Ο Δημήτρης Παντελάτος, Γενικός Διευθυντής της Zetes Netwave Α.Ε., ανοίγει τα χαρτιά του στο netweek, αναλύει τη στρατηγική της εταιρείας του και περιγράφει τον τρόπο σύνδεσης του ψηφιακού με τον φυσικό κόσμο μέσα από τα προϊόντα και τις λύσεις της Zetes.

netweek: H Zetes συμπληρώνει φέτος 30 χρόνια δραστηριοποίησης στη διεθνή αγορά. Ποιοι είναι οι κύριοι άξονες της στρατηγικής της και πώς σκοπεύει να κινηθεί στην αγορά σήμερα;

Δημήτρης Παντελάτος: Η Zetes (Euronext Brussels: ZTS) είναι μια κορυφαία ευρωπαϊκή εταιρεία ολοκληρωμένων συστημάτων και παροχής καινοτόμων λύσεων και υπηρεσιών Πληροφορικής, με τζίρο πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ενώ απασχολεί περισσότερους από 1.100 εργαζόμενους, με ιδιαίτερη εξειδίκευση στον τομέα της αυτόματης ταυτοποίησης αντικειμένων και προσώπων. Με παρουσία σε 16 χώρες της Ευρώπης, αλλά και ένα δίκτυο γραφείων σε Μέση Ανατολή και Αφρική, η Zetes αποτελεί μια εταιρεία που επεκτείνεται συνεχώς, ακολουθώντας, κυρίως, την τακτική των εξαγορών. Από την ίδρυσή της το 1984, η Zetes διατηρεί τα σκήπτρα της καινοτόμου ανάπτυξης στους τομείς της βελτιστοποίησης διαδικασιών της εφοδιαστικής αλυσίδας και της ταυτοποίησης ατόμων.

Στην Ελλάδα, η Zetes Netwave Α.Ε.αποτελεί συνέχεια της εταιρείας Netwave Α.Ε., μετά την εξαγορά της από τον πολυεθνικό Όμιλο το 2010, με πάνω από 20 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά στο χώρο του Auto ID και με πάνω από 500 επιχειρήσεις στο πελατολόγιό της. Οι παρεχόμενες λύσεις και υπηρεσίες της Zetes στοχεύουν να συνδέσουν τον φυσικό με τον ψηφιακό κόσμο. Κάνοντας έξυπνη χρήση της τεχνολογίας, αλλά και εφαρμόζοντας σύγχρονες μεθοδολογίες, τόσο στην υλοποίηση όσο και στην υποστήριξη των συστημάτων, εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα σε όλο τον κύκλο ζωής ενός έργου. Η εταιρεία εξειδικεύεται σε δύο κύριους άξονες δράσης:

a) Στις λύσεις αλυσίδας εφοδιασμού – Zetes Collaborative Supply Chain Solutions (Goods ID) – που αυξάνουν εμφανώς την αποδοτικότητα και μειώνουν το κόστος σε όλο το εύρος της αλυσίδας εφοδιασμού. Η Zetes, διαθέτοντας μοναδική τεχνογνωσία στην έρευνα & ανάπτυξη και αξιοποιώντας σύγχρονες μεθόδους και γλώσσες προγραμματισμού,έχει υλοποιήσει πληθώρα σύνθετων έργων μεγάλης κλίμακας για την κάλυψη των ιδιαίτερων αναγκών των πελατών της που δραστηριοποιούνται σε όλους σχεδόν τους τομείς της οικονομίας. Παράλληλα, με τις λύσεις μας βοηθούνται να τηρούν τους αυστηρότερους κανονισμούς όσον αφορά την ιχνηλασιμότητα αγαθών (track & trace) και

b) Στις λύσεις ταυτοποίησης προσώπων (People ID), που βοηθούν κυβερνήσεις και δημόσια ιδρύματα να προστατεύουν τα συμφέροντα των πολιτών και των ατόμων μέσω εγγράφων ασφαλούς ταυτοποίησης (Zetes e-ID, Zetes Pass), εκλογικών καταλόγων, εθνικών μητρώων κλπ.

