Ετσι όπως πάει το πράγμα στα social media, όποιος θέλει να έχει μια ικανοποιητική παρουσία στο χώρο δεν έχει και πολλές επιλογές στο τι είδους στρατηγική θα πρέπει να ακολουθήσει: θα πρέπει να γίνει μάστιγα.

Δεν έχεις παρά να μπεις σε οποιαδήποτε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και οι αιτήσεις φιλίας, οι αιτήσεις για παρουσία σε εκδηλώσεις, οι αιτήσεις για  follow και like έρχονται από όλες τις κατευθύνσεις, δεξιά, αριστερά, πλαγίως και καθέτως. Ενα κανονικό τσουνάμι δηλώσεων ενδιαφέροντος. Πλέον υπάρχει και η σχετική έρευνα που το αποδεικνύει.

Η έρευνα, που υλοποίησε η τεχνολογική εταιρεία μάρκετινγκ Alterian, μας δίνει την πληροφορία ότι μέσα σε ένα και μόνο μήνα, τα κοινωνικά δίκτυα από το Facebook  ως το Twitter φιλοξένησαν 3,34 εκατομμύρια «αιτήσεις» σε ολόκληρο τον πλανήτη. Οι αιτήσεις ήταν συντριπτικά περισσότερες στο Twitter, μια και το  Facebook εσχάτως ακολουθεί μια αυστηρότερη πολιτική μέσα από την όποια κανείς μπορεί να χάσει ακόμα και τον λογαριασμό του εάν πατάει αιτήσεις φιλίας «στο βρόντο».

Η νέα αυτή έρευνα  έδειξε παραστατικά το πώς οι αιτήσεις σχεδόν εφορμούν πάνω στο μέσο χρήστη. Η σύμβουλος της εταιρείας που την διεξήγαγε δήλωσε κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον: «Σκέφτομαι πως οι ‘αιτήσεις κοινωνικής δικτύωσης’ μοιάζουν με ένα νέο είδος εικονικού ‘λευκού θορύβου’: πρόκειται για έναν κατακλυσμό από κοινωνικές αιτήσεις χωρίς κανέναν ορθολογισμό».

Αυτή η διαδικασία του «request» για το «request» αποτελεί πράγματι ένα νέο είδος κοινωνικού αντανακλαστικού. Υπάρχει ένας ψυχαναγκασμός, μια «μανία» να αποκτήσει κάνεις τριγύρω όλο και μεγαλύτερο σύννεφο γνωστών.

Μια πρόθεση  που μπορεί ίσως κανείς να εξηγήσει στην περίπτωση της επαγγελματικής χρήσης των κοινωνικών δικτύων, όπου οι ποσοτικοί δείκτες παίζουν έναν κάποιο ρόλο. Στην προσωπική όμως χρήση, αυτός ο υπερπληθωρισμός, η μάστιγα του like me, follow me , fan me φαίνεται πως δεν έχει τελειωμό άλλα ούτε και λογική.

Ισως είχε ενδιαφέρον αυτό που είδα κάπου σε ένα ποστ στο facebook: Κάποιος έλεγε πόσο ενδιαφέρον θα ήταν, όπως υπάρχει το κουμπί Like, να υπάρχει και το κουμπί Dislike…