Η Αlgosystems, o έμπιστος Cisco Gold συνεργάτης των ελληνικών επιχειρήσεων συνεχίζει για 30η χρονιά να παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις υψηλής τεχνολογίας, ποιοτικές και καινοτόμες υπηρεσίες στους πελάτες της. Ο Γιώργος Σπανόπουλος, Εμπορικός Διευθυντής της Algosystems και ο Alexander Sahyoun, Operations Manager, Algosystems Qatar W.L.L., αποκαλύπτουν στο netweek τη στρατηγική και το όραμα της εταιρείας, όπως και τις προοπτικές που δημιουργούνται από τις νέες τεχνολογίες και την επέκταση των δραστηριοτήτων της Algosystems στο εξωτερικό.

netweek: Ποιες είναι οι κύριες περιοχές δραστηριοποίησης της Algosystems στην ελληνική και διεθνή αγορά;

Γιώργος Σπανόπουλος: H Algosystems, που φέτος γιορτάζει τα 30 χρόνια από την ίδρυσή της, δραστηριοποιείται στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων υψηλής τεχνολογίας (systems integration) και ποιοτικών και καινοτόμων υπηρεσιών για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση, την υποστήριξη και τη διασφάλιση τής απρόσκοπτης λειτουργίας αυτών των λύσεων. Επιπλέον, το 2012 προχωρήσαμε στην ίδρυση της Algosystems Qatar, η οποία παρέχει λύσεις αυτοματισμού στον τομέα του ITS (Intelligent Transportation Systems) και των βιομηχανικών εφαρμογών.

nw: Η Algosystems συμπληρώνει φέτος 30 χρόνια δυναμικής παρουσίας στην ελληνική αγορά Πληροφορικής. Ποια είναι η δομή της Algosystems σήμερα και πόσο έχει μεταβληθεί από τότε που ιδρύθηκε;

Γ. Σπανόπουλος: Η Algosystems συνίσταται από τέσσερα παραγωγικά τμήματα: το τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών, το τμήμα Εφαρμογών και Διαδικτύου, το τμήμα Αυτοματισμού και, τέλος, το τμήμα Μετρολογίας. Η εταιρεία απασχολεί σήμερα περισσότερους από 85 εργαζόμενους (μόνιμο προσωπικό), στεγάζεται σε ιδιόκτητα γραφεία στην Αθήνα και έχει δυνατή μετοχική βάση,με το μεγαλύτερο ποσοστό να ανήκει στον όμιλο Olayan Investment Co.

Σε όλα τα χρόνια λειτουργίας της η Algosystems φρόντιζε να προσαρμόζεται συνεχώς στις απαιτήσεις της εποχής και να δημιουργεί υπηρεσίες και λύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας, βάσει της εξέλιξης του τεχνολογικού περιβάλλοντος και των εκάστοτε αναγκών των πελατών της, ώστε να αποτελεί την πρώτη επιλογή για κάθε επιχείρηση και οργανισμό.

Τα τελευταία χρόνια κάναμε μια στροφή στον τομέα των υπηρεσιών και των εφαρμογών με μεγάλη επιτυχία, κάτι που αποτυπώνεται και στα οικονομικά μας αποτελέσματα το 2015, όπου αυτός ο τομέας συνείσφερε στο 50% του κύκλου εργασιών μας.

nw: Σε ποια αγορά απευθύνονται οι λύσεις Πληροφορικής που παρέχετε και ποιο είναι το πελατολόγιό σας; Πόσο σημαντικές είναι για εσάς οι στρατηγικές συνεργασίες και πώς σας βοηθάνε στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας σας;

Γ. Σπανόπουλος : Το τμήμα Πληροφορικής, που είναι και το μεγαλύτερο από όλα τα υπόλοιπα τμήματα της εταιρείας, απευθύνεται -και έχει αναπτύξει σημαντικές συνεργασίες -σε μεσαίους και μεγάλους πελάτες, κυρίως του ιδιωτικού τομέα. Στο πελατολόγιό μας περιλαμβάνονται οργανισμοί του χρηματοπιστωτικού τομέα, καθώς και εταιρείες από επιχειρησιακούς τομείς όπως η βιομηχανία, η υγεία, η εκπαίδευση, τα ΜΜΕ και οι τηλεπικοινωνίες.

