Στο Αμστερνταμ διεξήχθη στα τέλη Ιανουαρίου η ΙSE 2013, η μεγαλύτερη έκθεση εξοπλισμού ήχου και εικόνας στον κόσμο. Το netweek ήταν εκεί και κατέγραψε όλα τα δρώμενα της έκθεσης.

(Της απεσταλμένης μας Ελένης Χρυσαφοπούλου)

Μετά από τρεις μέρες και ρεκόρ αριθμού εκθετών και επισκεπτών η φετινή Integrated Systems Europe 2013 έκλεισε τις πόρτες της μεγαλύτερης έκθεσης εξοπλισμού ήχου και εικόνας στον κόσμο. Η φετινή έκθεση κάλυπτε και τους 12 χώρους του εκθεσιακού κέντρου RAI στο Αμστερνταμ, ενώ ο συνολικός αριθμός των επισκεπτών φέτος ξεπέρασε τους 44.000.

Οπως δήλωσε ο Mike Blackman, Διευθύνων Σύμβουλος της Integrated Systems Events, «η φετινή έκθεση απέδειξε περισσότερο από κάθε άλλη φορά ότι η βιομηχανία των ηλεκτρονικών συστημάτων μπορεί να αψηφήσει τις οικονομικές αντιξοότητες και να ενθαρρύνει τους μετόχους να επενδύσουν στην συνεχιζόμενη ανάπτυξη». Με το 50% των συμμετεχόντων να προσφέρουν τόσο εμπορικές όσο και οικιακές λύσεις, η ISE 2013 προσέφερε μία ευρεία γκάμα ολοκληρωμένων συστημάτων κάτω από την ίδια στέγη.

Για τον λόγο αυτό, οι παρακάτω τεχνολογικοί τομείς είχαν τους δικούς τους ειδικούς χώρους στην έκθεση: οικιακές λύσεις, digital signage, Unified Communications και smart building. Επιπλέον, οι ακόλουθες τεχνολογίες εκπροσωπήθηκαν ευρέως από τους εκθέτες της ISE: audio and video conferencing, building automation, δημιουργία και διανομή περιεχομένου, επίπεδες οθόνες, λύσεις επίπλων και βάσεων, home cinema, διαδραστικες λύσεις και οθόνες, LED videowalls, έλεγχος φωτισμού, multimedia συστήματα ελέγχου, επαγγελματικά συστήματα ήχου, εξοπλισμός ασφαλείας, διαχείριση σήματος, streaming media, projectors και οθόνες.

Νέες τεχνολογίες και τελευταίες εξελίξεις
Μεταξύ των καινοτόμων λύσεων που παρουσιάστηκαν ήταν και αυτές της Philips. Η MMD, η εταιρεία τεχνολογίας που διαθέτει τις επαγγελματικές οθόνες Philips, παρουσίασε Videowall, το Multi-user Touch table με 32 σημεία αφής, το Multi-user Touch Kiosk 47”, καθώς και τις επαγγελματικές οθόνες για τους τομείς της εκπαίδευσης και της υγείας. Επιπλέον, παρουσιάστηκε το UPP!, ένα cloud-based εργαλείο διαχείρισης περιεχομένου που χρησιμοποιεί Android 4 user interface.

Το Upgrade Public Signage Player (UPP!) είναι μια καινοτόμα συσκευή ψηφιακής σήμανσης που επιτρέπει τη διαχείριση cloud-based περιεχομένου σε Android 4.0, καταργώντας την ανάγκη για media players ή υπολογιστές. Τέλος, στην έκθεση οι επισκέπτες είδαν την πρώτη επαγγελματική οθόνη 3D, χωρίς την ανάγκη χρήσης γυαλιών LED.

Η Samsung Electronics παρουσίασε μια πλήρη σειρά καινοτόμων προϊόντων digital signage, συμπεριλαμβανομένης μιας οθόνης LED 95’’, ενώ όλα τα νέα προϊόντα digital signage της Samsung για το 2013 βασίζονται στη νέα πλατφόρμα Samsung Smart Signage και τροφοδοτούνται από ένα SoC (System on Chip). Η νέα πλατφόρμα Samsung Smart Signage διαθέτει ένα απλό και εύκολο στη χρήση interface, εξαλείφοντας τις πολύπλοκες διαδικασίες εγκατάστασης και προετοιμασίας.

