netweek - Σπύρος Μανωλόπουλος - Παναγιώτης Μπέλλος, Space Hellas: "Είμαστε εδώ και “κυνηγάμε” το όνειρό μας!"

Τρίτη, 25 Ιουλίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

IT Industry

Σπύρος Μανωλόπουλος - Παναγιώτης Μπέλλος, Space Hellas: "Είμαστε εδώ και “κυνηγάμε” το όνειρό μας!"

27 Απριλίου 2017 | 09:32 Γράφει το NetWeek  Team Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Σπύρος Μανωλόπουλος & Παναγιώτης Μπέλλος

Το όραμά τους για το νέο δημιουργικό κύκλο της Space Hellas “ξεδιπλώνουν” ο Πρόεδρος, Σπύρος Μανωλόπουλος και ο Παναγιώτης Μπέλλος, Διευθυντής Marketing και Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας.

NW: Η νέα γενιά των βασικών μετόχων της Space Hellas έχει στους άμεσους σχεδιασμούς της την εκ βάθρων αλλαγή των θεμελιωδών αρχών στις οποίες στηριζόταν μέχρι σήμερα η εταιρεία;

Σ. Μανωλόπουλος: Κατ’ αρχήν, η σημερινή ηγεσία αποτελεί συνέχεια των πατεράδων μας και κατ’ επέκταση επιδιώκουμε να συνεχίσουμε ένα έργο ζωής τους, εκπέμποντας ωστόσο το δικό μας “σήμα” και αφήνοντας το στίγμα μας. Αξιοποιώντας τις πολύτιμες αξίες και αρχές που μας κληροδότησαν, έχουμε συνθέσει το δικό μας όραμα. Ποιό είναι αυτό; Να προσαρμόσουμε την εταιρεία σε ένα νέο επιχειρηματικό περιβάλλον, που διακρίνεται από πολυπλοκότητα, ταχύτητα, διαρκείς μεταβολές και αυξημένες απαιτήσεις. Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε μια “σύγχρονη” εταιρεία, με βάση τα διεθνή στάνταρντ, έτοιμη να ανταγωνιστεί στο παγκοσμιοποιημένο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Π. Μπέλλος: Για εμάς δεν υπάρχει ο διαχωρισμός της μορφής του δίπολου: “Ελλάδα και εξωτερικό”, αλλά ξεκάθαρα υπάρχει μια ενιαία αγορά εκεί έξω η οποία βρίθει ευκαιριών. Στο χέρι και στις ικανότητές μας βρίσκεται, λοιπόν, το... κλειδί να καταφέρουμε να τις εκμεταλλευτούμε.

Πρόσφατα προχωρήσατε σε ένα rebranding της εταιρικής σας εικόνας. Από το νέο λογότυπο έχει απαλειφθεί το Hellas. Αυτό συνεπάγεται μια πλήρης… στροφή στη διεθνή εικόνα της εταιρείας;

Σ. Μανωλόπουλος: Όχι, ακόμη δεν είμαστε πλήρως διεθνοποιημένη εταιρεία ώστε να ισχυριστούμε πως στηριζόμαστε αποκλειστικά στην εκεί μας παρουσία. Όμως, εδώ και μερικά χρόνια έχουμε ξεκινήσει τις προσπάθειες ενίσχυσης της εξωστρέφειάς μας και καθιέρωσής μας στο διεθνές επιχειρηματικό σκηνικό. Μέχρι σήμερα, έχουμε καταφέρει να αφήσουμε το regional footprint μας, καθώς εδώ και μερικά χρόνια διαθέτουμε θυγατρικές εταιρείες στη Κύπρο, τη Μάλτα, τη Ρουμανία και τη Σερβία. Τώρα ξεκινάμε να διεισδύουμε σε νέες αγορές, όπως λ.χ. την Ιορδανία και το Κατάρ δημιουργώντας αντίστοιχες θυγατρικές κι εκεί, ενώ στους σχεδιασμούς μας βρίσκεται και η κεντρική Ευρώπη, καθώς διαθέτουμε έναν κεντρικό Τηλεπικοινωνιακό Κόμβο στη Φρανκφούρτη, αλλά και στην Ολλανδία όπου έχουμε συνάψει στρατηγική συνεργασία με τοπική εταιρεία λογισμικού. Έτσι λοιπόν, η συνολική προσπάθεια εξωστρέφειας συνεχίζεται, και είναι -πλέον- περισσότερο εντατική, μεθοδική και οργανωμένη. Ταυτόχρονα, επιχειρούμε να μεταλαμπαδεύσουμε τη σχετική λογική και στον “πυρήνα” της ίδιας της εταιρείας. Στους απώτερους στόχους μας είναι, η regional δραστηριοποίηση να μας οδηγήσει σε μια ακόμη πιο διευρυμένη διεθνή παρουσία, που δε γνωρίζει σύνορα, αποκλεισμούς ή “εν γένει περιορισμούς”.

