netweek - Capital Controls & hosting: Τα ελληνικά data centers απαντούν στα capital controls

Τετάρτη, 18 Ιουλίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IT Industry

Capital Controls & hosting: Τα ελληνικά data centers απαντούν στα capital controls

23 Ιουλίου 2015 | 11:38 Γράφει ο Γιώργος  Φετοκάκης Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Πόσο έχουν επηρεάσει τα capital controls τις πληροφοριακές υποδομές των ελληνικών επιχειρήσεων; Με ποιο τρόπο μπορούν να βοηθήσουν τα ελληνικά data centers και οι Έλληνες πάροχοι υπηρεσιών hosting; To netweek έκανε μια μεγάλη έρευνα της αγοράς και σας δίνει τις απαντήσεις.

Η εφαρμογή των capital controls είχε έναν ιδιαίτερο αρνητικό αντίκτυπο στις ελληνικές επιχειρήσεις, δυσκολεύοντας (και σε ορισμένες περιπτώσεις διακόπτοντας) την πρόσβασή τους σε πολλές απαραίτητες για την λειτουργία υπηρεσίες, όπως είναι το hosting του site τους ή/και οι υπηρεσίες cloud που παρέχονται από providers του εξωτερικού. Τα capital controls μπλοκάρουν την εκροή κεφαλαίων από μια χώρα που βρίσκεται αντιμέτωπη με την χρεοκοπία, εμποδίζοντας τις επιχειρήσεις να κάνουν business και να επιβιώνουν μέσα σε έναν αυξανόμενα αλληλοεξαρτώμενο online κόσμο.

Στο πλαίσιο διερεύνησης του προβλήματος που έχει προκύψει για τις ελληνικές εταιρείες ένεκα των capital controls, αλλά και του κομβικού ρόλου που παίζουν τα ελληνικά data centers και οι Έλληνες πάροχοι σε αυτή την κατάσταση, το netweek πραγματοποίησε ένα αναλυτικό ρεπορτάζ, μέσα από το οποίο χαρτογραφείται η κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην αγορά, αλλά και οι τρόποι που τα ελληνικά data centers μπορούν να δώσουν λύση στο πρόβλημα.

Aν και η προστασία των δεδομένων και η διασφάλιση της ιδιωτικότητας αποτελεί κάτι που το έχουν συνειδητοποιήσει οι πάροχοι υπηρεσιών online που δραστηριοποιούνται διεθνώς, τα capital controls ήταν κάτι το αναπάντεχο που τους βρήκε όλους σχεδόν απροετοίμαστους, αναδεικνύοντας για άλλη μια φορά το πόσο σημαντικό είναι να διατηρεί κανείς τις σημαντικές πληροφοριακές υποδομές τους στην Ελλάδα. Και παρόλο που οι ελληνικές επιχειρήσεις «πιάστηκαν» στον ύπνο, ευτυχώς οι ελληνικοί πάροχοι και τα ελληνικά data centers απέδειξαν για άλλη μια φορά την ετοιμότητά τους, προσφέροντας καταφύγιο για τις ελληνικές επιχειρήσεις σε μια από τις δυσκολότερες στιγμές της ιστορίας μας.

Capital Controls και online αγορές

Η επιβολή των capital controls, που απαγορεύει την εκροή κεφαλαίων στο εξωτερικό για την προστασία του εγχώριου τραπεζικού συστήματος, είχε ως αποτέλεσμα και το μπλοκάρισμα των online αγορών αγαθών ή υπηρεσιών (με τη χρήση ελληνικών χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών), από μεγάλους διεθνείς προμηθευτές τους, όπως η Google, η Apple και το Facebook.

To μπλοκάρισμα των πληρωμών στο εξωτερικό δημιούργησε ένα τεράστιο πρόβλημα με τα μεγάλα online καταστήματα εκτός Ελλάδος. Και παρόλο που οι διαχειριστές τους καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να βρεθεί μια διέξοδος, οι λύσεις που προτείνονται είναι περιορισμένου χρονικού διαστήματος, χωρίς να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα. Αν και τα capitals controls μπλοκάρουν τις online αγορές στο εξωτερικό δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα, δεν φαίνεται να έχουν αρνητική επίπτωση στις online αγορές στο εσωτερικό της χώρας, οι οποίες φαίνεται να αυξήθηκαν.

Και αυτό διότι οι ηλεκτρονικές συναλλαγές εντός Ελλάδος γίνονται χωρίς το όριο που έχει αποφασιστεί για την ανάληψη των μετρητών από τα ΑΤΜ. Αναμένεται, επίσης, την περίοδο που θα ισχύουν τα capital controls να υπάρχει μια όλο και μεγαλύτερη στροφή των καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ κάτι αντίστοιχο φαίνεται ότι θα συμβεί και με τις επιχειρήσεις, οι οποίες θα επιχειρήσουν να βρουν διέξοδο, ενισχύοντας τις πωλήσεις τους από τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Ιδιαίτερο θετικό αντίκτυπο είχε στις online αγορές η ανακοίνωση της συμφωνίας με τους δανειστές, καθώς το διάστημα 13-14 Ιουλίου παρατηρήθηκε μια αύξηση των online παραγγελιών κατά 48% και μια αύξηση του τζίρου κατά 37%. Πρόκειται για μια αύξηση που παρατηρήθηκε σε όλους τους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας. Όπως μας είπε ο Μάκης Αντύπας, CIO της Viva Payments, η οποία έχει επωμιστεί ένα μεγάλο μερίδιο των online αγορών που διεκπεραιώνονται στη χώρα μας «η Viva Payments, ως ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος, με άδεια από την Τράπεζα της Ελλάδος, συνεργάζεται με χιλιάδες επιχειρήσεις στην ελληνική αγορά παρέχοντας σύγχρονες λύσεις πληρωμών τόσο για ηλεκτρονικά, όσο και για φυσικά καταστήματα και ελεύθερους επαγγελματίες.

