netweek - Διαφάνεια, Επικοινωνία, Αποτελεσματικότητα

Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IT Management

Διαφάνεια, Επικοινωνία, Αποτελεσματικότητα

31 Αυγούστου 2015 | 09:57 Γράφει ο Απόστολος Π.   Μουρελάτος Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Απόστολος Π. Μουρελάτος

Ο CIO σήμερα πρέπει να είναι συνεργάτης του Business, να μπορεί να εντρυφήσει στην εταιρική κουλτούρα, να βοηθάει στην επίτευξη των εταιρικών στόχων και να συνδέει την τεχνολογία με την επιχείρηση.

Ο ρόλος του CIO έχει αλλάξει. Ενώ παλιότερα εκτελούσε τις εντολές της διοίκησης, έχει μετατραπεί σε συνεργάτη της. Σήμερα, χρειάζεται επικοινωνία και συνεργασία με όλες τις διευθύνσεις και τα brands της εταιρείας του για να επιτύχουν μαζί τους κοινούς εταιρικούς στόχους. Το ΙΤ είναι ένα «ζωντανό» κύτταρο του οργανισμού και θα πρέπει να βοηθάει στην ανάπτυξή του. Οποιαδήποτε έργα υλοποιούνται μέσα στον οργανισμό πρέπει να είναι διαφανή - οριζόντια και κάθετα - σε όλο τον οργανισμό (να είναι εμφανές, δηλαδή, σε όλους τους εμπλεκομένους το τι οφέλη αποκομίζονται από αυτά). Το ΙΤ, αλλά και οι μονάδες του, πρέπει να γνωρίζουν όλα τα projects που τρέχουν, ανεξαρτήτως της φύσης τους (System, BI ή ERP) και χρειάζεται όλοι να έχουν υπόψη τους κάθε έργο, αλλά και το χρονοδιάγραμμά του.

Ευθυγράμμιση με την επιτυχία
Οι τρεις πυλώνες στους οποίους βασίζεται το ΙΤ στην εταιρεία μας είναι η διαφάνεια, η επικοινωνία και η αποτελεσματικότητα. Είναι σημαντικό το ΙΤ να υλοποιεί όλα τα έργα σε συνεργασία με τις υπόλοιπες διευθύνσεις του οργανισμού. Αλλιώς η αποτυχία των projects είναι δεδομένη. Χρειάζεται να υπάρχει ευθυγράμμιση του ΙΤ με τους επιχειρηματικούς στόχους, κάτι που, αν και το ακούμε αρκετά τελευταία, είναι πολύ δύσκολο να υλοποιηθεί στην πράξη. Ένας CIO σήμερα οφείλει να έχει καλή επικοινωνία με το τμήμα του και να μπορεί να μεταφέρει τα όσα ειπώθηκαν στις συναντήσεις με τη διοίκηση στην ομάδα του, να αναπτύσσει, εντέλει, τόσο μια οριζόντια (σε όλο τον οργανισμό), αλλά και κάθετη επικοινωνία (στο ίδιο το ΙΤ εσωτερικά).

Αποτελεσματικότητα σημαίνει ότι όλα τα έργα πρέπει να είναι μετρήσιμα (με δείκτες KPIs) που να καθορίζονται από κοινού με τους υπεύθυνους των έργων. Σε κάθε περίπτωση όλα τα μεγάλα έργα του οργανισμού, που δεν είναι μόνο του ΙΤ, πρέπει να τα υποστηρίζει και η διοίκηση, η οποία θα πρέπει να κατανοεί τα οφέλη τους. Γι’ αυτό θα πρέπει να μιλάς στη γλώσσα της διοίκησης, να επικεντρώνεσαι στην ουσία, να είσαι ακριβής και συνεπής σε αυτά που λες και να αποδεικνύεις όσα λες. Είναι σημαντικό να κατανοήσουν όλοι ότι το ΙΤ δεν αποτελεί κέντρο κόστους, δεν αποτελεί μια διεύθυνση που παράγει μόνο κόστος. Αποτελεί και κέντρο παραγωγής κερδών για την επιχείρηση, κάτι που μπορείς να το αποδείξεις με τους δείκτες απόδοσης ενός έργου (για παράδειγμα, έφερε το έργο πελάτες, αύξησε τα έσοδα της επιχείρησης;).

Είναι σημαντικό ακόμα να αποφεύγονται οι έριδες ανάμεσα στα τμήματα της εταιρείας - γι’ αυτό και είναι καλό να μην οικειοποιείσαι ένα project, ακόμα και αν αυτό είναι δικό σου, αλλά να αναφέρεις ότι συνέβαλαν και τα άλλα τμήματα που τα αφορά. Απώτερος στόχος της Διεύθυνσης Πληροφορικής του Ομίλου είναι να εκμεταλλευόμαστε την τεχνολογία για να φέρνουμε περισσότερους πελάτες μέσα στα μαγαζιά: με συστήματα infotainment, με κιόσκια ενημέρωσης και iPads κ.λπ. προσπαθούμε να συνδέσουμε την τεχνολογία με το μάρκετινγκ και τη λειτουργία μέσα στο ίδιο το μαγαζί, ώστε να προσελκύουμε και να δημιουργούμε ικανοποιημένους πελάτες.