Η Canon παρουσίασε μια πλήρη γκάμα από προβολείς, συμπεριλαμβανομένων των τελευταίων μοντέλων XEED, τον XEED SX6000 και τον WX6000, που προσφέρουν υψηλή φωτεινότητα, μια ευρεία γκάμα φακών – όπως ο νέος Ultra Long Zoom -, καθώς και μια σειρά χαρακτηριστικών, ειδικά σχεδιασμένων για να διευκολύνουν την εγκατάσταση και τη συντήρηση. Η Epson, από την άλλη, παρουσίασε τους πρώτους projectors με τεχνολογία HDBaseT, που επιτρέπει στους επαγγελματίες να μειώσουν το κόστος και το χρόνο εγκατάστασης, χωρίς να «θυσιάζουν» την ποιότητα της εικόνας.

Με αυτήν την τεχνολογία η Epson εισέρχεται στην HDBaseT Alliance, ένα consortium εταιρειών που δουλεύουν για την προώθηση της τεχνολογία HDBaseT, η οποία επιτρέπει την οικιακή και εμπορική διανομή ασυμπίεστου multimedia HD περιεχομένου μέσω ενός καλωδίου CAT5e/6. Η ελβετική εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού Digital Signage παρουσίασε την τελευταία έκδοση της πλατφόρμας της Navori QL. Η εταιρεία κατάφερε να μεταφέρει την ίδια ποιότητα αναπαραγωγής σήμανσης, που ήδη διαθέτει στην πλατφόρμα των Windows, στο λειτουργικό Android, μειώνοντας τα κόστη ανάπτυξης hardware. Η ανάπτυξη της πλατφόρμας σε Android ξεκίνησε πριν δύο χρόνια, όταν ακόμα η αγορά δεν γνώριζε το μέλλον του Android.

Ωστόσο, όπως δήλωσε ο CEO της Navori, Jerome Moeri, η κίνηση αυτή ήταν μία στρατηγική και καλά ανεπτυγμένη επένδυση, που χαρακτηρίστηκε από ενδελεχή ανάλυση της πλατφόρμας, φέρνοντας την εταιρεία τουλάχιστον δύο χρόνια μπροστά από άλλους παρόχους Digital Signage. Επίσης, η Sharp Electronics παρουσίασε τις νέες λύσεις της στο χώρο με τεχνολογία διπλής όψης, 40 και 32 ιντσών, με φωτισμό LED στο πίσω μέρος, ανάμεσα στα πάνελ.Η LG παρουσίασε ένα εντυπωσιακό 3D videowall, που αποτελούνταν από 49 οθόνες των 55’’, με πλαίσιο που δεν ξεπερνούσε τα 5,3 χιλιοστά η καθεμία, δίνοντας την αίσθηση μιας μεμονωμένης υπερμεγέθους οθόνης.

Επίσης, παρουσίασε τη ναυαρχίδα των προϊόντων της Digital Signage, τη μεγαλύτερη Ultra HD οθόνη 84’’, με τέσσερις φορές μεγαλύτερη ανάλυση – 3.840×2.160 – από τις κλασικέ οθόνες HD, ενώ η multi-touch έκδοσή της επέδειξε τις διαδραστικές της δυνατότητες χρησιμοποιώντας το Google Maps. Η NEC παρουσίασε ένα videowall, αποτελούμενο από 23 large format οθόνες των 55’’, με τεχνολογία Hiperwall, ενώ έκανε και live demo του VUKUNET – η πρόσφατα λανσαρισμένη αυτοματοποιημένη πλατφόρμα ad serving για το χώρο DOOH (Digital Out Of Home).

