Οι πωλήσεις smartphones παγκοσμίως το πρώτο τρίμηνο του 2018 κατέγραψαν αύξηση 1,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2017, σύμφωνα με την Gartner, με τις πωλήσεις κινητών να αγγίζουν τα 455 εκατ. συσκευές (εκ των οποίων το 84%, ήτοι 384 εκατ. συσκευές, ήταν smartphones).
H εξασθένηση της αγορά κινητής τηλεφωνίας στην Κίνας περιόρισε, ωστόσο, τις δυνατότητες ανάπτυξης των μεγάλων κατασκευαστών και ιδιαίτερα των κινέζικων εταιρειών, όπως οι OPPO και Vivo, με πάνω από το 70% των πωλήσεών τους να προέρχονται από την Κίνα. Τα smartphones μεσαίας κατηγορίας της Samsung δέχθηκαν έντονο ανταγωνισμό από τις κινεζικές μάρκες, γεγονός που οδήγησε σε συρρίκνωση των πωλήσεων ανά έτος – παρά το γρήγορο λανσάρισμα της ναυαρχίδας Galaxy S9 / S9 + (σε σύγκριση με το S8 / S8 + το 2017) και το γεγονός ότι το Note 8 έχει θετικό αντίκτυπο στις πωλήσεις της Samsung κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018.
H Samsung, δεχόμενη ισχυρή πίεση από τα κινέζικα μοντέλα που θα αποσπούν μεγαλύτερη μερίδια αγοράς, θα προβεί σε αύξηση της μέσης τιμής πώλησης των smartphones της, αντισταθμίζοντας την απώλεια εσόδων από την υποχώρηση του μεριδίου της. Οι πωλήσεις των smartphones επέστρεψαν σε ανάπτυξη (+4%) το α’ τρίμηνο του 2018, ενώ από την άλλη το ανανεωμένο χαρτοφυλάκιο smartphones της Huawei βοήθησε στην ενίσχυση της τρίτης θέσης της στην παγκόσμια κατάταξη.
Ξεκάθαρος νικητής του α’ τριμήνου η Xiaomi (4η στην παγκόσμια κατάταξη), η οποία κατέγραψε 124% αύξηση, χάρη στο ανανεωμένο χαρτοφυλάκιο smartphones και την επιθετική στρατηγική τιμολόγησης που ακολούθησε. Στην αγορά των λειτουργικών συστημάτων για smartphones, το Android και το iOS της Apple είχαν και τα δύο αύξηση σε αριθμό μονάδων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018, αλλά το Android είδε το ποσοστό του να πέφτει ελάχιστα (85,9% έναντι 86,1% το 2017).