H Algosystems έχει συνάψει στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλους κατασκευαστικούς οίκους του εξωτερικού και διαθέτει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις, όπως και πλούσια εμπειρία και τεχνογνωσία για την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων και υπηρεσιών. Αναμφισβήτητα, η μεγαλύτερη στρατηγική συνεργασία μας, η οποία ξεκίνησε πριν από 26 χρόνια και που αναβαθμίστηκε πριν από ένα χρόνο με την απόκτηση του τίτλου Gold Certified Partner, είναι με την Cisco.

nw : Τι σημαίνει για εσάς να είστε Cisco Gold Certified Partner; Ποια είναι τα οφέλη που αποκτάτε εσείς και οι πελάτες σας μέσα από αυτήν την πιστοποίηση;

Γ. Σπανόπουλος : Η Algosystems είναι η πρώτη εταιρεία που παρείχε στην ελληνική αγορά προϊόντα και υπηρεσίες της εταιρείας Cisco, αρκετά χρόνια πριν την έναρξη της λειτουργίας του τοπικού γραφείου της Cisco στην Ελλάδα.

Παραδοσιακά, δε, η εταιρεία μας θεωρούνταν σχολή παραγωγής μηχανικών δικτύων και ενοποιημένων λύσεων. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η Algosystems αποτελεί, ίσως, το μόνο συνεργάτη της Cisco που έχει εκπαιδεύσει τους περισσότερους μηχανικούς επιπέδου CCIE στην ελληνική αγορά.

Έχει υλοποιήσει, επίσης, πληθώρα έργων όλα αυτά τα χρόνια, πολλά από αυτά με μεγάλο βαθμό δυσκολίας, αξιοποιώντας στο μέγιστο τις δυνατότητες των τεχνολογιών της Cisco και αποκομίζοντας τεράστια εμπειρία μέσα από αυτό.

Η εταιρεία είναι πιστοποιημένη σε πολλαπλά architecture specialization του κατασκευαστή, με τις κυριότερες πιστοποιήσεις να είναι οι εξής: Advanced Collaboration Architecture Specialization, Advanced Data Center Architecture Specialization, Advanced Enterprise Networks Architecture Specialization, Advanced Security Architecture Specialization, Advanced Unified Access Specialization και IronPort Gold Certified.

nw: Mε ποιο τρόπο αξιοποιείτε (ή σκοπεύετε να αξιοποιήσετε περαιτέρω) τις κυριότερες τεχνολογικές τάσεις της εποχής, μέσα από τις λύσεις και τα προϊόντα της Cisco;

Γ. Σπανόπουλος : Η Algosystems επενδύει στη γνώση και εντάσσει συνεχώς νέες πιστοποιήσεις και εκπαιδεύσεις στο πρόγραμμα του προσωπικού της. Στόχος μας είναι η άμεση ανταπόκριση στις νέες τεχνολογικές τάσεις και η συνεχής διαφοροποίηση των λύσεων μας σε σχέση με τον ανταγωνισμό μας.

H Cisco ανήκει στους πρωτοπόρους της τεχνολογίας, διαμορφώνοντας τάσεις στην παγκόσμια αγορά της Πληροφορικής αλλάζοντας τον τρόπο που ζούμε, εργαζόμαστε και διασκεδάζουμε καθημερινά. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός που συντελείται στις επιχειρήσεις την τελευταία δεκαετία, καταργεί το κλασσικό γραφείο, αλλάζει ριζικά τη μορφή του επιχειρείν και ενεργοποιεί την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων, μηχανών, πραγμάτων και επιχειρήσεων, διαμορφώνοντας συνθήκες δημιουργίας νέων προϊόντων και υπηρεσιών σε μια άκρως ανταγωνιστική οικονομία.