Market Basket Analysis
Ένα σημαντικό project που υλοποιήσαμε αφορά το λεγόμενο Market Basket Analysis, όπου γίνεται ανάλυση σε επίπεδο γραμμής απόδειξης για να βγουν τάσεις για τους πελάτες μας. Μέσω ειδικών αλγόριθμων βγαίνουν συσχετίσεις προϊόντων που να σε βοηθάνε να αναπτύξεις cross- ή upselling ικανότητες για το μάρκετινγκ. Συλλέγουμε online από όλα τα μαγαζιά μας όλες τις αποδείξεις που κόβουν κάθε μέρα, ήτοι για ΤΒ πληροφορίας ή για 3 εκατομμύρια αποδείξεις το μήνα. Όλα αυτά τα αναλύουμε σε επίπεδο απόδειξης και βλέπουμε τις τάσεις και τους συσχετισμούς των προϊόντων. Έτσι, μπορείς μέσα από πολύ απλά διαγράμματα να καταλάβεις τις πωλήσεις σου κατά τη διάρκεια της ημέρας ή πού χρειάστηκες περισσότερο το εργατικό σου δυναμικό (και να το διαχειριστείς καλύτερα).

Παράλληλα, με αυτά τα στοιχεία μπορούν να αυξηθούν οι πωλήσεις μέσα στο κατάστημα (με τεχνικές cross-selling και up-selling). Μπορεί ακόμα και να σε βοηθήσουν να καταλάβεις, μέσω του locations analysis, σε ποια περιοχή μπορείς να ανοίξεις ένα νέο μαγαζί ή να ενισχύσεις τις πωλήσεις σε ώρες που πέφτει η ζήτηση. Πρόκειται για ένα εξελιγμένο σύστημα BI, το οποίο μπορεί να βελτιώνεται συνεχώς, επιτρέποντας την επέκταση της χρήσης του ακόμα και στα Social Analytics. Η μεγαλύτερη δυσκολία για εμάς κατά την υλοποίηση αυτού του έργου ήταν να συλλέξουμε και να καθαρίσουμε τα δεδομένα από 430+ μαγαζιά, με 3-4 POS (Point Of Sale Systems) στο καθένα και πάρα πολλά brands. Αυτό ήταν ένα Ηράκλειο έργο που έγινε από τη Διεύθυνση Πληροφορικής, γνωρίζοντας ότι αν τα δεδομένα δεν ήταν σωστά μπορούσαν να αλλοιώσουν το αποτέλεσμα. Κατά την ανάλυση των δεδομένων δουλεύουμε πάντα με αυτή τη σειρά: παρακολούθηση - προσανατολισμός - απόφαση - ενέργεια.

Projects συνεχούς βελτίωσης
Ένα ακόμα σημαντικό έργο που υλοποιήσαμε στα τέλη του 2014 είναι το Web & Μobile Ordering. Πρόκειται για ένα έργο που προσπαθούμε να το βελτιώνουμε συνεχώς, αναζητώντας νέες λύσεις όπως για παράδειγμα, την υποστήριξη πιστωτικών καρτών, την ενσωμάτωση του take away κ.λπ. Αυτή την περίοδο τρέχει, επίσης, ένα έργο ενοποίησης όλων των συστημάτων ERP του Ομίλου εστίασης (Goody’s, Flocafe, Everest, Papagalino, La Pasteria, Everest Τροφοδοτική και Olympic Catering). Σε εξέλιξη βρίσκεται, επίσης, ένα έργο υλοποίησης του ΒΙ στην Οικονομική Διεύθυνση, η αναβάθμιση-εννοποίηση όλων των λογισμικών και του συστήματος διαχείρισης emails των εταιρειών του ομίλου.

Ένα ακόμα μεγάλο έργο που έχουμε στα σκαριά είναι αυτό των ανέπαφων συναλλαγών και αφορά την εφαρμογή τους σε όλα τα καταστήματά μας. Το έργο αυτό βρίσκεται σε πιλοτική φάση (το σύστημα θα εγκατασταθεί αρχικά σε δέκα καταστήματα του ομίλου και μετά θα γίνει roll-out σε όλα τα υπόλοιπα καταστήματα). Το εν λόγω έργο έχει καθυστερήσει γιατί υπάρχει πολύ μεγάλη διαδικασία για να υλοποιηθεί - πρόκειται για λειτουργικά και νομικά κωλύματα, αφού θα πρέπει να υπογράψει διαφορετική σύμβαση το κάθε ένα κατάστημα του ομίλου που θα μπει στο σύστημα.

Οι ανέπαφες πληρωμές θα αποτελέσουν το εφαλτήριο που θα μας οδηγήσουν στην υλοποίηση, στο μέλλον, projects όπως είναι το e-Wallet και το e-Couponing με εκπτωτικά κουπόνια, τα οποία θα βασιστούν πάνω στην πλατφόρμα των τραπεζών που θα υλοποιήσουν το σύστημα. Βέβαια, όλα αυτά μας ενδιαφέρουν και τα εξετάζουμε διεξοδικά για να δούμε πώς θα υλοποιηθούν στην τελική μορφή τους. Ένα ακόμα έργο που σκεφτόμαστε και μας ενδιαφέρει πολύ αφορά τα Social Analytics (Sentimental Analysis - Ανάλυση σχολίων χρηστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης). Πρόκειται για ένα project που το έχουμε δει ως «Proof of Concept» και θέλουμε να ξεκινήσουμε με αυτό το συντομότερο δυνατό (αν όχι μέσα στο 2015, σίγουρα μέσα στο 2016) για όλον τον όμιλο εστίασης. Γενικά, μας ενδιαφέρουν όλα τα projects νέων τεχνολογιών που σχετίζονται πολύ με το κατάστημα.

netweek (T. 370)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778