Η συνεργασία του Δήμου Αθηναίων (και του Δήμαρχου Γ. Καμίνη) με την Bloomberg Associates ξεκινά από το 2014, με την τελευταία να προσφέρει pro bono συμβουλές σε πολλούς τομείς της δραστηριότητας του Δήμου και της πόλης ευρύτερα.

Σκοπός της Bloomberg Associates είναι να υποστηρίζει συμβουλευτικά μεγάλες πόλεις ανά τον κόσμο, μεταφέροντας την εμπειρία της 12ετούς διοίκησης της Νέας Υόρκης του Mike Bloomberg, μέσω των πιο στενών συνεργατών της που στελεχώνουν πλέον τον οργανισμό αυτό. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας ο CDO (Chief Digital Officer) του Δήμου Αθηναίων. Κωνσταντίνος Χαμπίδης προσκλήθηκε στο συνέδριο που οργάνωσε το Bloomberg στην Σιγκαπούρη, με τίτλο Sooner as you think.

Αντικείμενο του συνεδρίου ήταν το μέλλον των πόλεων και πως η καινοτομία παίζει δραστικά καταλυτικό ρόλο στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων σε αυτές. «Η παρουσία της Αθήνας δεν είχε άλλο ρόλο παρά να τονίσει τον τρόπο με τον οποίο στρατηγικά προωθεί τον ψηφιακό μετασχηματισμό της πόλης, μέσα από τον Ψηφιακό Οδικό Χάρτη που πλέον ετησίως ανακοινώνει ο δήμος. Η Αθήνα είχε να αντιμετωπίσει τις δικές της ιδιαίτερες προκλήσεις την τελευταία οκταετία, περίοδος κατά την οποία η πόλη δοκιμάστηκε. Αυτό μεταφράζεται στην έμφαση που δίνεται στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων για 10.000 Αθηναίους για το τρέχον έτος, μέσα από σημαντικές συνεργασίες με εταιρείες όπως η Microsoft» δήλωσε στο NetFAX ο Κ. Χαμπίδης, σχολιάζοντας τη συμμετοχή του στο συνέδριο.

Ο CDO του Δήμου Αθηναίων τόνισε, επίσης, πως η Αθήνα δεν πήρε τον δρόμο της «τεχνολογίας για την τεχνολογία» αλλά έβαλε στο κέντρο της ψηφιακής της πολιτικής τους πολίτες, δημιουργώντας χρηστικά εργαλεία καθημερινότητας όπως η εφαρμογή myathenspass (http://parkinathens.gr) για τις ηλεκτρονικές πληρωμές στην ελεγχόμενη στάθμευση. Στην ίδια κατεύθυνση βρίσκεται και το Athens Digital Lab (http://athensdigitallab.gr) «μέσω του οποίου αυτές τις μέρες εγκαθίσταται, από νέους επιστήμονες που επιλέγχθησαν μετά από ανοιχτή πρόκληση, ένα ευρύ δίκτυο αισθητήρων ΙοΤ στον Εθνικό Κήπο».

Στο πάνελ της συζήτησης μεταξύ του Κων. Χαμπίδη, του Miguel Gamino από την Mastercard και του Todd Asher από τους Bloomberg εξηγήθηκε το πως η ψηφιακή στρατηγική της Αθήνας, αλλά και πολλά μη-ψηφιακά προγράμματα, όπως τα Ανοιχτά Σχολεία (https://www.athensopenschools.gr/), το Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα (http://athens-dfbl.gr/) ή το Κέντρο Συντονισμού Προσφύγων και Μεταναστών (https://www.accmr.gr/el/) είναι αυτά που την οδήγησαν ως φιναλίστ για το βραβείο της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Καινοτομίας για το 2018, ανάμεσα σε 80 και πλέον άλλες υποψήφιες πόλεις.

Η συζήτηση έκλεισε με το συμπέρασμα πως δεν υπάρχει ενιαίος τρόπος να ορίσουμε τις «έξυπνες πόλεις», αλλά η κάθε πόλη οφείλει να διαλέξει τις προκλήσεις που θέλει και πρέπει να αντιμετωπίσει, με άλλα λόγια να εστιάζει στα προβλήματα και όχι στις διαθέσιμες λύσεις και να υλοποιεί την πολιτική της με όρους ψηφιακής ισότητας, ανοιχτότητας αλλά και βιώσιμοτητας. Το συνέδριο παρακολούθησαν παραπάνω από 200 στελέχη επιχειρήσεων από όλο τον κόσμο.