Διαθέτει στην αγορά ενσύρματα, ασύρματα και φορητά (mobile) τερματικά για χρέωση καρτών, τα οποία μπορεί κανείς να αποκτήσει εύκολα, με online αγορά. Ταυτόχρονα, η διαδικασία εγγραφής στη Viva Payments ολοκληρώνεται ηλεκτρονικά μέσα σε 5 λεπτά, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση φυσικών εγγράφων ή άλλες γραφειοκρατικές διαδικασίες».

Αλληλεγγύη στις ελληνικές εταιρείες

Σε μια δύσκολη κατάσταση για τη χώρα και την ελληνική οικονομία, αρκετοί προμηθευτές και πάροχοι online υπηρεσιών αποφάσισαν να δείξουν αλληλεγγύη στις ελληνικές εταιρείες, κάνοντας περισσότερο ελαστικούς τους όρους πληρωμής και καθυστερώντας την απενεργοποίηση των υπηρεσιών τους. Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνονται και οι εξής:

Google Adwords: δήλωσε υποστήριξη, χωρίς να έχει ανακοινώσει λεπτομέρειες
Google Drive: επέκταση των υπηρεσιών μέχρι 1η Αυγούστου
Amazon AWS: επέκταση των υπηρεσιών, χωρίς ανακοίνωση λεπτομερειών
Microsoft Azure: επέκταση υπηρεσιών κατόπιν αιτήματος

Μεγάλη κινητοποίηση υπήρχε και από ελληνικές εταιρείες, στην προσπάθεια τους να στηρίξουν τα ελληνικά e-shops:

  • Ο Χρυσός Οδηγός πρόσφερε δωρεάν προβολή δύο εβδομάδων στα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • To Papaki.gr κράτησε σε ισχύ όλα τα GR domain names που λήγουν, μέχρι το πέρας της τραπεζικής αργίας.
  • H Convert Group εξοφλούσε για λίγες ημέρες (1-7 Ιουλίου) τιμολόγια του εξωτερικού με δική της εταιρική κάρτα.
  • Το BestPrice.gr "πάγωσε" τη διαδικασία απενεργοποίησης ηλ. καταστημάτων έως και τις 15 Ιουλίου.

Η εφαρμογή των capital controls είχε έναν ιδιαίτερο αρνητικό αντίκτυπο στις ελληνικές επιχειρήσεις, δυσκολεύοντας (και σε ορισμένες περιπτώσεις διακόπτοντας) την πρόσβασή τους σε πολλές απαραίτητες για την λειτουργία υπηρεσίες, όπως είναι το hosting του site τους ή/και οι υπηρεσίες cloud που παρέχονται από providers του εξωτερικού. Τα capital controls μπλοκάρουν την εκροή κεφαλαίων από μια χώρα που βρίσκεται αντιμέτωπη με την χρεοκοπία, εμποδίζοντας τις επιχειρήσεις να κάνουν business και να επιβιώνουν μέσα σε έναν αυξανόμενα αλληλοεξαρτώμενο online κόσμο.

Στο πλαίσιο διερεύνησης του προβλήματος που έχει προκύψει για τις ελληνικές εταιρείες ένεκα των capital controls, αλλά και του κομβικού ρόλου που παίζουν τα ελληνικά data centers και οι Έλληνες πάροχοι σε αυτή την κατάσταση, το netweek πραγματοποίησε ένα αναλυτικό ρεπορτάζ, μέσα από το οποίο χαρτογραφείται η κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην αγορά, αλλά και οι τρόποι που τα ελληνικά data centers μπορούν να δώσουν λύση στο πρόβλημα.

Aν και η προστασία των δεδομένων και η διασφάλιση της ιδιωτικότητας αποτελεί κάτι που το έχουν συνειδητοποιήσει οι πάροχοι υπηρεσιών online που δραστηριοποιούνται διεθνώς, τα capital controls ήταν κάτι το αναπάντεχο που τους βρήκε όλους σχεδόν απροετοίμαστους, αναδεικνύοντας για άλλη μια φορά το πόσο σημαντικό είναι να διατηρεί κανείς τις σημαντικές πληροφοριακές υποδομές τους στην Ελλάδα. Και παρόλο που οι ελληνικές επιχειρήσεις «πιάστηκαν» στον ύπνο, ευτυχώς οι ελληνικοί πάροχοι και τα ελληνικά data centers απέδειξαν για άλλη μια φορά την ετοιμότητά τους, προσφέροντας καταφύγιο για τις ελληνικές επιχειρήσεις σε μια από τις δυσκολότερες στιγμές της ιστορίας μας.

Capital Controls και online αγορές

Η επιβολή των capital controls, που απαγορεύει την εκροή κεφαλαίων στο εξωτερικό για την προστασία του εγχώριου τραπεζικού συστήματος, είχε ως αποτέλεσμα και το μπλοκάρισμα των online αγορών αγαθών ή υπηρεσιών (με τη χρήση ελληνικών χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών), από μεγάλους διεθνείς προμηθευτές τους, όπως η Google, η Apple και το Facebook.