Συνεπώς, με τις καθετοποιημένες λύσεις σε κάθε τομέα και ιδιαίτερα σ’ αυτόν της εφοδιαστικής αλυσίδας, η Zetes αποτελεί σήμερα στην ελληνική αγορά τον μεγαλύτερο integrator στο συγκεκριμένο χώρο, διαθέτοντας, σε αντίθεση με άλλους integrators από το χώρο της Πληροφορικής, δικά της προϊόντα. Το λογισμικό, αναπτύσσεται στα κέντρα εφαρμογών αλυσίδας εφοδιασμού της Zetes κεντρικά, μαζί με ένα υπόστρωμα από τοπικές και εταιρικές υπηρεσίες, οργάνωση από την οποία οι πελάτες μας επωφελούνται με δύο τρόπους: αφενός με την παροχή υποστήριξης, επισκευής και συντήρησης σε τοπικό επίπεδο και αφετέρου με την έρευνα, ανάπτυξη και καινοτομία για τις λύσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Διαθέτουμε, άλλωστε, τη δική μας πλατφόρμα ανάπτυξης – την MCL, που αποτελεί μια εξειδικευμένη, προηγμένης τεχνολογίας, πλατφόρμα, πάνω στην οποία αναπτύσσονται όλες οι εφαρμογές της Zetes. Από εκεί και πέρα υπάρχει η σουίτα των εφαρμογών, ανά φάση της εφοδιαστικής αλυσίδας – π.χ. παραγωγή, αποθήκευση (κυρίως στο εκτελεστικό κομμάτι – Logistics Execution – και όχι για τη διαχείριση), συσκευασία, παράδοση και παράδοση με απόδειξη (Proof of Delivery), διανομή των αγαθών στα σημεία παράδοσής τους (DSD) και, εν τέλει, στο retail όπου διαθέτουμε τις εφαρμογές για την παρακολούθηση του καταστήματος (όπου και ολοκληρώνεται ο κύκλος της εφοδιαστικής αλυσίδας).

netweek: Σχετικά πρόσφατα αναλάβατε το ρόλο του General Manager στην ZetesNetwave. Ποια είναι η στρατηγική που έχετε αποφασίσει να ακολουθήσετε;

Δημήτρης Παντελάτος: Εντάχθηκα στο δυναμικό της ελληνικής Zetes από τον Μάρτιο του 2013 και ανέλαβα τα καθήκοντα του Γενικού Διευθυντή τον Ιούλιο του 2013. Από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων μου βασικός στόχος ήταν η ενσωμάτωσή μας στην κουλτούρα του ομίλου. Έτσι, ήταν απαραίτητη μια στοιχειώδης αναδιοργάνωση προκειμένου να ευθυγραμμιστούμε με τους συγκεκριμένους στόχους της εταιρείας και, βεβαίως, το βασικότερο όλων, ήταν η εξωστρέφεια της εταιρείας.

Να δημιουργήσουμε μια εξωστρέφεια, να έχουμε μια έντονη παρουσία στην ελληνική αγορά, να την ενημερώσουμε για τις υπηρεσίες που παρέχουμε (γιατί πάντα χρειάζεται αυτό) και να μιλήσουμε από κοντά με όλους αυτούς τους επαγγελματίες του χώρου, ώστε να κατανοήσουν τι ακριβώς προσφέρουμε. Πιστεύουμε ότι η καινοτομία μας βρίσκεται στον τρόπο που τους παρέχουμε τις υπηρεσίες μας και θέλουμε να εφαρμόσουμε αυτή τη φιλοσοφία στην ελληνική αγορά, ξεπερνώντας τις δυσκολίες που υπάρχουν. Ελπίζουμε ότι σταδιακά, αλλά σταθερά, αυτό θα συμβεί και θα κερδίσουμε τη θέση που μας αξίζει στη χώρα μας, όπως έχουμε πετύχει ήδη πανευρωπαϊκά.


netweek: Όσον αφορά την ελληνική αγορά ειδικότερα, ποιοι είναι οι στόχοι και η στρατηγική σας;