Τεχνολογικές λύσεις της Cisco – όπως είναι τα Security Everywhere, Digital Network Architecture, Application Centric Infrastructure, Cloud (Meraki, Webex, Spark, Hybrid Cloud) και Internet of Things (IoT) – δημιουργούν νέες δυνατότητες και δίνουν λύσεις στις ανάγκες των πελατών μας.

Η ομάδα των μηχανικών μας προωθεί αυτές τις νέες τάσεις και λύσεις στους πελάτες μας, προετοιμάζοντάς τους για τις αλλαγές που συντελούνται σήμερα και γι’αυτές που θα έρθουν στο άμεσο μέλλον, οι οποίες θα καθοδηγούνται από τμήματα που παραδοσιακά δεν έχουν καμία σχέση με τις Διευθύνσεις Πληροφορικής των επιχειρήσεων.


nw: Ποιες είναι οι υπηρεσίες που προσφέρετε στους πελάτες σας, για το σχεδιασμό, την υλοποίηση, την υποστήριξη και τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των λύσεων που τους παρέχετε;

Γ. Σπανόπουλος: Δίνουμε ιδιαίτερα μεγάλη σημασία και καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε οι προτάσεις που καταθέτουμε στους πελάτες μας να είναι οι βέλτιστες από τεχνικής και οικονομικής απόψεως.

Ειδικά για τους νέους πελάτες μας, όπου η γνώση του περιβάλλοντός τους δεν επαρκεί, το presales τμήμα της εταιρείας μας προσπαθεί, κατά το σχεδιασμό της εκάστοτε πρότασης που τους κάνουμε, να κατανοήσει την υπάρχουσα κατάσταση, καθώς, επίσης, και τις πραγματικές επιχειρησιακές ανάγκες, προκειμένου να προτείνει λύσεις που θα εξασφαλίζουν χαμηλό κόστος κτήσης και λειτουργίας.

Οι υπηρεσίες υλοποίησης των προσφερόμενων λύσεων υποστηρίζονται από το τμήμα Διαχείρισης Έργων, το οποίο διασφαλίζει την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών του έργου στον χρόνο που έχει συμφωνηθεί με τον πελάτη.

Όσον αφορά τις υπηρεσίες συντήρησης και υποστήριξης, εξυπηρετούμε σήμερα τις συμβάσεις που έχουμε υπογράψει με περισσότερους από 80 πελάτες μας σε πανελλαδικό επίπεδο. Αυτό το επιτυγχάνουμε μέσα από το τμήμα Service Desk που διαθέτουμε, το οποίο λειτουργεί αδιάλειπτα (24×7), όπως και μέσα από ένα πανελλαδικό δίκτυο συνεργατών, με παρακαταθήκη ανταλλακτικών για τη δυνατότητα άμεσης on site ανταπόκρισης και επίλυσης προβλημάτων.

Σε αρκετούς πελάτες μας πρόσθετα προσφέρουμε και υπηρεσίες Proactive Maintenance, καθώς και υπηρεσίες Health Check, οι οποίες αντιμετωπίζουν έγκαιρα τα όποια προβλήματα εντοπίζονται και, τελικά, διασφαλίζουν ένα μεγαλύτερο Business Αvailability.

Τα τελευταία δύο χρόνια προσφέρουμε στους πελάτες μας Managed Services με χρήση λογισμικού παρακολούθησης και διαχείρισης όλων των διαδικασιών ITSM (για παράδειγμα Event, Incident, Problem, Change Management κ.ο.κ) όσον αφορά τα δίκτυα , τα συστήματα και τις εφαρμογές τους.

Παράλληλα, αναλαμβάνουμε τη διενέργεια των καθημερινών administration και operation services. Η εφαρμογή των συγκεκριμένων υπηρεσιών διασφαλίζει στους πελάτες μας την αισθητή μείωση στα λειτουργικά τους κόστη, ενώ, παράλληλα, βελτιώνει τη διαθεσιμότητα και την απόδοση των υπηρεσιών που προσφέρει ο κάθε οργανισμός στους τελικούς χρήστες ή/και πελάτες του.

