Σε διεθνές επίπεδο η αγορά της ψηφιακής σήμανσης μπορεί να θεωρείται ως “ώριμη”, ωστόσο κάθε άλλο παρά κάτι τέτοιο δείχνει να συμβαίνει, καθώς όλα τα στοιχεία καταδεικνύουν πως συνεχίζει να αναπτύσσεται και να κινείται με έντονα ανοδικούς ρυθμούς, εκτεινόμενη σε πολλαπλές αγορές, μέσω πολλαπλών τρόπων.

Κατά το κοντινό παρελθόν, το digital signage απευθυνόταν πρωτίστως σε μεγάλες εγκαταστάσεις, κάτι που έχει αντιστραφεί καθώς -πλέον- ακόμη και οι μικρότερες επιχειρήσεις μπορούν να το αξιοποιήσουν. Σήμερα, πλέον, καινοτόμες μορφές και πρότυπα, όπως λ.χ. διαδραστικές οθόνες, εξωτερικού χώρου menu boards, κυρτές οθόνες κ.ο.κ. επιχειρούν να οδηγήσουν σε νέα επίπεδα πελατοκεντρικότητας, με την ταυτόχρονη ενίσχυση των πωλήσεων. Μπορεί το μέσο, δηλαδή οι οθόνες, να “συλλαμβάνουν” σε πρώτο βαθμό το ενδιαφέρον των χρηστών-πελατών-καταναλωτών, εντούτοις όμως το μήνυμα και το περιεχόμενο είναι εκείνα που προσελκύουν και παγιώνουν την προσοχή τους. Στοιχείο, το οποίο μπορεί να τους οδηγήσει στο επόμενο βήμα. Στην αγορά σήμερα, η LCD τεχνολογία κατέχει κορυφαία θέση στην επιλογή εκ μέρους των επιχειρήσεων, πρωτίστως ελέω της (χαμηλής) τιμής, της ευκολίας στην εγκατάσταση και την εφαρμογή, στα περιορισμένα έξοδα συντήρησης, καθώς επίσης και στην συνολική της αξία. Κάτι, που αναμένεται να συνεχίσει να διατηρείται έως ότου τουλάχιστον διαφανεί μια εντυπωσιακή πτώση της τιμής των λύσεων LED τεχνολογιών.

Σημαντική είναι και η διεύρυνση των καθετοποιημένων πεδίων και αγορών στις οποίες βρίσκουν εφαρμογή οι λύσεις digital signage, καθώς -πλέον- πέραν των παραδοσιακών λιανεμπορικών επιχειρήσεων, έντονη είναι η ζήτηση σε εστιατόρια, μπαρ, κομμωτήρια, χώρους περιποίησης, γραφεία real estate κ.ά. Μια ακόμη σημαντική πτυχή και τάση είναι η ζήτηση για μικρού και μεσαίου μεγέθους format, και δη εκ μέρους μικρότερων καταστημάτων όπου ο διαθέσιμος χώρος είναι άκρως περιορισμένος. Αρκετοί επαγγελματίες επιλέγουν οθόνες 4K, καθώς επίσης και τρισδιάστατα μοντέλα ψηφιακής σήμανσης. Οι περισσότερο προηγμένες επιχειρήσεις έχουν μια μεγαλύτερη έφεση -πλέον- στα video walls, τα οποία γίνονται ολοένα και πιο mainstream. Μια από τις τάσεις που αναμένεται να κυριαρχήσει στο κοντινό μέλλον, σηματοδοτώντας μια μεταβολή στο σκεπτικό και την ευρύτερη λογική περί του digital signage είναι η πλήρης “ένταξη” των πελατών-χρηστών-καταναλωτών εντός και ως μέρος του περιεχομένου! Σε συνδυασμό με τις LED οθόνες, εκτιμάται πως θα… εκτοξεύσουν την συνολική εμπειρία. Πολλαπλασιάζονται τα μοντέλα οθόνης τύπου καθρέφτη, που “παντρεύουν” αρμονικά την καθαρότητα της εικόνας που διασφαλίζει ένας καθρέφτης με την ευρεία απήχηση του digital signage. Αποτέλεσμα; Οι πελάτες να διαδρούν με τις επιχειρήσεις όπως ποτέ άλλοτε μέχρι σήμερα. Η ύπαρξη ενός εξειδικευμένου αισθητήρα στην ίδια την οθόνη “ανιχνεύουν” τους υποψήφιους καταναλωτές και με αυτοματοποιημένο τρόπο τους προβάλει εξειδικευμένο υλικό marketing, μετατρέποντας τον καθρέφτη σε ένα πλήρως ενημερωτικό όσο και θελκτικό εργαλείο πωλήσεων. Από την αγορά δεν λείπουν οθόνες που μπορούν να προσαρμοστούν σε χώρους με συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες, όπως λ.χ. ταβάνια, κάτω από ράφια, μικρούς όσο και αρκούντως στενούς χώρους και διαδρόμους κ.ο.κ.