To μπλοκάρισμα των πληρωμών στο εξωτερικό δημιούργησε ένα τεράστιο πρόβλημα με τα μεγάλα online καταστήματα εκτός Ελλάδος. Και παρόλο που οι διαχειριστές τους καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να βρεθεί μια διέξοδος, οι λύσεις που προτείνονται είναι περιορισμένου χρονικού διαστήματος, χωρίς να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα. Αν και τα capitals controls μπλοκάρουν τις online αγορές στο εξωτερικό δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα, δεν φαίνεται να έχουν αρνητική επίπτωση στις online αγορές στο εσωτερικό της χώρας, οι οποίες φαίνεται να αυξήθηκαν.

Και αυτό διότι οι ηλεκτρονικές συναλλαγές εντός Ελλάδος γίνονται χωρίς το όριο που έχει αποφασιστεί για την ανάληψη των μετρητών από τα ΑΤΜ. Αναμένεται, επίσης, την περίοδο που θα ισχύουν τα capital controls να υπάρχει μια όλο και μεγαλύτερη στροφή των καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ κάτι αντίστοιχο φαίνεται ότι θα συμβεί και με τις επιχειρήσεις, οι οποίες θα επιχειρήσουν να βρουν διέξοδο, ενισχύοντας τις πωλήσεις τους από τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Ιδιαίτερο θετικό αντίκτυπο είχε στις online αγορές η ανακοίνωση της συμφωνίας με τους δανειστές, καθώς το διάστημα 13-14 Ιουλίου παρατηρήθηκε μια αύξηση των online παραγγελιών κατά 48% και μια αύξηση του τζίρου κατά 37%. Πρόκειται για μια αύξηση που παρατηρήθηκε σε όλους τους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας. Όπως μας είπε ο Μάκης Αντύπας, CIO της Viva Payments, η οποία έχει επωμιστεί ένα μεγάλο μερίδιο των online αγορών που διεκπεραιώνονται στη χώρα μας «η Viva Payments, ως ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος, με άδεια από την Τράπεζα της Ελλάδος, συνεργάζεται με χιλιάδες επιχειρήσεις στην ελληνική αγορά παρέχοντας σύγχρονες λύσεις πληρωμών τόσο για ηλεκτρονικά, όσο και για φυσικά καταστήματα και ελεύθερους επαγγελματίες.

Διαθέτει στην αγορά ενσύρματα, ασύρματα και φορητά (mobile) τερματικά για χρέωση καρτών, τα οποία μπορεί κανείς να αποκτήσει εύκολα, με online αγορά. Ταυτόχρονα, η διαδικασία εγγραφής στη Viva Payments ολοκληρώνεται ηλεκτρονικά μέσα σε 5 λεπτά, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση φυσικών εγγράφων ή άλλες γραφειοκρατικές διαδικασίες».

Αλληλεγγύη στις ελληνικές εταιρείες

Σε μια δύσκολη κατάσταση για τη χώρα και την ελληνική οικονομία, αρκετοί προμηθευτές και πάροχοι online υπηρεσιών αποφάσισαν να δείξουν αλληλεγγύη στις ελληνικές εταιρείες, κάνοντας περισσότερο ελαστικούς τους όρους πληρωμής και καθυστερώντας την απενεργοποίηση των υπηρεσιών τους. Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνονται και οι εξής:

Google Adwords: δήλωσε υποστήριξη, χωρίς να έχει ανακοινώσει λεπτομέρειες
Google Drive: επέκταση των υπηρεσιών μέχρι 1η Αυγούστου
Amazon AWS: επέκταση των υπηρεσιών, χωρίς ανακοίνωση λεπτομερειών
Microsoft Azure: επέκταση υπηρεσιών κατόπιν αιτήματος

Μεγάλη κινητοποίηση υπήρχε και από ελληνικές εταιρείες, στην προσπάθεια τους να στηρίξουν τα ελληνικά e-shops:

  • Ο Χρυσός Οδηγός πρόσφερε δωρεάν προβολή δύο εβδομάδων στα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • To Papaki.gr κράτησε σε ισχύ όλα τα GR domain names που λήγουν, μέχρι το πέρας της τραπεζικής αργίας.
  • H Convert Group εξοφλούσε για λίγες ημέρες (1-7 Ιουλίου) τιμολόγια του εξωτερικού με δική της εταιρική κάρτα.
  • Το BestPrice.gr "πάγωσε" τη διαδικασία απενεργοποίησης ηλ. καταστημάτων έως και τις 15 Ιουλίου.

Οι υποδομές IaaS επιστρέφουν στην Ελλάδα

Του Λευτέρη Τσακιρίδη, Εμπορική Διεύθυνση, dataways

H παρούσα κατάσταση «αναγκάζει» πολλές ελληνικές επιχειρήσεις που κάνουν χρήση υποδομών και υπηρεσιών cloud στο εξωτερικό, να επανεξετάσουν τις δυνατότητες και τις προοπτικές συνεργασίας με τους Έλληνες παρόχους. Οι υπηρεσίες IaaS που παρέχονται από οποιοδήποτε cloud του εξωτερικού μπορούν να φιλοξενηθούν στις υποδομές της dataways στην Ελλάδα. Η μεταφορά – ανάλογα με την περίπτωση - μπορεί να γίνει είτε από τον ίδιο τον πελάτη χωρίς κάποια επιπλέον χρέωση είτε με τη βοήθεια του εξειδικευμένου προσωπικού της εταιρείας, με επιπλέον χρέωση κατ’ αποκοπή και ανάλογα με κάθε περίπτωση. Η εταιρεία παρέχει υπηρεσίες premium IaaS, με υψηλή διαθεσιμότητα και προσωποιημένη υποστήριξη, καλύπτοντας τις ανάγκες της αγοράς.