Για τη διαρκή διασφάλιση της υψηλής ποιότητας των παρεχομένων λύσεων και υπηρεσιών η Algosystems εφαρμόζει σύστημα ποιότητας, σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα ISO 9001:2008 και ISO 17025:2005.

nw: Ποιες είναι οι εφαρμογές λογισμικού που έχει αναπτύξει το τμήμα Εφαρμογών και Διαδικτύου της εταιρείας σας;

Γ. Σπανόπουλος: To τμήμα εφαρμογών και διαδικτύου έχει αναπτύξει δύο εφαρμογές λογισμικού. Το CCMS (Contact & Communication Management) και το LMS (Loyalty Management). Το CCMS είναι ένα αρθρωτό λογισμικό αυτοματοποίησης της μαζικής ψηφιακής επικοινωνιακής πρακτικής σε επίπεδο email και SMS, οργανισμών, εταιρειών ή τμημάτων εταιρειών, όπως Marketing, Collections, PR, Advertising, Sales κ.λπ.

Βελτιστοποιεί την επικοινωνιακή στόχευση, σε κατάλληλο χρόνο, με κατάλληλο μήνυμα, επιτρέποντας την διατήρηση της καλής σχέσης εταιρειών με πελάτες / μετόχους / συνεργάτες / υπαλλήλους / αγορά, την έγκαιρη ενημέρωση αυτών και την αποτελεσματική προσέλκυση νέων πελατών. Επιτρέπει,επίσης,τη μείωση της προσπάθειας, του κόστους και του χρόνου για την οργάνωση και εκτέλεση συνδυασμένων προσωποποιημένων real-time καμπανιών ενημέρωσης – ειδοποίησης, με μετρήσιμα άμεσα οφέλη, που κυμαίνονται από το high open rate του SMS έως το πλούσιο εύρος trackable περιεχομένων του email, με τελικό αποτέλεσμα ένα από τα υψηλότερα ROI στις πρακτικές του digital marketing.

Το LMS είναι ένα λογισμικό διαχείρισης και επιβράβευσης της πιστότητας των πελατών μιας επιχείρησης. Δια μέσου real-time συνδέσεων με τα εμπορικά συστήματα μιας εταιρείας επιτρέπει παρακολούθηση τάσεων προτιμήσεων των πελατών – μελών σε συγκεκριμένα προϊόντα/υπηρεσίες και επιτρέπει την αυτοματοποίηση της «ανταμοιβής» των μελών, ανάλογα με την εμπορικά οριζόμενη «αφοσίωση» τους.

Διαθέτει,δε,σύστημα ελέγχου ασυνήθους εμπορικής συμπεριφοράς μελών, σύστημα κατηγοριοποίησης πόντων μελών, σύστημα δημιουργίας κανόνων, σύστημα ενημέρωσης – ειδοποίησης μελών, web-site μελών, σύστημα αναλυτικού εσωτερικού reporting κ.α. Tις εφαρμογές λογισμικού CCMS και LMS έχουν εμπιστευτεί μεγάλες εταιρείες, μεταξύ των οποίων οι Attica Group (Superfast Ferries, Blue Star Ferries), Olympic Brewery και EFG Eurobank.

nw: Ποια πιστεύετε ότι είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που σας διαφοροποιούν έναντι του ανταγωνισμού σας;

Γ. Σπανόπουλος : Αξιοποιώντας συνεχώς τη βαθιά εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία στους τομείς που δραστηριοποιούμαστε, δημιουργούμε και προσφέρουμε ποιοτικές υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, τις οποίες διαμορφώνουμε και εφαρμόζουμε σε κάθε πελάτη σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούμε ουσιαστικά τις προϋποθέσεις εκείνες που διαμορφώνουν μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης και επιχειρηματικά οφέλη και στις δύο πλευρές.