Δημήτρης Παντελάτος: Όπως σας είπα, η εταιρεία στην Ελλάδα πέρασε από μια μεταβατική φάση, η οποία είχε κύριο στόχο να υπάρξει μια αναγνωρισιμότητα στο ποια είναι η Zetes και τι κάνει. Σήμερα, πέρα από τις αγορές της εφοδιαστικής αλυσίδας, όπου παρέχουμε ολοκληρωμένες λύσεις, στρατηγική μας είναι να ενδυναμώσουμε την παρουσία μας στην ελληνική αγορά και να κατανοήσει αυτή η αγορά το μοντέλο, το οποίο εξυπηρετούμε και παρέχουμε στους πελάτες μας. Η νέα φιλοσοφία που θέλουμε να περάσουμε στο χώρο μας είναι η παροχή των υπηρεσιών μας “Αs a service” (SaaS, PaaS και IaaS), ένα πακέτο υπηρεσιών που αποτελεί και τη βασική πρότασή μας για την ελληνική αγορά. Επαναλαμβάνω ότι πρώτο μέλημά μας, όσον αφορά τη στρατηγική μας, είναι να διευρύνουμε την αναγνωρισιμότητα στην ελληνική αγορά. Επιπλέον, θέλουμε να δούμε την αγορά οριζόντια, προκειμένου να μάθει η συγκεκριμένη αγορά τι λύσεις προσφέρουμε για την εφοδιαστική αλυσίδα στο σύνολό της.

netweek: Η Ζetes αναπτύσσει μόνο λύσεις λογισμικού ή προσφέρει στους πελάτες της και δικές της συσκευές;

Δημήτρης Παντελάτος: Βασικά προσφέρουμε λύσεις λογισμικού για την εφοδιαστική αλυσίδα, εκτός από κάποια εξειδικευμένα πράγματα, τα οποία παράγουμε εμείς, όπως στον τομέα δραστηριοποίησης που σχετίζεται με την ταυτοποίηση ανθρώπων. Σε αυτή την περίπτωση παράγουμε οι ίδιοι τις βιομετρικές συσκευές αναγνώρισης ανθρώπων, όπως και τις smart cards για την κατασκευή ταυτοτήτων. Όσον αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα, συνεργαζόμαστε με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στο χώρο του mobility,όπως είναι οι Honeywell, Motorola, Data Logic κ.λπ., ήτοι με κατασκευαστές που παράγουν προϊόντα, τα οποία εμείς ενσωματώνουμε στις λύσεις μας, παρέχοντας στους πελάτες μας μια πλήρη και ολοκληρωμένη λύση.

netweek: Οι λύσεις σας αφορούν μόνο το cloud ή παρέχετε και μεμονωμένες λύσεις εκτός «σύννεφου»;

Δημήτρης Παντελάτος: Φυσικά, υποστηρίζουμε και τη δυνατότητα της αυτόνομης λειτουργίας. Ένας πελάτης μας δεν είναι υποχρεωτικό να ενταχθεί στη φιλοσοφία του cloud που έχουμε επιλέξει να ακολουθήσουμε. Μπορούμε να του παραδώσουμε το έργο σαν ένα project (με αρχή, μέση και τέλος), αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο να εκμεταλλευτεί όποτε θελήσει το cloud.

netweek: Πόσο σημαντικό είναι για εσάς το R&D;

Δημήτρης Παντελάτος: H Zetes έχει αποδείξει ότι, με τα τμήματα R&D που διαθέτει σε διάφορες χώρες, έχει εισαγάγει στην αγορά της εφοδιαστικής αλυσίδας καινοτόμες λύσεις. Για παράδειγμα, η τεχνολογία φωνής, η οποία αποτελεί προϊόν της Zetes πάνω στην πλατφόρμα MCL και στην οποία έχει γίνει μια σοβαρή επένδυση, μας δίνει τη δυνατότητα να διαθέτουμε τεχνολογία αιχμής στην κατηγορία του Voice Picking (με το MCL Voice). Aκόμη, διαθέτουμε τμήμα που διεξάγει έρευνα σε διάφορες τεχνολογίες, όπως είναι το Image ID.

Επιπρόσθετα, η Zetes διαθέτει τμήμα RFID, το οποίο έχει επενδύσει και αναπτύσσει τεχνολογίες που στηρίζονται στη ομώνυμη τεχνολογία, ενώ έχουμε αναπτύξει εργαλεία που αξιοποιούν την τεχνολογία Volumetrics, πολύ χρήσιμη για τις λύσεις Proof of Delivery που προσφέρουμε για την αγορά Transport & Logistics. Είναι γνωστό, για παράδειγμα, ότι οι εταιρείες που παρέχουν ταχυδρομικές υπηρεσίες, προσπαθούν, λόγω του ανταγωνισμού, να βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους και να προσθέσουν περαιτέρω υπηρεσίες (όπως είναι οι οικονομικές συναλλαγές) στον πελάτη τους. Με την ομπρέλα προϊόντων της Zetes, προσεγγίζουμε τον πελάτη από πολλές διαφορετικές οπτικές γωνίες, καλύπτοντάς τον απόλυτα.