Για τη μεταφορά των δεδομένων χρησιμοποιούνται οι πολλαπλές διασυνδέσεις υψηλής ταχύτητας με το διεθνές δίκτυο, υποσχόμενες, ανάλογα με την περίπτωση, τη μεταφορά υπηρεσιών χωρίς σημαντικό downtime (όχι πάνω από 10-20 λεπτά). Ο σχεδιασμός των υποδομών έχει γίνει κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μη χρειάζεται να διακοπεί η λειτουργία των υπηρεσιών κατά τις αναβαθμίσεις υλικού και λογισμικού. Όσον αφορά το κόστος της μεταφοράς, αυτό διαμορφώνεται ανάλογα με την ποσότητα των υπολογιστικών πόρων, καθώς και των υπόλοιπων χαρακτηριστικών που θα ζητηθούν από τον εκάστοτε πελάτη. Τέλος, η dataways υπόσχεται 24x7 υποστήριξη και τη διασφάλιση των παρεχόμενων υπηρεσιών μέσω της σύναψης SLAs (Service Level Agreements), έχοντας τη δυνατότητα να προσφέρει ακόμα και υπηρεσίες Disaster Recovery για την απροβλημάτιστη εταιρική λειτουργία.

Πελατοκεντρικό hosting

Του Σταμάτη Μπαρμπουνάκη, VP of Sales, Ιnterworks

Ζώντας το πρόβλημα από κοντά από την πρώτη στιγμή, απευθυνθήκαμε άμεσα στις ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες, για διάφορους λόγους, είχαν εμπιστευτεί παρόχους υποδομών του εξωτερικού, για να τις ενημερώσουμε ότι μπορούμε να τις βοηθήσουν να βρουν λύση. Στο πλαίσιο αυτό τους παρέχουμε υπηρεσίες εφάμιλλες των αντίστοιχων του εξωτερικού, ενώ τους προσφέρουμε και την τεχνογνωσία μας για τη μεταφορά των υποδομών τους. Με αυτόν τον τρόπο θέλουμε να βοηθήσουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις, ώστε να εξασφαλίσουν αδιάλειπτη λειτουργία, αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά αυτή την απρόβλεπτη πρόκληση.

Η μεταφορά στο δικό μας χώρο φιλοξενίας γίνεται, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, δωρεάν, ενώ σε ορισμένες ιδιαίτερες περιπτώσεις ενδέχεται να επιβαρυνθεί ο πελάτης με κάποιο μικρό κόστος, το οποίο εξαρτάται κυρίως από την πολυπλοκότητα της εγκατάστασης. Ο συνήθης χρόνος για τη μεταφορά, άπαξ και καθιστούν διαθέσιμες οι υποδομές, περιορίζεται σε 1-2 ώρες, ένας χρόνος που αυξάνεται ανάλογα με τον όγκο των προς μεταφορά δεδομένων. Η εγγύτητα του data center, που βρίσκεται στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με τη χρήση της πιο σύγχρονης γενιάς εξοπλισμού, μας κάνουν να πιστεύουμε ότι οι υπηρεσίες που αποκτούν οι ελληνικές εταιρείες μετά τη μεταφορά είναι τουλάχιστον εφάμιλλες με αυτές που είχαν. Σημειώστε ότι η Ιnterworks καλύπτει τους πελάτες της με συνεχή τεχνική υποστήριξη (24x7), με προσωπικό που διαθέτει την απαιτούμενη τεχνογνωσία και πελατοκεντρική φιλοσοφία.


H μεγάλη επιστροφή

Του Χαράλαμπου Τουλκαρίδη, CEO & Founder, .GR IpDomain

Τα capitals controls αποκάλυψαν ότι ένας απίστευτα μεγάλος αριθμός ελληνικών επιχειρήσεων φιλοξενεί sites στο εξωτερικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε δύο εβδομάδες δεχθήκαμε τόσα αιτήματα για hosting, όσα δεν είχαμε λάβει τα τρία τελευταία χρόνια. Το, επίσης, εντυπωσιακό είναι ότι σε αρκετές περιπτώσεις το hosting που προσφέρουμε είναι φθηνότερο από το αντίστοιχο των εταιρειών του εξωτερικού. Αλλά δεν είναι το κόστος ο μόνος λόγος για να επιστρέψει το hosting των ελληνικών sites και υπηρεσιών cloud στην Ελλάδα. Είναι πολύ σημαντικό να γίνει αυτό και για λόγους Εθνικής Ασφάλειας. Είναι κρίσιμο να βρίσκονται τα DNS εντός Ελλάδος. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι πρότινος ακόμα και sites μεγάλων ελληνικών πολιτικών κομμάτων - μαζί με τους emails servers τους - φιλοξενούνταν στη Γερμανία. Δεν μπορεί, όμως, ένα μεγάλο κόμμα της Ελλάδος να διατηρεί όλη την αλληλογραφία του στη Γερμανία, διαβάζεται όλη η αλληλογραφία του!

