Αρκετές φορές στη διάρκεια της παρουσίασης, ο Rizvi προσκάλεσε στη σκηνή ορισμένους από τους νικητές των Fusion Middleware Innovation Awards. Εκπρόσωποι των Nike, Los Angeles Department of Water and Power και Nintendo of America μίλησαν για το πώς οι τεχνολογίες middleware της Oracle τους επέτρεψαν να ανταποκριθούν με επιτυχία στις νέες επιχειρηματικές απαιτήσεις και ευκαιρίες. Τέλος, ο Rizvi, παρουσίασε το νέο Oracle Exalogic Elastic Cloud X3-2, ένα σύστημα που έχει σχεδιαστεί για να βοηθάει τους πελάτες να διαχειρίζονται τον πιο σύνθετο και απαιτητικό όγκο εργασίας, με ελαστική επεκτασιμότητα, υψηλή διαθεσιμότητα και χαμηλότερο συνολικό κόστος κτήσης.

Ελληνική πρωτιά στην καινοτομία
Με τα Oracle PartnerNetwork Specialized Global Awards και τα 2012 Oracle Fusion Middleware Innovation Awards, η Oracle αναγνώρισε συνεργάτες που επιδεικνύουν αφοσίωση στο να καινοτομούν και να προσφέρουν εξειδικευμένες λύσεις και υπηρεσίες που εδράζονται σε λογισμικό και hardware της Oracle, αλλά και πελάτες που επενδύουν και αξιοποιούν με σημαντικά επιχειρηματικά οφέλη τις καινοτόμες λύσεις της Oracle και των συνεργατών της. Μεταξύ των νικητών – και συγκεκριμένα στην κατηγορία Oracle Application Development Framework and Oracle Fusion Development – βρέθηκαν η PCS, Gold Partner της Oracle και η Marfin Egnatia Bank, μέλος του Ομίλου της Λαϊκής Τράπεζας για την υλοποίηση της πλατφόρμας PCS Wealth Management η οποία έχει βασιστεί στη λύση Oracle ADF.

Social Relationship Management
Ο Larry Ellison, CEO της Oracle, παρουσίασε και την πλατφόρμα Oracle Social Relationship Management (SRM), η οποία αποτελείται από τα Social Network, Social Data Insight, Social Engagement & Monitoring και Social Marketing. Πρόκειται για την πληρέστερη και ευρύτερη εταιρική κοινωνική πλατφόρμα για το cloud σήμερα. Επιτρέπει στους οργανισμούς να ακούνε, να δεσμεύουν, να δημιουργούν, να προβάλουν και να αναλύουν διαδραστικές ενέργειες σε πολλαπλές social πλατφόρμες, σε πραγματικό χρόνο, προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο μια ολιστική θέαση του καταναλωτή. Οι εφαρμογές SaaS της Oracle ενοποιούνται με την πλατφόρμα SRM για την αξιοποίηση των social δικτύων και δεδομένων. Ετσι, οι οργανισμοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα social media για να μεταμορφώσουν τις επιχειρηματικές διαδικασίες και συστήματα. Επιπλέον, η πλατφόρμα Oracle Social Relationship Management είναι ενοποιημένη με τις Oracle Platform Services, συμπεριλαμβανομένων των Oracle Java Cloud Service και Oracle Database Cloud Service, δίνοντας στις ομάδες του marketing ένα πραγματικό πλεονέκτημα ενοποίησης των social media με τις εταιρικές τους σελίδες, τις landing pages και τα διαθέσιμα εργαλεία του marketing.

Το HR «πετά» στα σύννεφα
Την αρχή έκαναν εταιρείες όπως οι Principal Financial Group και Elizabeth Arden που ήδη χρησιμοποιούν το Oracle HCM Cloud Service για να διαχειριστούν την παγκόσμια ανάπτυξη και να παρέχουν σε χιλιάδες εργαζόμενους, ακριβείς και αξιόπιστες λύσεις. Τους ακολούθησαν περισσότεροι από 25 από τους 100 πελάτες που έχουν επιλέξει το Oracle Fusion Human Capital Management και το «τρέχουν» ήδη ζωντανά. Μεταξύ αυτών των εταιρειών συγκαταλέγονται οι: Ardent Leisure, Peach Aviation, Toshiba Medical Systems και Zillow. Με αυτές τις εταιρείες η Oracle αποκτά μια ηγετική θέση στη μετάβαση των HCM πελατών στο σύννεφο.Και αυτό μόνο τυχαίο δεν μπορεί να θεωρηθεί, καθώς το Oracle HCM Cloud Service αποτελεί ένα παγκοσμίου εμβέλειας κορυφαίο πακέτο διαχείρισης ανθρώπινου κεφαλαίου.

Με την ικανοποίηση του χρήστη ως βασικό γνώμονα σχεδιασμού, το Oracle Fusion HCM επιτρέπει τη γρήγορη εφαρμογή σημαντικών επιχειρηματικών λύσεων σε τμήματα HR, με καλύτερη συμμόρφωση στο κανονιστικό πλαίσιο και αποτελέσματα στις επιχειρηματικές δραστηριότητες. Ως μέρος του Oracle Cloud, το Oracle HCM Cloud Service προσφέρει στους πελάτες τα πλεονεκτήματα ενός SaaS χωρίς τους περιορισμούς των niche λύσεων. Προσφέρει τη δύναμη του Oracle HCM Cloud Service με ένα μοντέλο τιμολόγησης συνδρομής, χωρίς να χρειάζεται κάποιος να αγοράσει hardware ή να υποστηρίξει λογισμικό.