Π. Μπέλλος: Η στρατηγική μας, εστιάζεται στη δημιουργία νέων αγορών αλλά και στην καθημερινή και πολυεπίπεδη ικανοποίηση των υφιστάμενων αναγκών των πελατών μας. Στη Space Hellas έχουμε μάθει να σκεφτόμαστε διαφορετικά, κάτι που έχει χαράξει βαθιά στο DNA της εταιρείας ο ιδρυτής της, Δημήτρης Μανωλόπουλος. Από την έναρξη της λειτουργίας της, εστίαζε, όχι σε αυτό που έκανε ο ανταγωνισμός καλά στην αγορά, αλλά σε αυτό που δεν έκανε ή δε μπορούσε καν να φανταστεί ότι γίνεται.

Για εμάς ισχύει το ίδιο και σήμερα που οι εποχές έχουν αλλάξει και οι νέες αγορές δεν έχουν -πλέον- σύνορα ούτε γνωρίζουν περιορισμούς.

Πόσο μάλλον, σε έναν έντονα ανατρέψιμο κλάδο, όπως είναι αυτός της τεχνολογίας. Η ελληνική αγορά για τον όμιλο της Space Hellas παραμένει ένα ισχυρό σημείο αναφοράς, καθώς το ποσοστό της Ελλάδας επί του συνολικού όγκου πωλήσεων διαμορφώνεται στο 80%. Αναμφίβολα η χώρα μας εμπεριέχει μια σημαντική δυναμική, αρκεί να πληρούνται δύο βασικές προϋποθέσεις που δεν είναι άλλες, από τη σταθερότητα και την εμπιστοσύνη.

Ποιό το περιεχόμενο της δραστηριοποίησής σας στη Γερμανία;

Σ. Μανωλόπουλος: Επιλέξαμε να δραστηριοποιηθούμε στη Φρανκφούρτη, που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα διασύνδεσης των τηλεπικοινωνιακών οργανισμών και των παρόχων cloud υπηρεσιών στην Ευρώπη. Πρόθεσή μας είναι να προσθέσουμε τη δική μας αξία, συνθέτοντας ολοκληρωμένες λύσεις που προσαρμόζονται στις εξειδικευμένες απαιτήσεις των πελατών μας.

Όσο για την Ολλανδική αγορά, πως εξελίσσεται η συνεργασία σας με την Web-IQ;

Σ. Μανωλόπουλος: Εδώ και λίγο καιρό βρισκόμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις σχετικά με τη συμμετοχή της Space Hellas στο μετοχικό κεφάλαιο της Web-IQ. Η τελευταία δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη τεχνολογίας η οποία επιτρέπει στους χρήστες να “ανιχνεύσουν” το διαδίκτυο μέσω εξειδικευμένων, “έξυπνων” εργαλείων.

Στους πελάτες της Web-IQ συγκαταλέγονται κορυφαίες διεθνείς επιχειρήσεις, οργανισμοί και υπηρεσίες επιβολής του Νόμου που αξιοποιούν τις λύσεις και τη βαθιά γνώση της εταιρείας στην περιοχή του cyber security και των big data analytics.

Π. Μπέλλος: Να σημειώσουμε πως πρόσφατα ολοκληρώθηκε ένα καινούριο προϊόν Web-Intelligence με την ονομασία “Digital Risk Score”, το οποίο βασίζεται στη Web-DNA λογική της Web-IQ και απευθύνεται κυρίως σε πελάτες του ιδιωτικού τομέα. Πρόκειται για την αποτύπωση του Web-DNA ενός προσώπου στο Internet, όπως διαμορφώνεται από πληροφορίες από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ποικίλα websites, αλλά και από το DarkNet.

