Ο Vice President Analytics Product Management, της γερμανικής SAP, χαιρετίζει την έναρξη μιας νέας εποχής, κατά την οποία τα cloud analytics μας βοηθούν να παίρνουμε τις πιο σωστές αποφάσεις, άμεσα και εύκολα.

Ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα που όλα τα γνωστά ονόματα στο χώρο της Πληροφορικής έχουν μπροστά τους (και, φυσικά, πρέπει να κερδίσουν, αν θέλουν να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη μάχη για τις προτιμήσεις της αγοράς), είναι η εξασφάλιση της εμπιστοσύνης της επιχείρησης-πελάτη. Στην εποχή του experience economy, η απλή λύση στα προβλήματά της δεν αρκεί, όταν όλα αλλάζουν τόσο γρήγορα – πρέπει να την πείσεις ότι μπορείς να τη βοηθήσεις όχι μόνο να υλοποιήσει σήμερα τον ψηφιακό μετασχηματισμό της (το μέγα θέμα των ημερών) αλλά και σε ό,τι άλλο, πιο εξειδικευμένο, απαιτήσει στο μέλλον η ανάπτυξή της. Χρειάζεται διαφοροποίηση, άλλη λογική, καινούριο διάβασμα της πυξίδας. Κι όσο εύκολο είναι να το λες αυτό, τόσο δύσκολο είναι να το κάνεις…

Κάθε εταιρία Πληροφορικής επιλέγει, προφανώς, τη δική της προσέγγιση για την επίτευξη αυτού του στόχου. Στο πρόσφατο συνέδριο της SAP, της μοναδικής μεγάλης ευρωπαϊκής εταιρίας λογισμικού με παγκόσμια ακτινοβολία, ακούσαμε σε όλους τους τόνους πως στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και των δραστηριοτήτων της είναι πλέον ξεκάθαρα ο άνθρωπος και οι εμπειρίες του, πάνω ακόμα κι από αυτές τις τεχνολογίες – Back to the Human / Explore the future of Intelligence, ήταν άλλωστε ο τίτλος του μεγάλου και ιδιαίτερα σημαντικού συνεδρίου της Αθήνας…

Από τις 16 σύντομες παρουσιάσεις σε μια πλειάδα θεμάτων και σε τρεις διαδοχικούς κύκλους που ακολούθησαν τις κύριες ομιλίες, ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε εκείνη που ήταν αφιερωμένη στην «έξυπνη επιχείρηση» και το μέλλον της λήψης αποφάσεων με τη βοήθεια του SAP Analytics Cloud, τόσο για το ίδιο το αντικείμενό της, όσο και για τον ομιλητή, που ήταν ο Mohamed Abdel Hadi, Vice President Analytics Product Management, T&I της SAP. To κορυφαίο στέλεχος, που εργάζεται στην εταιρία από το 2008 και εδρεύει στο αρχηγείο της, στο Walldorf, μίλησε αποκλειστικά στο Netweek με αφορμή το αντικείμενο της ομιλίας του, αλλά -όπως συμβαίνει συχνά- η συζήτηση «άνοιξε» και σε άλλα, «γειτονικά» θέματα…

Η ευτυχία του τελικού χρήστη
Να ξεκινήσουμε από την ανθρωποκεντρική προσέγγιση της SAP; «Αυτό που εμείς θέλουμε πάνω απ’ όλα, είναι ο τελικός χρήστης να είναι ευτυχισμένος! Χάρη στην τεχνολογία, μπορεί να απολαύσει συναρπαστικές εμπειρίες στο σπίτι του – προφανώς, περιμένει να συμβεί κάτι ανάλογο και στην εργασία του, ειδικά στο χώρο των analytics. Θέλουμε, λοιπόν, οι business users να είναι το ίδιο ευτυχείς που χρησιμοποιούν αυτό το λογισμικό, χωρίς πρόσθετο κόστος ή άλλες διαδικασίες…

Το είδαμε αυτό στο παράδειγμα με τους ανθρώπους της Ομοσπονδίας, στο μπάσκετ (ΣΣ. ένα από τα παραδείγματα στη διάρκεια της ομιλίας του, αφορούσε εφαρμογή data analytics in sports της SAP για λογαριασμό της Euroleague) – ήταν φανερό ότι χαίρονταν να δουλεύουν με το λογισμικό μας! Γι’ αυτού του είδους την ευτυχία, η τεχνολογία που θα τους δώσεις δεν χρειάζεται να είναι φανερή, αρκεί να υπάρχει behind the scenes… Άλλωστε, αναμένουν πως το λογισμικό θα ενσωματώνει κάποιας μορφής ευφυΐα, για να μπορεί να δίνει συμβουλές που σε διευκολύνουν, ώστε να τις εμπιστευτείς και να πάρεις καλύτερες αποφάσεις! Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, πλέον, περνώντας στη νέα φάση των analytics για τη SAP. Όλοι αναγνωρίζουμε πως σήμερα κινούμαστε σε ένα νέο τοπίο, όπου οι επιχειρήσεις και οι business users αξιοποιούν και εμπιστεύονται τα δεδομένα τους, για να πάρουν καλύτερες αποφάσεις…»