Παράλληλα, παρουσίασε και μια μεγάλη γκάμα νέων διαδραστικών λύσεων digital signage για βιομηχανίες, όπως οι μεταφορές, η ενέργεια, η αγορά λιανικής, η διασκέδαση, η εκπαίδευση κ.λπ.Η Sony παρουσίασε μια σειρά καινοτόμων προϊόντων AV, συμπεριλαμβανομένης της νέας BRAVIA Signage Solutions με τεχνολογία HTML5. Επιπλέον, παρουσίασε νέους πρωτοποριακούς προβολείς, όπως είναι ο πρώτος 3LCD Laser Light Source στα 4.000 lumens WUXGA, καθώς και μία μεγάλη γκάμα οικιακών και επαγγελματικών προϊόντων. Τέλος, ιδιαίτερα δημοφιλείς ήταν και οι διαφανείς οθόνες που παρουσίασαν αρκετές εταιρείες, μεταύ αυτών η LG και η Samsung, ιδανικές για προβολή προϊόντων και αυτόματους πωλητές.

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κρατήσεων για την ISE 2014, περισσότερες από 500 εταιρείες «έκλεισαν» χώρους για την επόμενη έκθεση, καλύπτοντας κιόλας 30.000 τ.μ. της έκθεσης.- περισσότερο από 75% του χώρου που θα καταλαμβάνει η έκθεση τον επόμενο χρόνο.

Νέα καινοτόμος εφαρμογή digital signage από τη Samsung
Η νέα πλατφόρμα της Samsung, Smart Signage, διαθέτει ενσωματωμένο media player, που επιτρέπει στους χρήστες να αναπαράγουν περιεχόμενο χωρίς την ανάγκη για ξεχωριστό pc ή άλλη συσκευή. Εξαλείφοντας, λοιπόν, την ανάγκη για εξωτερικές συσκευές, η νέα πλατφόρμα εξασφαλίζει την απλές διαδικασίες εγκατάστασης και λειτουργίας, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα.

Επιπλέον, η νέα πλατφόρμα επιτρέπει στους συνεργάτες που προσφέρουν λογισμικό να παρέχουν μία υπηρεσία που καθησυχάζει οποιαδήποτε ανησυχία των πελατών σχετικά με τη διαχείριση των servers και τους περιεχομένου. Ο Vincent Slevin, European Business Development Manager της Samsung, μάς μίλησε για τη νέα πλατφόρμα της, καθώς και για τις άλλες λύσεις που διαθέτει η εταιρεία για διάφορους κλάδους της βιομηχανίας.


netweek: Γιατί δεν λάβατε υπόψιν σας και open-source λύσεις για τους digital signage players;
Vincent Slevin:
Η λύση αυτή είναι η πρώτη του είδους της στην αγορά και βασικά ανοίγει το δρόμο για μία σειρά νέων δυνατοτήτων που δεν υπήρχαν στο παρελθόν. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε σήμερα είναι να μειώσουμε την κεφαλαιακή δαπάνη των πελατών, κάνοντας ευκολότερη τη ζωή τους, καθώς και των μεταπωλητών και τεχνικών.

Τα αποτελέσματα της προσπάθειας αυτής είναι φανερά στα οικονομικά δεδομένα και γι’ αυτό πιστεύουμε ότι η νέα μας λύση αποτελεί επανάσταση και θα οδηγήσει σε εκτεταμένη υιοθέτηση των λύσεων digital signage, σε τομείς όπου πριν δεν ήταν οικονομικά εφικτό. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία διανύει μία πολύ καλή εποχή. Η θέση μας στην αγορά υπερισχύει τόσο πολύ που έχει οδηγήσει σε εντυπωσιακά αποτελέσματα, επιτρέποντάς μας να επενδύσουμε σε Research & Development (R&D) – αυτή τη στιγμή είμαστε οι μεγαλύτεροι επενδυτές σε R&D στην αγορά μας – διευκολύνοντας τη δημιουργία νέων προϊόντων, κάτι που απλά ενισχύει τη θέση μας ακόμα περισσότερο.