Τα αποτελέσματα της διερεύνησης και η βαθμολόγηση που πραγματοποιείται από robots σε πραγματικό χρόνο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση της πληροφόρησης στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και την αντίστοιχη διαδικασία λήψης ειδοποιήσεων σε πραγματικό χρόνο. Η συνεργασία με την Web-IQ μας δίνει τη δυνατότητα να διαθέτουμε μια αξιόπιστη, ολοκληρωμένη και πλήρως παραμετροποιήσιμη πλατφόρμα, μέσω της οποίας η Space Hellas τοποθετείται στη διαρκώς αναπτυσσόμενη αγορά της Διαχείρισης Ψηφιακού Κινδύνου.

Έχετε προσδιορίσει συγκεκριμένους τεχνολογικούς τομείς της αγοράς που σας ενδιαφέρουν και επάνω σε αυτούς θα “κτίσετε” την επόμενη ημέρα για τη Space Hellas;

Σ. Μανωλόπουλος: Οι τομείς ενδιαφέροντός μας δε θα μπορούσαν να βρίσκονται μακριά τόσο από το εν γένει τεχνολογικό γίγνεσθαι του σήμερα, όσο και από το ευρύτερο γνωστικό αντικείμενο της εταιρείας μας. Το “υπόβαθρο” της προσέγγισης και του σκεπτικού μας, στηρίζεται στην ιδέα ότι όλα εν δυνάμει διασυνδέονται. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η διαχείριση δεδομένων που οδηγεί στη λήψη άμεσων, όσο και ενημερωμένων αποφάσεων. Σε αυτό το πλαίσιο απαιτείται η ύπαρξη δικτύων, καθώς επίσης και η δυνατότητα μεταφοράς και αποθήκευσης δεδομένων σε διαφορετικά κέντρα (Data Centers), μέσω του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού και λογισμικού. Υπό αυτό το πρίσμα βλέπουμε εμείς το Cloud of Clouds και των υπηρεσιών που μπορούν να προσφερθούν πάνω από αυτό. Επίσης, πιστεύουμε ότι η επόμενη τεχνολογική μέρα για τη Space Hellas θα έχει να κάνει και με το Internet of Things (IoT) και τις “έξυπνες” και “ασφαλείς” πόλεις. Μάλιστα, διαθέτουμε ένα ιδιαίτερα αξιόλογο όσο και άρτια καταρτισμένο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, το οποίο συμμετέχει σε Ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα και αποβλέπουμε στο κοντινό μέλλον να είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε και εμπορικά τα καινοτόμα αποτελέσματα της ερευνητικής του εργασίας.

Εκτός από τους τεχνολογικούς τομείς που σας ενδιαφέρουν, μπορείτε να επισημάνετε και τις καθετοποιημένες αγορές που προκρίνετε ως πρώτιστες πηγές άντλησης πελατών;

Σ. Μανωλόπουλος: Δίνουμε έμφαση σε μεγάλες επιχειρήσεις και οργανισμούς που δραστηριοποιούνται κυρίως σε μια σειρά από αγορές, όπως λ.χ. στις τηλεπικοινωνίες, στο χρηματοοικονομικό κλάδο και στις ασφάλειες, στην ενέργεια (πετρέλαιο, αέριο, ηλεκτροδότηση), στη βιομηχανία, στις μεταφορές (ΔΑΑ), στις υπηρεσίες (ΟΠΑΠ) κ.ο.κ.

Π. Μπέλλος: Όπως αντιλαμβάνεστε, οι επιχειρήσεις/οργανισμοί που συγκαταλέγονται στους πελάτες μας, διακρίνονται από δύο βασικά χαρακτηριστικά. Αφενός μεν τη διασπορά τους, υπό την έννοια πως διαθέτουν πολλαπλά σημεία, γραφεία, υποκαταστήματα και κάθε μορφής έκφανση δικτύου και αφετέρου δε, πως αναζητούν την ύπαρξη και τήρηση αυστηρών SLAs, καθώς πρόκειται ως επί το πλείστον για πελατοκεντρικούς οργανισμούς. Η εξυπηρέτηση αυτού του είδους των επιχειρήσεων αποτελεί εξειδίκευσή μας.