  • Αυτό εξακολουθεί να είναι δύσκολο… «Είναι! Όλα ξεκινούν, όμως, με την ανάπτυξη κλίματος εμπιστοσύνης. Κυρίως θέλουμε να βεβαιωθούμε πως ο business user μπορεί πολύ εύκολα να χρησιμοποιήσει τις εφαρμογές μας και το cloud σαν enabler (πείτε το και onboarding mechanism), ώστε να ξεκινήσει πολύ ενωρίς τη χρήση. Εξάρτηση από το ΙΤ πάντα θα υπάρχει (πολλές διαδικασίες γίνονται σε back-office mode), αλλά ακόμα κι έτσι, τα analytics θα σου δείξουν αν κάτι δεν πάει καλά. Θέλουμε να τα κάνουμε εύκολα, ώστε να μπορούν όλοι να τα χρησιμοποιούν…»

    Φέρνοντας κοντύτερα τις γενιές…
    Περνάμε, λοιπόν σε μια νέα εποχή; «Σαφώς, ναι! Τα παραδείγματα είναι πολλά – βεβαίως, υπάρχουν τα κατάλληλα συστήματα Μηχανικής Μάθησης, HR, CROM, ERP, αλλά τώρα υπάρχουν και αυτόματες προτάσεις και συμβουλές, κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν δεν ξέρεις τι ακριβώς ψάχνεις (γιατί, αν ξέρεις, πας κατευθείαν στο dashboard και το βρίσκεις). Εκεί χρειάζεται να κερδίσεις την εμπιστοσύνη των business users… Τότε έχουν νόημα η τεχνολογία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός – εμπιστεύομαι τα δεδομένα γιατί βλέπω τον τρόπο που σχηματίσθηκαν… -Όμως, πώς μπορείς να κερδίσεις τους ανθρώπους μιας άλλης γενιάς, τα άτομα τρίτης ηλικίας που εξακολουθούν μεν να εργάζονται, αλλά δεν κατανοούν και δεν εμπιστεύονται ιδιαίτερα την τεχνολογία; «Γι’ αυτούς η SAP οργανώνει ειδικά innovation workshops, τους καλούμε να δοκιμάσουν πρώτοι κάποια πρωτότυπά μας και να μας πουν τη γνώμη τους για τη σχεδίαση των εφαρμογών. Κάποιοι έχουν εξαιρετική εμπειρία και συμμετέχουν με μεγάλη χαρά… Από την άλλη, έχουμε και τους νεότερους, που έρχονται και δοκιμάζουν analytics με τους ανθρώπους μας – έχουμε μεγάλη εμπειρία στον προγραμματισμό και τη βελτίωση, με τις κατάλληλες προσθήκες, των κλασικών εργαλείων Business Intelligence. Μιλάμε με όλους, γιατί δεν θέλουμε να χάσουμε την εμπιστοσύνη τους – αντίθετα, θέλουμε να φέρουμε τις δυο γενικές κοντύτερα… Κάθε μια έχει τη δική της εμπειρία να κομίσει. Έχουμε φτάσει πιά τους 2000 χρήστες, που όλοι ενδιαφέρονται για τα καινούρια πράγματα, χαίρονται που είναι πιονέροι!»

    Οι σωστότερες αποφάσεις έχουν να κάνουν και με τον ψηφιακό μετασχηματισμό; «Από επιχειρηματικής άποψης, το θέμα είναι απλό: do it or die…Αν δεν βρεις το σωστό επιχειρηματικό μοντέλο σε κάποιους κλάδους, είναι πολύ δύσκολο να προχωρήσεις! Πχ. στα analytics με την παραδοσιακή μέθοδο θα χρειαζόσουν εβδομάδες για να φτάσεις στο ίδιο αποτέλεσμα που τώρα φτάνεις σε δευτερόλεπτα. Αν έχεις να πάρεις κρίσιμες αποφάσεις, στο πλαίσιο της συνεχούς ροής των δεδομένων, εκεί που οι εταιρίες περίμεναν ως και έναν μήνα για μια αναφορά, τώρα μπορούν να την πάρουν σε πραγματικό χρόνο! Η διαφορά είναι τεράστια και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σημαντικό