Στη Γερμανία υπάρχει νόμος που απαγορεύει την αποθήκευση των εταιρικών emails εκτός χώρας. Στη χώρα μας αυτό δεν τηρείται. Όπως και δεν τηρείται η κοινοτική οδηγία για την προστασία της ιδιωτικότητας που απαγορεύει ξεκάθαρα στο διαχειριστή ενός e-shop να κάνει hosting εκτός ΕΕ. Είχαμε ενημερώσει γι’ αυτό το πρόβλημα την ΕΕΤΤ μέσω του ΣΕΠΕ εδώ και 2-3 χρόνια, αλλά, δυστυχώς δεν έχει γίνει τίποτα. Και φθάσαμε σήμερα στο ατυχές σημείο αρκετά από τα ελληνικά sites να τίθενται εκτός λειτουργίας, επηρεαζόμενα από τα capital controls.

Εχέγγυα επιχειρησιακής συνέχειας

Του Αλέξανδρου Mπεχράκη, Director, Commercial Operations της Lamda Hellix

Η κρίση στην Ελλάδα είναι κάτι που βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2009 για αυτό εδώ και καιρό έχουμε εντάξει στον επιχειρησιακό μας σχεδιασμό την πιθανότητα η κατάσταση να επιδεινωθεί. Τα data center μας διαθέτουν ηλεκτρομηχανολογικές υποδομές που πληρούν τις προδιαγραφές Tier III του Uptime Institute, ώστε να προσφέρουν αδιάλειπτη λειτουργία ακόμα και σε συνθήκες όπου η παροχή ενέργειας παρουσιάσει μεταπτώσεις ή παύση. Όσον αφορά τις τηλεπικοινωνίες έχουμε φροντίσει να συνάψουμε συνεργασίες με τη συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων και ξένων τηλεπικοινωνιακών παρόχων καθώς και το GR-IX. Αυτό δίνει την δυνατότητα στους πελάτες μας να έχουν πρόσβαση σε αξιόπιστες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και δίαυλο για επιπλέον συνεργασίες.

Το Athens-2, το νέο data center μας στην Αττική, που τέθηκε σε λειτουργία στην αρχή του έτους, πιστοποιείται με το LEED Gold Certification για την πράσινες πρακτικές που υιοθετεί ώστε μεταξύ άλλων να επιτυγχάνει βελτιστοποίηση της ενέργειας που καταναλώνει. Αυτό, μαζί με ένα μεγάλο εύρος δράσεων που στοχεύουν στην καλύτερη εκμετάλλευση ενέργειας, διασφαλίζουν την βιωσιμότητα της λειτουργίας του ακόμα και αν το δίκτυο ενέργειας παρουσιάσει προβλήματα. Θα ήθελα εδώ να υπενθυμίσω ότι η Lamda Hellix διαθέτει το μεγαλύτερο κέντρο Επιχειρησιακής Συνέχειας στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Στα data center μας φιλοξενείται κρίσιμος εξοπλισμός επιχειρήσεων και οργανισμών που παίζουν ρόλο νευραλγικής σημασίας στην διατήρηση της λειτουργίας στρατηγικών υποδομών της χώρας. Είναι για εμάς επαγγελματική, αλλά και εθνική, υποχρέωση να φροντίσουμε αυτές οι υποδομές να λειτουργούν αδιάλειπτα και ανεξάρτητα από τις όποιες αντιξοότητες.


Επανεκκίνηση σε μηδενικό κόστος

Του Νίκου Ζαχαριάδη, Εμπορικού Διευθυντή Lancom

Από τότε που ξεκίνησαν τα capital controls υπάρχει μια μεγάλη στροφή των ελληνικών εταιρειών σε υπηρεσίες hosting με έδρα την Ελλάδα. Αναγνωρίζοντας αυτή την ανάγκη αποφασίσαμε να προσφέρουμε δωρεάν την υπηρεσία μεταφοράς (migration) servers από το εξωτερικό στην Ελλάδα, εξασφαλίζοντας την ίδια λειτουργία τους, όπως και πριν - πρόκειται για μια υπηρεσία που κανονικά κοστίζει αρκετά, καθώς γίνεται από τους πιστοποιημένους μηχανικούς μας. Μπορούμε να βοηθήσουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν πρόβλημα ακόμα και πληροφοριακά, δεν είναι ανάγκη να κάνουν κάτι οπωσδήποτε με εμάς.

Η μεταφορά της υποδομής γίνεται με ότι κουβαλάει από πίσω της, είτε είναι ένα ERP είτε ένας email server. Mε τα δύο data centers μας, ένα στην Αθήνα κι ένα στη Θεσσαλονίκη, μπορούμε να καλύψουμε οποιαδήποτε ανάγκη σε ενοικίαση φυσικών servers και σε υποδομές cloud. Το σημαντικό είναι ότι, λόγω της κατάστασης, οι τιμές μας έχουν αγγίξει τις αντίστοιχες του εξωτερικού, συν του ότι παρέχουμε ταυτόχρονα οποιαδήποτε βοήθεια απαιτηθεί στους πελάτες μας για τη μεταφορά των υποδομών. Σημαντικό είναι, επίσης, ότι οι εταιρείες αποκτούν μετά τη μεταφορά όχι μόνο τις ίδιες υπηρεσίες, αλλά θα τολμούσα να πω και καλύτερες: με ελληνικό bandwidth, γρηγορότερο Internet, μικρότερο latency. Aκόμα, η Lancom είναι πιστοποιημένη με το ISO 27001 από το 2013, κάτι που σημαίνει ότι η εχεμύθεια και η διαφύλαξη των πληροφοριών αποτελεί πρωτεύον θέμα για εμάς.

