Το Business Discovery είναι ο νέος τρόπος ανάλυσης των δεδομένων, συνδυαστικά και σε πολλαπλά επίπεδα, που ήρθε να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των παραδοσιακών λύσεων Επιχειρηματικής Ευφυΐας και των standalone εφαρμογών γραφείου.

Αντίθετα από τις παραδοσιακές λύσεις, η νέα γενιά του Business Intelligence δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους χρήστες να έχουν άμεση πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα, ώστε να μπορούν να αναλύουν, να αξιολογούν και να προσαρμόζουν την πληροφορία, ο καθένας στα δικά του μέτρα και τις δικές του ανάγκες, για την καλύτερη λήψη αποφάσεων. Μία από τις βασικότερες επιχειρηματικές ανάγκες της εποχής που μας ωθούν σε τέτοιου είδους λύσεις, είναι ότι αυξάνει συνεχώς ο όγκος της πληροφορίας. Ολο και συχνότερα καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση των «Big Data».

Η αύξηση αυτή αλλάζει τον τρόπο που οι εταιρείες συλλέγουν, επεξεργάζονται και εκμεταλλεύονται τις πληροφορίες. Οι χρήστες θέλουν να έχουν πρόσβαση και να μπορούν να συνδυάζουν σωστά όλες αυτές τις πληροφορίες, για να μπορούν να προβλέπουν καταστάσεις, να αποφεύγουν σφάλματα και να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις. Με ένα τέτοιο σύστημα, λοιπόν, μπορούμε να προλάβουμε και να καλύπτουμε όλα τα παραπάνω, καθώς και να μειώσουμε το κόστος της δαπάνης μιας παραδοσιακής λύσης . Σίγουρα μια επιχείρηση, όπως και κάθε ζωντανός οργανισμός, δεν μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη από τις τάσεις της εποχής. Η τεχνολογία εισχωρεί όλο και περισσότερο στην καθημερινότητα όλων μας. Ολο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν, πλέον, όχι μόνο υπολογιστές, αλλά και mobile συσκευές και applications.

Καθημερινά, σε επαγγελματικό ή προσωπικό επίπεδο, ο καθένας χρησιμοποιεί και παράγει όλο και περισσότερα δεδομένα, με αποτέλεσμα να γεννάται η ανάγκη για εργαλεία ανάλυσης δεδομένων, ώστε να πάρει τις πληροφορίες που κρύβουν μέσα τους. Στις μέρες μας, όλο και αυξάνει ο αριθμός των χρηστών έξυπνων μικροσυσκευών (smartphone, tablets κ.λ.π.), αλλά και η εξοικείωσή μας με αυτές. Η έννοια του Mobility στο Business Discovery μάς δίνει τη δυνατότητα να έχουμε ό,τι χρειαζόμαστε στις συσκευές αυτές, από απλές εφαρμογές έως και τα business analytics μας, άμεσα, πάντα και παντού! Ετσι, οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, ακόμη και κατά τη διάρκεια της διαδικασίας λήψης αποφάσεων.

Μία ακόμη τάση αποτελούν και τα Social Media, τα οποία έχουν μπει δυναμικά στην ζωή μας και ο ρόλος τους επηρεάζει, πλέον, οποιοδήποτε κομμάτι της. Χρησιμοποιούνται για την ανταλλαγή πληροφοριών, γνώσεων και απόψεων για προσωπικά ή και επαγγελματικά θέματα. Η αλληλεπίδραση των social media και των αποφάσεων με βάση το ένστικτο, με τα δεδομένα, θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνονται και χρησιμοποιούνται οι πληροφορίες ακόμη περισσότερο. Ετσι, οι χρήστες εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, αυξάνουν την παραγωγικότητά τους και βελτιστοποιούν τη λήψη αποφάσεων. Η απότομη συσσώρευση, όμως, όλων αυτών των δομημένων ή μη πληροφοριών (Data Explosion), μπορεί να οδηγήσει τους χρήστες σε σύγχυση.

Με ένα εργαλείο Business Discovery έχουν τη δυνατότητα να ξεχωρίσουν με ευκολία τη χρήσιμη πληροφορία από το «θόρυβο». Μπορούν να καταλάβουν άμεσα τι είναι σημαντικό για τη λήψη μιας απόφασης, αγνοώντας τις πληροφορίες που δεν συσχετίζονται με αυτήν.Επίσης, τελευταία παρατηρείται πως όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αποφασίζουν να «ανεβάσουν τα δεδομένα τους στο σύννεφο» (Cloud), λόγω της τάσης της εποχής, αλλά και για λόγους μείωσης των δαπανών τους. Φυσικά, το Business Discovery δεν θα μπορούσε να μην υποστηρίζει και τέτοιου είδους περιπτώσεις. Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω πως το κλειδί της επιτυχίας είναι η ενδυνάμωση των χρηστών. Οι χρήστες μπορούν να πάρουν τη δύναμη της λήψης αποφάσεων στα χέρια τους και να λάβουν ενεργό ρόλο στην αξιολόγηση των πληροφοριών. Μόνο έτσι θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο και άμεσα τα επιχειρηματικά οφέλη τού Business Discovery.