    Αξιοποιείτε ως «βάση» για τις εφαρμογές analytics σας το cloud – αντιμετωπίσατε κάποιες αρνήσεις για λόγους εμπιστευτικότητας; «Πάνω σ’ αυτό το θέμα έχει δουλέψει πολύ το τμήμα μας για την ασφάλεια στο cloud με τους πελάτες, ως προς το ποια δεδομένα θα ανεβαίνουν στο cloud και ποια όχι. Δεν μπορούμε να τους υποχρεώσουμε να το κάνουν – σ’ αυτές τις περιπτώσεις επιλέγουμε την υβριδική λύση: μπορείς απλώς να συνδεθείς στο cloud, χωρίς τα δεδομένα σου να μετακινηθούν σ’ αυτό. Αυτό για κάποιες μεγάλες επιχειρήσεις, όπως η Siemens ή η Bosch, είναι πολύ σημαντικό! Δουλεύουμε και με άλλες πλατφόρμες, πάντως, όπως η AWS, ανάλογα με την περίπτωση…» -Πόσοι προτιμούν το cloud και πόσοι την υβριδική λύση; «Σήμερα είναι 50-50, περίπου – πολλοί, πάντως, αποφασίζουν να κάνουν τη μετάβαση και να εστιάσουν πλέον μόνο στα analytics».

    Global Search και όχι μόνο…
    Όταν έχεις απέναντί σου έστω και για 30-40 λεπτά (μετά έπρεπε να προλάβει την πτήση της επιστροφής, στη Γερμανία) ένα τόσο έμπειρο στέλεχος που ζει τον παλμό στην «καρδιά» των γεγονότων, στο Walldorf, μοιραία η συζήτηση διευρύνεται… Έτσι, μιλήσαμε, επίσης, με τον Μο (χάμεντ) για το Global Search και τις δυνατότητές του, που επιτρέπουν στα αποτελέσματα των αναλύσεων να ενσωματωθούν σε οποιαδήποτε εφαρμογή της SAP και χάρη στην ενσωματωμένη Μηχανική Μάθηση να εξυπηρετούν ολοένα καλύτερα τον χρήστη του, όπου κι αν βρίσκεται, ακόμα και από το κινητό του. Και βέβαια, μιλήσαμε για το μέλλον, όπως το βλέπει η γερμανική εταιρία: Μου θυμίζει ότι οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις στον κόσμο (εκτός της Ευρώπης, πολύ δυνατά πηγαίνουν επίσης σε ΗΠΑ και Κίνα) «τρέχουν» πια σε SAP κι ότι τα δεδομένα τους είναι ανεκτίμητα, υποστηρίζει με ζέση ότι το μέλλον βρίσκεται στις πλατφόρμες που θα επιτρέψουν την αξιοποίησή τους όπως ακριβώς επιθυμεί κάθε επιχείρηση, κάνει λόγο για τη διαχείριση της εμπειρίας του πελάτη ξεκινώντας πάντα από τα δικά του δεδομένα, και παραδέχεται (γελώντας) ότι κάποιοι από τους πελάτες τους (που έχουν πλέον ξεπεράσει τους 3000 παγκοσμίως – μου αναφέρει σκόρπια ονόματα, συγκρατώ τη Vesta των ανεμογεννητριών, τη Velux των κουφωμάτων, τη Siemens, τη Red Bull… πολλές εταιρίες, σε διαφορετικά πεδία) τους ρωτούν επίμονα γιατί δεν είχαν παρουσιάσει νωρίτερα τα cloud analytics!

    Ξεχαστήκαμε με τη συζήτηση και το ταξί τον περιμένει, στην είσοδο του Μεγάρου…

      O Mohamed (Mo) Abdel Hadi είναι Vice President Analytics Product Management, T&I της SAP. Από τον Αύγουστο του 2018 είναι ο επικεφαλής πολλών ομάδων που εστιάζουν στα προϊόντα της εταιρίας στο χώρο των analytics, σε πολλές περιοχές του πλανήτη. Η ως τώρα καριέρα του στη SAP ξεπερνά τα 12 χρόνια, πάντα σσ’ αυτόν τον τομέα. Έχει υποστηρίξει με επιτυχία αναπτυξιακές λύσεις και προτάσεις στους χώρους του cloud, των presales και του business development.