Να ’ταν τα νιάτα δυο φορές…
Αγαπητοί αναγνώστες, φίλες και φίλοι,
Μέσα στον… κυκεώνα των διαστημικών εξελίξεων και περιπετειών της χώρας μας, φροντίσαμε να καινοτομήσουμε εκ νέου! Αυτή τη φορά καταπιανόμενοι με περισσότερο… γήϊνα πράγματα και υποθέσεις. “Εύρηκα, εύρηκα!”, αναφώνησε κάποιος που έτρεχε αλλόφρων λίγο πιο κάτω από την Ομόνοια, καταμεσής της οδού Χαλκοκονδύλη.

Βλέπετε, η ανακάλυψή του ήταν τέτοιας σημασίας που αναμένεται να κλονίσει τα θεμέλια του παγκόσμιου καπιταλιστικού συστήματος. Τουλάχιστον! Τι ήταν αυτό που (ευ)ρήκε; Δυνατότητα e-Πληρωμής των λογαριασμών και m-app. Αυτά είναι μεγαλεία! Εδώ προχωρήσαμε ακόμη και σε μια εκτενή διαφημιστική προβολή των ground-breaking εξελίξεων, οι οποίες έκαναν την εμφάνισή τους… έγκαιρα στην εγχώρια αγορά. Μόλις με καμιά δεκαετία καθυστέρηση! “Ξέρετε, απαιτεί καιρό να αποτινάξουμε την λογική του δημόσιου χαρακτήρα λειτουργίας μας”, έρχεται η αντίδραση. Μπορεί, ωστόσο δεν επεδείχθη αντίστοιχη χρονική υστέρηση σε ότι αφορά τον διαμοιρασμό (είμαστε εκλεπτυσμένοι, βλέπετε) των σχετικών διαφημιστικών κονδυλίων. Τι, δεν είναι καινοτόμο ή ρηξικέλευθο; Αποκλείεται! Αφού οσονούπω κατακτάμε το διάστημα. Σκεφτείτε πως οι Αμερικανοί και οι Ρώσοι έχουν πέσει σε… κατάθλιψη και τους έχει πιάσει “πονοκέφαλος” σχετικά με το πώς θα αντιμετωπίσουν την νέα, γαλανόλευκη “απειλή”. Τι, όχι; Α, δεν μας τα λέτε καλά…

Θυμάστε που στο προηγούμενο σημείωμά μας αναφερόμασταν σε Νέα Χρονιά, καινούριους στόχους, “φρέσκιες” ιδέες και… ανησυχίες ταυτόχρονα;

Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις οι αλλαγές διαδέχονται η μια την άλλη. Μάλιστα, αυτές δε συνδέονται μεταξύ τους, όπως συμβαίνει συχνά-πυκνά στα πλαίσια του λεγόμενου και domino effect. Κάθε άλλο.

Εξάλλου, τα πράγματα έχουν “σφίξει” τόσο που τέτοιες συνθήκες έχουν πάψει να ισχύουν ή ακόμη και να εμφανίζονται τα τελευταία χρόνια.

Εξυπακούεται πως όλα υπάγονται στην λογική του business as usual, εντούτοις όμως ο τρόπος που αυτό διεξάγεται έχει μεταβληθεί άρδην, σε σημείο που οι διοικήσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών να πείθονται πως “You can’t teach an old dog new tricks…”. Αποτέλεσμα; Τα γηρασμένα “άλογα” να οδηγούνται προς (οριστική) απόσυρση.

Στις ημέρες μας, λαμβάνουν χώρα εντελώς διαφοροποιημένες συνθήκες και λειτουργίες, και κατ’ επέκταση οι νέες καταστάσεις εκκινούν από άλλο σημείο αναφοράς, όπου τα κύρια χαρακτηριστικά κινούνται σε εντελώς αντιδιαμετρικά πλαίσια. Στοιχεία όπως η “ανάγνωση” και η έγκαιρη αναγνώριση καινούριων ευκαιριών, σε συνδυασμό με την ικανότητα επίτευξης πολλαπλών συνεργασιών που οδηγούν σε πρόσθετες αγορές, γεωγραφικές ή καθετοποιημένες, θεωρούνται ως must have.

Εκτός από την παραδοχή-διαπίστωση πως ο βαθμός πίστης και αφοσίωσης φαίνεται πως βρίσκεται στο πιο χαμηλό επίπεδο σε σχέση με ότι συνέβαινε και ίσχυε κατά το παρελθόν, υπάρχει και ένα ακόμη στοιχείο που δείχνει να μεταβάλλει συνολικότερα τα ισχύοντα δεδομένα.

Πλέον, τα διαπιστευτήρια οφείλουν να δίνονται σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, αφού το… μοναστήρι να είναι καλά και από “καλόγερους” άλλο τίποτε! Ένα ακόμη στοιχείο που δε γίνεται να μην επισημανθεί είναι και το γεγονός της αλλαγής ηλικιακής… σκυτάλης σε αρκετά “μαγαζιά”, καθώς αναζητούνται άξια και επαρκώς κατηρτισμένα στελέχη ώστε να αναλάβουν να “τρέξουν” το business με νέους κανόνες, “φρέσκια” οπτική στα πράγματα, motivation και την ανάλογη ορμή των νιάτων που συνοδεύεται από την αντίστοιχη “πείνα και δίψα” για αποτελέσματα. Και δη άμεσα! Ίδωμεν…