Solaris 11.1 – H υποδομή για το cloud
O John Fowler, Executive Vice President Systems, μιλώντας για την υποδομή ως υπηρεσία, έκανε άλλη μια σημαντική ανακοίνωση. Το Oracle Solaris 11 είναι το πρώτο λειτουργικό σύστημα για περιβάλλον cloud που επιτρέπει στους πελάτες να δημιουργούν μεγάλης κλίμακας περιβάλλοντα cloud εταιρικών προδιαγραφών, σε υλοποιήσεις IaaS, PaaSκαι SaaS, σε μια μεγάλη γκάμα από servers SPARC και x86 και ενοποιημένα συστήματα. Το Oracle Solaris 11.1 προσφέρει μοναδική υποστήριξη στην Oracle Database, διευρύνει τις δυνατότητες της υποδομής cloud και προσφέρει νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας και συμμόρφωσης για εγκατάσταση εταιρικών εφαρμογών.

Οι πελάτες θα είναι σε θέση εύκολα και γρήγορα να αναβαθμίσουν το Oracle Solaris 11.1 χρησιμοποιώντας το εργαλείο αναβάθμισης που είναι διαθέσιμο στο Oracle Solaris 11. «Το Oracle Solaris 11 αποτελεί το καλύτερο UNIX λειτουργικό σύστημα για να τρέξουν εφαρμογές Oracle, να αναπτυχθεί κρίσιμη υποδομή cloud και να προστατευτούν οι επενδύσεις των πελατών. Η ομάδα σχεδιασμού του Oracle Solaris δούλεψε πολύ στενά με την ομάδα σχεδιασμού της Oracle Database ώστε να παραδώσουν μοναδική αξία, την οποία οι πελάτες απολαμβάνουν από τις λύσεις της Oracle. Τα Oracle Solaris 11, Oracle’s SPARC T4 servers, Oracle Exadata Database Machine, Oracle Exalogic Elastic Cloud και Oracle SPARC SuperCluster T4-4 προσφέρουν στους πελάτες τις καλύτερες λύσεις για την κρίσιμη και σημαντική υποδομή cloud».

ΗΕC: Ο ρόλος του CIO σήμερα & αύριο
Οι Hans van Deuren και Peter Jongkind της εταιρείας συμβούλων HEC προσφέρουν υπηρεσίες ITC και managementστο δημόσιο τομέα και μίλησαν στο Netweek για το συνέδριο, αλλά και το ρόλο του CIO στις σύγχρονες και μελλοντικές επιχειρήσεις.«Αυτό που μας φάνηκε ιδιαίτερα ενδιαφέρον στο φετινό συνέδριο ήταν η επικέντρωση στη βάση δεδομένων. Ηταν μια ευχάριστη “αλλαγή” καθώς τα προηγούμενα χρόνια η θεματολογία, κατά κύριο λόγο, αναφερόταν σε εφαρμογές. Αυτό που θα παίρναμε μαζί μας από τη φετινή εκδήλωση σχετίζεται με αυτό που κάνουμε και είναι λίγο μπερδεμένο. Καθώς ασχολούμαστε με την επιχειρηματική πλευρά των φορολογικών συστημάτων, η τεχνική πλευρά είναι λιγότερο ενδιαφέρουσα.

Οπότε θα «κρατήσουμε» ό,τι αφορά στην επιχειρηματική εφαρμογή της πληροφορικής. Εχουμε μάθει, εργαζόμενοι σε διαφορετικές χώρες, ότι το IT είναι σημαντικό, αλλά αν δεν αναμορφώσει κάποιος πρώτα τα επιχειρηματικά προϊόντα και υπηρεσίες του, σχεδόν κάθε προσπάθεια σε επίπεδο διακυβέρνησης είναι ανούσια. Το ΙΤ είναι μόνο ένα μέρος της λύσης και σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί τη μοναδική λύση.Ο ρόλος του CIO είναι φυσικά σημαντικός αλλά είναι μόνο ένα μέρος της στρατηγικής των κυβερνητικών οργανισμών. Αυτό που παρατηρεί κανείς, ιδιαίτερα στους κυβερνητικούς οργανισμούς, είναι ότι ο ρόλος του CIO δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως ακόμα.

Ιδιαίτερα σε χώρες της Αφρικής και της Ασίας. Γι’ αυτό όταν δεν υπάρχει ένας Διευθυντής Πληροφορικής πλήρως καταρτισμένος στο αντικείμενό του, παρουσιάζονται σοβαρά προβλήματα υποδομής. Στο μέλλον δε βλέπουμε να διαφοροποιείται ο ρόλος του.Το σημαντικό, για να κάνει σωστά τη δουλειά του, είναι να έχει ουσιαστικές και πρακτικές γνώσεις πληροφορικής, αλλά και της επιχειρηματικής πλευράς των διαδικασιών. Το τελευταίο είναι ίσως και το πιο καθοριστικό, και διαχωρίζει τον «παραδοσιακό» Διευθυντή Πληροφορικής από εκείνον ο οποίος πρέπει να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις του μέλλοντος. Ο ρόλος του ΙΤ είναι πάντοτε υποστηρικτικός των λειτουργιών μιας επιχείρησης. Πάντως, το ζητούμενο παραμένει το ίδιο: πώς μπορεί ένας CIO να γνωρίζει τις επιχειρηματικές ανάγκες και να μεταφράζει τις απαιτήσεις του οργανισμού σε έργα.»