Το πρώτο τρίμηνο του 2017 αυξήθηκαν τόσο οι παραγγελίες όσο και τα έσοδα των εκτυπωτών 3D, όπως καταγράφει η Context σε πρόσφατη μελέτη της.

Οι παραγγελίες των προσωπικών και desktop εκτυπωτών 3D αναρριχήθηκαν κατά 17% σε ετήσια βάση, καταγράφοντας 88.000 πωλήσεις τεμαχίων. Η μέση τιμή των προσωπικών  και desktop εκτυπωτών 3D υποχώρησε το α’ τρίμηνο του έτους στα 970 δολάρια, από τα 1.142 δολάρια το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Σε αυτό το κομμάτι της αγοράς δεσπόζουν οι χαμηλού κόστους εκτυπωτές, με το 75% των παραγγελιών να αφορά μοντέλα κόστους κάτω των 1.000 δολαρίων.

Στο low-end τμήμα των προσωπικών και desktop εκτυπωτών, οι  XYZprinting και Monoprice συνεχίζουν να ακολουθούν μια επιθετική τιμολογιακή πολιτική, κρατώντας μια ηγετική θέση (όσον αφορά αριθμό πωληθέντων συσκευών). Συγκεκριμένα, η XYZprinting πούλησε τα περισσότερα τεμάχια το πρώτο τρίμηνο (17.400) κάνοντας ένα τζίρο της τάξης των 8,1 εκατ. δολαρίων.

Στη δεύτερη θέση πλασάρεται η Monoprice (14.300 τεμάχια) και ακολουθούν οι Wanhao (7.000), Ultimaker (6.300) και M3D (5.900). Διαφορετική είναι η εικόνα όσον αφορά το μερίδιο αγοράς, όπου προηγείται η Ultimaker (21%) με τις Formlabs (13%) και XYZprinting (9%) να καταλαμβάνουν τη 2η και 3η θέση αντίστοιχα.

Παρόλο που η αγορά low end και high end των εκτυπωτών 3D είναι ξεκάθαρα καθορισμένη, παρατηρείται μια έντονη δραστηριότητα στη γκρίζα μέση ζώνη σύμφωνα με την Context, με τα 5.000 δολάρια να αποτελεί το όριο που ξεχωρίζει τις δύο περιοχές. Όσο, ωστόσο, η αγορά εκτυπωτών 3D αναπτύσσεται, τόσο τα όρια ανάμεσα στις δύο περιοχές θα γίνονται περισσότερο δυσδιάκριτα, οδεύοντας όλο και περισσότερο σε μια σύγκλιση.