Το AI αλλάζει άρδην τα δεδομένα!
Σε κάθε -περίπου- έκφανση του σύγχρονου επιχειρείν το στοιχείο της προσωποποίησης και της εξατομίκευσης, μετρά! Κάθε πελάτης (μεμονωμένος ή εταιρική οντότητα) που βιώνει μια ολοκληρωμένη προσωπική εμπειρία εξυπηρέτησης με βάση τα δεδομένα που τον αφορούν, τα “θέλω” και τις απαιτήσεις του, αλλά και την απευθείας παροχή του τι ακριβώς χρειάζονται πριν καν το… σκεφτούν καλά-καλά, είναι σίγουρο πως θα επιλέξουν να “δεθούν” με αυτή την ξεχωριστή πελατοκεντρική πρόταση. Στοιχείο που μπορεί να αποτελέσει ένα άκρως αποδοτικό στοιχείο διαφοροποίησης σε ένα έντονο οικονομικό περιβάλλον. Υπό αυτό το πρίσμα, ολοένα και ενισχύεται η τάση της μεταφοράς και εφαρμογής της online εμπειρίας σε κάθε φυσικό κατάστημα μέσω της ψηφιακής σήμανσης, που σε συνδυασμό με την προοδευτικά εξελισσόμενη συλλογή, ανάλυση και αξιοποίηση μιας ευρείας γκάμας δεδομένων πελατών, αναδεικνύει και ισχυροποιεί περαιτέρω την δυναμική του Artificial Intelligence (AI). Πλέον, τα χαρακτηριστικά και οι λειτουργίες της τεχνητής νοημοσύνης αξιοποιούνται προκειμένου να αναβαθμίσουν αισθητά και να προσφέρουν μια κοντινή στην πραγματικότητα, αλλά κάτι από… sci-fi αίσθηση. Για παράδειγμα, επώνυμες λιανεμπορικές αλυσίδες ρουχισμού και υπόδησης έχουν αναπτύξει και χρησιμοποιούν άκρως εξειδικευμένες εικονικές εφαρμογές που λειτουργούν ιδανικά σε οθόνες αφής και επιτρέπουν στους πελάτες να επιλέγουν συγκεκριμένα μοντέλα και είδη, να τα δουν από κάθε δυνατή οπτική γωνία, καθώς επίσης και να πληροφορηθούν στοιχεία που άπτονται της διαδικασίας παραγωγής. Οι ίδιες επιχειρήσεις με την ενσωμάτωση και χρήση video analytics, συλλέγουν δεδομένα προκειμένου να εξασφαλίσουν την παροχή μοναδικά προσωποποιημένων εμπειριών και προϊόντων…


Άλλες επιχειρήσεις συλλέγουν μια πλούσια γκάμα από δημογραφικά δεδομένα, όπως λ.χ. ηλικιακά στοιχεία, φύλο κ.ά., και εν συνεχεία τα χρησιμοποιούν ώστε να αναπτύξουν σχετικό με αυτά περιεχόμενο που προβάλουν στα σημεία ψηφιακής σήμανσης. Την ίδια στιγμή, το concept του AI αξιοποιείται τελευταία ολοένα και περισσότερο σε μια σειρά από εργασίες, όπως λ.χ. την διαδικασία του self-checkout και την άμεση απάντηση ερωτημάτων εκ μέρους των πελατών, ενώ ταυτόχρονα αναλύουν πολλαπλάσιο όγκο δεδομένων σε πολύ μικρότερους χρόνους, παράγουν “βαθύτερα” insights, ενώ “μαθαίνουν” διαρκώς τρόπους με τους οποίους είναι σε θέση να προσαρμοστούν σε ποικίλα κοινά πελατών, προκειμένου οι επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν την σχετική ψηφιακή σήμανση ώστε να δημιουργούν ακόμη περισσότερες προσωποποιημένες εμπειρίες εξυπηρέτησης.