Το γεγονός ότι στο πορτφόλιο των συνεργασιών σας διαθέτετε κορυφαία brands της διεθνούς ΙCΤ αγοράς, πόσο σας ισχυροποιεί στα μάτια τόσο των πελατών, όσο και των ανταγωνιστών σας;

Σ. Μανωλόπουλος: Θεωρώ πως εάν κάποιος μείνει στους τύπους χάνει την ουσία. Και εξηγούμαι: Δίχως άλλο, η ύπαρξη μιας πλειάδας από κορυφαίους ΙΤ “παίκτες” σε παγκόσμιο επίπεδο στον παρεχόμενο εξοπλισμό εκ μέρους μας, αποτελεί μια “εγγύηση” τόσο για την ποιότητα των παρεχομένων προϊόντων και υπηρεσιών από την Space Hellas, όσο και για τη δυναμική και τις προοπτικές της.

Ωστόσο, από την πλευρά μας δε μένουμε στις “δάφνες” της συνεργασίας, αλλά επιχειρούμε και επιτυγχάνουμε να αποτελέσουμε ενεργούς partners των κορυφαίων ΙΤ οίκων, καθώς δοκιμάζουμε τις λύσεις τους στην πράξη και στο πεδίο της αγοράς. Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε συμβάλλει στη βελτίωση σημαντικών σημείων τους, καθώς διαπιστώσαμε ατέλειες ή ακόμη και εναλλακτικούς τρόπους διασύνδεσης και λειτουργίας.

Π. Μπέλλος: Αυτού του τύπου η προσέγγιση, σε θέτει ως επιχείρηση σε διαφορετικό status συνεργασίας με τους κορυφαίους vendors του ΙCΤ κλάδου. Πλέον, δε σε λογίζουν ως έναν ακόμη μεταπωλητή, αλλά ως έναν έμπιστο συνεργάτη που αναλαμβάνει να υλοποιήσει ολοκληρωμένες λύσεις και έργα σε μεγάλες επιχειρήσεις και οργανισμούς. Παράλληλα, με τη σειρά σου, είσαι σε θέση να εκμεταλλευτείς τη συσσωρευμένη γνώση που αποκτάς για την ανάπτυξη εξειδικευμένων προϊόντων, λύσεων και εφαρμογών που απευθύνονται σε συγκεκριμένες αγορές, βοηθώντας καθοριστικά στη διεύρυνση του εμπορικού σου πεδίου και στην ταυτόχρονη προσθήκη αξίας προς τους πελάτες.

Η προσαρμογή της εταιρείας στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον προϋποθέτει και αλλαγή στο οικονομικό μοντέλο που ακολουθείτε;

Σ. Μανωλόπουλος: Το οικονομικό μοντέλο που επιδιώκουμε και εφαρμόζουμε, στηρίζεται στη βιώσιμη ανάπτυξη μέσω σταθερών επενδυτικών βημάτων, καθώς και στην πολυπλεξία των εταιρικών πόρων. Πολιτική που μας επέτρεψε όλα αυτά τα χρόνια να είμαστε μια υγιής οικονομικά εταιρεία, που καταφέρνει και είναι κερδοφόρα κατά την τελευταία δεκαετία. Εξετάζοντας τα οικονομικά μας αποτελέσματα θα διαπιστώσετε μια αξιοσημείωτη σταθερότητα σε επίπεδο κύκλου εργασιών, ο οποίος κινείται μεταξύ 45 και 50 εκατομμυρίων ευρώ σε ετήσια βάση, με το EBITDA μας να διαμορφώνεται στα 4,5 εκατομμύρια ευρώ.

Π. Μπέλλος: Ένας από τους θεμέλιους λίθους της επιτυχίας της Space Hellas, είναι αναμφίβολα το υψηλής ποιότητας, εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό της. Από την πλευρά μας, φροντίζουμε για τη διαρκή εκπαίδευση και επιμόρφωσή του, επενδύοντας σημαντικά κεφάλαια για την απόκτηση πιστοποιήσεων για όλα τα τεχνολογικά και επιχειρηματικά πεδία στα οποία δραστηριοποιούμαστε. “Ποντάρουμε” στη βέλτιστη αξιοποίησή του δημιουργώντας επιχειρηματικές ευκαιρίες, μέσα από ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών και υπηρεσιών.

netweek (T. 403)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Netweek Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Banking / Finance

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

e-government

Μουσική Βιομηχανία

Retail

Ευρωπαική Ένωση

Services

Ενέργεια / Περιβάλλον

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778