netweek: Θα μπορούσατε να μας πείτε λίγα περισσότερα πράγματα για τον τρόπο λειτουργίας των τμημάτων R&D που διαθέτει η Zetes;

Δημήτρης Παντελάτος: Όλα τα σχήματα της Zetes ανά την Ευρώπη διαθέτουν τμήμα R&D. Μέσα από ένα σύστημα matrix συνδέονται όλα τα επιμέρους τμήματα ανάπτυξης τεχνολογιών και προϊόντων της εταιρείας, με το κάθε τμήμα να συνεισφέρει σε αυτό, είτε με νέες ιδέες, είτε με νέα προϊόντα. Για παράδειγμα, μπορεί να αναπτυχθεί κάτι για να καλύψει τις ανάγκες σε μια χώρα και να ενσωματωθεί σε ένα από τα προϊόντα της Zetes ή το αντίστροφο.

Όλη η διαδικασία παρακολουθείται κεντρικά, οπότε αν αναπτυχθεί ένα module για μια εφαρμογή από ένα σχήμα της Zetes σε μια χώρα, αυτό στη συνέχεια θα ενσωματωθεί και θα διανεμηθεί (ανεξάρτητα από το αν κάποιος το χρησιμοποιεί η όχι) στον πυρήνα των εφαρμογών της Zetes. Αυτό προσφέρει τεράστιες δυνατότητες, εμπλουτίζοντας διαρκώς τη σουίτα προϊόντων της Zetes, κάτι που είναι πολύ σημαντικό, Το ίδιο γίνεται και σε άλλες καινοτόμες λύσεις. Αν, για παράδειγμα, το ελληνικό ή το ιταλικό σχήμα έχουν αναπτύξει μια ιδιαίτερη εφαρμογή, η οποία ενδέχεται να διευρύνει την αγορά, η Zetes την ενσωματώνει στο οικοσύστημά της.

netweek: Ποια πιστεύετε ότι είναι εκείνα τα γενικά χαρακτηριστικά που κάνουν τα προϊόντα και λύσεις σας να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό;

Δημήτρης Παντελάτος: Καταρχάς, η σουίτα των προϊόντων μας καλύπτει όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, σε οποιαδήποτε φάση της. Οι λύσεις που έχουμε αναπτύξει γι’ αυτό το σκοπό μπορούν να προσφερθούν είτε μεμονωμένα, είτε συνολικά. Η ιδιαιτερότητα είναι ότι όλες οι λύσεις, ανεξάρτητα με τον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας στον οποίο απευθύνονται, λειτουργούν με τη λογική του cloud. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα προϊόντα μας είναι συνδεδεμένα σε ένα cloud, προσφέροντας, έτσι, στους πελάτες μας μια καθολική υπηρεσία. Έτσι, μπορεί όλη η λύση που χρειάζεται ένας πελάτης να είναι outsourced, που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να έχει ιδιαίτερες υποδομές στις δικές του εγκαταστάσεις. Επίσης, ένα ακόμα πράγμα που μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό είναι η υπηρεσία τεχνικής υποστήριξης Zetes TotalCare.


netweek: Θα μπορούσατε να μας πείτε λίγα περισσότερα πράγματα για το Zetes TotalCare και να καταθέσετε τα οφέλη που οι πελάτες σας μπορούν να αποκομίσουν από αυτό;