Για τον λόγο αυτό, είναι λογικό μια εταιρεία software που συνεργάζεται με κάποιον από τους πελάτες μας να έχει μόνο οφέλη από εμάς, καθώς πρόκειται να λάβει προϊόντα ανώτερης ποιότητας από μία εταιρεία που θα τους στηρίξει και θα κάνει το δίκτυο digital signage του πελάτη λειτουργικό και επιτυχές.

netweek: Ποιες είναι αυτή τη στιγμή οι τάσεις στο digital signage; Πόσο πρόκειται να αλλάξουν στα επόμενα χρόνια, λαμβάνοντας υπόψιν τις αναδυόμενες νέες τεχνολογίες;
Vincent Slevin: Η βιομηχανία του digital signage είναι μία συνεχώς εξελισσόμενη αγορά με πολλές αλλαγές και νέα προϊόντα να εμφανίζονται συνεχώς και η ιδανική λύση για έναν πελάτη θα ήταν, κατά τη γνώμη μου, να επιλέξει μια απλή λύση για τη δημιουργία ενός δικτύου digital signage, ώστε αργότερα να μπορεί να το εξελίξει και να το κάνει πιο «περίπλοκο».

Και αν πάλι δεν το επιθυμεί, μπορεί απλά να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το ήδη υπάρχον λογισμικό και hardware. Αυτό που προσφέρει η Samsung, με τις οθόνες με εγκατεστημένο player και λογισμικό, σημαίνει ότι αντί ο πελάτης να αναγκάζεται να «διερευνά» πολυάριθμους παρόχους software και hardware, μπορεί απλά να επιλέξει μία εταιρεία που θα του προσφέρει ένα προϊόν με όλες τις δυνατότητες που χρειάζεται. Επομένως, αυτό που εγώ θα συμβούλευα έναν πελάτη θα ήταν να ξεκινήσει επιλέγοντας μια απλή και αποδοτική λύση digital signage.

netweek: Ας υποθέσουμε ότι δύο ανταγωνιστικές εταιρείες έρχονται σε εσάς αναζητώντας λύσεις digital signage. Τι θα τους προσφέρατε έτσι ώστε να διαφοροποιηθούν μεταξύ τους, λαμβάνοντας υπόψιν τον ανταγωνισμό;
Vincent Slevin: Οι πελάτες μας έρχονται σε εμάς κυρίως για τις αξιόλογες λύσεις που τους προσφέρουμε. Οσον αφορά τη διαφοροποίηση των πελατών μας πρέπει να τονίσουμε ότι κάθε έργο μας είναι ένας «διαφορετικός κόσμος». Για παράδειγμα, αν δύο πελάτες λιανικής, η οποία είναι η ισχυρότερη αγορά μας, έρχονταν σε εμάς θέλοντας να χρησιμοποιήσουν το digital signage ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, πρέπει οι ίδιοι να σκεφτούν τρόπους που θα το χρησιμοποιήσουν για να εμπλέξουν τους πελάτες τους, οι οποίοι καθημερινά αποκτούν ακόμη περισσότερες τεχνολογικές γνώσεις.

Εμείς παρέχουμε τα εφόδια και οι πελάτες καλούνται έπειτα να χτίσουν πάνω σε αυτά για να αποκτήσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η Samsung παρέχει επίσης συμβουλευτικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες, αλλά παράλληλα συνεργαζόμαστε με σχεδιαστές και συμβούλους, που γνωρίζουν τις λύσεις μας και μπορούν να βοηθήσουν τους πελάτες να δημιουργήσουν μία μοναδική λύση, αυτό δηλαδή που θα τους διαφοροποιήσει από τους ανταγωνιστές.

netweek: Μιλήστε μας για τις λύσεις σας στον κλάδο του τουρισμού.
Vincent Slevin: Οι Hotel TVs είναι μία κατηγορία που διαχειριζόμαστε μέσα από τον τμήμα Display Solutions, όπου ανήκουν οι λύσεις Large Format Displays (LFD), ενώ υπάρχει και το τμήμα Hospitality Display. Ωστόσο, ορισμένες φορές τα δύο αυτά κομμάτια «ενώνονται» και «συνεργάζονται» για να προσφέρουν στον πελάτη μια ολοκληρωμένη λύση που ενσωματώνει το λογισμικό που διαθέτουμε για το δωμάτιο ενός ξενοδοχείου, αλλά και για τους άλλους χώρους του, όπως το lobby, οι συνεδριακές αίθουσες και ο χώρος υποδοχής.