Στην ψηφιακή μας εποχή, όλες μας οι επιλογές έχουν σημασία. Ακόμη και η υπηρεσία ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που διαλέγουμε. Hotmail, Yahoo, Gmail ή AOL; Σημαίνει κάτι αυτή η επιλογή; Η Hunch, μια διαδικτυακή εφαρμογή που παρέχει εξειδικευμένες συστάσεις έκανε μια έρευνα σε χρήστες στις ΗΠΑ και κατέληξε στα εξής ενδιαφέροντα συμπεράσματα.

Οι χρήστες της AOL είναι συνήθως γυναίκες 35-64 που είναι απόφοιτοι πρωτοβάθμιας τουλάχιστον εκπαίδευσης. Πρόκειται για  άτομα με «πνευματικές ανησυχίες», άλλα όχι θρησκευόμενα. Πολιτικά είναι στο «κέντρο», βρίσκονται σε μόνιμη σχέση εδώ και δέκα χρόνια και έχουν παιδιά. Η οικογένεια είναι  πρώτη τους προτεραιότητα. Διαβάζουν περιοδικά, έχουν desktop computer, είναι κυρίως αισιόδοξοι και εξωστρεφείς χαρακτήρες που τους αρέσει η ομαδική εργασία.

Οι χρήστες Gmail είναι περισσότερο νεαροί άντρες 18-34 με πανεπιστημιακή εκπαίδευση και όχι ιδιαίτερη σχέση με τη θρησκεία. Πολιτικά «προοδευτικοί», συνήθως μη δεσμευμένοι και χωρίς παιδιά. Ζουν σε πόλεις και έχουν ταξιδέψει στο εξωτερικό. Είναι career-focused και λειτουργούν πολύ με το δίκτυο, διαθέτουν μπλογκ, έχουν iphone, laptop, ακούν μουσική μέσω MP3’s και είναι «γκαζτετάδες». Είναι πιο εσωστρεφείς και έχουν επιχειρηματικό πνεύμα.

Οι χρήστες Hotmail είναι συνήθως νεαρές γυναίκες 18-34 (και ακόμα νεότερες) που έχουν τελειώσει το Λύκειο και δεν είναι θρησκευόμενες. Πολιτικά είναι μάλλον κάπου στη «μέση». Είναι μη δεσμευμένες και χωρίς παιδιά. Συνήθως ζουν ακόμα με τους γονείς τους. Διαβάζουν περιοδικά και ελαφρά μυθιστορήματα και ακούνε μουσική μέσω MP3’s. Είναι εσωστρεφείς, αλλά τους αρέσει και να δουλεύουν σε ομάδες.

Οι χρήστες Yahoo! είναι στην πλειοψηφία τους γυναίκες 18-49 που έχουν ολοκληρώσει την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και έχουν πνευματικές ανησυχίες. Βρίσκονται σε μια σχέση 1-5 ετών κι έχουν παιδιά. Δεν έχουν ταξιδέψει έξω από τη χώρα τους. Η οικογένεια είναι η πρώτη τους προτεραιότητα. Διαβάζουν περιοδικά και έχουν είτε laptop, είτε desktop computer. Είναι εξωστρεφείς και τους αρέσει η ομαδική δουλειά.

Προσαρμόστε τα αποτελέσματα αυτά στην ελληνική πραγματικότητα και δεν θα πέσετε μακριά. Την επόμενη φορά που θα σας έρθει κάποιο e-mail, και δεν ξέρετε τον αποστολέα, ίσως η κατάληξή του θα δώσει μια κάποια ιδέα…