Κώστας Μπούρος: Το Zetes TotalCare αποτελεί ένα εργαλείο το οποίο προσφέρεται στον πελάτη μας προκειμένου να γνωρίζει που βρίσκεται η οποιαδήποτε συσκευή του, σε τι κατάσταση είναι, αν έχει σταλθεί για επισκευή ή έχει επιστραφεί από επισκευή κ.λπ. Το Zetes TotalCare είναι μια λύση η οποία προφέρει στον πελάτη * Βελτιστοποιημένο κύκλο διαχείρισης των προϊόντων του * Μείωση κόστους * Πλήρη εποπτεία των αντικειμένων και της κατάστασης τους * Πλήρη εναρμόνιση με τα αντίστοιχα SLA’s * Προγραμματισμό διαθεσιμότητας.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό ειδικότερα, παρέχουμε δύο ειδών υπηρεσίες: απευθείας συμβόλαιο συντήρησης με τον κατασκευαστή και συμβόλαιο συντήρησης μέσω των επισκευαστικών κέντρων της Zetes. Με τους κατασκευαστές υπογράφουμε τριετή συμβόλαια υποστήριξης (τα λεγόμενα «back to back»), τα οποία με τη σειρά μας προσφέρουμε στον πελάτη. Έτσι, ο πελάτης είναι κατοχυρωμένος και εξασφαλισμένος, καθώς ο εξοπλισμός του είναι 100% ασφαλής και καλυμμένος για οποιαδήποτε ζημιά. Επιπρόσθετα, η Zetes διαθέτει τα δικά της επισκευαστικά κέντρα σε χώρες της Ευρώπης, που της επιτρέπουν να παρέχει αυτοτελώς τέτοιου τύπου υπηρεσίες. Ένα αντίστοιχο επισκευαστικό κέντρο υπάρχει και στην Ελλάδα, στο οποίο έχουν γίνει οι απαραίτητες επενδύσεις, τόσο σε επίπεδο τεχνογνωσίας των προϊόντων όσο και στελέχωσης.

Η Zetes διαθέτει Τμήμα Υποστήριξης, το οποίο μέσα από την υπηρεσία TotalCare μπορεί να προσφέρει υποστήριξη σε όλα τα επίπεδα της επιχειρησιακής λειτουργίας, τα λεγόμενα managed services, και να υποστηρίξει τους χρήστες. Το Call Center λειτουργεί σε διαφορετικά επίπεδα – για παράδειγμα, προσφέρουμε υπηρεσίες24/7/365, δύο βάρδιες την ημέρα (συμπεριλαμβανομένου του Σαββάτου) κ.ο.κ. Ανάλογα, δηλαδή, με τις απαιτήσεις του SLA που έχει υπογραφεί προσαρμόζονται και οι υπηρεσίες μας. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από το versioning των εφαρμογών σε όλο το εύρος, έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε upgrades, να κάνουμε παρεμβάσεις και να βοηθάμε τον χρήστη.

Με αυτόν τον τρόπο παρέχουμε μια καθολική υπηρεσία, κάτι που μας κάνει να διαφοροποιούμαστε από τον ανταγωνισμό. Είμαστε ένας μεγάλος integrator, ανεξάρτητος από το hardware και έχουμε την ευχέρεια να προσφέρουμε ολοκληρωμένες λύσεις. Σε περίπτωση που ο πελάτης ζητά αποκλειστικά και μόνο την προμήθεια εξοπλισμού, η Zetes σε συνεργασία και με τους μεγαλύτερους Οίκους κατασκευαστών (καθώς είμαστε από τους μεγαλύτερους πελάτες τους στην Ευρώπη), έχει τη δυνατότητα να προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές και υπηρεσίες.

netweek: Θα μπορούσατε να μας μιλήσετε εν συντομία για σημαντικά έργα που υλοποιήσατε πρόσφατα στην ελληνική αγορά και για το feedback που πήρατε γι’ αυτά από τους πελάτες σας;

Μυρτώ Ζυγούρη: Στην Ελλάδα έχουμε πολύ μεγάλους πελάτες, όπως είναι η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Carrefour, στα οποία 400 περίπου χρήστες χρησιμοποιούν την τεχνολογία Voice. Όπως και η Unilever, η οποία χρησιμοποιεί την καινούργια μας τεχνολογία φωνής, βασισμένη στην πλατφόρμα MCL. Συνεργαζόμαστε, επίσης, με πολλές και μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του Transport & Logistics. Για παράδειγμα, η Αθηναϊκή Μεταφορική, η οποία χρησιμοποιεί το ZetesChronos (λύση PoD), τα Ελληνικά Ταχυδρομεία που προμηθεύτηκαν φέτος από εμάς τον εξοπλισμό για τα κέντρα διαλογής και τα καταστήματά τους σε όλη την Ελλάδα και άλλους. Γενικά, διαθέτουμε ένα μεγάλο πελατολόγιο στην Ελλάδα το οποίο διαρκώς διευρύνεται.

netweek: Αναλαμβάνετε να υλοποιήσετε και λύσεις της Zetes εκτός Ελλάδας;

Δημήτρης Παντελάτος: O τρόπος που λειτουργεί η Zetes είναι ο εξής: στις χώρες όπου έχει παρουσία, ακόμη και αν πρόκειται για πελάτες πολυεθνικούς οργανισμούς, η υλοποίηση μιας λύσης γίνεται πάντα τοπικά, ανεξάρτητα με το που έχει κλειστεί η συμφωνία. Για παράδειγμα, αν μια εταιρεία που έχει έδρα στην Ολλανδία και συνεργάζεται εδώ και χρόνια με την Zetes, αποφασίσει να επεκτείνει τη λύση της στην Ελλάδα, τότε την υλοποίηση την αναλαμβάνουμε εμείς.

