Παράλληλα με την online διευκόλυνση της επαφής πελατών και γραφείων τελετών, start-up εταιρίες προσφέρουν πλέον απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών που συνδέονται αναπόφευκτα με έναν θάνατο, με ειδικό λογισμικό και μείωση του κόστους, ενώ άλλες προτείνουν πλατφόρμες επικοινωνίας των tech-savvy πελατών με τα γραφεία, που μάλλον θετικά το αποδέχονται…

Καθώς το προσδόκιμο ζωής αυξάνει ολοένα και περισσότερο, στις περισσότερες κοινωνίες, ήταν αναμενόμενο πως, κάποια στιγμή, η τεχνολογία θα εισέβαλε και στον παραδοσιακά συντηρητικό χώρο των νεκρικών τελετών. Αυτό το φαινόμενο βρίσκεται, για παράδειγμα, σε συνεχή άνοδο στη Γαλλία, όπως μαρτυρεί και σχετικό ρεπορτάζ του BBC, κυρίως μέσω διαφόρων start-ups, σε ρόλο γραφείου τελετών, οι οποίες έχουν αρχίσει και κάνουν την εμφάνισή τους στον χώρο, παρουσιάζοντας -online, φυσικά- πιο σύγχρονες, απλές και, κυρίως, οικονομικές προτάσεις. Μία εξ αυτών είναι η Simplifia, start-up παροχής υπηρεσιών η οποία ειδικεύεται στην απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών που, συνήθως, σχετίζονται με την οργάνωση κηδείας, μέσω της πώλησης σχετικού λογισμικού σε γραφεία τελετών, επιτρέποντάς τους να «τρέξουν» τις διαδικασίες. Ταυτόχρονα, η ίδια ασχολείται απευθείας με γραφειοκρατικά ζητήματα τα οποία μπορεί να προκύψουν έπειτα από έναν θάνατο, όπως, για παράδειγμα, η αναστολή καταβολής σύνταξης. Κατά το ρεπορτάζ, η Simplifia συνεργάζεται με, συνολικά, περίπου 700 γραφεία τελετών σ’ όλη τη Γαλλία. Μία άλλη start-up με ανάλογο αντικείμενο είναι η AdVitam, η οποία λειτουργεί ως ένα διαδικτυακό γραφείο τελετών, με στόχο την απλοποίηση των διαδικασιών και, κυρίως, τον περιορισμό των σχετιζόμενων με την κηδεία εξόδων για τους πελάτες της.

Από την ίδρυσή της, το 2016, ως σήμερα, η AdVitam έχει οργανώσει, συνολικά, περίπου 1500 κηδείες. Αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη start-up έχει «σηκώσει» ποσά της τάξεως των €1,8 εκατομμυρίων από επενδυτές, ενώ, ταυτόχρονα, έχει επιλεγεί προκειμένου να γίνει δεκτή στο μεγαλύτερο τεχνολογικό incubator της Ευρώπης, το Station F. Από την πλευρά του, το επίσημο επαγγελματικό συνδικάτο του συγκεκριμένου χώρου, αν και δεν βλέπει απαραίτητα με κακό μάτι τις καινοτομίες, ωστόσο διατηρεί ορισμένες επιφυλάξεις ως προς την ταχύτητα εφαρμογής τους, ιδιαίτερα σε έναν σχετικά συντηρητικό τομέα όπως εκείνον των γραφείων τελετών.

…και στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού
Ωστόσο, το συγκεκριμένο φαινόμενο φαίνεται να μην έχει περιοριστεί μόνο εντός ευρωπαϊκού εδάφους, αλλά έχει εξαπλωθεί και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού Ωκεανού, συγκεκριμένα στις Ηνωμένες Πολιτείες, με ανάλογο ή και κάπως διαφορετικό ρόλο. Για παράδειγμα, μεταξύ των διαφόρων αντίστοιχων διαδικτυακών start-ups συγκαταλέγεται η eFuneral Solutions, θυγατρική εταιρεία της Homesteaders Life, η οποία έχει λανσάρει τη δική της ηλεκτρονική πλατφόρμα, μέσω της οποίας διευκολύνεται η επικοινωνία μεταξύ των «παραδοσιακών» γραφείων τελετών και της νέας γενιάς υποψηφιών πελατών, οι οποίοι, πλέον, είναι προφανώς περισσότεροι δικτυωμένοι από όλες τις προηγούμενες. Άλλωστε, αυτός ήταν και ο σκοπός της ίδρυσης της εταιρείας, να γεφυρωθεί το υφιστάμενο χάσμα γενεών, καθώς και να φέρει ακόμη περισσότερους υποψήφιους πελάτες στα διάφορα γραφεία τελετών.

Μία άλλη παράμετρος που ελήφθη υπόψη, ήταν το γεγονός πως, καθώς η ζωή μας, σήμερα, εξαρτάται όλο και περισσότερο από την τεχνολογία, δεν θα ήταν δυνατό το συγκεκριμένο κομμάτι να μείνει εκτός της γενικότερης εξέλιξης.

Από την άλλη, η διευκόλυνση των υποψηφίων πελατών περιλαμβανόταν, επίσης, στις προτεραιότητες, ιδιαίτερα όσον αφορά στον τομέα της ταχύτητας και του κόστους της συναλλαγής, ενώ εξίσου σημαντικό ρόλο έπαιξε και η δυνατότητα για τα γραφεία τελετών να έρθουν πλησιάσουν online στους υποψήφιους πελάτες τους, αλλά και να προωθήσουν καλύτερα και με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τις υπηρεσίες τους, σε συνδυασμό με όλα τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα που προσφέρει το Διαδίκτυο.