Άμεση, ασφαλή και τάχιστη μεταφορά

Του Σωτήρη Ησαΐα, Sales & Marketing Manager, MedNautilus

H Mediterranean Nautilus Greece, μια 100% θυγατρική της Telecom Italia SPA με σχεδόν 15ετή παρουσία στην ελληνική αγορά και υψηλότατο επίπεδο τεχνογνωσίας εγγυάται στις ελληνικές επιχειρήσεις την ομαλή, ασφαλή και τάχιστη μεταφορά των cloud υπηρεσιών τους που βρίσκονται στο εξωτερικό στις υπερσύχρονες IaaS υποδομές της MedNautilus στην Ελλάδα. Για τη μεταφορά των δεδομένων υπάρχουν πολλές διαθέσιμες επιλογές (on line μεταφορά, image/snapshot, παράλληλη εγκατάσταση κ.α.), με γνώμονα την άμεση προσβασιμότητα στις ζωτικές υπηρεσίες του πελάτη και την απρόσκοπτη λειτουργία τους Ως αποτέλεσμα, κάθε πελάτης θα αποκτήσει το δικό του virtual data center, στην cloud υποδομή μας.

Η Med Nautilus Ελλάδος είναι ένας αμιγώς πάροχος IaaS με εμπλουτισμένες υπηρεσίες (Backup, Disaster Recovery, Migration to cloud, Virtual Storage, Colocation, Τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες ). Έχοντας την τεχνογνωσία της Telecom Italia, μπορούμε να υλοποιήσουμε μεταφορές με συγκεκριμένες και ασφαλείς διαδικασίες, με το κόστος να διαμορφώνεται σύμφωνα με τις προσαρμοσμένες τεχνικές απαιτήσεις του πελάτη. Ο χρόνος υλοποίησης ποικίλει ανάλογα με το έργο και τις συνολικές υποδομές του πελάτη. Παρόλα αυτά θεωρούμε, με βάση την εμπειρία μας, ότι παρέχουμε τους καλύτερους χρόνους παράδοσης στην αγορά, προσφέροντας στις εταιρείες τις ίδιες ακριβώς IaaS υπηρεσίες που είχαν ή και καλύτερες. Οι υποδομές των data centers μας στην Ελλάδα διασφαλίζουν την ασφαλή μεταφορά και το υψηλό επίπεδο επεκτασιμότητας, με συνεπή και γρήγορη ευελιξία στην διαμόρφωση υπηρεσιών, ακόμη και σε συμβατικές λύσεις εάν χρειαστεί.


DRaaS, BaaS, IaaS: το τρίπτυχο της επιτυχίας

Tου Ανδρέα Τσαγκάρη, Chief Technical Officer της Performance

Πολλοί οργανισμοί στη χώρα μας που είχαν μεταφέρει τις υπηρεσίες τους σε data center του εξωτερικού εγκλωβίστηκαν από τα capital controls. Εμείς μπορούμε να τους βοηθήσουμε με δύο τρόπους: είτε με μεταφορά των υπηρεσιών τους από το εξωτερικό εσωτερικά στον οργανισμό (private cloud) είτε φιλοξενώντας τις υπηρεσίες τους σε δικές μας υποδομές cloud, διατηρώντας το ίδιο μοντέλο “as a service”. Εκεί που δίνουμε πραγματική αξία είναι στις DRaaS (Disaster Recovery as-a-service), BaaS (Backup as-a-service) και, φυσικά, στις IaaS υπηρεσίες. Σημειώστε ότι σε αυτές τις περιπτώσεις μιλάμε για ολόκληρο σχεδιασμό και όχι για μια απλή μεταφορά δεδομένων. Ειδικότερα για τις υπηρεσίες IaaS, παρόλο που δεν υπάρχουν ακόμη πρωτόκολλα που να διευκολύνουν την μετάπτωση, η πρόσφατη εμπειρία μας είναι εξαιρετικά καλή.

Ουσιαστικά, με την χρήση των υπηρεσιών μας και των DRaaS & BaaS, είμαστε πλέον σε θέση να μεταφέρουμε υποδομές με down time της τάξης των λεπτών. Ως συνολικός χρόνος είναι της τάξης των ημερών, ανάλογα με τον συνολικό όγκο των δεδομένων του πελάτη. Από τη μεριά μας, ουσιαστικά «επιδοτούμε» τη μετάπτωση του πελάτη στο μέτρο του εφικτού από την πλευρά μας, παρέχοντας για το διάστημα της μετάπτωσης όλες τις υπηρεσίες που θα χρειαστούν, τόσο σε συνδρομές IaaS, όσο και σε consulting & engineering υπηρεσίες. Οι υποδομές στην Ελλάδα είναι αρκετά ώριμες, πλέον, ούτως ώστε να μπορούμε να διασφαλίσουμε μια εξαιρετικά καλή διαθεσιμότητα της τάξης του 99,99%, σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές.

Eπιμένουμε ελληνικά

Του Θωμά Παπαμιχαήλ, CEO της Pointer

Με αφορμή το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργήθηκε στις ελληνικές εταιρείες από την εφαρμογή των capital controls θα ήθελα να τους ζητήσω να υποστηρίζουν τα ελληνικά προϊόντα. Όπως κάνουμε και εμείς στην εταιρεία μας. Δυστυχώς, οι περισσότεροι καταφεύγουν σε λύσεις hosting του εξωτερικού με μοναδικό κριτήριο το κόστος. Ωστόσο δεν είναι μόνο το κόστος που παίζει ρόλο. Υπάρχει και το θέμα της επικοινωνίας, αλλά και της εξυπηρέτησης, στα οποία οι ελληνικές εταιρείες πλεονεκτούν. Οι εταιρείες μπορούν να μιλήσουν άμεσα με ανθρώπους που μπορούν να τους βοηθήσουν, εξυπηρετούνται σε προβλήματα που στο εξωτερικό δεν θα τους δώσει κανείς σημασία και, φυσικά, θα είχαν την ασφάλεια ότι το site θα συνέχιζε να λειτουργεί και δεν θα ήταν στο «αέρα», όπως συμβαίνει σήμερα λόγω των capital controls.

