Στη Νέα Οδό και την Κεντρική Οδό, οι αυτοκινητόδρομοι είναι «ζωντανοί» οργανισμοί που λειτουργούν 365 ήμερες το χρόνο, 24ώρες το 24ωρο.

Σε αυτό το πλαίσιο, το ΙΤ έχει το ρόλο του «νωτιαίου μυελού». «Τα συστήματα που σχεδιάζουμε, υλοποιούμε και συντηρούμε, οι εφαρμογές που χρησιμοποιούμε, οι επιλογές που κάνουμε για τα δίκτυα και τις αρχιτεκτονικές τους,  κάθε μας ενέργεια πρέπει να λειτουργεί αδιάλειπτα, να διαθέτει τεράστιο εύρος δυναμικότητας» δηλώνει στο NetFAX ο Αντώνης Γιαννόπουλος, IT Infrastructure Manager των Νέα Οδός Α.Ε και Κεντρική Οδός Α.Ε.

«Σήμερα, βρισκόμαστε σε μια περίοδο μεγάλης ανάπτυξης και εταιρικά, αλλά και ειδικότερα σε ότι αφορά στο IT. Το 2017 ολοκληρώνεται η κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων της Ιόνιας Οδού και του Ε65 και αυτό μεταφράζεται σε αυτόματη αύξηση των χιλιομέτρων που διαχειριζόμαστε. Διπλασιάζεται το αντικείμενό μας, πολλαπλασιάζεται η γεωγραφική διασπορά των εγκαταστάσεών μας, αυξάνεται κατακόρυφα η ανάγκη για συστήματα και δίκτυα» συμπληρώνει.

Για τα 153 χλμ της Ιόνιας οδού που είναι σε κυκλοφορία αυτή τη στιγμή εγκαταστάθηκαν τους τελευταίους μήνες συστήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των οδηγών, εντοπίζουν έγκαιρα συμβάντα και συνεπικουρούν στην προσπάθεια έγκαιρης και αποτελεσματικής ανταπόκρισης κάθε γεγονότος. Συστήματα που υποστηρίζουν την παρακολούθηση και συντήρηση του εξοπλισμού ενός αυτοκινητοδρόμου και τέλος υποδομές που αναλαμβάνουν τη συλλογή διοδίων τελών με ταχύτητα και ακρίβεια.

Για τους επόμενους μήνες η Νέα Οδός και Κεντρική Οδός θα επικεντρωθούν στην οδική ασφάλεια και την εξυπηρέτηση.
«Για την οδική ασφάλεια θα επενδύσουμε στην περαιτέρω αξιοποίηση της τεχνολογίας οπτικής αναγνώρισης συμβάντων με στόχο την ελαχιστοποίηση του χρόνου εντοπισμού έκτακτων συμβάντων και συνεπώς την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη ανταπόκριση των ανθρώπων μας προς κάθε οδηγό.

Επιπλέον, θα προχωρήσουμε σε περαιτέρω επενδύσεις σε συστήματα που παρέχουν ζωτικής σημασίας πληροφορίες για τη βέλτιστη διαχείριση των υποδομών μας, αυτών καθαυτών. Δυο απλά παραδείγματα περιλαμβάνουν τα συστήματα παροχής πληροφοριών σχετικά με την κατάσταση του οδοστρώματος και τις ανάγκες συντήρησής του, καθώς και συστήματα και εφαρμογές για τις καιρικές συνθήκες κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων.

Στον τομέα της εξυπηρέτησης, έμφαση θα δοθεί  στον εμπλουτισμό της πληροφόρησης που παρέχουμε στους οδηγούς για θέματα όπως: τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσουν για να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους, τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες στον αυτοκινητόδρομο ή πέριξ αυτού, την κίνηση που πιθανώς θα συναντήσουν κλπ». Στο άμεσο μέλλον όμως, βαρύτητα θα δοθεί στη χρήση επιπλέον καναλιών επικοινωνίας μέσω του σχεδιασμού και της υλοποίησης εφαρμογών κινητού τηλεφώνου.

«Το όραμά μας στη Νέα Οδό και την Κεντρική Οδό είναι να αποτελούμε πρότυπο για τον κλάδο μας. Αποστολή μας είναι να προσφέρουμε τα υψηλότερα δυνατά επίπεδα οδικής ασφαλείας σε συνδυασμό με τις πλέον ποιοτικές  υπηρεσίες. Επιδιώκουμε την υπεροχή στη λειτουργία και τη συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων μας. Ο στρατηγικός στόχος του τμήματος ΙΤ ταυτίζεται με αυτή την αποστολή…» καταλήγει ο Α. Γιαννόπουλος.