Οι ραγδαίες και συνεχείς εξελίξεις στην τεχνολογία οδηγούν τον καταναλωτή σε νέες συνήθειες και συμπεριφορές, οι οποίες διαμορφώνουν με τη σειρά τους ένα εντελώς νέο και συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Η εγρήγορση, η άμεση ανταπόκριση και η συνεχής προσαρμογή του μοντέλου επιχειρείν είναι απαραίτητες προϋποθέσεις βιωσιμότητας και επιτυχίας για τις εταιρείες που θέλουν να παραμείνουν ελκυστικές και αποτελεσματικές στη νέα πραγματικότητα.

Για εμάς στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αποτελεί στρατηγική επιλογή η ψηφιοποίηση τόσο στις εσωτερικές μας επιχειρησιακές εργασίες, όσο και στις εργασίες που επηρεάζουν την εμπειρία του πελάτη μας, ταξιδιώτη, επισκέπτη αλλά και στρατηγικού  συνεργάτη. Έχοντας ως πρωταρχικό στόχο τη συνεχόμενη βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρουμε στους πελάτες μας, αξιοποιούμε όλα τα διαθέσιμα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ώστε να εντοπίζουμε τις ανάγκες τους και να σχεδιάζουμε καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες που θα τους προσφέρουν αυτό που πραγματικά χρειάζονται, τη στιγμή που το χρειάζονται. 

“ΑΤΗmessenger” μέσω Facebook Messenger και μέσω Twitter
Στο πλαίσιο της υλοποίησης της στρατηγικής μας, τον Αύγουστο του 2016, πρώτοι σε διεθνές επίπεδο, ανασχεδιάσαμε την ιδιαίτερα επιτυχημένη εφαρμογή μας ATHMessenger και λανσάραμε το νέο «έξυπνο πρόγραμμα» ATH Messenger bot στο Facebook.

Με τη νέα υπηρεσία μας “ATH messenger” εξυπηρετούμε τους πελάτες μας από το κανάλι στο οποίο βρίσκονται ήδη, δηλαδή μέσω Facebook Messenger. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που συνομιλούν με τους φίλους τους καθημερινά, οι χρήστες μπορούν να μιλήσουν και μαζί μας για χρηστικές λεπτομέρειες του ταξιδιού τους, χωρίς καμία καθυστέρηση, με αποτέλεσμα μια συνολικά απρόσκοπτη και ευχάριστη εμπειρία..

Ο χρήστης χρησιμοποιώντας το Facebook Messenger ξεκινά τη συζήτηση μαζί μας για οτιδήποτε τον ενδιαφέρει. Μπορεί να αναζητήσει: πληροφορίες για την πτήση του και να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα να λαμβάνει ενημερώσεις σε κάθε αλλαγή της κατάστασής της είτε στο messenger είτε στο email του, να ενημερωθεί για το  προσφορές στα καταστήματά του αεροδρομίου ή/και να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα  να λαμβάνει τις προσφορές των καταστημάτων ακόμη στο messenger ή στο email του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ενημέρωση των χρηστών για τις πτήσεις γίνεται ταυτόχρονα με τις οθόνες ενημέρωσης πτήσεων του αεροδρομίου, το web site, και τα άλλα διαθέσιμα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας του ΔΑΑ. Πολύ σημαντική υπηρεσία για το χρήστη είναι και η προσωποποιημένη ενημέρωση που μπορεί να έχει για προσφορές των εμπορικών καταστημάτων του αεροδρομίου και των εστιατορίων μας. Τέλος, προστέθηκε η ενημέρωση για τους χώρους parking του αεροδρομίου καθώς και η δυνατότητα προκράτησης και προπληρωμής θέσης στάθμευσης. 

Μέσω Twitter οι χρήστες αρκεί να χρησιμοποιήσουν το hashtag μαζί με τη λέξη κλειδί που τους ενδιαφέρει: #welcome –  Βασικές πληροφορίες της υπηρεσίας, #help –  Οδηγίες χρήσης της υπηρεσίας, #survey –  Αξιολόγηση της υπηρεσίας, #info – Όροι χρήσης της υπηρεσίας. Επιπλέον προσφέρεται η δυνατότητα για αυτοματοποιημένες ενημερώσεις σε προσφορές των εμπορικών καταστημάτων του αεροδρομίου, πληροφορίες αναζήτησης για εστιατόρια, καφέ αλλά και μέσων μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο.  Οι πληροφορίες προσφέρονται εύκολα και απλά μέσα από την χρήση των αντίστοιχων «λέξεων κλειδιών» #eat, #drink #offers, #transport.

Στο πλαίσιο της συνεχούς εξέλιξης των υπηρεσιών μας εξετάζουμε ήδη σημαντικές αλλαγές στις πλατφόρμες facebook & twitter. Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσπάθεια παρακολούθησης των αλλαγών των πλατφορμών αυτών είναι απαιτητική και αποτελεί για εμάς στο ΔΑΑ καθημερνή ενασχόληση. Για παράδειγμα, οι πρόσφατες αλλαγές που ανακοινώθηκαν στη δυναμική του conversational interface και της λειτουργικότητας “localization”.

Έχοντας στο αεροδρόμιο της Αθήνας στόχευση να ενεργοποιούμαστε σε όποιο μέσο προτιμά να χρησιμοποιεί ο «πελάτης μας» και με τη δυναμική που φαίνεται να αναπτύσσει το «conversational commerce», διερευνούμε πλέον την ένταξή μας και σε νέα κοινωνικά δίκτυα. Ένα καλό παράδειγμα δικτύου που αναμένεται να μας απασχολήσει είναι το viber, καθώς βλέπουμε ότι ανταποκρίνεται άμεσα στις τεχνολογικές εξελίξεις, συνδυάζοντας bot & Artificial Intelligence, και έχει ένα κοινό χρηστών που το συναντάμε στο δικό μας προφίλ πελατών σε μεγάλο ποσοστό.