Από την πλευρά μας, στην 13χρονη πορεία μας στο χώρο, πάντα υποστηρίζαμε τις ελληνικές λύσεις, τώρα, περισσότερο από ποτέ. Άλλωστε, οι υποδομές μας είναι ελληνικές, συνεργαζόμαστε με ελληνική εταιρεία (Viva Payments) για τις πληρωμές και μπορούμε να βοηθήσουμε όσες εταιρείες έχουν πρόβλημα, αναλαμβάνοντας τη μεταφορά (email, sites, υπηρεσίες cloud κ.λπ.) των υποδομών τους στην Ελλάδα. Υποστηρίζουμε όλη την γκάμα προϊόντων του κλάδου μας, από ένα απλό domain name, έως hosting, φιλοξενία servers και υποστήριξη όλων των λειτουργικών συστημάτων. Μπορούμε να καλύψουμε όλες τις ανάγκες των ελληνικών εταιρειών σε αυτόν τον τομέα.


Αδιάλειπτο Azure

Toυ Δημήτρη Συργιάννη, Head of infrastructure and consolidation solutions, Space Hellas

Ως Gold Partner της Microsoft στην Ελλάδα, έχουμε προαγοράσει χώρους φιλοξενίας στο Azure, κάτι που μας επιτρέπει να υπογράφουμε συμβόλαια συνεργασίας με τους πελάτες μας που τους δίνουν την δυνατότητα να καταβάλλουν τη μηνιαία συνδρομή σε εμάς και όχι στο εξωτερικό. H Space Hellas έχει συνάψει πενταετή συμβόλαια συνεργασίας με την Microsoft για το Azure και αυτό της δίνει τη δυνατότητα να εγγυάται την αδιάλειπτη λειτουργία του Azure, ανεξαρτήτως της διάρκειας των capital controls. Επιπλέον, η Space παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς υπηρεσιών cloud ελληνικών επιχειρήσεων που έχουν πρόβλημα με τα capital controls.

Σημειώστε ότι οι εταιρείες στο εξωτερικό που προσφέρουν υπηρεσίες cloud σε ελληνικές επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας να παρέχουν τα σχετικά images, όταν το αιτηθούν οι πελάτες τους (για έως και δύο μήνες μετά τη λήξη της συνδρομής). Ακολούθως, το relocation μπορεί να γίνει σε ένα από τα πολλά ελληνικά data center με τα οποία συνεργαζόμαστε, είτε στο Azure. Ο χρόνος μεταφοράς σε ελληνικές υποδομές επηρεάζεται από την εκάστοτε περίπτωση. Το σύνηθες είναι ότι σε μικρές υποδομές οι μεταφορές γίνονται μέσα σε 24 ώρες, ενώ σε μεγαλύτερες υποδομές θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν θα πάρει πάνω από 3-4 εργάσιμες για να ολοκληρωθεί. Τέλος, αν και οι τιμές στην ελληνική αγορά ήταν αρκετά μεγαλύτερες από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές (έως 10-15%), η επιβολή των capital controls ενίσχυσε σημαντικά την τάση επιστροφής φορτίων στα ελληνικά data centers, κάτι που μπορεί να συμβάλει στη σημαντική μείωση των τιμών.

Οικονομικά και χωρίς downtime

Του Τάσου Χαραλάμπους, Commercial Director, Synapsecom

Οι τωρινές δύσκολες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην αγορά θέτουν σε κίνδυνο την αδιάλειπτη λειτουργία κάθε ελληνικής επιχείρησης. Μέσα από ένα δίκτυο data centers που αποτελούν κόμβους διεθνών δικτύων κορμού, η Synapsecom μπορεί να προστατεύσει τις ελληνικές επιχειρήσεις από αυτόν τον κίνδυνο. Παράλληλα, εγγυάται την μεταφορά όλων των cloud υποδομών τους στο εσωτερικό της χώρας, χωρίς να υπάρχει καμία υποβάθμιση στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. χωρίς αύξηση του κόστους που έχουν προϋπολογίσει για το τρέχον έτος, τάχιστα, χωρίς επιβάρυνση και downtime.

Tα δύο ελληνικά data centers της Synapsecom μπορούν να φιλοξενήσουν όλες τις υπηρεσίες που λειτουργούν σε υποδομές του εξωτερικού σε virtual ή dedicated servers, συμπεριλαμβανομένων όλων των cloud servers (Linux ή Windows) και οποιασδήποτε εφαρμογής. Η μεταφορά των υποδομών IaaS μπορεί να πραγματοποιηθεί πολύ γρήγορα, σχεδόν εντός 48ωρών από την κατάθεση του σχετικού αιτήματος, από τις εταιρείες που ενδιαφέρονται, στην Synapsecom. Κατόπιν συνεννόησης με την εταιρεία που θέλει να μεταφέρει τις υποδομές της, η μεταφορά γίνεται κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μην επηρεαστεί η λειτουργία της εταιρείας και να μην γίνει αντιληπτό ενδεχόμενο downtime. Οι τιμές των πακέτων της Synapsecom διαμορφώνονται κατά τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχεται σε κάθε ενδιαφερόμενη εταιρεία πλήρης ευελιξία στην επιλογή των resources. Τέλος, ως ένδειξη στήριξης των ελληνικών επιχειρήσεων, η Synapsecom παρέχει επιπλέον εκπτώσεις στο μηνιαίο κόστος των cloud servers που παρέχει.