Μάλιστα, η δραστική μετεξέλιξη του Artificial Intelligence σε σημείο να έχει διεισδύσει δυναμικά και στον χώρο της Programmatic διαφήμισης, φαίνεται πως θα έχει σημαντική συμβολή στην επόμενη ημέρα της διαφήμισης και δη στο επίπεδο των programmatic display ads. Κι αυτό, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά στην διαχείριση των επιμέρους διαφημιστικών καμπανιών στηριζόμενη σε αλγόριθμους machine learning που με τη σειρά τους μπορούν να παρέχουν σχετικό περιεχόμενο που τροποποιείται σε πραγματικό χρόνο! Σε ευρύτερο πλαίσιο, το AI αυξάνει σημαντικά το βαθμό προσωποποίησης των online διαφημίσεων, δημιουργώντας υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που απευθύνεται στο κατάλληλο κοινό, ανά πάσα στιγμή. Επιπροσθέτως, το AI έχει ξεκινήσει να παίζει αντίστοιχο ρόλο στην διαφήμιση στον τομέα της ψηφιακής σήμανσης, αξιοποιώντας δεδομένα που σχετίζονται με το κοινό που θα δει τα μηνύματα προκειμένου να προβάλουν απόλυτα στοχοποιημένες διαφημίσεις και προσφορές. Πλέον, οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες μπορούν να συμμετάσχουν ενεργά στο κομμάτι του programmatic advertising, τοποθετώντας διαφημίσεις σε ψηφιακές οθόνες σε ολόκληρο τον κόσμο, με τρόπο αντίστοιχο με ότι θα έκαναν και online. Συνδυάζοντας και τα απόλυτα εξειδικευμένα δημογραφικά στοιχεία που διαθέτουν σε κάθε σημείο πώλησης ξεχωριστά, θα μπορούν να αποφασίσουν τι είδους διαφημίσεις ή εν γένει promotions να παρουσιάσουν στους πελάτες τους ανά συγκεκριμένη τοποθεσία. Παράλληλα, οι επαγγελματίες μπορούν να καταφύγουν στην χρήση video analytics προκειμένου να αποφασίσουν ποια ή τι είδους διαφήμιση θα προβάλουν σε κάθε πελάτη ξεχωριστά που στέκεται μπροστά από μια οθόνη ψηφιακής σήμανσης. Και όλα αυτά, σε πραγματικό χρόνο. Το σύνολό των εν λόγω ενεργειών έχουν στον “πυρήνα” τους ένα στόχο: Την άμεση ή cross-selling πώληση.

3+1 Tάσεις
Η αξιοποiηση του mobile: Ο κόσμος γίνεται όλο και πιο συνδεδεμένος και το Digital Out Of Home (DOOH) δεν αποτελεί εξαίρεση. Η αλληλεπίδραση μεταξύ των mobile συσκευών και των σημερινών “έξυπνων” DOOH οθονών επιτρέπουν το δημιουργικό διάλογο μεταξύ των οργανισμών και των πελατών τους για τη δημιουργία μιας πραγματικά εξατομικευμένης εμπειρίας. Το data feedback loop δημιουργεί μια ισχυρή, στοχευμένη, όσο και “μετρήσιμη” σχέση.

“Έξυπνες” πόλεις: Σήμερα, η “έξυπνη” πόλη γίνεται ολοένα και “εξυπνότερη”. Όσο το DOOH επεκτείνεται, ενσωματώνεται όλο και περισσότερο στην αναπτυσσόμενη ψηφιακή υποδομή των smart cities. Ψηφιακές οθόνες αφής προσφέρουν προσωποποιημένες ψηφιακές υπηρεσίες (αυτοεξυπηρέτηση, πρόσβαση σε τοπικούς χάρτες, σημεία ενδιαφέροντος κ.ά.). Η χρήση μεγάλων και “ζωντανών” δεδομένων απεικονίζουν σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες που σχετίζονται με το άμεσο περιβάλλον τους.

Immersion & διάδραση: 4Κ ανάλυση, OLED, εύκαμπτες και διαφανείς οθόνες, HDR κ.α. ανοίγουν νέες δυνατότητες για το DOOH. Νέα σχήματα και ευέλικτες χρήσεις επιτρέπουν την απρόσκοπτη ενσωμάτωση τους στο περιβάλλον και δημιουργούν εντυπωσιακές εμπειρίες. Διαδραστικές εφαρμογές αφής με πληροφορίες, Wayfinding, QR codes, κουπόνια loyalty, Learn εφαρμογές, retail assistant κ.α., εκτοξεύουν το immersion.

Analytics (Real Time): Το DOOH ήταν πάντοτε σε θέση να ανταποκρίνεται στην προφανή απαίτηση: τo κατάλληλο μήνυμα την κατάλληλη στιγμή! όπου οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να ενεργήσουν/δράσουν.

Πλέον, οι ψηφιακές οθόνες είναι σε θέση να αναγνωρίσουν σε πραγματικό χρόνο φύλο, ηλικία, εκφράσεις προσώπου και συναισθήματα του κοινού και να προβάλλουν αυτόματα εξατομικευμένο περιεχόμενο. Τα διαφημιζόμενα brands φτάνουν στο κοινό τους με στόχευση υψηλής ακρίβειας εκτοξεύοντας τα ποσοστά των conversion rates. Παράλληλα, επιβεβαιώνουν υψηλά ROI βάσει metrics που συναντούμε και στα υπόλοιπα σύγχρονα μέσα.