Επίσης, αν υπάρχει ένας πελάτης της Zetes που δραστηριοποιείται σε χώρα που δεν έχει παρουσία η Zetes, τότε εξετάζεται ποιο σχήμα της Zetes είναι διαθέσιμο ή πιο κοντά και αυτό αναλαμβάνει την υλοποίηση του έργου. Εμείς, για παράδειγμα, υλοποιήσαμε ένα έργο στην Τουρκία για μια εταιρεία catering, οργανώνοντας τις αποθήκες τους και τη διανομή των προϊόντων τους με μια λύση voice picking. Με την ίδια λογική έργα της Zetes που γίνονται στα Βαλκάνια ή στην Κύπρο τα αναλαμβάνουμε εμείς.

netweek: Κάτι που ζητείται όλο και πιο συχνά από τις ελληνικές επιχειρήσεις είναι οι υπηρεσίες Proof of Delivery. Με πιο τρόπο καλύπτει η εταιρεία σας αυτή την ανάγκη;

Δημήτρης Παντελάτος: Η αγορά Transport & Logistics στη χώρα μας πιστεύουμε ότι θα βρίσκεται στον πυρήνα των εξελίξεων τα επόμενα χρόνια, τόσο επενδυτικά όσο και λειτουργικά. Οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν τη δυνατότητα, ανεξάρτητα από τις ομαδοποιήσεις που υπάρχουν στη συγκεκριμένη αγορά, να βλέπουν την αγορά περισσότερο κάθετα και ανά τμήμα να υλοποιούνται λύσεις, οι οποίες θα επιβεβαιώνουν την ορθή λειτουργία των διαδικασιών. Είναι γνωστό ότι πρόσφατα έχει ξεκινήσει μια πολύ έντονη συζήτηση για το θέμα και όλες οι εταιρείες που ασχολούνται με τη διακίνηση προϊόντων έχουν τεράστια ανάγκη να πιστοποιούν τη σωστή παράδοση του προϊόντος και, φυσικά, την οικονομική ολοκλήρωση της συναλλαγής.

Σε καμία περίπτωση η φυσική διακίνηση του προϊόντος δεν μπορεί να αντικατασταθεί από μια ηλεκτρονική συναλλαγή. Άρα, λοιπόν, είναι απαραίτητο αυτή η λειτουργία να καλυφθεί με άλλο τρόπο. Αυτός ο τρόπος είναι το Proof of Delivery. Δηλαδή, από τη στιγμή που ένα προϊόν ξεκίνησε την πορεία του προς ένα προορισμό, μέχρι τη στιγμή που έφτασε στον προορισμό του και παραλήφθηκε πιστοποιημένα (ότι παραδόθηκε καλώς, έγκαιρα και ολοκληρωμένα). Αυτή η διαδικασία είναι μια τεράστια ανάγκη αυτή τη στιγμή. Γιατί δεν είναι μόνο η διακίνηση αυτού καθαυτού του προϊόντος, αλλά και η ιχνηλασιμότητα του αντικειμένου, το λεγόμενο “track & trace”.

Και αυτό είναι που παρέχει η Zetes μέσα από την ομπρέλα των προϊόντων της. Αυτή, άλλωστε, είναι και η συνεισφορά της εφαρμογής ZetesOlympus, του cloud της Zetes που παρακολουθεί την κίνηση ενός προϊόντος, από την παραγωγή του μέχρι τον τελικό του προορισμό. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, επίσης, γιατί επιτυγχάνεται, για παράδειγμα, η πάταξη της απάτης και του λαθρεμπορίου. Άρα, λοιπόν, τα συστήματα αυτά έρχονται να απαντήσουν και στην όποια απόκλιση από τις σωστές και νόμιμες διαδικασίες προβλέπονται για τη λειτουργία διακίνησης των αγαθών. Σε όλα αυτά το Proof of Delivery παίζει κομβικό ρόλο.