Δεν τραβάμε την «πρίζα» στους πελάτες μας

Tου Γιώργου Γερογιάννη, Data Center & Cloud Solutions Manager, UniSystems

Τα capital controls και οι ζημιές που υπέστησαν ένεκα αυτού κρίσιμες υποδομές και λειτουργίες αρκετών οργανισμών έφεραν ξανά στο προσκήνιο δύο από τις βασικότερες προκλήσεις που αφορούν στις λειτουργίες cloud για τους σύγχρονους οργανισμούς: την ασφάλεια και τις γεωπολιτικές και οικονομικές ισορροπίες. Η Uni Systems, ως τοπικός πάροχος υπηρεσιών cloud, διαθέτει ευελιξία και δεν θα τραβήξει την «πρίζα» στους πελάτες της, με την ίδια ευκολία που πιθανά να το κάνει κάποιος πάροχος cloud του εξωτερικού. Δεν θα αγνοήσουμε τις ανάγκες και τις δυσκολίες των πελατών μας και, συνεργαζόμενοι με τον τοπικό πάροχο τηλεπικοινωνιών, θα σταθούμε δίπλα τους για να υποστηρίξουμε την κοινή προσπάθεια διασφάλισης της απρόσκοπτης λειτουργίας και των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.

Η Uni Systems παρέχει υπηρεσίες για το σύνολο του χαρτοφυλακίου του cloud, Iaas – PaaS – SaaS και, ως ένας από τους μεγαλύτερους systems integrators στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή, διαθέτει τεχνογνωσία σε μεγάλο αριθμό προϊόντων S/W και H/W των περισσότερων κατασκευαστών. Τα παραπάνω της επιτρέπουν να πραγματοποιεί δωρεάν οικονομοτεχνική μελέτη σχετικά με τη διαδικασία, τα μέσα και το κόστος που θα απαιτηθεί για τη μεταφορά και λειτουργία της υπηρεσίας cloud στο Data Center της εταιρείας, επιτρέποντας στον υποψήφιο πελάτη να συγκρίνει παράγοντες, όπως είναι το κόστος και η ποιότητα υπηρεσιών, με στόχο την καλύτερη δυνατή επιλογή. Απώτερος στόχος σε κάθε περίπτωση είναι να προσφέρεται, τελικά, μια υπηρεσία ίδια ή ακόμα και καλύτερη από την προηγούμενη και στο μικρότερο δυνατό κόστος.

Λύση στο πρόβλημα με ένα κλικ

Του Ευστράτιου Μιλτιάδου, Head of Fixed/Business Marketing, Wind Ελλάς

Η επιβολή των capital controls δημιούργησε ένα ακόμα εμπόδιο στην εύρυθμη λειτουργία της σύγχρονης ελληνικής επιχείρησης, αλλά και του επαγγελματία. Το αποτέλεσμά τους είναι ότι πολλές ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και ιδιώτες/επαγγελματίες, δεν λαμβάνουν υπηρεσίες απαραίτητες για τη καθημερινή τους λειτουργία. Η Wind μπορεί να δώσει λύση σε αυτό το πρόβλημα, προσφέροντας σε όλους τους υφιστάμενους, αλλά και νέους πελάτες της, τη δυνατότητα να μεταφέρουν δωρεάν εντός Ελλάδος τις υπηρεσίες cloud που φιλοξενούνται στο εξωτερικό.

Με μια απλή αίτηση σε ένα κατάστημα Wind και μέσα από μια σύγχρονη online πλατφόρμα διαχείρισης ο επαγγελματίας μπορεί να μεταφέρει το domain name από τον προηγούμενο πάροχο, να ενεργοποιήσει υπηρεσίες e-mail σε Microsoft Exchange πλατφόρμα, να ανεβάσει στο Internet την εταιρική του ιστοσελίδα, να ενεργοποιήσει υπηρεσίες δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας (backup) και προστασίας antivirus. Όλα αυτά γίνονται μέσα από μια σειρά αυστηρά πιστοποιημένων διαδικασιών, παρέχοντας όλες τις απαιτούμενες υποδομές και σύγχρονες εφαρμογές μέσα από ένα φιλικό και εύχρηστο online περιβάλλον, με τη μορφή μηνιαίας συνδρομής.

Παράλληλα, προσφέρουμε ασφάλεια και αξιοπιστία, οικονομία και έλεγχο κόστους, ταχύτητα υλοποίησης αλλά και ευελιξία πληρωμής, είτε online είτε μέσω ενός καταστήματος Wind. Η διαδικασία μεταφοράς γίνεται δωρεάν και ο πελάτης που θα συνδυάσει τις υπηρεσίες cloud με υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και Internet από τη Wind θα απολαμβάνει δωρεάν και το αρχικό πακέτο ενεργοποίησης που περιλαμβάνει κατοχύρωση domain name, email account σε Microsoft Exchange και φιλοξενία εταιρικής ιστοσελίδας.

netweek (T. 371)
« 1 2 3 4 ... 7 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778