netweek - 25 Digitalized Companies to Watch ‘18: Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IT Industry

25 Digitalized Companies to Watch ‘18: Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

20 Φεβρουαρίου 2018 | 09:31 Γράφει το Net Week  Online Team Topics: Case Studies,innovation

Ψηφιοποίηση του περιβάλλοντος εργασίας και βελτίωση της εμπειρίας του επιβάτη, οι βασικοί πυλώνες μέχρι τώρα στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Οι ψηφιακές υπηρεσίες είναι πλέον ένας μονόδρομος, ο οποίος έχει επιβληθεί με την ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και τις δυνατότητες διάδρασης που πλέον υπάρχουν είτε μεταξύ φυσικών προσώπων (Peer to Peer), είτε φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων / κράτους (B2C, B2B2C), είτε μεταξύ επιχειρήσεων (B2B). Παράλληλα, με το πέρασμα των ετών, τα αεροδρόμια, από απλοί πάροχοι υπηρεσιών υποδομής και εξυπηρέτησης πτήσεων, εξελίχθηκαν σε πολυδιάστατες πολιτείες – οντότητες, ενώ πλέον μεταλλάσσονται σε ψηφιακές/ έξυπνες πόλεις (Smart cities). Σε αυτό το περιβάλλον, η τεχνολογία έχει ρόλο, εξαιρετικά σημαντικό.

Στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, από την αρχή της λειτουργίας μας έως σήμερα, τοποθετούμε στο κέντρο της στρατηγικής μας την εξυπηρέτηση του επιβάτη και του επισκέπτη, με πρωτοποριακές ενέργειες τόσο στον ελληνικό όσο και στο διεθνή αεροδρομιακό κλάδο. Πιστεύουμε ότι το σύνολο της ταξιδιωτικής εμπειρίας αποτελεί βασικό συστατικό της απόφασης για το αεροπορικό ταξίδι και προσπαθούμε να την μετατρέψουμε σε μια συλλογή ευχάριστων & εύκολων δραστηριοτήτων που απαλλάσσουν τον επιβάτη από οποιοδήποτε άγχος και ταλαιπωρία. Για να το επιτύχουμε εργαζόμαστε σε δύο άξονες:

Ψηφιακή εργασία
Πρώτον, προσπαθούμε να μετατρέψουμε την εταιρική κουλτούρα και τις διαδικασίες μας ώστε να αποδεχθούμε και να προωθήσουμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό, μέσα από την υλοποίηση σημαντικών έργων Πληροφορικής, που υποστηρίζουν την συνεργασία και την εύκολη ανταλλαγή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο, ανάμεσα σε όλους τους εμπλεκομένους σε αεροναυτιλιακές και μη δραστηριότητες.

Έτσι είμαστε το πρώτο αεροδρόμιο παγκοσμίως το οποίο υιοθέτησε την πλατφόρμα Office 365 για τις εσωτερικές λειτουργίες μας, καθώς και την πλατφόρμα Google Apps για τις λειτουργίες της αεροδρομικής κοινότητας. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε εξασφαλίσει την ηλεκτρονική συνεργασία, τη διακίνηση εγγράφων καθώς και τις τηλε-συνεργασία (video conferencing) και τηλεργασία (work remotely).

Νέα κανάλια επικοινωνίας με τον πελάτη
Παράλληλα, στο πλαίσιο της βελτίωσης της ταξιδιωτικής εμπειρίας, χρησιμοποιήσαμε πρωτοποριακές τεχνικές ήδη από το 2015: Η Αθήνα έγινε το πρώτο αεροδρόμιο παγκοσμίως που έκανε χρήση του περιβάλλοντος Facebook Messenger, το οποίο ονομάσαμε ATH Messenger, ώστε να παρέχουμε πληροφορίες και ενημέρωση στο κοινό μέσω της πιο γνωστής και διαδεδομένης πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης. Τον Αύγουστο του 2016 βελτιώσαμε την πρώτη έκδοση χρησιμοποιώντας chatbot, και το 2017 επεκτείναμε την υπηρεσία και μέσω Twitter, ενώ σύντομα θα διατίθεται και μέσω Viber, προσφέροντας έτσι κάλυψη μέσα από τα πιο σημαντικά δίκτυα ανταλλαγής μηνυμάτων. Επιπρόσθετα, ήδη από το 2016, η χρήση του Wi-Fi στους χώρους του αεροδρομίου παρέχεται δωρεάν προς όλους τους επιβάτες και επισκέπτες, ενώ και η υπηρεσία premium καλύπτει τους χρήστες που ενδεχομένως επιθυμούν επαυξημένες παροχές πρόσβασης.

Λιγότερο άγχος για τον επιβάτη
Επίσης, καθώς ολοκληρώνεται το έτος, το αεροδρόμιο της Αθήνας παρέχει δύο νέες υπηρεσίες που βελτιώνουν σημαντικά το λειτουργικό σκέλος της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Πραγματοποιήθηκε η εγκατάσταση πυλών αυτόματου ελέγχου καρτών επιβίβασης καθώς και η εγκατάσταση συσκευών αυτόματης παραλαβής αποσκευών (self-baggage drop off), ενώ παράλληλα, σε συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ, η Αθήνα είναι η πρώτη είσοδος /έξοδος της Ελλάδας η οποία λειτουργεί αυτοματοποιημένο έλεγχο διαβατηρίων μέσω ειδικών πυλών.

Συνολικά, έχουμε την ισχυρή πεποίθηση πώς, «ακούγοντας» και προτάσσοντας τις ανάγκες του ταξιδιώτη και «σχεδιάζοντας» μαζί του, μετατρέποντάς τον σε στρατηγικό συνεργάτη, και η εμπειρία του βελτιώνεται σημαντικά και η εταιρική στρατηγική μας γίνεται πραγματικά βιώσιμη. Σε αυτή την κατεύθυνση χρησιμοποιούμε σχεδιαστικές μεθοδολογίες χαρτογράφησης και διερεύνησης στάσεων για να ανακαλύψουμε τις ανάγκες των τελικών πελατών μας και δοκιμάζουμε πιλοτικά νέες τεχνολογίες γρήγορα και άμεσα για να προσαρμόσουμε τα δεδομένα σε αυτούς, να μειώσουμε τους χρόνους υλοποίησης και να έχουν στα χέρια τους τις ψηφιακές υπηρεσίες που τους ταιριάζουν. Στο ΔΑΑ θεωρούμε την τεχνολογία ως πηγή δημιουργίας αξίας για τον αερολιμένα, για τους συνεργάτες μας αλλά και για το επιβατικό κοινό και επενδύουμε στις λύσεις οι οποίες όχι μόνον είναι καινοτόμες αλλά κυρίως είναι ωφέλιμες και για εμάς αλλά και για τον περίγυρό μας.

netweek (T. 409)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778