Το ΕΚ υπερψήφισε την Τρίτη νέους κανόνες, οι οποίοι είχαν συμφωνηθεί με το Συμβούλιο τον Νοέμβριο του 2017, όσον αφορά τη θέσπιση βασικών πανευρωπαϊκών αρχών για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) και των χειριστών τους προκειμένου να εξασφαλιστεί ένα κοινό επίπεδο ασφάλειας και να δοθεί στους χειριστές και στους κατασκευαστές η δυνατότητα προβλεψιμότητας αναφορικά με την ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών.

Μέχρι στιγμής, η νομοθεσία για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη ρυθμίζεται σε εθνικό επίπεδο, γεγονός το οποίο μπορεί να παρεμποδίσει την ανάπτυξη της αγοράς. Με την εφαρμογή των νέων κανόνων, τα drones θα πρέπει να σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να λειτουργούν χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπους. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένοι χειριστές drones θα πρέπει να περάσουν από εκπαίδευση προκειμένου να είναι σε θέση να τα λειτουργήσουν. Για να διευκολυνθεί ο εντοπισμός τους σε περίπτωση ατυχήματος, οι χειριστές drones θα πρέπει να καταγράφονται σε εθνικά μητρώα και τα αεροσκάφη τους να ταυτοποιούνται. Αυτό δεν θα ισχύει για τους χειριστές των μικρότερων μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

Πέραν της θέσπισης κανόνων σε επίπεδο ΕΕ για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, οι αλλαγές επικαιροποιούν την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια στον τομέα των αερομεταφορών, προκειμένου να διατηρηθεί το υψηλό επίπεδο της αεροπορικής ασφάλειας στην ΕΕ, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι νέοι κανόνες είναι καταλληλότεροι, αναλογικότεροι, και λαμβάνουν υπόψη τον κίνδυνο που αναμένεται να προκύψει με την αύξηση στην εναέρια κυκλοφορία στις επόμενες δεκαετίες. Επιπρόσθετα, οι αλλαγές ενισχύουν περαιτέρω τη συνεργασία μεταξύ του οργανισμού αεροπορικής ασφάλειας της ΕΕ και των εθνικών αρχών κατά την αξιολόγηση των κινδύνων όσον αφορά πτήσεις πάνω από ζώνες συγκρούσεων. Εξουσιοδοτούν, επίσης, την Επιτροπή να αναπτύξει πρότυπα για τη λήψη δεδομένων από συσκευές καταγραφής πτήσης σε πραγματικό χρόνο που θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών όταν αεροσκάφος βρίσκεται σε κίνδυνο.