Επίσης, το μικρότερο σχήμα μας συγκριτικά με τους κύριους ανταγωνιστές μας είναι αυτό που μας βοηθάει να εξασφαλίζουμε οικονομίες κλίμακας, με αποτέλεσμα να έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε ανταγωνιστικές προτάσεις. Ταυτόχρονα, μας προσφέρει την απαραίτητη ευελιξία καθώς και την ταχύτητα που απαιτείται σε κάθε στάδιο της συνεργασίας με τους πελάτες μας στον ευρύτερο ιδιωτικό τομέα.

nw: Πόσο σημαντική για εσάς είναι η διεθνής αγορά και με ποιό τρόπο σκέφτεστε να ενισχύσετε την παρουσίας σας σε αυτήν;

A. Sahyoun: Η διεθνής αγορά είναι η πρόκληση κάθε επιτυχημένης εταιρείας. Πριν από πέντε χρόνια, η Algosystems, αντιμετωπίζοντας την τοπική οικονομική κρίση, αποφάσισε να επενδύσει στην παρουσία της στις διεθνείς αγορές. Αυτό έγινε με δύο τρόπους. Καταρχάς με τη συνεργασία της με άλλες ελληνικές εταιρείες στην υλοποίηση έργων στο εξωτερικό και κατά δεύτερον ξεκινώντας μία ανεξάρτητη επιχειρηματική πορεία στις αγορές της Μέσης Ανατολής, εστιάζοντας στο Κατάρ.

Το 2012 αποτέλεσε και το έτος ίδρυσης της τοπικής μας οντότητας στην Ντόχα. Για να καταφέρουμε μια επιτυχημένη γεωγραφική επέκταση έχουμε πρωτοπορήσει στην εφαρμογή της έννοιας «Internet of Things», έχοντας εμπλακεί σε σχετικά έργα με εργολάβους πολυεθνικού επιπέδου και τοπικά Υπουργεία, υλοποιώντας λύσεις που απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις σε όλες τις τεχνολογίες που είναι απαραίτητες για να δημιουργήσουν λύσεις αυτοματισμού στον τομέα του Intelligent Transportation Systems (ITS), καθώς και στις βιομηχανικές εφαρμογές.

Σήμερα, στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών μας και σε άλλες χώρες της Μέσης Ανατολής και ευρύτερης όπως στο Μπαχρέιν, στην Αίγυπτο, κλπ

nw: Ποιες είναι οι προοπτικές της Algosystems για το μέλλον;

Alex Sahyoun: Η ιδιαίτερη δυναμική της Algosystems έγκειται στον συνδυασμό της βαθιάς τεχνογνωσίας σε επίπεδο ανάπτυξης λογισμικού, ΙΤ συστημάτων, δικτυακών-τηλεπικοινωνιακών λύσεων και ηλεκτρο-μηχανολογικών κατασκευών.

Έχει παραδοσιακά έναν έντονο προσανατολισμό στην ποιότητα, επιλέγοντάς την με ιδιαίτερη προσοχή έναντι της ποσότητας. Κινούμενη πάντα επί της αρχής αυτής, έχει δημιουργήσει μια πιστή πελατειακή βάση, καθώς και μια μακράς διάρκειας σχέση με τεχνολογικούς εταίρους.

Επιπλέον, η εταιρεία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας, παραμένοντας πάντα ενήμερη και σε πλήρη επαφή με τις σχετικές και αποδεδειγμένα καινοτόμες ΙΤ λύσεις.

Αυτό που μπορεί να ειπωθεί με βεβαιότητα είναι ότι η Algosystems έχει ήδη μία έντονη παρουσία στην αγορά εδώ και 30 χρόνια, η οποία θα εξακολουθεί να υπάρχει για πολλά χρόνια ακόμα και αυτό είναι κάτι που μπορούμε να πούμε τώρα με μεγαλύτερη σιγουριά από ότι στο παρελθόν.